Queen Elizabeth en haar broer werden gebaard door kokkin

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Queen Elizabeth en haar broer werden gebaard door kokkin

Bericht door Tammy » 01 apr 2012, 06:52

Schandaal: "Queen Elizabeth en haar broer werden gebaard door Franse kokkin"

Afbeelding
Is Cecilia Cavendish (links) écht de moeder van Elizabeth Bowes-Lyon, de latere 'Queen Mother'?

Groot-Brittannië staat op zijn kop. In een nieuw boek wordt onthuld dat koningin Elizabeth, de 'Queen Mother', en haar jongere broer David verwekt werden bij en gebaard door de Franse kokkin aan het hof. Die "aantrekkelijke en vrolijke française" zou surrogaatmoeder zijn geworden nadat Elizabeths 'echte' moeder Cecilia Glamis, die al acht kinderen had, op doktersadvies geen kinderen meer mocht krijgen.

Volgens de adellijke auteur Lady Colin Campbell was het niet Cecilia maar de kokkin Marguerite Rodière die op 4 augustus 1900 het kind baarde dat van 1936 tot de dood van haar man koning George VI in 1952 koningin was.

Cookie.

Dit zou de weinig flatterende bijnaam verklaren die de hertog en hertogin van Windsor haar gaven: Cookie. Het ophefmakende boek 'The Queen Mother, The untold story of Elizabeth Bowes Lyon, Who became Queen Elizabeth the Queen Mother' verschijnt volgende maand, het eerste hoofdstuk ervan verscheen gisteren online.

Slechte timing.

De publicatie komt bijzonder ongelegen: gisteren nog hield de huidige koningin Elizabeth een gedenkdienst voor haar geliefde moeder, die tien jaar geleden overleed. Haast alle oudere leden van de koninklijke familie brachten in de St George's Chapel van Windsor Castle hulde aan de voormalige koningin en haar dochter, prinses Margaret, die enkele weken na haar moeder overleed.

"Nonsens"

Expert van het koningshuis Hugo Vickers in de Daily Mail: "Het is niet netjes dergelijke theorietjes te lanceren op de tiende verjaardag van het overlijden van de Queen Mother. Lady Colin Campbell poneert die bizarre theorie al enige tijd, maar volgens mij is het volslagen nonsens. Je hoeft maar naar foto's van de Queen Mother en haar moeder te kijken om te zien dat ze verwant zijn. Zonder DNA-bewijs kan ze haar stelling niet staven. Het is heel ongelukkig dergelijke beweringen te publiceren in het diamanten jubileumjaar van onze koningin. Ongetwijfeld zal dit de koningin storen, en ook prins Charles, die dol was op zijn oma".

Mysteries.

De precieze geboortedatum van de Queen Mother, in augustus 1900 als de vierde dochter van Lord Glamis, staat al jarenlang ter discussie. Het is ook onduidelijk of ze in een Londense ziekenwagen dan wel op het familiedomein in Hertfordshire ter wereld kwam. Een ander raadsel is waarom Elizabeth Angela Marguerite Bowes Lyon een Franse naam als derde voornaam kreeg.

In het boek 'The Royals' uit 1977, van de Amerikaanse Kitty Kelly, wordt gesteld dat de Queen Mother de dochter was van een Welshe meid die in het familiekasteel in Schotland werkte.

Bron: AD.

<<<<<<<<<<<<<<

Het zou wat zijn, maar in die kringen kom je er toch nooit achter wat er precies is gebeurd. [think]

Ik blijf me verbazen dat er mensen zijn die moedwillig een boek kunnen schrijven en weten dat het niet waar is.
Puur voor het geld.
Of dat met dit boek ook het geval is weet ik natuurlijk niet.
Maar zulke schrijvers zijn er vaak geweest.
Ik snap niet hoe die mensen zichzelf in de spiegel kunnen aankijken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie