hemellichamen en symbolen van religies en landen

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
alifoeroe

hemellichamen en symbolen van religies en landen

Bericht door alifoeroe » 08 feb 2005, 17:59

hemellichamen en symbolen van verschillende religies en landen eens op een rijtje gezet:

KORAN: "Allah is de Heer van Sirius" (53:50).

MIDDEN-AMERIKA: "Kinderen van Plejaden-bewoners" en verder had Venus een bijzondere betekenis. Er waren ook Indianen die beweerden na hun dood naar de Grote Beer op te stijgen.

SOEMERIE: Mars of Marduk was de hoogste god. Sirius was de opperrechter van het heelal. Verder kwamen de goden van de Plejaden.

BIJBEL: "Bestuurt u de Beer met zijn jongen? Kunt u de banden van de Plejaden binden (.."en bond hem duizend jaar" ...(Openb.20)), of de boeien van Orion slaken?" (Job 38:31-32)

EGYPTE: Isis is de koningin van het dodenrijk van Sirius. Osiris is de koning van het dodenrijk van Orion.

toch veel overeenkomsten... als iemand er nog wat weet?

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 08 feb 2005, 18:22

Job 9:
9 Hij maakt den Wagen aan den hemel (= Kleine Beer), en den Orion, en het Zevengesternte (= Plejaden), en de sterren tegen het Zuiden. 10 Hij doet grote dingen, die men niet onderzoeken kan, en wonderen, die ontelbaar zijn.

Job 38:
31 Kunt gij de banden van het Zevengesternte samenbinden, of de strikken des Orions losmaken? 32 Kunt gij de Morgenster te voorschijn brengen op haren tijd, en den Wagen met zijne kinderen voeren? 33 Weet gij, hoe de hemel te regeren is, of kunt gij deszelfs heerschappij op de aarde vaststellen? 34 Kunt gij uwe stem in de wolken hoog opvoeren, dat de menigte des waters u bedekke? 35 Kunt gij de bliksems uitlaten, dat zij heenvaren en zeggen: Hier zijn wij?

ThePatriot

Bericht door ThePatriot » 31 mei 2005, 10:44

Het is duideleijk dat de egyptenaren e.d ergens hulp vandaan hebben gehaald wie weet waar, kijk naar die gebouwen enz zulke dingen zijn zeker niet van mensen, Die zware stenen hoe komen die op de top van een piramide. En als ze zoiezo de technique hadden waar komt die dan vandaan :?:

Japairman

Bericht door Japairman » 31 mei 2005, 11:11

piramides zijn er over de hele wereld en hadden enkel gebouwwd kunnen worden met een ons onbekende techniek.

In India hebben ze een proef gedaan om een tempel na te bouwen na 25 jaar is er pas een begin en er zijn duizenden van die tempels en piramiden in India.

ThePatriot

Bericht door ThePatriot » 31 mei 2005, 11:24

Ja ik heb er over gehoord die tests. Maar net als met graniet enz allerlei harde steen soorten hoe krijgen hun die kapot(in vorm e.d) en op hun plek, zeker met de gereedschap die ze gevonden hebben.

Japairman

Bericht door Japairman » 31 mei 2005, 16:32

http://www.xfacts.com/

ga dan naar new info en vervolgens naar ancient technologie.
Leuk en boeiend filmpje, er zijn zelfs oer batterijen en een oer computer gevonden, zowieso veel boeiende artikels en filmpjes op deze site.

ThePatriot

Bericht door ThePatriot » 02 jun 2005, 12:43

Ik zou t graag willen zien maar de site doet t nie :(

Japairman

Bericht door Japairman » 02 jun 2005, 16:50

bij mij nu net wel.....dussssssssss

ThePatriot

Bericht door ThePatriot » 06 jun 2005, 08:43

Deze zondag komt er een programma op Discovery dat gaat over aliens en hoe ze er volgens de wetenschap uitzien.

En goeie site nu doet ie t bij mij ook

moondancer

Bericht door moondancer » 01 mar 2007, 14:55

zo geldt dat ook voor de maya's op oude rots kervingen e.d. staan zelfs ruimte vaartuigen te zien met aliens en al


ook bij merlijn en de oude kelten
de grote steenkringen zijn door mensen verplaatst en zo neergezet
in die tijd kon dat nog niet net zolas de egyptenaren is het eigenlijk
niet te doen geweest om door mensenhanden geplaatst te worden of vervoerd
zijn ook best veel theorien over maar is nog geen eenduidige conclusie voor

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 01 mar 2007, 15:07

moondancer schreef:de grote steenkringen zijn door mensen verplaatst en zo neergezet
in die tijd kon dat nog niet net zolas de egyptenaren is het eigenlijk
niet te doen geweest om door mensenhanden geplaatst te worden of vervoerd
Waarom zou dat niet kunnen? Mensen waren toen ook al aardig inventief hoor.

moondancer

Bericht door moondancer » 01 mar 2007, 15:13

jawel maar ik doel op de oude stendingen vanuit bretagne die vanuit engeland kwamen dit is zoveel jaar geleden dat het toen nog niet mogelijk was
met een bootje de zee over met zulke grote giga rots stenen?
daar waren de boten toen nog niet voor gmaakt
ik doel niet op stonehenge hoor
ik ben de plaatsnaam even kwijt maar zal er weer eens om zoeken

Shizo

Bericht door Shizo » 01 mar 2007, 17:51

Wie zegt dat de stenen over zee gingen?

Een bekend wetenschapper heeft een manier uitgedokkert hoe egyptenaren eventueel piramides bouwden.. Eerlijk gezegd ik ben de naam kwijt maar oke.. Volgens die wetenschapper zouden ze helemaal geen steen gekapt hebben. De egyptenaren zouden de stenen blokken gewoon daar zelf "gegoten" hebben. Zoals een beetje cement die ze laten harden. Aanvankelijk werd hij uitgelachen door wetenschappers met zijn """belachelijke""" theorie maar toen kwam hij aan met de bewijzen.. Haren die IN de stenen blokken gevonden worden en hij heeft het experiment na gedaan, Een volledige bijna identieke blok steen gemaakt die egyptenaren gebruikten voor hun piramide bouw.

Gezien op NGC.

moondancer

Bericht door moondancer » 02 mar 2007, 14:23

dat is wel cool tja zo hebben ze ook de eerste lemen hutten enzo gemaakt
als je maar inventief genoeg bent kun je en heel eind komen he
maar waar ik op doelde waren echt uitgehakte stenen beetje zoals de menhirs van asterix en obelix alleen deze kwamen niet uit de omgeving of zelfs het land waar ze staan
vandaar
Het eerste heb ik volgens mij ook van discovery af en later eens een duitse documentaire gezien hierover
ook in andere landen is dit te zien
heb al even gezocht maar ja als je iets gaat zoeken kom ik het weer eens niet tegen
even geduld nog dus

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 16 aug 2007, 16:04

Shizo schreef:Wie zegt dat de stenen over zee gingen?

Een bekend wetenschapper heeft een manier uitgedokkert hoe egyptenaren eventueel piramides bouwden.. Eerlijk gezegd ik ben de naam kwijt maar oke.. Volgens die wetenschapper zouden ze helemaal geen steen gekapt hebben. De egyptenaren zouden de stenen blokken gewoon daar zelf "gegoten" hebben. Zoals een beetje cement die ze laten harden. Aanvankelijk werd hij uitgelachen door wetenschappers met zijn """belachelijke""" theorie maar toen kwam hij aan met de bewijzen.. Haren die IN de stenen blokken gevonden worden en hij heeft het experiment na gedaan, Een volledige bijna identieke blok steen gemaakt die egyptenaren gebruikten voor hun piramide bouw.

Gezien op NGC.
Dat heb ik ook gelezen. Ze kenden een manier om een soort beton te maken. De Romeinen kenden het beton overigens ook al.
http://www.engineering360.nl/index.php? ... &Itemid=27
http://www.materials.drexel.edu/Max/



Tegengesproken wordt het door:
http://www.kennislink.nl/web/show?id=134352

Pdf bestand:
http://www.kennislink.nl/upload/134357_ ... 2-8-12.pdf

Pro:
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=865

Gijs

Bericht door Gijs » 16 aug 2007, 17:33

Mischien waren het wel de plejaren aliens?

Plaats reactie