Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Bericht door Osiris » 08 okt 2016, 12:40

Het lijkt er op dat je denkt dat ik het rationele denken en de wetenschap in zijn geheel terzijde schuif als illusie,leugens en bedrog, Vitharr.
Toch is dat niet zo.
Ik gebruik regelmatig de onderzoeken van anderen op wetenschappelijk gebied om mijn totaalplaatje compleet te maken,zoals o.a. bijvoorbeeld in Graham Hancocks genoemde boek, maar die bevindingen worden dan vaak genegeerd en geriduciliseerd .
Er is een halsstarrig status quo binnen een grote groep wetenschappers ( dus niet de wetenschap zelf ) die niet van ooit behaalde successen wensen af te wijken.
En daar ontstaat de manipulatie en bedrog om een gegeven koste wat kost in stand te houden en daar worden in het alternatieve circuit talloze voorbeelden van gegeven.

Bewustzijnsverruiming is mijns inziens niet alleen maar het positieve te belichten ( het zogenaamde Secret concept ), maar juist ook het negatieve naar boven te halen en a.h.w. te 'verlichten'.
Uiteindelijk om dat totaalplaatje in balans te kunnen brengen, oftewel de twee polariteiten zichzelf te laten oplossen tot een nulpunt.

Dat is voor mij de reden waarom ik regelmatig 'schop' tegen bestaande heilige huisjes op het rationele en wetenschappelijke vlak,door wetenschappers met een andere agenda gemanipuleerd of door de opdrachtgevers/funders van dat integere wetenschappelijke onderzoek en achteraf dan de resultaten manipuleren.

Ik probeer zo veel mogelijk mijn gevoel en intuitie op de eerste plaats te zetten ( wat mijn 'hart' ingeeft wat ,i.i.g. voor mij, juist is ). maar zal zeker niet de rationele kant negeren.
Echter bij een conflict tussen beide is het de eerste wat mijn voorkeur krijgt als meest zuivere.

BTW zit ik i.d.d. niet constant niet alles te googelen als het om wetenschappelijk bewijs en onderzoek gaat.
Heb daar simpelweg de tijd niet voor,maak andere keuzes wat dat aangaat,net als bijvoorbeeld Gusteman precies het omgekeerde doet,betreffende de meer alternatieve/spirituele of 'pseudo' wetenschappelijke zaken.

Wist om die reden dus ook niet dat de huidige 'gevestigde' wetenschappers een pool/magnetisch veld omkering als aanstaande zagen.

Maar goed,daar ben jij dan weer voor aanwezig :wink: :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Bericht door univers » 08 okt 2016, 12:50

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Bericht door Vitharr » 08 okt 2016, 13:35

Osiris schreef:Het lijkt er op dat je denkt dat ik het rationele denken en de wetenschap in zijn geheel terzijde schuif als illusie,leugens en bedrog, Vitharr.
Toch is dat niet zo.
Bedankt voor je energie. :wink:

Dat denk ik niet, die indruk wek je met je formulering. Ik viel net binnen in dit topic en las alles achter elkaar. Je posts staan bol van zaken als:
Osiris schreef:Maar niemand uit de wetenschap
En hier smurf je vibrationeel vals.

Je hebt in mijn optiek gelijk wanneer je aangeeft dat je het negatieve ook mag beroeren, ik ben daar persoonlijk nog sterker voorstander van. Maar als je je spirituele 'nuke' verpakt in bovenstaande formulering veroorzaak je onnodige nevenschade omdat je met deze formulering jezelf en de lezer op de volledige wetenschap richt.

Wat je schrijft is niet wat in je hart leeft. En dat zei ik. :wink:

Ik kan tussen de regels doorlezen en begrijpen wat je bedoelt omdat we al langer op dit forum zitten. Maar ik kan er ook voor kiezen om je post als geschreven door een onbekende te lezen en dan staat er wat mijn vorige reactie voedt.

Ik las over linguïstische relativiteit en dat was een eyeopener. Maar ik zie het nog veel breder. Je probeert met je post een vertaling te maken van wat in je hart leeft. De lezer vormt zich vervolgens een beeld. En als je dit topic net als ik blanco achter elkaar leest ontstaat het beeld van een welles-nietes rond de volledige wetenschap.

Ik weet dat je dat niet bedoelt en de rest van de lezers nu ook. Die mogelijkheid was ze ontkend als we niet hadden geschreven wat we schreven. Ook daarom is ik hier, het rare brabbeldier... :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Bericht door univers » 08 okt 2016, 13:43

Ook daarom is ik hier, het rare brabbeldier..
Je kan rijmen en dichten, zonder je hemd van je .... lichten. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Bericht door Osiris » 09 okt 2016, 00:07

Vitharr schreef:
Osiris schreef:Het lijkt er op dat je denkt dat ik het rationele denken en de wetenschap in zijn geheel terzijde schuif als illusie,leugens en bedrog, Vitharr.
Toch is dat niet zo.
Bedankt voor je energie. :wink:

Dat denk ik niet, die indruk wek je met je formulering. Ik viel net binnen in dit topic en las alles achter elkaar. Je posts staan bol van zaken als:
Osiris schreef:Maar niemand uit de wetenschap
En hier smurf je vibrationeel vals.

Je hebt in mijn optiek gelijk wanneer je aangeeft dat je het negatieve ook mag beroeren, ik ben daar persoonlijk nog sterker voorstander van. Maar als je je spirituele 'nuke' verpakt in bovenstaande formulering veroorzaak je onnodige nevenschade omdat je met deze formulering jezelf en de lezer op de volledige wetenschap richt.

Wat je schrijft is niet wat in je hart leeft. En dat zei ik. :wink:

Ik kan tussen de regels doorlezen en begrijpen wat je bedoelt omdat we al langer op dit forum zitten. Maar ik kan er ook voor kiezen om je post als geschreven door een onbekende te lezen en dan staat er wat mijn vorige reactie voedt.

Ik las over linguïstische relativiteit en dat was een eyeopener. Maar ik zie het nog veel breder. Je probeert met je post een vertaling te maken van wat in je hart leeft. De lezer vormt zich vervolgens een beeld. En als je dit topic net als ik blanco achter elkaar leest ontstaat het beeld van een welles-nietes rond de volledige wetenschap.

Ik weet dat je dat niet bedoelt en de rest van de lezers nu ook. Die mogelijkheid was ze ontkend als we niet hadden geschreven wat we schreven. Ook daarom is ik hier, het rare brabbeldier... :mrgreen:
Klopt wat je zegt en realiseer me dat pas vaker achteraf.
Heb daar 2 redenen voor gevonden bij mij zelf; allereerst de astrologische Vissen/Vuurpaard combi, wat een te sterk gepassioneerde emotie teweegbrengt ( en dan ook nog eens combi met de Egyptische Osiris,waar 'oordeel en rechtschapenheid ' een sterke rol speelt ).

Ten tweede, is mijn ervaring dat ik de dingen vaker,bewust of onbewust, wat meer overtrokken laat zijn.
Dit om de verschillen wat meer op scherp te zetten,omdat er anders meestal niet door de geconditioneerde programmeringen heen te komen is.
En in dat opzicht smurf ik inderdaad 'vibrationeel vals', zoals jij dat mooi stelt, echter wel met een, wat mij betreft, zuivere intentie.
Het doorbreken van vastgeroest paradigma.

Dank je voor de vingerwijzing; niet iedereen zal lezen zoals ik het uiteindelijk bedoeld had.

[clap]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Bericht door Vitharr » 11 okt 2016, 07:03

Afbeelding
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Bericht door Gast1 » 11 okt 2016, 09:04

Vitharr schreef:
Osiris schreef:Het lijkt er op dat je denkt dat ik het rationele denken en de wetenschap in zijn geheel terzijde schuif als illusie,leugens en bedrog, Vitharr.
Toch is dat niet zo.
Bedankt voor je energie. :wink:

Dat denk ik niet, die indruk wek je met je formulering. Ik viel net binnen in dit topic en las alles achter elkaar. Je posts staan bol van zaken als:
Osiris schreef:Maar niemand uit de wetenschap
En hier smurf je vibrationeel vals.

Je hebt in mijn optiek gelijk wanneer je aangeeft dat je het negatieve ook mag beroeren, ik ben daar persoonlijk nog sterker voorstander van. Maar als je je spirituele 'nuke' verpakt in bovenstaande formulering veroorzaak je onnodige nevenschade omdat je met deze formulering jezelf en de lezer op de volledige wetenschap richt.

Wat je schrijft is niet wat in je hart leeft. En dat zei ik. :wink:

Ik kan tussen de regels doorlezen en begrijpen wat je bedoelt omdat we al langer op dit forum zitten. Maar ik kan er ook voor kiezen om je post als geschreven door een onbekende te lezen en dan staat er wat mijn vorige reactie voedt.

Ik las over linguïstische relativiteit en dat was een eyeopener. Maar ik zie het nog veel breder. Je probeert met je post een vertaling te maken van wat in je hart leeft. De lezer vormt zich vervolgens een beeld. En als je dit topic net als ik blanco achter elkaar leest ontstaat het beeld van een welles-nietes rond de volledige wetenschap.

Ik weet dat je dat niet bedoelt en de rest van de lezers nu ook. Die mogelijkheid was ze ontkend als we niet hadden geschreven wat we schreven. Ook daarom is ik hier, het rare brabbeldier... :mrgreen:
Het was weer genieten om te lezen ;P!

Ufo

Re: Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Bericht door Ufo » 27 okt 2016, 13:14

Ufo schreef:Uit de kunst van oude culturen kunnen we de conclusie trekken dat ze bekend waren met draken (dinosauriërs). Zoals deze steen uit Ica, Peru.

Afbeelding
Gedurende de zestiende eeuw brachten Spaanse conquistadores verhalen terug over stenen waarop vreemde wezens stonden afgebeeld, welke ze gevonden hadden in een grot in de buurt van Ica, een regio van Peru. Ze dachten dat het ceremoniële begrafenisstenen waren van de Nazca-cultuur. Enkele van deze stenen nam men zelfs mee naar Spanje. In zijn werk: "Relacion de antique dades d'este reyno del Peru", schreef de Indiaanse geschiedsschrijver Juan de Santa Cruz Pachucuti Llamgui al in het jaar 1571 over deze vreemde gegraveerde stenen van Ica, lang voor de allereerste overblijfselen van een dinosaurus werden erkend in de vroege negentiende eeuw. Volgens zijn werk werden deze stenen "Manco" genoemd en werden gevonden in de "Koninkrijk van Chperu"- tombe in Chinchayunga.

De Ica-stenen werden pas in 1970 bekend gemaakt door Dr. Javier Cabrera, een Peruviaanse arts die zo'n gegraveerde steen ooit eens als een verjaardagscadeau kreeg. Binnen vijfendertig jaar had hij meer dan 11.000 van dit soort gegraveerde stenen verzameld. De duidelijk geïllustreerde stenen van andesiet vertonen mensen, dinosauriërs (van het Jura-type), rituele en seksuele voorstellingen, en het gebruik van geavanceerde technologie zoals telescopen, sterrenkaarten, vrij gedetailleerde kaarten van de aarde (waar mogelijk zelfs het continent van Atlantis op afgebeeld staat), en meer.

Dr. Javier zou de meeste stenen hebben gevonden in een zekere grot. Hij zou ook vele stenen in zijn bezit hebben gekregen van een boer genaamd Basilio Uschuya, die toegaf dat hij deze artefacten zelf maakte om te verkopen als souvenirs. Helaas was door dit voorval de geloofwaardigheid van deze stenen sterk aangetast.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Bericht door Fenna » 28 okt 2016, 13:19

univers schreef:Ik ben geen wetenschapper, maar ik zie het wel.
Ik ook.
Je bent niet de enige Uni :wink:
Ik heb het jou ook al eens in een pb geschreven.
In de zomer lijkt het ook langer licht te blijven ten opzichte van zo'n 10 jaar geleden.
De afgelopen zomer viel het mij heel sterk op.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dinosauriers 65 miljoen jaar geleden uitgestorven?

Bericht door Fenna » 28 okt 2016, 13:21

Vitharr schreef:Afbeelding
Prachtig ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie