Darwin’s mensenhandel

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Gast1

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Gast1 » 30 jul 2018, 09:55

Osiris schreef:
30 jul 2018, 09:17
Het godsbegrip is niet te definiëren, af te kaderen.
En dat is wat jij ervan denkt.
Witte wel schreef dit:
Witte wel schreef:
30 jul 2018, 07:31
... dus vertel het maar wie de god, in het verleden de goden, dan wel moet zijn.
... en daarop gaf ik een gericht antwoord.
Waarbij ik me overigens afvraag of je mijn post wel gelezen hebt.

Het 'godsbegrip' dient gezien te worden in een veel breder verband en ook daarover hebben we het al vaker over gehad.
En daar heb ik niet enkel een mening over, maar ook tal van 'ervaringen' -die moeilijk in woorden uit te drukken zijn-.
In dat opzicht denk ik dat het mij redelijk gelukt is, het godsbegrip wél te definiëren, maar niet af te kaderen en dat is het mooie daarvan.
Het godsbegrip in dat opzicht is zelfs niet af te kaderen omdat er geen kaders zijn.
Osiris schreef:
30 jul 2018, 09:17
Wat exact die intelligentie is en wat voor doel die intentie dient, dat zullen we in ons huidige minuscule bewustzijnsstuk nooit weten, ook al denken velen van wel.
Het bewustzijnsproject aarde is er slechts één van talloze die plaatsvinden in het alomvattend bewustzijn.

Daar kunnen we slechts enkele puzzelstukjes van ontdekken binnen ons beperktere bewustzijnsbereik.
"nee ... dat dénken we maar, ons bewustzijnsbereik is niet beperkt, zoals het godsbegrip evenmin 'af te kaderen' is.

Het bewustzijnsbereik is inherent verbonden met het godsbegrip en dat staat een universum verwijderd van een persoonlijke god.
En dat is wat niet begrepen wordt.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Osiris » 30 jul 2018, 10:18

Gast1 schreef:
30 jul 2018, 09:55
"nee ... dat dénken we maar, ons bewustzijnsbereik is niet beperkt, zoals het godsbegrip evenmin 'af te kaderen' is.
Het bewustzijnsbereik is inherent verbonden met het godsbegrip en dat staat een universum verwijderd van een persoonlijke god.
En dat is wat niet begrepen wordt.
[/quote]

Als dat zo zou zijn waarom weten we dan niet allemaal tot in detail, hoe het in elkaar steekt,zouden we zelf allemaal al lang in staat zijn, die 'god' te zijn ?
Waarom slaan we elkaar dan nog steeds de hersens in ?
Juist omdat velen denken dat ze het bereikt hebben,wat niet zo is.
Alleen al onze zintuigen beperken ons verschrikkelijk alles waar te nemen wat er is, binnen het lichtspectrum.
Ook ik heb ervaringen met het tijdelijk meer waarnemen binnen dat spectrum,even een wat meer bewustzijnsbereik,maar het blijft beperkt.

Misschien dat je bedoelt dat het voor een ieder mogelijk zou moeten zijn bepaalde beperkingen te omzeilen/overstijgen,maar geloof niet dat we in onze huidige evolutionaire ontwikkelingsfase,
die tot zeer grote destructies kunnen leiden,tot alles toegang zullen krijgen, misschien een enkel 'zuiver' individu, maar zeker niet als huidig collectief/ planeet aarde ( wat uiteindelijk wel de bedoeling is m.i. ) .
Misschien dat we ooit als menselijk collectief een harmonieus gezelschap worden,waardoor die mogelijkheid wel zal ontstaan....

Maar zolang excessen als in het openingstopic blijven bestaan,is er nog een zeer lange weg te gaan......
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Gast1 » 30 jul 2018, 10:30

Osiris schreef:
30 jul 2018, 10:18
Gast1 schreef:
30 jul 2018, 09:55
"nee ... dat dénken we maar, ons bewustzijnsbereik is niet beperkt, zoals het godsbegrip evenmin 'af te kaderen' is.

Het bewustzijnsbereik is inherent verbonden met het godsbegrip en dat staat een universum verwijderd van een persoonlijke god.
En dat is wat niet begrepen wordt.
Als dat zo zou zijn waarom weten we dan niet allemaal tot in detail, hoe het in elkaar steekt, zouden we zelf allemaal al lang in staat zijn, die 'god' te zijn ?
Waarom slaan we elkaar dan nog steeds de hersens in ?
Juist omdat velen denken dat ze het bereikt hebben, wat niet zo is.
Alleen al onze zintuigen beperken ons verschrikkelijk alles waar te nemen wat er is, binnen het lichtspectrum.
Ook ik heb ervaringen met het tijdelijk meer waarnemen binnen dat spectrum, even een wat meer bewustzijnsbereik, maar het blijft beperkt.

Misschien dat je bedoelt dat het voor een ieder mogelijk zou moeten zijn bepaalde beperkingen te omzeilen/overstijgen, maar geloof niet dat we in onze huidige evolutionaire ontwikkelingsfase,
die tot zeer grote destructies kunnen leiden, tot alles toegang zullen krijgen, misschien een enkel 'zuiver' individu, maar zeker niet als huidig collectief/ planeet aarde.
... en hierin lees ik dat jij het wel begrepen hebt. :wink:

En jij weet best dat ik dat weet en andersom lijkt mij dat niet anders. :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door taigitu » 30 jul 2018, 10:48

Witte wel schreef:
29 jul 2018, 13:20
Onzin om dat zo te stellen. Ieder levend wezen hier op aarde dat geconfronteerd wordt met bepaalde omstandigheden of betrokken wordt in een bepaalde omstandigheid zal zich daarop aanpassen.
Eenvoudigweg het actie-reactie effect. Bij niet menselijke wezens is dit effect groter dan bij menselijke omdat daar het denken niet mee speelt of nagenoeg geen effect heeft.
De hebzucht en zelfzucht is geen natuurlijk iets maar een aangeleerd proces of een resultaat uit menselijk handelen en heeft niets met beestachtig gedrag te maken. Een beest kent geen hebzucht en zelfzucht maar actie-reactie als de omstandigheid en noodzaak aanwezig is. Dus het vergelijk met een beesten gedag is onzin.
Echter, even religie erbij betrokken, een duivelsgedrag is ook geen natuurlijk gedrag. Dat is ook een aangeleerd proces. In de vroegste religiën werd al het dualisme opgedrongen bij de mens waardoor de eerste stap werd gezet naar onderscheid tussen de mens en een drang naar overstijgen ontstond. De oppermachten waren in overtuigingen aanvankelijk goden wat later verworden werd tot één oppergod.
Deze oppergod werd alles toegeschreven waarmee zich mensen hun gedrag verscholen achter de leer van deze oppergod. Tenminste de mensen die enige invloed op het volk uitoefenden of dat konden.
De totale religieuze lariekoek was en is nog steeds een schild waar zich de mens achter verschuilt maar is niets anders dan een "duivels" schild om macht in handen te houden.
Het slechte in de mens heeft niets met de mens zelf te maken en ook niet met beestengedrag uit de natuur. Het is een oorzaak-gevolg kwestie ontstaan door een omstandigheid. Deze omstandigheid is voortgevloeid uiteen samenloop van acties. Het ontstaan van dualisme is één van de belangrijkste factoren in dit proces.

Nu kan je stellen dat in de natuur weldegelijk een rangorde proces aanwezig is. Dat is ook zo maar dat is een noodzaak voor het voortbestaan van de soort. Bij de mens werkt dat averechts. Die noodzaak is er niet maar werd ons voorgehouden waardoor de mens werd verblindt door weelde. Eerst had men meerdere goden nodig om alles weg te poetsen. Later hebben geschriften de godengroep vervangen en was er nog maar één god noodzakelijk. Het is ook niet de god zelf welke de kwade intenties kent maar diegene die de god hebben gecreëerd. In feite is het religieus geloof het figuurlijke beest wat hier op aarde aanwezig is en de mens en dier bedreigt. Dat de mens daarvoor ontvankelijk blijkt te zijn heeft niets met beestengedrag te maken maar met actie-reactie vanuit de omstandigheid.
Je hebt wat mij betreft gelijk. Ik lees Darwin in deze als dat hij de zwarte mens, de aboriginal, wegzette als nauwelijks een menselijk wezen en hem
te rangschikken onder kopje Fauna en Dieren. En omdat Darwin dit zo stelde hadden andere (hogergeplaatste) mensen in de rangorde de mogelijkheid,
daar op te handelen als dat zij 'meester' konden zijn en deze mens/dier behandelen konden zoals hen dat het beste uitkwam.
En toen bleek het ook nog handelswaar te zijn waar je flink aan kon verdienen. En als dan hierover ook nog een soort ondersteuning te lezen is in de bijbel......
Hoe dankbaar kan die God dan wel niet zijn?
En dan wordt/kan het menselijk gedrag verworden als die van een monster. Dat is naar de aboriginals zeker gebeurd.
Maar omdat Darwin een belangrijke figuur werd/was in de gemeenschap en zijn evolutie theorie aansloeg bij velen,
is het niet vreemd om hem mede verantwoordelijk houden dat zijn theorie in deze schandelijke gebeurtenissen uitmonden.
Hoewel ik er van uitga dat dit niet zijn idee was om dit drama op te starten. Maar oorzaak/gevolg is vooraf moeilijk in te schatten
in het leven.

https://cloud.netlifyusercontent.com/as ... yilmaz.png

Dan krijg je deze dingen te lezen over het verleden en het heden:

De Aboriginals in Australië
Op 6 juli werd bekend dat de regering van Australië een grondwetswijziging wil doorvoeren voor meer erkenning van de Aboriginals.
Wat er precies in de grondwet komt te staan is nog niet duidelijk. Waarschijnlijk wordt in 2017 een referendum gehouden,
omdat het dan vijftig jaar geleden is dat Aboriginals stemrecht kregen.

De naam Aboriginal is afkomstig van het Latijnse woord ab origine en betekent oorspronkelijk.
Wetenschappers vermoeden dat de Aboriginals zo’n 50.000 jaar geleden vanuit Zuidoost-Azië naar Australië kwamen.
Er was toen een landbrug tussen beide continenten, omdat door de ijstijd de zeespiegel daalde.

Cultuur van de Aboriginals
De Aboriginals hebben mede door hun afgelegen positie een unieke cultuur ontwikkeld.
Het waren jagers en verzamelaars die met hun boemerangs en woomera (speerwerper) van het wild uit de natuur leefden.
Ze leefden in stammen van hooguit 40 mensen en er was alleen contact tussen de stammen om ceremonies uit te voeren,
huwelijken te sluiten of rituele gevechten te houden. Een voorbeeld hiervan zijn de Aboriginals uit Zuidoost-Australië die jaarlijks
met elkaar gingen mottenvangen. De motten werden door de Aboriginals opgegeten en als een delicatesse beschouwd.
Toen de eerste Europeanen er voet aan wal zetten, werden ze de ‘mottenjagers’ genoemd.

Engelse strafkolonie
Aan de unieke cultuur van de Aboriginals kwam abrupt een einde toen de Engelsen in 1788 van het continent een kolonie maakten.
Het gebied werd Nieuw-Zuid-West Wales genoemd en werd gebruikt als strafkolonie. De Britse kolonisators eigenden zich het land toe en
verdreven de Aboriginals, omdat die het begrip ‘landeigendom’ toch niet kenden.

Opvoedkampen en ‘gestolen generaties’
In een poging de cultuur van de Aboriginals te verbeteren, werden hun kinderen vanaf 1869 in Engelse opvoedkampen gestopt.
Het doel van deze kampen was om de Aboriginals ‘beschaving’ bij te brengen en van Australië een westerse maatschappij te maken.
Aboriginalfamilies werden uit elkaar getrokken en vele kinderen zagen hun ouders niet meer. De Engelsen hebben tot 1969 dit kampbeleid volgehouden.
De gevolgen waren groot. Onderzoek heeft aangetoond dat veel kinderen van de ‘gestolen generaties’ de middelbare school niet afmaakten,
dat ze drie keer zoveel kans maakten een strafblad te krijgen en twee keer zoveel kans maakten illegale drugs te gebruiken.

Excuses regering
In 2008 heeft de Australische regering haar excuses aangeboden aan de Aboriginals.
‘Voor de pijn, het lijden en het kwetsen van de gestolen generaties, hun nageslacht, achtergebleven families en gemeenschappen, zeggen wij sorry.
Tegen moeders en vaders, broers en zusters, voor het uiteenscheuren van families en gemeenschappen, zeggen wij sorry.
En voor de onwaardige behandeling en vernedering van een trots volk met een trotse cultuur, zeggen wij sorry,’ aldus de Australische regering.

Misdaden uit het verleden rechtzetten
De regering probeert vandaag de dag steeds meer misdaden uit het verleden recht te zetten.
De Aboriginals gemeenschappen kampen vandaag de dag met armoede, werkloosheid en drankmisbruik.
Door deze achtergestelde bevolkingsgroep meer in de samenleving op te nemen, hopen de Australiërs deze problemen op te lossen.
Een grondwetswijziging kan hier wellicht bij helpen.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/de-abo ... -australie
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Osiris » 30 jul 2018, 11:06

Gast1 schreef:
30 jul 2018, 10:30
... en hierin lees ik dat jij het wel begrepen hebt. :wink:

En jij weet best dat ik dat weet en andersom lijkt mij dat niet anders. :wink:
Yep :hands:

Nog laatste off topic.
Ons 'biologische' omhulsel/lichaam/voertuig creeert de beperking die ik bedoelde.
Dit is toereikend om op deze planeet te vertoeven met desbetreffend bewustzijnsbereik.
Indien we nu volledige toegang zouden kunnen krijgen tot alle bewustzijns informatie, zou dat direct een totale verbranding van ons gehele zenuwstelsel tot gevolg hebben.
Information overload.

Pas als we losgekoppeld zouden zijn van die biologische beperking, is er meer mogelijk ( misschien ook nog niet alles, afhankelijk van de staat van 'zijn' op het moment van loskoppeling ).
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Gast1 » 30 jul 2018, 11:20

Ik heb daar geheel niets aan toe te voegen Osiris.

gusteman

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door gusteman » 30 jul 2018, 18:46

Osiris schreef:
29 jul 2018, 22:23
Misschien omdat het weer eens verkeerd gelezen/begrepen word ??

Er word nergens beweerd dat Darwin zelf die mensenhandel bedreef, .....
Verkeerd gelezen/begrepen zeg je?

Nou, geef jij me dan maar eens een duidelijke uitleg voor deze titel: Darwin’s mensenhandel.
Knappe jongen die mij kan uitleggen waar ergens in deze titel (Darwin’s mensenhandel) niet beweerd wordt dat Darwin aan mensenhandel deed.

Osiris schreef:
29 jul 2018, 22:23
..... wel dat o.a. ook hij verantwoordelijk was voor het verzamelen van botten etc ( via grafschennis ).
Een bewering die met niets gestaafd wordt.
Wat mij ergert aan deze vorm van berichtverstrekking is dat diegene die oude documenten is gaan uitpluizen meteen ook conclusies trekt vanuit de kennis en technologie van deze tijd.

Toen Darwin zijn onderzoekswerk deed was hij voornamelijk afhankelijk van materiaal wat hem werd aangebracht of waar hij had om gevraagd.
Er bestaat geen snippertje bewijs dat Darwin zelf ooit iemand zou hebben aangezet tot grafschennis. Die grafschennis gebeurde inderdaad, maar dat was buiten het weten om van de onderzoekers.

Trouwens, de bewering
Osiris schreef:
29 jul 2018, 22:23
Toen keken ze niet zo nauw.
getuigt van een beperkte kennis, maar dat verbaast me dan weer niet.

Persoonlijk vind ik dit artikel klinkklare onzin en voor wat mij betreft mogen lieden die dergelijke teksten publiceren zonder meer vervolgd worden voor laster en eerroof.

Het volgende daarentegen kan mijn volledige goedkeuring (voor zover die enig belang heeft) wegdragen
Determinist schreef:
30 jul 2018, 08:38
gusteman schreef:
29 jul 2018, 20:57
Heeft één van de forumleden zich eigenlijk al eens afgevraagd waar de informatie uit de OP vandaan kwam?
Oh ja zekers. Dit is een typische aanval op de evolutie-theorie vanuit creationistische hoek.


Hier kan je de bron voor de Nederlandse vertaling vinden:

https://creation.com/darwins-bodysnatchers-new-horrors


Ik ben een beetje moe geworden van de creationistische invalide argumenten die keer op keer en jaar in jaar uit tot in den treure worden herhaald vanuit fundamenteel religieuze hoek.
Na jarenlang mij begeven te hebben tussen deze starre en fanatieke pro-bijbel fanaten laat ik nu deze argumenten voor wat het zijn.

Dit "darwinisme" argument is al zo belegen dat het onderhand echt vervelend begint te worden. Deze figuren kennen het verschil niet tussen de theorie welke een feit is en pure wetenschap en de ideologie welke wij aanmerken als social darwinism.

Dit zijn twee totaal verschillende zaken, maar worden met elkaar in verband gebracht met slechts 1 doel: het in negatief daglicht stellen van de wetenschappelijke theorie ten faveure van een op religieus gestoelde verklaring, de schepping van de mens door God.

Voor wie het verschil wellicht niet zonder meer inziet, een kleine analogie.

Deze aanhangers stellen dat de wet van Newton aangaande de zwaartekracht (theorie met zijn formules) invalide is en zelfs amoreel omdat de zwaartekracht wordt gebruikt om mensen van kliffen te werpen.
Waarvoor :post:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Osiris » 30 jul 2018, 19:41

Voor degenen die zeggen dat ze wetenschap niet net zo zien als een religie,
word er wel met hetzelfde fanatisme gereageerd als een religieus fundamentalist zou doen,
als diens religie ondermijnd werd of er iets negatiefs over werd gezegd. [think]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Gast1 » 30 jul 2018, 20:04

Tja ... die overeenkomst zie ik inderdaad eender.

Waarvoor :post:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Fenna » 30 jul 2018, 20:20

sluit ik mij bij aan :post:
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door gusteman » 30 jul 2018, 20:52

Osiris schreef:
30 jul 2018, 19:41
Voor degenen die zeggen dat ze wetenschap niet net zo zien als een religie, word er wel met hetzelfde fanatisme gereageerd als een religieus fundamentalist zou doen, als diens religie ondermijnd werd of er iets negatiefs over werd gezegd. [think]
Dit heet: de doelpalen verzetten, met andere woorden de aandacht afleiden van wat de kern was.
Maar kom, ik ben ten allen tijde bereid om eventuele onduidelijkheden uit de wereld te helpen, dus bij dezen: wat door Osiris wordt bestempeld als fanatisme is niets anders dan het toepassen van de rede.
Het zich verzetten tegen de verspreiding van leugens en onwaarheden, waarvan kan aangetoond worden dat het leugens en onwaarheden zijn, is een kwestie van zuiver gezond verstand: leugens verspreiden is nefast voor een samenleving, zoveel werd wel bewezen in de loop van de voorbije eeuwen.
Mensen die leugens aan de kaak stellen vertonen dus sociaal verantwoord gedrag.

En dat neemt niet weg dat de vraag aan Osiris overeind blijft:
gusteman schreef:
30 jul 2018, 18:46
Osiris schreef:Misschien omdat het weer eens verkeerd gelezen/begrepen word ??

Er word nergens beweerd dat Darwin zelf die mensenhandel bedreef, .....
Verkeerd gelezen/begrepen zeg je?

Nou, geef jij me dan maar eens een duidelijke uitleg voor deze titel: Darwin’s mensenhandel.
Knappe jongen die mij kan uitleggen waar ergens in deze titel (Darwin’s mensenhandel) niet beweerd wordt dat Darwin aan mensenhandel deed.
Om het duidelijk genoeg te stellen: de titel van het onderwerp zegt dat Darwin aan mensenhandel deed ... Osiris zegt dat er nergens wordt beweerd dat Darwin aan mensenhandel deed.

Mijn vraag aan Osiris is dus: waarom deze leugen?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Osiris » 30 jul 2018, 21:01

Ik ben eerst het stuk gaan lezen en kwam tot de conclusie dat de topictitel gekozen was als oorzaak en gevolgkwestie.
Die conclusie was, dat Darwin niet persoonlijk handelde in levende inferieure mensen,maar dat zijn racistische gevolgtrekkingen uit zijn evolutietheorie, anderen daar toe aangezet hebben in naam van de wetenschap.
Hetzelfde als religies in naam van God of Allah tot niet al te florisante daden gekomen zijn.

Dus de titel is voor mij een indirecte verwijzing naar Darwin en de gevolgen van zijn evolutietheorie, die het mogelijk maakte inferieure mensen tot dieren te bestempelen.
Proefdieren welteverstaan.

Tja ,als jij dat als leugen wil bestempelen, fine...
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Berjan » 30 jul 2018, 21:54

Osiris schreef:
30 jul 2018, 21:01
Ik ben eerst het stuk gaan lezen en kwam tot de conclusie dat de topictitel gekozen was als oorzaak en gevolgkwestie.
Die conclusie was, dat Darwin niet persoonlijk handelde in levende inferieure mensen,maar dat zijn racistische gevolgtrekkingen uit zijn evolutietheorie, anderen daar toe aangezet hebben in naam van de wetenschap.
Hetzelfde als religies in naam van God of Allah tot niet al te florisante daden gekomen zijn.

Dus de titel is voor mij een indirecte verwijzing naar Darwin en de gevolgen van zijn evolutietheorie, die het mogelijk maakte inferieure mensen tot dieren te bestempelen.
Proefdieren welteverstaan.

Tja ,als jij dat als leugen wil bestempelen, fine...
Dus omdat iemand iets zegt is hij de schuldige van wat anderen daarmee gedaan hebben?
Dus de oude volkeren krijgen de schuld omdat zij de swastika hebben ingevoerd en Nazi-duitsland dat later heeft overgenomen en eronder verschrikkelijke dingen heeft gedaan? https://historiek.net/geschiedenis-van- ... kruis/514/

Degene die de term ariers hebben uitgevonden hebben er schuld aan dat de nazi's dit idee "overnamen" en geheel anders uitlegden overigens, en ze daardoor verschrikkelijke dingen hebben gedaan?

En inderdaad, als je schrijft "Darwins mensenhandel" dan zegt dit niks meer of minder dan dat Darwin zelf mensen heeft verhandelt en dat is niet waar. Je kan iemand niet de schuld geven van wat anderen met jouw ideeen doen als ze die ideen geheel verkeerd uitleggen.
Darwin was een jager en een scheikundige, hij kon niet tegen mensenbloed. Dus het idee alleen al dat er allerlei dingen met de Aboriginals gedaan zijn door Darwin is gewoon lachwekkend. Hij was een beetje een "mietje" in deze dingen...

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Osiris » 31 jul 2018, 08:32

Misschien had de schrijver beter de titel ' Darwins evolutietheorie leidde tot mensenhandel ' kunnen hanteren.

Opgravingen naar botten van overleden mens en dier word archeologisch gezien nog geaccepteerd,ook al zou je dat grafschennis kunnen noemen in het geval van mensen ( Inca,Maya,Egyptische menselijke resten ).
Bij bijvoorbeeld dinosauriers is dat dan weer niet het geval.
Dat is waar het dan ook om draait, inferieure mensen werden als dieren bestempeld en dan maakte het voor de academische wereld waar Darwin toe behoorde,niets meer uit.
In naam van de wetenschap.

De Nazi's deden in weze hetzelfde; joden en negers werden daar ook als beesten/dieren bestempeld, een inferieur ras.
Heeft niet zo veel met de Swastika te maken, wat trouwens een omgekeerde versie is van het Indiaase symbool.
In naam van het derde rijk....

Je zou je ook kunnen afvragen of Darwin wel zo'n heilige was,waar sommigen blijkbaar van overtuigd zijn.
Alles in de naam van fame and fortune ??

Maar goed, de meningen zijn duidelijk verdeeld....
Ben er klaar mee.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Gast1 » 31 jul 2018, 08:49

Osiris schreef:
30 jul 2018, 21:01
Ik ben eerst het stuk gaan lezen en kwam tot de conclusie dat de topictitel gekozen was als oorzaak en gevolgkwestie.
Die conclusie was, dat Darwin niet persoonlijk handelde in levende inferieure mensen, maar dat zijn racistische gevolgtrekkingen uit zijn evolutietheorie, anderen daar toe aangezet hebben in naam van de wetenschap.
Hetzelfde als religies in naam van God of Allah tot niet al te florissante daden gekomen zijn.

Dus de titel is voor mij een indirecte verwijzing naar Darwin en de gevolgen van zijn evolutietheorie, die het mogelijk maakte inferieure mensen tot dieren te bestempelen.
Proefdieren welteverstaan.

Tja, als jij dat als leugen wil bestempelen, fine...
... en alweer ... :post:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door MetalPig » 31 jul 2018, 08:50

Osiris schreef:
30 jul 2018, 19:41
Voor degenen die zeggen dat ze wetenschap niet net zo zien als een religie,
word er wel met hetzelfde fanatisme gereageerd als een religieus fundamentalist zou doen,
als diens religie ondermijnd werd of er iets negatiefs over werd gezegd. [think]
Fanatisme is inderdaad niet voorbehouden aan religie.

(Als je punt was dat wetenschap toch wel een religie is, dan is dat natuurlijk een volkomen verkeerde gevolgtrekking.)

Gast1

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Gast1 » 31 jul 2018, 09:02

MetalPig schreef:
31 jul 2018, 08:50
Osiris schreef:
30 jul 2018, 19:41
post
(Als je punt was dat wetenschap toch wel een religie is, dan is dat natuurlijk een volkomen verkeerde gevolgtrekking.)
[think]
Onder religie (van het Latijnse religio) wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht, opperwezen of god centraal staat.
Aldus wikipedia.

Op dat gebied lijkt mij de 'wetenschap' toch een bepaalde religie in die betekenis te zijn.

Gast1

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Gast1 » 31 jul 2018, 09:07

Wetenschap <=> overtuiging.
Religie <=> overtuiging.

Ik zie toch wel overeenkomsten ...

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Osiris » 31 jul 2018, 09:10

MetalPig schreef:
31 jul 2018, 08:50


(Als je punt was dat wetenschap toch wel een religie is, dan is dat natuurlijk een volkomen verkeerde gevolgtrekking.)
Voor sommigen ,gezien de reacties,blijkbaar toch niet.

Darwin was in eerste instantie met zijn theorie ,een alternatieve ketter,die misleidend de hele religieuze wereld op zijn grondvesten liet schudden.
Maar werd in de wetenschappelijke wereld tot net zo'n cultusfiguur verheven als een Jezus of Mohammed in de religieuze wereld.
Het absolute geloof in de evolutietheorie en dus Darwin, is voor mij niets anders als het absolute geloof in God,Allah en dus een Jezus of Mohammed.
En kom niet aan al die figuren want dan breekt de hel los ( fanatisme ).

Als ik alternatieve onderzoekers hier benoem, ( bijvoorbeeld Icke , Sitchin , Hancock , Cotterell ) zijn het ketters en alleen maar uit op misleiding ,bekendheid en geldelijk gewin.
En komt dan vanuit eerder genoemde 'wetenschappelijke èn religieuze wereld '.

Sorry,maar zie geen verschil.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Darwin’s mensenhandel

Bericht door Osiris » 31 jul 2018, 09:30

Het openingstopic gaat over het koste wat kost vinden van die 'missing link' , waar Darwin geen passende verklaring voor had.
Kort door de bocht , was de evolutionair gezien, veel te korte tijdsduur waarin de aap(mens ) zich ontwikkelde tot moderne mens een raadsel.
Wat dus onterecht met 'inferieure' mensen als de Aboriginals e.a. wetenschappelijk werd ingevuld en geaccepteerd destijds.

Een schrijver als Sitchin geeft een alternatieve invulling voor die missing link ( genetisch ingrijpen ) op basis van Sumerische geschiedenis
en voor mij en tal van anderen een plausibeler verklaring.
En daarvoor verguisd uiteraard....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie