Europees en Aziatisch Sarmatica (nu Polen,rusland,etc.

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Europees en Aziatisch Sarmatica (nu Polen,rusland,etc.

Bericht door oktagon » 04 nov 2016, 13:00

(historie)
kaart graag via Tammy, mijn uploadpoging lukte niet,
("De bijlage kan niet geüpload worden naar ./files/623_ab0a4723d0f27eec7f4705a08fc670c6" )

Ik snuffelde via Wiki op historie en vond een oude kaart,gemaakt in 1794 met het gebied dat vn.
het oude Polen en verder het nog te vormen Rusland,Turkeije etc. omvatte.

De historie van de bewoners,de Sarmaten met Perzische oorsprong ,welke zich in Noordelijke
richting bewogen vanaf de 4 eeuw nC. en Polen de eerste Chr. staat in dat deel van de wereld
vormde is wrs.trek,die de Joden volgden naar die gebieden,als vluchtenden voor de Romeinse
overheersing;in Polen waren er tijdens 'Napoleon' ca. een half miljoen en in oostelijker regio
ongeveer 1,5 miljoen.
Polen was dus in die tijd een groot koningsrijk,dat later werd opgedeeld door de Duitse,Oostenrijk-Hongaarse
en Russische keizerrijken.
Polen verkreeg grotendeels zijn status terug door Napoleons trektochten en familie-plaatsing op de troon. [think]

Wiki verhaalt er ook over;mijn oude vademecum uit ca 1840-1860,verhaalt er vele bladzijden over
in heel kleine letters,dus weergeven op het forum lijkt me heel moeilijk.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Europees en Aziatisch Sarmatica (nu Polen,rusland,etc.

Bericht door Tammy » 07 nov 2016, 06:32

Hier de foto van Oktagon die hij mij toe stuurde. :grin:

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Europees en Aziatisch Sarmatica (nu Polen,rusland,etc.

Bericht door oktagon » 08 nov 2016, 13:24

Hier issie weer,Tammy,wat een geheisa was dat de afgelopen tijd met ww.gebruikersnamen,bevestigingscodes,etc.

Ik werd daar echt doodmoe van maar overleefde het toch,gelukkig ben ik ook bevrijd van veel reclames,sexzusjes- en vacantie-aanbiedingen en het rskantste de trojaanse paarden van crimi-figuren.(dezae laatste door mijn gew. prim.adres.

De door jou geactiveerde prent werd gemaakt in 1794 maar moet wel een veel oudere geografische toestand weergeven;de russ.tsaren hadden al veel meegemaakt in de 18e eeuw;het koninkrijk Polen,dat grensde tot aan het gebied tussen Wolga en Don,was direct na de invasies van de Samartanen uit het MiddenOosten al veel groter dan
tijdens Napoleons bezoeken aldaar.

De Oekraine wordt pas vermeld in het begin van de 20e eeuw en werd ingelijfd door de UdSSR in de jaren 30 en is een ander soort ras dan de Russen,die veel tartaars en andere oorsprong uit begin Azie hebben.

Dus het zou nmm. verstandig zijn dat de EU Polen en de Ukraine onder hun paraplu nemen tegen Putin's wereld ideeen!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europees en Aziatisch Sarmatica (nu Polen,rusland,etc.

Bericht door univers » 08 nov 2016, 13:41

tegen Putin's wereld ideeen!
Onderschat, Amerika en China niet.
Die hebben ook waanideeën.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Europees en Aziatisch Sarmatica (nu Polen,rusland,etc.

Bericht door oktagon » 08 nov 2016, 14:30

Het blijft idd.machtspolitiek van diverse grote staten gecombineerd met overbevolking en super wapentechnieken,die
onze Aarde steeds gevaarlijker maken en mogelijk binnen enkele generaties (of eerder) de oppervlakte laten zien als Mars heden,waarbij resten van onze oude culturen-waarvan ik de Ionische kolommenstructuren herkende- voor Aliens zichtbaar zullen zijn als die dachten een bruikbare planeet te veroveren.

Wel cynisch gedacht,maar de kansen,dat het die kant op gaat is duidelijk aanwezig,dus : :cheers:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europees en Aziatisch Sarmatica (nu Polen,rusland,etc.

Bericht door univers » 08 nov 2016, 14:37

:cheers:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Europees en Aziatisch Sarmatica (nu Polen,rusland,etc.

Bericht door Tammy » 09 nov 2016, 03:54

Welcome back Oktagon. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie