Albert Einstein als loodgieter

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Gijs

Albert Einstein als loodgieter

Bericht door Gijs » 21 dec 2008, 21:16

Volgens het blad Triv´ (een blad wat ik hierna nooit meer zal lezen omdat er volgens mij feitelijk onjuiste informatie in gegeven wordt) zou Einstein loodgieter zijn geworden als hij de relativiteitstheorie niet had bedacht. Ik geloof hier echt geen reet van om het maar bot te zeggen. Hij werkte namelijk op een patentbureau voordat hij zijn theorieën de wereld in smeet. Waarom zou hij dat baantje opgeven voor een baantje als loodgieter? Hij deed namelijk iets waar je toch al een hogere studie voor nodig had (hetzij academisch, hetzij professioneel het was iig een hogere studie dan die je nodig hebt om loodgieter te worden) en zal daarom vast wel meer betalen dan werken als een loodgieter. En ik vraag me dan ook af hoeveel van dat verhaal waar is (het wordt alleen genoemd dus echt een verhaal was het niet maar goed). Weet iemand dat hier toevallig?

PS. Ik wist niet waar ik hem moet neerzetten, dus heb ik hem maar bij geschiedenis neergezet. Als hij namelijk op het besluit was gekomen om loodgieter te worden voordat hij op zijn ideeën kwam dan is dat nu geschiedenis.

Maan

Re: Albert Einstein als loodgieter

Bericht door Maan » 22 dec 2008, 00:58

En hoe komt 'Triv erbij dan?

(ik vind dat trouwens een *bitch* blad... lees liever quest)

billy bonny

Re: Albert Einstein als loodgieter

Bericht door billy bonny » 22 dec 2008, 20:40

Ik heb op Wikipedia Albert Einstein opgezocht daar word verteld dat zijn vader wel graag had gezien dat Albert electromonteur zou worden maar dat is gelukkig voor deze wereld niet door gegaan er word niets verteld over loodgieter worden dus ik denk dat iemand daar bij dat blad de boel uit zijn duim heeft gezogen

Plaats reactie