Hoe ziet god eruit volgens jullie?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 16 jan 2007, 13:34

Daar is hij van overtuigd FoX.
Maar laat het hem zelf maar uitleggen :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 16 jan 2007, 19:12

Zou me wel verbazen als hij God ziet. Zelfs met de grootste profeten werkte God indirect via zijn Engelen om boodschappen door te geven. ;)

Maar ik ben benieuwd naar het verhaal van MMe.

Peace.

MMe

Bericht door MMe » 16 jan 2007, 19:28

Ik heb alleen niet zo'n zin om daar over te praten, of kijk op m'n homepage, daar staan alle tekeningen.
[wings]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 16 jan 2007, 19:33

ok MMe, ik respecteer dat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Bericht door Qaboos » 17 jan 2007, 13:28

Ik wil toch zo brutaal zijn om antwoord voor MMe te geven. Moge dat me vergeven worden. :)

MMe heeft een godsbeeld. Dat is niet het uiterlijk van God, dat is MMe zijn blik op God. Veel makkelijker is dit te zien bij de omschrijving van het uiterlijk (nu dus wel uiterlijk) van een persoon. Als Tammy en ik naast elkaar gaan staan en iemand staat recht tegenover ons dan omschrijft Tammy het uiterlijk van die persoon anders dan ik. Haar vallen de ogen van de persoon op. Mij de mond. Zij gebruikt het woord 'groen' om de kleur van de trui te omschrijven. Ik zou misschien 'jade' zeggen of zo.

Tammy omschrijft de persoon volkomen juist. Ik ook. Ik 'zie' God in het handelen en het gebeuren op aarde. Dat doen alle gelovigen. Op mij komt God over als een onverschillige, gemoedelijke, ijzersterke kracht. En kracht kan ik niet tekenen. MMe krijgt bij het zien van het handelen en het gebeuren op aarde een indruk die hij (of is het zij?) weer kan geven in een beeld. God is nog steeds die kracht, dat laat MMe ons ook weten. Maar MMe weet die bevatting van God in een beeld te gieten. Ik ontbeer dat.

MMe

Bericht door MMe » 17 jan 2007, 14:53

Zo heeft iedereen een eigen visie en een relatie tot God, de ene visueel en de ander door de bijbel en kerk en gevoel en levensstijl :)

Plaats reactie