Hier kan je alles vragen over de moslim cultuur

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Hier kan je alles vragen over de moslim cultuur

Bericht door Tammy » 08 jan 2007, 19:42

Ok, Moonwalker, ik heb de topic geopend. :D

De bedoeling is om hier vragen te stellen over de moslim gemeenschap of de islam.
Moonwalker en hopelijk anderen moslims zullen hierop antwoord geven.
De bedoeling van deze topic is om elkaar beter te leren begrijpen.

Ik heb een aantal vragen maar stel ze 1 voor 1, anders word het verwarrend.
Laatst gewijzigd door Tammy op 08 jan 2007, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maan

Bericht door Maan » 08 jan 2007, 19:49

Hoi Moon, wat aardig van je dat je onze vragen wilt beantwoorden.

Ik heb er wel twee.

Vanaf waar stoppen jullie met geloven wat er ook in de bijbel staat, en gaat dit over in de koran.

En klopt het dat de islamitische regels zijn op gesteld omdat het volk heel vroeger helemaal losgeslagen was, en dat deze regels mede de vrouwen moesten beschermen?

Liefs Maan

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 jan 2007, 19:49

Hier komt mijn eerste vraag. :)

Waarom integreren moslims zo slecht in ons land?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me kapot daar aan erger.
Ikzelf ben van italiaanse afkomst.
Mijn vader heeft zich het nederlands eigen gemaakt toen hij hier kwam.
Net als de Spanjaarden, Portugezen enz.
Waarom doen moslims dat niet?
Komt dat omdat de meesten van het platteland komen?
Geld ook voor anderen bevolkingsgroepen.

IK maak op mijn werk dagelijks de problematiek van het taalgebruik van turken en marrokanen mee.
Ik vind dat vreselijk, waarom is de lichting van buitenlanders begin jaren 60 ( waar ik ook toe behoor ) zo verdeeld?
Waarom past 1 volk zich wel aan en de anderen niet?
Ik snap daar geen barst van.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 jan 2007, 20:19

maan schreef:Hoi Moon, wat aardig van je dat je onze vragen wilt beantwoorden.

Ik heb er wel twee.

Vanaf waar stoppen jullie met geloven wat er ook in de bijbel staat, en gaat dit over in de koran.

En klopt het dat de islamitische regels zijn op gesteld omdat het volk heel vroeger helemaal losgeslagen was, en dat deze regels mede de vrouwen moesten beschermen?

Liefs Maan
Hoi Maan ;)

Graag gedaan hoor en zoals Tammy zegt is het goed om elkaar beter te leren begrijpen.
Maan schreef:Vanaf waar stoppen jullie met geloven wat er ook in de bijbel staat, en gaat dit over in de koran.
Dit is zeer moeilijk te beantwoorden. Er is geen grens waar we zeggen "Ok...Nu is de bijbel fout en de Koran niet." De belangrijkste punten waar een verschil in zit zijn:
- Jezus v.z.m.h. (Vrede Zij Met Hem) die als de zoon van God wordt vereerd en die gekruisigd zou zijn.

De moslims geloven dat Jezus niet de zoon van God is. Hij is een profeet die een grote betekenis heeft gehad voor het verspreiden van het woord van God, maar hij is een mens als ieder ander. Hij is niet gekruisigd gestorven. God heeft hem bij hem gehaald en iemand anders die op hem lijkt op zijn plaats gezet. Bovendien is het verhaal van de zoon van God pas in de vierde of vijfde eeuw door de Kerk geïntroduceerd door de kerk, zodat ze meer macht zouden krijgen met het geloof.


- De bijbel is veranderd

De bijbel is niet compleet. De mensen hebben zelf invloed gehad op welke dingen in de bijbel zouden komen te staan, waardoor de betekenis ervan verloren is gegaan. De Koran daarentegen is compleet met alle verzen die door Mohammed v.z.m.h. zijn voorgedragen.
Maan schreef: En klopt het dat de islamitische regels zijn op gesteld omdat het volk heel vroeger helemaal losgeslagen was, en dat deze regels mede de vrouwen moesten beschermen?
Grappig dat je dit aanhaalt. Ik heb het er net nog over mijn vader gehad. Over het feit dat de geschiedenis zich herhaalt.

Ik zal mezelf even verduidelijken. Voordat de Islam begon, was het volk waar Mohammed v.z.m.h. woonde een volk die Beelden aanbad en die niet hield van dochters krijgen. Ieder man die een dochter kreeg werd door de rest van de gemeenschap uitgelachen. Als hij een zoon kreeg werd hij gerespecteerd. Omdat de zoon meer verantwoordelijkheden kan hebben en ook met trots de naam van zijn vader kan overdragen. De dochtertjes werden leven in het zand begraven. Dat bleef zo totdat Mohammed v.z.m.h. met de Islam begon. Toen had hij bevolen om de vrouw te respecteren en dat ze nooit meer dochters mochten begraven. Hij gaf de vrouwen meer aanzien en meer rechten.

Voordat de profeet kwam was dit scenario heel gewoon:
De man mocht meerdere vrouwen hebben. Als hij doodging, dan erfde de zoon alle vrouwen van zijn vader. Hij mocht met ze doen wat hij wilde.

De profeet heeft dat allemaal verboden en regels opgesteld om de vrouw te beschermen. Zijn eigen vrouwen spreken vol lof over hem over de manier waarop hij ze behandelde. Een keer stond hij met zijn arm op de muur naar een feest te kijken en zijn vrouw legde haar hoofd op zijn arm. Hij liet zijn arm rusten op de muur totdat ze vanzelf genoeg had en haar hoofd weghaalde. Als hij thuiskwam en hij had veel problemen (en die had hij in die tijd geloof me) dan kwam hij met een glimlach thuis binnen om zijn vrouw te begroeten. Hij heeft ons geleerd om onze vrouwen te koesteren en te respecteren, helaas hebben de meesten het verkeerd begrepen. Daardoor krijg je een verkeerd beeld over de moslim vrouwen en over onderdrukking in de Islam.

Waarom ik het had over "de geschiedenis zich herhaalt" omdat hetzelfde nu gebeurt in India en China. Als ze daar een dochter krijgen dan maken ze haar dood, omdat ze maar 1 kind mogen hebben en ze liever een zoon willen. Dus ja...ze zijn daar nu ook helemaal losgeslagen.

Peace.

Animal

Bericht door Animal » 08 jan 2007, 20:28

Hoi moon.

Ik heb ook een vraagje.

Hoe komen we van het onderdeel koran indoctrinatie af in de arabische cultuur ?
Laatst gewijzigd door Animal op 08 jan 2007, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Maïca

Bericht door Maïca » 08 jan 2007, 20:29

Mijn vraag aan jou is het volgende; 'mag' het volgens jouw geloof wel om je bezig te houden met dingen zoals geesten, ufo's etc. dus de dingen die op dit forum besproken worden.
Een vriendin van mij heeft zich onlangs bekeerd tot de islam en zij vindt dat verderfelijk.
Ik heb stage gelopen op een islamitische school en daar waren dat soort onderwerpen ook absoluut niet toegestaan (ook Harry Potter e.d.)

Of is het maar net hoe je zelf de islam interpreteert?

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 jan 2007, 20:40

Tammy schreef:Hier komt mijn eerste vraag. :)

Waarom integreren moslims zo slecht in ons land?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me kapot daar aan erger.
Ikzelf ben van italiaanse afkomst.
Mijn vader heeft zich het nederlands eigen gemaakt toen hij hier kwam.
Net als de Spanjaarden, Portugezen enz.
Waarom doen moslims dat niet?
Komt dat omdat de meesten van het platteland komen?
Geld ook voor anderen bevolkingsgroepen.

IK maak op mijn werk dagelijks de problematiek van het taalgebruik van turken en marrokanen mee.
Ik vind dat vreselijk, waarom is de lichting van buitenlanders begin jaren 60 ( waar ik ook toe behoor ) zo verdeeld?
Waarom past 1 volk zich wel aan en de anderen niet?
Ik snap daar geen barst van.
Goede vraag Tammy. En je hebt het zelf beantwoordt. Omdat de meesten van het platteland komen. 90% van de Marokkanen hier komt uit het platteland. En dan heb ik het nog niet over de rest van de moslims die uit andere landen komen.

Stel je voor dat je in de platteland woont. Je kent alleen maar 1 taal die je ouders en voorouders spraken. Je bent nooit naar school geweest. Je weet verdorie niet eens wat licht is. Een auto doet je schrikken. Sommige fruit en groenten heb je nog nooit gezien. Klinkt grappig ja...maar dat is de harde waarheid.

Ik heb dit verhaal al ergens anders verteld en ik doe het nog een keer zodat je het beter begrijpt:
Een paar jaar terug woonde ik nog in Kanaleneiland (Utrecht). Daar heeft de gemeente ieder buitenlander (vooral Turken en Marokkanen) die een huurhuis zocht naartoe gestuurd. Op een gegeven moment zag je daar geen Nederlander meer. Op dit moment al helemaal niet.

In ieder geval ik was net uit Marokko gekomen en ik begon aan mijn studie. Mijn ouders vonden het niet goed dat ik teveel tijd lezend doorbracht en probeerden me zoveel mogelijk buiten te krijgen. Ik probeerde ook om vrienden te maken, maar ik zag meteen waarmee ze zich bezighielden.

Stel je voor dat je in een land komt waar je gedwongen wordt om naar school te gaan, terwijl je dat je levenlang nooit hebt gedaan. In dat land kom je mensen tegen die jou taal spreken en wiens zakken vol zitten met geld. Daar hoefden ze er niet voor te werken. Ik kende jongens die minstens 3000 gulden (toen) in hen zakken hadden en die jongen waren pas 15/16. Dat kregen ze binnen een paar dagen binnen. Denk je nou echt dat die jongens naar school zullen gaan? Vooral als de vader en de moeder geen woord Nederlands spreken om de rapporten te bekijken of naar school te gaan om te vragen hoe het gaat? Natuurlijk niet...Die jongens hebben de verkeerde pad gevonden en niemand die ze hielp om er vanaf te blijven.

Bovendien toen de oude generatie naar Nederland kwam, was Nederland hard op zoek naar mensen die handarbeid wilden verrichten. Daarvoor hoefde je geen woord Nederlands te spreken. Dat was de reden waarom de meeste oudkomers geen taal hebben geleerd. Ze werkten tot 14 uur per dag om aan geld te komen. Geld was het enige waarvoor ze naar Nederland zijn gekomen en de bazen wilden hardwerkende mensen zien. Geen mensen die perfect Nederlands beheersten.

Mensen die uit steden komen die weten al waar het om draait. Hard studeren om een goede diploma te krijgen en later een baan. De ouders van die mensen hebben ook al op school gezeten en werk gehad. En laten we de opvoeding niet vergeten. Ik kreeg klappen als ik na zessen thuiskwam. In de straat waar ik woonde zag ik kinderen van 7/8 jaar tot 23:00 uur 's Avonds buiten spelen. Het kon de ouders niet schelen waar ze waren, zolang ze geen last van ze kregen. Dat zijn ze gewend op het platteland en dat namen ze mee hiernaartoe helaas.

Ik vind het ook erg wanneer ik Marokkanen zie die geen woord Nederlands spreken of heel gebrekkig. Dat doet je geen goed.

Peace.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 jan 2007, 20:46

Moonwalker schreef:
Bovendien toen de oude generatie naar Nederland kwam, was Nederland hard op zoek naar mensen die handarbeid wilden verrichten. Daarvoor hoefde je geen woord Nederlands te spreken. Dat was de reden waarom de meeste oudkomers geen taal hebben geleerd. Ze werkten tot 14 uur per dag om aan geld te komen. Geld was het enige waarvoor ze naar Nederland zijn gekomen en de bazen wilden hardwerkende mensen zien. Geen mensen die perfect Nederlands beheersten.
Zeer mooi uitgelegd Moonwalker, ik begrijp dit stuk beter nu, dank je.
Maar waarom leerden anderen volkeren wel de taal?

En laten we de opvoeding niet vergeten. Ik kreeg klappen als ik na zessen thuiskwam. In de straat waar ik woonde zag ik kinderen van 7/8 jaar tot 23:00 uur 's Avonds buiten spelen. Het kon de ouders niet schelen waar ze waren, zolang ze geen last van ze kregen. Dat zijn ze gewend op het platteland en dat namen ze mee hiernaartoe helaas.
Waarom waren ze dat gewend?
Houden ze niet van kinderen?
In Italia zijn kinderen bijna heilig, maar ze worden wel streng opgevoed.
Laatst gewijzigd door Tammy op 08 jan 2007, 21:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 jan 2007, 20:48

Animal schreef:Hoi moon.

Ik heb ook een vraagje.

Hoe komen we van het onderdeel koran indoctrinatie af in de arabische cultuur ?
Hoi Animal,

Ik wist niet eens wat indoctrinatie was:
in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen

Bron: vandale.nl
Het antwoord is simpel: Dat kun je niet. Het zit veel te diep in de geest/harten van de mensen om het af te schaffen. Dat hoort bij het leven van de arabieren. Als je dat weghaalt dan is er geen Islam meer.

Peace.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 jan 2007, 20:54

Maïca schreef:Mijn vraag aan jou is het volgende; 'mag' het volgens jouw geloof wel om je bezig te houden met dingen zoals geesten, ufo's etc. dus de dingen die op dit forum besproken worden.
Een vriendin van mij heeft zich onlangs bekeerd tot de islam en zij vindt dat verderfelijk.
Ik heb stage gelopen op een islamitische school en daar waren dat soort onderwerpen ook absoluut niet toegestaan (ook Harry Potter e.d.)

Of is het maar net hoe je zelf de islam interpreteert?
Er staat nergens dat je dat niet mag doen. Bezighouden is natuurlijk in dit geval alleen lezen erover en discussies voeren. Maar het echt bezighouden namelijk het oproepen van geesten/demonen mag absoluut niet en is verderfelijk. Lees ook eens mijn signature. ;)

Ik ben wel moslim maar heb een vrije geest. Ik heb alle Harry Potter boeken gelezen en ik heb ze nu in mijn bibliotheek als collectie. Ik lees het liefst horror boeken waar geesten, vampiers, ufo's en zulke dingen voorkomen. Mijn vader kent veel van de Islam maar hij heeft nooit met 1 woord gerept dat het niet mag. Ik heb de hele koran gelezen, woord bij woord en dat staat nergens in daar. Onze profeet heeft wel gezegd dat we ons niet bezig moeten houden met magie en oproepen van geesten. Dat doe ik ook niet...Ik lees er alleen over om er meer over te weten.

Ik hoop dat ik je vraag hebt beantwoord. ;)

Peace.

Maïca

Bericht door Maïca » 08 jan 2007, 21:01

Ik hoop dat ik je vraag hebt beantwoord.
Ja :) Dankje :)
Mijn vader kent veel van de Islam maar hij heeft nooit met 1 woord gerept dat het niet mag. Ik heb de hele koran gelezen, woord bij woord en dat staat nergens in daar.
Ik zal het eens tegen mijn vriendin zeggen :)

Dan heb ik nog een vraag. Op die islamitische school mocht ik de kinderen geen mensen of dieren laten tekenen. Weet jij waarom dat is?
Ik heb het toen wel aan mijn begleidster gevraagd en zij wist het niet (zij was gewoon Nederlandse en wist niets van de islam, ze schold zelfs op de kinderen omdat ze volgens haar wel moeite deden om gebeden uit hun hoofd te leren maar die moeite volgens haar niet namen voor rekensommen... :? )
Heeft het ook iets met de schepping te maken ofzo?

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 jan 2007, 21:03

Tammy schreef:
Zeer mooi uitgelegd Moonwalker, ik begrijp dit stuk beter nu, dank je.
Graag gedaan. ;)
Tammy schreef: Waarom waren ze dat gewend?
Houden ze niet van kinderen?
In Italia zijn kinderen bijna heilig, maar ze worden wel streng opgevoed.
Ze houden natuurlijk wel van de kinderen, maar als je op het platteland woont dan hebben je kinderen alle vrijheid die ze willen. Daar waren ze het al gewend om minstens 10 km te lopen om water te halen. Ja de kinderen. Ik zie ze nu nog als ik op vakantie besluit om eens het platteland te bezoeken. Kinderen van 7 jaar op een ezel tot 3 keer per dag 10 km of langer afleggen om aan water te komen. Dus voor die ouders worden de kinderen op een jonge leeftijd bezadeld met verantwoordelijkheden. Als ze naar Nederland komen en het water stroomt letterlijk uit de muren en ze alles hebben wat ze wensen dan laten ze de kinderen doen wat ze willen.

Bovendien ik zal nog iets verduidelijken:
In dit land willen die mensen alleen geld zien. Het maakt ze niets uit waar hen zoon het vandaan heeft. Als je je zoon elke dag met verschillende kleren ziet lopen en je geeft hem het geld niet om aan die kleren te komen...zul je je niet afvragen waar hij ze vandaan heeft? Dat doen die ouders niet. Ze krijgen zelfs geld van hen kinderen en ze accepteren het zonder morren.

Het is hard om te zeggen, maar iemand moet de waarheid zeggen. En ik geef de ouders niet de schuld. Ik geef de overheid de schuld. Dat ze de jongens een dag naar de gevangenis brengen, ze koffie en broodje geven en weer naar huis sturen. Doe normaal zeg...Geef de mensen die hebben gestolen zware straffen. Geen TV in de kamer. Met zijn 20 in 1 kamer vind ik best. Waarom worden ze verwend als ze hebben gestolen? Ze moeten leren dat het niet loont om te stelen. In plaats daarvan krijgen ze kamers die ze niet eens thuis hebben. Ze krijgen verdorie playstation en internet als ze zich goed gedragen. Hoe wil je die mensen in godsnaam opvoeden? Geen wonder dat de meesten de criminele pad kiezen. Ze hebben niets te verliezen, maar te winnen...Hopelijk veranderd de overheid zijn aanpak, want dit gaat echt niets oplossen.

Peace.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 jan 2007, 21:06

Wow Moonwalker, daar zeg je me iets over de overheid.
Ik geef je hierin volkomen gelijk.
Dit lost inderdaad niks op zo :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 jan 2007, 21:09

Tammy schreef:


Zeer mooi uitgelegd Moonwalker, ik begrijp dit stuk beter nu, dank je.


Graag gedaan.
IK had er nog een zinnetje bij geplaatst, namenlijk deze:
Maar waarom leerden anderen volkeren wel de taal? ....

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 jan 2007, 21:12

Maïca schreef: Ja :) Dankje :)
No problem. ;)
Maïca schreef:
Ik zal het eens tegen mijn vriendin zeggen :)
Doen! Als ze nog meer vragen heeft hoor ik het graag.
Maïca schreef: Dan heb ik nog een vraag. Op die islamitische school mocht ik de kinderen geen mensen of dieren laten tekenen. Weet jij waarom dat is?
Ik heb het toen wel aan mijn begleidster gevraagd en zij wist het niet (zij was gewoon Nederlandse en wist niets van de islam, ze schold zelfs op de kinderen omdat ze volgens haar wel moeite deden om gebeden uit hun hoofd te leren maar die moeite volgens haar niet namen voor rekensommen... :? )
Heeft het ook iets met de schepping te maken ofzo?
Ik denk dat ik in dit geval een stuk kopieer uit een andere site waar zo een discussie plaats heeft gehad:
De regel met betrekking tot het maken van plaatjes van een levend wezen, of het nou een mens of dier is, is dat het haraam is. Het maakt niet uit of het plaatje drie-demensionaal, gefotografeerd, getekend op papier, muren, kleren etc.. is, omdat in saheeh overleveringen wordt vermeld dat het niet toegestaan is om een levend wezen af te beelden. De overleveringen vermelden tevens dat degenen die dit toch doen een zware straf boven het hoofd hangt, omdat zulke afbeeldingen kunnen leiden tot shirk. Mensen kunnen namelijk met respect voor deze afbeeldingen staan, zich vernederend gedragen tegenover hen, zich trekken tot hen en ze vereren op een manier die alleen Allah de Verhevene toekomt.

Het tekenen van levende wezens is ook verboden omdat het een soort van concurreren tegen Allah de Verhevene zijn creatie is en omdat er verleidingen bestaan in het tekenen van bepaalde soorten afbeeldingen, zoals plaatjes van actrices, naakte en zogenaamde mooie vrouwen.

Tussen de overleveringen die vermelden dat het maken van zulke afbeeldingen haraam zijn, zit ook de hadeeth van Ibn 'Abaas (moge Allah tevreden met hem zijn), hij zei: Ik hoorde de boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) zeggen: "Degene die een afbeelding maakt in deze wereld, zal gevraagd worden om er leven in te blazen op de Dag Der Opstanding en dit zal hij nooit kunnen." Hij (Ibn 'Abbaas) vertelde ook dat de boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Elke maker van afbeeldingen zal in het hellevuur zijn en elke afbeelding die hij gemaakt heeft zal tot hem verschijnen en zal hem laten lijden in de Hel." Ibn Abbaas (moge Allah hem genadig zijn) heeft ook gezegd: "Als je per se een afbeelding wilt maken, beeld dan bomen en andere dingen af die geen ziel hebben." (overgeleverd door Al-Boekhari en Moeslim)

De algemene mening van de overleveringen is dat het absoluut verboden is om afbeeldingen te maken van iets dat een ziel heeft. In Fataawa al-Lajnah al-Daa'imah, 1/456-457 heeft shaykh Ibn 'Othaymeen (moge Allah hem genadig zijn) gezegd over plaatjes: "Het maken van afbeeldingen voor dit doel is haraam en is niet toegestaan. Het maken van plaatjes ter gedenking is haraam, omdat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "De engelen betreden een huis niet waarin een afbeelding zit." (overgeleverd door al-Boekhaari, Bid' al-Khalq, 2986) en alles wat de engelen niet betreden heeft bevat niets goeds." (Uit Fataawa Manaar al-Islam, 3/759)
Dus ja...Het is haram (verboden) om tekeningen te maken van levende wezens of zelfs fotos ervan te maken.

Beantwoordt dit je vraag?

Peace.

Maïca

Bericht door Maïca » 08 jan 2007, 21:18

Ja mijn vraag is beantwoord zo :)
Wat ik wel apart vond, was dat ik wel foto's mocht maken van de kinderen, maar volgens de tekst die jij plaatste zou dat eigenlijk ook niet mogen.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 jan 2007, 21:18

Tammy schreef:Wow Moonwalker, daar zeg je me iets over de overheid.
Ik geef je hierin volkomen gelijk.
Dit lost inderdaad niks op zo :?
Ik was eventjes te enthousiast bezig merk ik nu... :oops:
Maar nee de aanpak van nu lost inderdaad niets op.
Tammy schreef: IK had er nog een zinnetje bij geplaatst, namenlijk deze:
Maar waarom leerden anderen volkeren wel de taal?
Andere volkeren hebben het hart op de goede plek. Ze gaan niet thuis zitten om uitkering te krijgen, ze gaan studeren en werken om aan geld te komen.
Ze weten hoe belangrijk kinderen zijn en ze steken tijd en energie om die jongens de taal te leren.
Ze willen niet achterlopen en willen het liefst zelf met de Nederlanders spreken.
Ze integreren makkelijk omdat ze bijvoorbeeld ook latijnse letters gebruiken, dus de taal is niet zo moeilijk te leren.
Ze hebben al gestudeerd en een baan gehad als ze naar Nederland komen. De overstap maken is erg laag dan voor iemand die nog nooit een letter heeft leren schrijven.

Moet ik doorgaan of heb je het begrepen? ;)

Peace.

Maïca

Bericht door Maïca » 08 jan 2007, 21:19

sorry, twee keer hetzelfde geplaatst per ongeluk :S

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 jan 2007, 21:22

Maïca schreef:Ja mijn vraag is beantwoord zo :)
Wat ik wel apart vond, was dat ik wel foto's mocht maken van de kinderen, maar volgens de tekst die jij plaatste zou dat eigenlijk ook niet mogen.
Een "moslim" mag geen foto's maken. Jij mag het wel doen...Zolang de "moslim" zelf geen foto van een persoon in zijn huis heeft. En ik moet toegeven dat ik zelf veel foto's in mijn bezit heb. Dus vraag het maar niet. ;)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 jan 2007, 21:23

Ik heb het begrepen Moonwalker :mrgreen:
Dank je. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie