Verbod op religie

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Animal

Verbod op religie

Bericht door Animal » 13 nov 2006, 13:00

Religie biedt geen ruimte voor compassie en zet aan tot haat tegen homoseksuelen, andersdenkende en moet daarom verboden worden.

Dat heeft de Britse popzanger Elton John gezegd in een vraaggesprek met een muziekblad dat zondag verschijnt.

Georganiseerde religie blijkt niet te werken. Zij verandert mensen in haatdragende kuddedieren, tekent Music Monthly Magazine op uit de mond van de artiest. John, die zelf ook homoseksueel is, klaagt vooral over de houding van de meeste godsdiensten ten opzichte van homoseksuelen.

bron: AD
http://www.ad.nl/cultuurenshow/article799142.ece

En hij heeft gelijk.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 13 nov 2006, 13:08

Hij heeft zeer zeker gelijk.
Stel je toch eens voor een wereld zonder geloof, hoe zou het er dan uit zien?
Minder haat en oorlogen?
Weet iemand hier een antwoord op?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

mieke

Bericht door mieke » 13 nov 2006, 13:19

Ook zonder geloof zal de mens er wel wat op vinden om een andersdenkende of andersgedragende te haten denk ik.
Etnische verschillen zijn de grootste oorzaak zowiezo.
Het is een evolutionair feit dat de mens zijn eigen 'stam' en huidskleur zal verdedigen om de kans op voortplanting in eigen genen groter te maken.
Dus als je godsdienst wegneemt heb je maar één factor van het probleem aangepakt.

Animal

Bericht door Animal » 13 nov 2006, 14:32

mieke schreef:Ook zonder geloof zal de mens er wel wat op vinden om een andersdenkende of andersgedragende te haten denk ik.
Etnische verschillen zijn de grootste oorzaak zowiezo.
Het is een evolutionair feit dat de mens zijn eigen 'stam' en huidskleur zal verdedigen om de kans op voortplanting in eigen genen groter te maken.
Dus als je godsdienst wegneemt heb je maar één factor van het probleem aangepakt.
Ik denk niet dat etnische oorlogen de meeste oorlogslachtoffer hebben opgeleverd in onze mensen geschiedenis. Ik denk dat uit naam van God en Goden wel de meeste doden zijn gevallen. Natuurlijk zullen er ook economische of wraak oorlogen gevoerd worden. Maar dat neemt niet weg dat je het grootste deel van de oorlogsvoeringen kan oplossen door religie te verbieden. Zeker in de openbare ruimte. Thuis moet iedereen natuurlijk zelf weten wat die wil aanbidden.

Met het verbieden van religie ben je dan wel alvast 1 heel groot probleem van ellende en slachtoffers kwijt.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 13 nov 2006, 15:03

Ik ben het er deels wel mee eens.
Georganiseerde religie is in mijn ogen ronduit slecht.
Wat dat betreft ben ik het er mee eens.
Maar een geheel verbod gaat misschien wat ver.
Ik ben er meer voorstander van om het uit het openbare leven te halen.
Als je wilt geloven doe je dat maar thuis.

Maar het is wel een enorme inbreuk op iemands privacy om geloof te verbieden.
En daar ben ik dan weer principieel tegen.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 13 nov 2006, 15:07

Deheerst schreef:
Als je wilt geloven doe je dat maar thuis.

Was het maar zo simpel Deheerst. :?
Iedereen die geloofd wilt een ander bekeren.
Kijk naar de Jehova getuige.
De kerkklokken die elke zondag je wakker maken :twisted:

Deden ze het maar thuis alleen, dan zou ik er wel vrede mee hebben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

MMe

Bericht door MMe » 13 nov 2006, 15:14

Ik geloof ook maar dan meer in bed :) maar ik vind ook die grote groepen die allemaal het zelfde moeten geloven ook maar niks.
Ik weet niet hoe je mijn geloof zou moeten noemen maar zelf denk ik dat ik vrijgelovig ben [pray]

Animal

Bericht door Animal » 13 nov 2006, 16:49

Religie/geloof = het proces van niet denken.

Maan

Bericht door Maan » 13 nov 2006, 16:54

Volgens Jehovah's getuigen is dit een van de tekenen van het aankomende armageddon. Er gaan steeds meer stemmen op om religie uit te bannen. Dit is een goede zaak. Geloven doe je in je hart, daar heb je geen gevestigde orde voor nodig.

Liefs Maan

The Return

Bericht door The Return » 13 nov 2006, 17:44

Ik vind dit nogal haaks staan op wat er veelal wordt gezegd over vrijheid van meningsuiting. Hoezo het moet weg van de openbare ruimte?

Maan

Bericht door Maan » 13 nov 2006, 19:08

Natuurlijk mag iedereen zijn mening uiten. Maar nu gaan geloof en politiek samen door het leven. Hierdoor ontstaat er zoveel narigheid.

Een ieder heeft recht op zijn geloof. Ik denk alleen dat we de tijd dat we geloof uit moeten dragen voorbij zijn. We weten wat er geloofd wordt, en iedereen kan hierin zijn keuze maken. Maar hou het bij je zelf. Zo beleid je geloof op zijn puurst volgens mij.

De doctrinaties die door elk geloof verspreid worden zijn passe. De regels stammen uit een tijd die niet de onze is.
In diezelfde geloven is er geen sprake van vrijheid van meningsuiting. Je mag niet buiten de regels van het geloof denken, anders bega je een zonde.

Juist door geloof als instituut af te schaffen creeer je dus meer vrijheid van meningsuiting.

Liefs Maan

Ravertje

Bericht door Ravertje » 13 nov 2006, 19:23

een wereld zonder geloof heb ik al vaker over gefilosofeerd.

Het zou toch prachtig zijn geen geloven.
De mensen zijn allemaal het zelfde je hebt geen JIHAAT strijders of extreem radicale christenen die elkaar afslachten om dat ze anders geloven.
Geen mensen die meer gefrustreerd raken als je zegt allah is slecht god is een teringgast. Je kan dus niks verkeerds zeggen omdat er dan toch geen gezeik bestaat over die godsdiensten.
Verder zullen de zwarte mensen ook niet meer zoveel last hebben van rasistisch gedoe. Okee het zal er wel blijven maar mensen zijn vaak racist omdat ze moslims haten dat is er dan niet.
Geen oorlog om geloof.
En ja het zou veel beter zijn.
Bij deze fúck god,allah,budda en al die andere: Geen geloof ist beste

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 13 nov 2006, 20:29

The Return schreef:Ik vind dit nogal haaks staan op wat er veelal wordt gezegd over vrijheid van meningsuiting. Hoezo het moet weg van de openbare ruimte?
Het moet niet van enige invloed zijn op de obenbare orde.
Dus geen invloed hebben op het leven van anderen.
Dat is nu niet het geval.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Animal

Bericht door Animal » 13 nov 2006, 20:34

The Return schreef:Ik vind dit nogal haaks staan op wat er veelal wordt gezegd over vrijheid van meningsuiting. Hoezo het moet weg van de openbare ruimte?
Als je de teksten leest in de Heilige Schriften staat daar discrimenatie in. Op roep haat, moord en doodslag. Het is mij nog steeds een raadsel waarom deze boeken toegestaan zijn en niet verboden worden.

Vrijheid van godsdienst staat op gelijke hoogte met onze grondwet. Hoe stom kunnen we zijn. Zo onnozelen we maar weer verder. Toets die Heilige Schriften nu maar een aan de Universele Rechten van de Mens.

Na het boek Mijn Kampf gaan we de boeken Bijbel en Koran verbieden.

MrCor

Bericht door MrCor » 13 nov 2006, 21:14

MMe schreef:Ik geloof ook maar dan meer in bed :)
Wil ik dit weten?

Maar goed, volgens mij zijn we het allemaal wel eens met elkaar.
Ik ben het er ook unaniem mee eens :)

Maar helaas mede-forum-bewoners, het is niet echt realistisch he. Ik bedoel, ik wil geen roet in het eten gooien hoor, maar een overtuiging die bij zovele miljoenen mensen dagelijske kost is, tja, krijg dat er maar eens uit.

Geloof wat je wilt maar val er een ander niet mee lastig.

MMe

Bericht door MMe » 13 nov 2006, 21:16

MrCor schreef:
Wil ik dit weten?
Nee dat wil jij niet weten wat ik allemaal in mijn bed beleef :lol:

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 14 nov 2006, 14:46

MrCor schreef:
MMe schreef:Ik geloof ook maar dan meer in bed :)
Wil ik dit weten?

Maar goed, volgens mij zijn we het allemaal wel eens met elkaar.
Ik ben het er ook unaniem mee eens :)

Maar helaas mede-forum-bewoners, het is niet echt realistisch he. Ik bedoel, ik wil geen roet in het eten gooien hoor, maar een overtuiging die bij zovele miljoenen mensen dagelijske kost is, tja, krijg dat er maar eens uit.

Geloof wat je wilt maar val er een ander niet mee lastig.
Aan de andere kant, zij hebben het er ook bij miljoenen ingeramd.
Moet het er ook wel weer uit te rammen zijn...
[fluit]
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

The Return

Bericht door The Return » 14 nov 2006, 23:13

deheerst schreef:
Het moet niet van enige invloed zijn op de obenbare orde.
Dus geen invloed hebben op het leven van anderen.
Dat is nu niet het geval.
Hoezo meot het geen invloed hebben op de openbare ruimte? Wil je demonstraties, reclame, ideologien ook allemaal verbieden dan?

The Return

Bericht door The Return » 14 nov 2006, 23:14

Animal schreef:Na het boek Mijn Kampf gaan we de boeken Bijbel en Koran verbieden.
Mijn Kampf is ook gewoon te lezen.

MMe

Bericht door MMe » 14 nov 2006, 23:28

The Return schreef:
Animal schreef:Na het boek Mijn Kampf gaan we de boeken Bijbel en Koran verbieden.
Mijn Kampf is ook gewoon te lezen.
Een telefoonboek is ook prima te lezen :twisted: maar dat wil nog niet zeggen dat het interessant is :roll:

Plaats reactie