10 geboden

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Animal

Bericht door Animal » 30 nov 2006, 20:21

Als reactie op verschillende vragen in de voorgaande topics zullen jullie de onderstaande link moeten klikken. Die bladzijde gaat over de herkomst van de bijbel met alle aanpassingen, vertalingen, manipulatie, corruptie, tegenstrijdigheden en machts uitoefeningen etc. etc. in de bijbel.

Stuk is in engels, maar zeer de moeite waard voor de critische lezer.
Have fun.

http://www.bidstrup.com/bible.htm

The Return

Bericht door The Return » 30 nov 2006, 22:17

Anet schreef:Ah, bedoel je het zo.
Dat ik in deze opgedrongen samenleving leef is een feit, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn eigen gang niet kan gaan, heb inmiddels mijn eigen cultuur gemaakt in deze. Dat ik geloof in mezelf, is geen onzin. Ik bedoel te zeggen dat ik uitstekend functioneer zonder enig religie aan te hangen.
Als ik iets steel weet ik dat ik in de gevangenis terecht kan komen, dus steel ik op een legale manier, zoals de zakkenvullers in Den Haag en daarboven (Jaaa ... ook de Paus hoort daarbij) dit bedacht hebben en ook doen.
Toch verblijf je in deze opgedrongen samenleving en streef je niet naar een andere vorm, waarschijnlijk omdat je in deze gelooft.

Wie zegt dat ik in die vreemden geloof, in hun democratie, normen en waarden? Dat ik er tussenin leef wil niet zeggen dat ik daar dan ook in geloof.
Niets heeft je doen besluiten om voor iets anders te gaan.

Van nature ben ik een zeer sociaal persoon, maar als ik zie dat meer dan 95% van het volk liever een mak schaapje wil zijn, omdat ze te lui zijn om na te denken, dwingt mij te concluderen dat ik beter mijn eigen geloof kan hebben i.p.v. iets blindelings van vreemden aan te nemen.
Kom op zeg, je neemt dagelijks dingen van vreemden aan. De media, politiek, allemaal neem je dat aan. Blindelings.

Ik maak gebruik van de vele mogelijkheden die er zijn binnen dit stelsel, op mijn eigen manier.
Dus geloof je er in.

Anet

Bericht door Anet » 30 nov 2006, 23:35

Return schreef:
Toch verblijf je in deze opgedrongen samenleving en streef je niet naar een andere vorm, waarschijnlijk omdat je in deze gelooft.
Beste Return, je leest niet. Ik geef juist aan DAT ik in een andere vorm leef.
Niets heeft je doen besluiten om voor iets anders te gaan.
Niet van toepassing, lees bovenstaande ..
Kom op zeg, je neemt dagelijks dingen van vreemden aan. De media, politiek, allemaal neem je dat aan. Blindelings.
"Kom op zeg"? Nee, niet kom op zeg, als ik iets verneem, wil dit niet zeggen dat ik dit allemaal blindelings aanneem, ik heb daar een prima medium voor, .... bij mij heet dat denkvermogen. :wink:
Dus geloof je er in.
Yep ... in mezelf .. de mijnen en diegene die tot mij gekomen zijn, amen.

Ik zal je nog even meer munitie geven ...
Heb jij je plekje al gevonden in deze samenleving, of vind je het prettig om te weten hoe een ander er over denkt, om pas daarna je weloverwogen mening te geven? :wink:

Plaats reactie