vervolging van de joden

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Howlin Mad Murdock

Bericht door Howlin Mad Murdock » 26 dec 2007, 16:35

Nee ff blik in de geschiedenis zou wat duidelijkheid voor juo scheppen, zoek het maar op hoe joden vroeger waren.

Shizo

Bericht door Shizo » 26 dec 2007, 17:25

Howlin Mad Murdock schreef:Nee ff blik in de geschiedenis zou wat duidelijkheid voor juo scheppen, zoek het maar op hoe joden vroeger waren.
He boeit me niet hoe de joden vroeger waren.. Wat jij beschrijft is hetzelfde princip als "Lening aangaan, niet kunnen betalen, boel aanslaan". Dit is niets met die hele joden te maken,

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Bericht door oktagon » 17 jan 2008, 18:44

Ik heb wel het idee dat de Joden,komende uit de stad Ur in Mesopotamie,zo'n 5800 jaren geleden,een aparte intelligentere groepering was,die wrs.op trektocht naar betere levensomstandigheden op de plek van het huidige Israen aankwamen en zich daar settelden.

Meningsverschillen,jalouzie,etc met/van de Assyriers en Perzen zullen wel de oorzaak van het vertek zijn geweest.

Ik vermoed dat de grotere intelligentie,door welke genetische aanleg dan ook altijd een grote rol heeft gespeeld in de haat die er eeuwenlang was tegen de Joden en door de komst van Mohammed met zijn verkondiging van een andere godsopvatting dan de Joden en de Christenen.

Wat meneer Schickelgruber ofwel A.Hitler betreft,heb ik het idee (ook anderen!),dat hier jeugd-en puberproblematiek aan de orde is met verdrongen complexen.
En dat zich uitte in een dominerend fanatisme dat oa. door de destijds heersende militaire clan in Pruissen,alsmede door de grootindustrie werd gebruikt maar niet meer kon worden beheerst door oa. de uitbrekende massa-inflatie in de westerse wereld.

Adolf was sluw/intelligent en maakte gebruik van de instinctieve haatgevoelens die veel europeanen en oosteuropeanen hebben tegen de "slimmere"Joden en zette een vernietigings-systeem op gang dat zijn weerga niet had.

Jeugdige duitsers,velen opgenomen in de Hitlerjugend werden olv.Baldur von Schirach medogenloos geindoctrineerd met het geloof dat Joden en later ook Polen en Russen Untermenschen waren en de duitsers zelf het Herrenvolk.
SS'ers werden veelal gerecruteerd uit de HJ;Wehrmacht recruteerde uit het gewonere volk.

Literatuur inzake het bovenstaande is rijkelijk voorradig!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Bericht door Qaboos » 18 jan 2008, 11:28

oktagon schreef:Ik heb wel het idee dat de Joden,komende uit de stad Ur in Mesopotamie
De oudste melding van het bestaan van joden is een inscriptie in steen die door Egyptenaren in Kanaän is gemaakt. Ze hadden daar toen succesvolle veroveringstochten gemaakt en schreven daarover. Ook noemde ze een volk dat ze Hebreeën noemde. Die waren dus destijds al aan het rondtrekken. Bewijs dat de Hebreeën uit Ur komen is er nog steeds niet.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Bericht door oktagon » 18 jan 2008, 14:25

Ik lanceerde alleen mijn kennis daarover en schreef over idee! :wink:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 18 jan 2008, 14:37

oktagon schreef:Ik lanceerde alleen mijn kennis daarover en schreef over idee! :wink:
En nu weet je dat je kennis niet juist was! :wink:

:roll:

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Bericht door oktagon » 18 jan 2008, 17:10

MP,jij bezit wrs. ook niet de kennis om te mogen oordelen of mijn kennis over de joodse oorsprong juist is.

Het blijft een vraag! :roll:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 18 jan 2008, 17:16

oktagon schreef:MP,jij bezit wrs. ook niet de kennis om te mogen oordelen of mijn kennis over de joodse oorsprong juist is.
Het blijft een vraag! :roll:
Als jouw kennis behelst dat de Joden uit Ur kwamen dan kan ik wel inschatten dat dat niet klopt, aangezien we dat helemaal niet weten, zoals Qaboos aangeeft.

(Aarg, ik had me nog zo voorgenomen om niet op jouw gezwatel te reageren...)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Bericht door oktagon » 18 jan 2008, 17:35

Ik heb die kennis niet als een dogma of credo gelanceerd;ik neem op wat ik verneem,maar geef geen oordeel over onduidelijke zaken.Kan hooguit een veronderstelling uiten!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 18 jan 2008, 17:43

oktagon schreef:Ik heb die kennis niet als een dogma of credo gelanceerd;
Dat zei ik ook niet, maar laat maar. Je kletst verschrikkelijk langs me heen, en ik heb geen zin om uit te zoeken of het opzet is.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: vervolging van de joden

Bericht door oktagon » 04 nov 2008, 14:56

Onder Communities bij Zeelandnet en te vinden via Google onder bij intikken van Oorlogsdocumentatie vind je een site waarin ik oude berichtgeving weergaf (gevonden in mijn archief).
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie