Obama

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Obama

Bericht door taigitu » 03 mar 2017, 10:38

Uitgever betaalt 60 miljoen dollar voor memoires Obama's

De rechten op de autobiografieën van Barack en Michele Obama zijn voor een recordbedrag van
60 miljoen dollar verkocht aan Penguin Random House. De Obama's schrijven allebei een eigen
boek, maar verkopen de rechten samen.

De Obama's willen een "aanzienlijk deel van de opbrengst" doneren aan goede doelen, waaronder
de Obama Foundation, zegt de uitgever. Details van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt.
Penguin Random House is ook de uitgever van eerdere boeken van Obama. De uitgever was
niet de enige geïnteresseerde, ook HarperCollins en Simon & Schuster dongen mee naar de
rechten, schrijft de Financial Times.

Voor de rechten op de memoires van Bill Clinton werd 15 miljoen dollar betaald en voor die van
George W. Bush 10 miljoen. Obama schreef eerder bestsellers als Dromen van mijn vader en
De herovering van de Amerikaanse droom. Voor De herovering van de Amerikaanse droom werd
8,8 miljoen dollar betaald door Penguin Random House.

Vanwege zijn reputatie als bestsellerauteur is een boek over zijn presidentschap een
uitzonderlijk gewild object voor uitgevers. De prijs voor de rechten werd verder opgedreven door
de combinatie met de autobiografie van Michelle Obama.

Uitgever betaalt 60 miljoen dollar voor memoires Obama's
Woensdag, 05:16
Buitenland
Barack en Michelle Obama schrijven autobiografie AFP

De rechten op de autobiografieën van Barack en Michele Obama zijn voor een recordbedrag van 60 miljoen dollar verkocht aan Penguin Random House. De Obama's schrijven allebei een eigen boek, maar verkopen de rechten samen.

De Obama's willen een "aanzienlijk deel van de opbrengst" doneren aan goede doelen, waaronder de Obama Foundation, zegt de uitgever. Details van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt. Penguin Random House is ook de uitgever van eerdere boeken van Obama. De uitgever was niet de enige geïnteresseerde, ook HarperCollins en Simon & Schuster dongen mee naar de rechten, schrijft de Financial Times.

Voor de rechten op de memoires van Bill Clinton werd 15 miljoen dollar betaald en voor die van George W. Bush 10 miljoen. Obama schreef eerder bestsellers als Dromen van mijn vader en De herovering van de Amerikaanse droom. Voor De herovering van de Amerikaanse droom werd 8,8 miljoen dollar betaald door Penguin Random House.

Vanwege zijn reputatie als bestsellerauteur is een boek over zijn presidentschap een uitzonderlijk gewild object voor uitgevers. De prijs voor de rechten werd verder opgedreven door de combinatie met de autobiografie van Michelle Obama.
Ik gun het ze van harte.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Obama

Bericht door herman50 » 03 mar 2017, 10:58

[clap] [clap] [clap] [clap] [clap]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Obama

Bericht door Tammy » 10 mar 2017, 12:21

Vinden jullie dit bedrag niet belachelijk ? :shock:
Hij gaat niet de geschiedenis in om wat hij heeft bereikt.
Hij gaat de geschiedenisboeken in omdat hij de eerste zwarte president was van Amerika.
En die schijnbaar een zeer ontevreden bevolking heeft achtergelaten die daardoor op een clown als Trump gingen stemmen.

Van mij mag die 0 achter de 6 af hoor.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Obama

Bericht door Tammy » 10 mar 2017, 13:08

Dat betekend trouwens niet dat ik een hekel heb aan de Obama's.
Zeer zeker niet, maar zijn nalatenschap is klein.
Zeker omdat bijvoorbeeld zijn paradepaardje die Obamacare gewoon gewist gaat worden door Trump.

Ik heb vele Amerikanen gesproken de laatste 3 jaar in Wyoming - Florida- Georgia- Washington DC en Utah.
Daar zaten ook mensen die uit Alaska en Texas kwamen enz.
De mooiste gesprekken heb je trouwens op vliegvelden.
Dus Chicago en Denver ook veel gekletst.
Ik noem al die plaatsen omdat Amerikanen in verschillende staten heel anders kunnen denken.
Ik was verbaasd dat ze Obamacare niks vonden.
Ging tegen hun vrijheid in zeiden ze om zelf te bepalen wat ze wilden.

Heel vreemd was dat om te horen, en zij vonden wat ik vertelde over Nederlandse zorg vreemd.
Obama had een goed idee maar het is mislukt .
En de onvrede is zo groot dat we Trump nu in The White House hebben zitten.
Dit is ongekend wat er is gebeurd, en dat mag Obama zichzelf wel een beetje aanrekenen.

Dus 60 miljoen is voor mij veel te veel .
Een paar miljoen ok, maar dit vind ik belachelijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Obama

Bericht door taigitu » 10 mar 2017, 13:53

Tammy schreef: Dus 60 miljoen is voor mij veel te veel .
Een paar miljoen ok, maar dit vind ik belachelijk.
Je moet er op een andere manier naar kijken.
Die 60 miljoen is niet de waarde van het presidentschap van Obama.
Het is een zakelijke transactie van een uitgever die denk héééél veel te verdienen aan deze
memoires van zowel de president als OOK de echtgenote van de president.
En natuurlijk is het ook het feit dat er een donkere president de verkiezingen heeft gewonnen heel bijzonder.
Als deze uitgever niet verwacht heel veel te verdienen had hij niet zo'n hoog bod uitgebracht. Zo
ook andere uitgevers hebben geprobeerd hem geprobeerd hebben hem en haar te contracteren.
En dat er veel belangstelling zal zijn, zowel in Amerika als daarbuiten, en menigeen ook heel graag
de verhalen van Michelle Obama en haar leven in het Witte Huis en alles wat daar bij hoorde wilt
weten, zal zorgen voor extra verkoop vermoed ik.

Wat andere presidenten voorheen hebben ontvangen (of wat straks Trump zou kunnen
verdienen?) steekt pover af bij dit bedrag. Maar ik zie het niet als zou 60 miljoen de
waardebepaling zijn van zijn presidentiële jaren. Dat staat los van de verkoopwaarde van
de memoires voor mij. Wel vind ik dat hij wordt ondergewaardeerd in het algemeen.
Daarnaast moet je bedenken dat hij al eerder miljoenen heeft verdiend met zijn boeken.
Het is dus niet dat hij voor het eerst een boek gaat schrijven. Hij schreef al bestsellers........
Dat bepaalt dus ook voor een deel die 60 miljoen.
Uitgever betaalt 60 miljoen dollar voor memoires Obama's
1 maart 2017

De rechten op de autobiografieën van Barack en Michele Obama zijn voor een recordbedrag van
60 miljoen dollar verkocht aan Penguin Random House.
De Obama's schrijven allebei een eigen boek, maar verkopen de rechten samen.

De Obama's willen een "aanzienlijk deel van de opbrengst" doneren aan goede doelen, waaronder
de Obama Foundation, zegt de uitgever. Details van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt.
Penguin Random House is ook de uitgever van eerdere boeken van Obama. De uitgever was niet
de enige geïnteresseerde, ook HarperCollins en Simon & Schuster dongen mee naar de rechten,
schrijft de Financial Times.

Voor de rechten op de memoires van Bill Clinton werd 15 miljoen dollar betaald en voor die van
George W. Bush 10 miljoen.
Obama schreef eerder bestsellers als Dromen van mijn vader en De herovering van de
Amerikaanse droom. Voor De herovering van de Amerikaanse droom werd 8,8 miljoen dollar
betaald door Penguin Random House.


Vanwege zijn reputatie als bestsellerauteur is een boek over zijn presidentschap een uitzonderlijk
gewild object voor uitgevers. De prijs voor de rechten werd verder opgedreven door de
combinatie met de autobiografie van Michelle Obama.


http://nos.nl/artikel/2160636-uitgever- ... ama-s.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Obama

Bericht door Tammy » 10 mar 2017, 14:26

Ik kijk er inderdaad op een andere manier naar Taigitu.
Voor mij zijn de memoires van een president iets wat hij heeft bereikt.
Voor de uitgever is het inderdaad een zakelijke deal en die verwacht er veel van zo te lezen.
En eerder uitgebrachte boeken helpen natuurlijk ook om de prijs op te schroeven.
Dus al met al heb je gelijk wat je schrijft over het bedrag.
Ik kijk niet als een uitgever, dat is het verschil.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie