De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Howlin Mad Murdock

De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door Howlin Mad Murdock » 04 mar 2009, 21:35

Nou ja het was wel een oorlog natuurlijk maar ik kwam een foto tegen van een gevangenekamp en het deed me veel denke naan een klasse foto aan de zeikant
staan de meesters. De rest is de klas.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... kii-22.jpg
Oostenrijkse en Hongaarse gevangenen

Wordt gewoon heel anders met gevangen om gegaan.
Vind het best wel weird eerlijk gezegd.

Jullie meer van die rare wo 1 foto's ?

Rob

Re: De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door Rob » 04 mar 2009, 23:01

Rare WO1 foto's niet...maar er bestaat wel een reeks met vakantiefoto's van nazi's in kampen (lekker in de zon in een stoel, wat stoeien met de vrouwtjes, terwijl op de achtergrond het kamp is enz).

Nu deze foto...het zal wsl (zeker in WO1) niet gaan om een uitroeingskamp, wat de sfeer toch al heel anders maakt. Als je jaren moet weren in een kamp maar goed wordt behandeld en dan het zonnetje schijnt terwijl je op de foto mag dan tja, dan krijg je denk ik wel zulke foto's.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door FoX » 05 mar 2009, 10:10

Ojee, dus je ontkend de eerste wereldoorlog? Daar moet je voorzichtig mee zijn ;).

Aenimaxequal

Re: De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door Aenimaxequal » 05 mar 2009, 11:03

Snorren waren toen zekers ook in de mode eh

Howlin Mad Murdock

Re: De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door Howlin Mad Murdock » 06 mar 2009, 18:02

FoX schreef:Ojee, dus je ontkend de eerste wereldoorlog? Daar moet je voorzichtig mee zijn ;).
Oh ja dalijk wordt ik opgepakt, maar in die tijden werden er gin joden vergast, dat is natuurlijk ook niet gebeurt waren allemaal aliens.

Rob

Re: De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door Rob » 16 mar 2009, 19:44

Howlin Mad Murdock schreef:
FoX schreef:Ojee, dus je ontkend de eerste wereldoorlog? Daar moet je voorzichtig mee zijn ;).
Oh ja dalijk wordt ik opgepakt, maar in die tijden werden er gin joden vergast, dat is natuurlijk ook niet gebeurt waren allemaal aliens.
Kijk voor dat laatste word je bijv. wèl opgepakt :applaud:

Howlin Mad Murdock

Re: De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door Howlin Mad Murdock » 01 apr 2009, 20:52

Volgens mij mochten er door de Eerste wereld oorlog niet meer gepraat worden met de vijand.
wat ik gelezen heb, is dat de britten en duiters tegen overmekaar lagen en het was oud en nieuw en elkaar een gelukkig nieuwjaar wenste en gewoon zijn gestopt met vechten.
Dat mocht niet meer daarna :mrgreen:

Miss_maris

Re: De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door Miss_maris » 08 mei 2009, 16:01

Die jongen is echt gek, als hij maar kan rellen.
Hij snijdt zichzelf nog eens hiermee behoorlijk in de vingers maar ja.

Volgens mij was de eerste wereld oorlog meer afgunst, nou ja wat opa in iedergeval verteld heeft dat hij van zijn opa heeft was de oorlog meer van, oké we hebben oorlog niet echt zoals in de tweede wereld oorlog.

Rob

Re: De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door Rob » 13 mei 2009, 18:14

Je moet idd met opvattingen over woI rekening houden met de toenmalige mentaliteit. Men spreekt niet voor niets van 'de lange 19de eeuw' die dan stopt na woI en de 'korte 20ste eeuw' die pas begint met woII.

Vooral het nationalisme enz vierde hoogtij in de periode met woI, vele landen zijn er ook bij betrokken geraakt omwille van verdragen met andere landen. De bedoeling was ook om het 'beste land' enz te zijn. Dit zorgde ook voor een meer uitputtingsoorlog waarna europa 'in puin' lag.
Met woII zijn er wel hele andere redenen om te vechten.

Dusja er zijn natuurlijk grote verschillen, maar het blijft nog altijd oorlog, hoewel het wsl meer 'persoonlijker' was tussen landen ipv een echte 'wereld'-oorlog.

gusteman

Re: De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door gusteman » 17 jul 2010, 01:01

Eerst een paar harde cijfers:
Aan Wereldoorlog 1 deelnemende landen:
Gealliëerden:
Frankrijk, Britse Gemene Best, Russische Keizerrijk, Italië, Verenigde Staten, Japan, Roemenië, Servië, België, Griekenland, Portugal en andere
Centrale Machten:
Duits Keizerrijk, Oostenrijk-Hongarije, Ottomaans Keizerrijk, Bulgarije
Gesneuvelden Gewonden Vermisten
Gealliëerden: 5.525.000 12.831.500 4.121.000
Centrale Machten: 4.386.000 8.388.000 3.629.000

Persoonlijk vind ik dat iemand die deze oorlog durft te bestempelen als "geen echte wereldoorlog" gewoon een stevige trap onder zijn kont verdient.
Voor diegenen die wat meer info verlangen rond deze oorlog:
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_I Engelstalig
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Wer ... g#Gevolgen Nederlandstalig
Voor wat betreft West-Europa waren zowat alle mannen tussen 16 en 42 jaar uitgeroeid.
????? GEEN WERELDOORLOG ?????
Shame on you !!

billy bonny

Re: De eerste wereld oorlog was eigenlijk geen oorlog

Bericht door billy bonny » 01 aug 2010, 14:35

De eerste wereld oorlog was zeer zeker een echte wereld oorlog Duitsland,Ootenrijk/Hongarije,Turkije tegen de wereld kijk maar naar Lawrence of Arabia tegen de turken een waar gebeurd verhaal , Nederland was neutraal en het nederlandse leger stond aan de grens met duitsland en belgie mijn opa was er een van , na die oorlog is Keizer Heindrich naar Nederland gevlucht heeft van HKM Emma een verblijf plaats gekregen maar ze wilden hem niet zien en als dank heeft hij zijn kroon afgestaan aan Nederland en die staat op de westertoren in amsterdam
Adolf Hitler was korporaal .
Nazies bestonden nog niet .

Plaats reactie