Mandsjoerije en dynastie Kim Jong Un

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Mandsjoerije en dynastie Kim Jong Un

Bericht door oktagon » 17 aug 2017, 17:42

In verband met de nuclaire dreigingen van Trump en Kim Jong Un vroeg ik me af waar de haatbron van Kim YU zou kunnen zitten en kwam ik terecht in de voorgaande geschiedenis over Mandsjoerije,dat de oorspronkelijke naam was van de huidige beide Korea's.

In 1910 begon Japan interesse te tonen in het toenmalige keizerrijk (!?) Mandsjoerije(toch wel deel van China) als expansie voor zijn overbevolking op de eilanden van Japan; in 1931 startte Japan de oorlog tegen China en veroverde Mandsj.met nog vele kuststroken van China en verdere staten vervolgend in 1942.

ChangKaiCheq was toen de tegenstander van Japan; een voorvader van Kim YU was een mil.aanvoerder in het gebied van Mandsj.In 1945 gingen de Russen meedoen in die oorlog,waarin de USA met de nucl.bommen een einde maakten aan de oorlog en ook in het toenmalige Korea de Japanners versloegen (gen. MacArthur).

Mandjsoerije onderging een tientallen jaren lange bezetting door Japan en werd als een slavenstaat behandeld. Nu heeft hijzelf (YU) een soort slavenstaat geproduceerd als een ideale staatsvorm met de nu gemengde NoordKoreanen met Japanse genen-injecties gedurende 40 jaren!

Dit lijkt dit een verband te tonen met het oude Mandsjoerije en de dynastie van Kim YU,die in zijn genen wrs. een enorme haat heeft tegen Japan en nu mede tegen de USA als hulp van het huidige gedemocratiseerde Japan.

Het intrigeert me waar de bron van de dynastie Kim YU lag in het begin van de 20e eeuw (1910) in het toenmalige China met als bijbeh. prov. Mandsjoerije.
Waasrom en hoe belandde de fam.Kim in Zwitserland als een soort verplaatst vaderland (moederland)?

Mijn vademecum uit ca. 1850 omschrijft een gebied als een tweeledig Mandsjoerije als Chin. provincie,waarvan het Noordelijke deel wegens veel hooggebergte een veel kouder klimaat had dan het Zuidelijke deel,een vriendelijke bevolking en verder geen bijzonderheden;over bestuurders ,meestal mandarijnen,werd niets vermeld.

Wie van het forum weet meer te vermelden over de dynastie als hierboven vermeld? [think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Mandsjoerije en dynastie Kim Jong Un

Bericht door oktagon » 18 aug 2017, 17:08

Mandsjoerije op oude kaart: Mislukt! [burn] Poging via Ctrl C en Ctrl V !
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mandsjoerije en dynastie Kim Jong Un

Bericht door univers » 18 aug 2017, 17:55

Afbeelding

Is deze goed?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Mandsjoerije en dynastie Kim Jong Un

Bericht door oktagon » 19 aug 2017, 18:47

Bedankt voor het tonen van die kaart;de hoofdlijnen zijn gelijk aan de mijne en die geeft als tekst:l'empire de mandchourie( thecalaistviapancom);wat de laatste benaming aangeeft ???
Ik ga pogen om jou mijn kaart te mailen (via forum) en mogelijk kun je die reproduceren in het verslag met oa.KimJU! [clap]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie