De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Agaat

De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Agaat » 19 okt 2012, 12:53

Al enige tijd, verbaas ik mezelf, over een shop op het internet, waarvan de eigenaar het niet zo nauw neemt, met de uitspraak":

De een zijn dood, is de ander zijn brood!

Hij verkoopt namelijk: Ellende en verderf aan iedereen ( dus ook zieken geesten, denk voornamelijk aan de Russisch maffia) die op een of andere zieke manier, de gestreepte pyjama's met opgenaaid jodenster in diens kast, of aan de muur willen hangen of zelfs willen dragen.

Mensen die foto's opkopen waarop moord en doodslag afgebeeld staat.

Oude documenten van vergaste miljoenen mensen..

Poppen van kinderen,

Haarstukken, Brillen, schoenen,...ja zelfs gebitten! Je kan het zo vreselijk niet bedenken of deze man, die zich een verzamelaar noemt, die graag aan andere verzamelaars verkoopt, heeft het wel!

Wie denkt dat ik dit zo uit den grote duim zuigt? Nee..er bestaat werkelijk een man die eerst via Ebay( maar hier is hij reeds van gebanned) zijn handen op heel veel ( eigenlijk museum materiaal, dat bij de juiste mensen hoort achter slot en grendel of achter glas)holocaust spul heeft weten te leggen.

Hij heeft zelfs overgebleven blikjes Zyklon B in de aanbieding, en ERGSTE is dat er teveel verkeerde mensen zijn, die zijn spul opkopen voor belachelijk bedragen. Waaronder ( blijkt uit onderzoek) de Russisch maffia.

http://www.jewishmemory.info/camps/auschwitz1.php

LET OP DE WEBSITE BESTAAT UIT SCHOKKEND MATERIAAL, NIET VOOR DIEGENE ZWAK VAN GEEST OF MAAG



Niemand pakt het op, of maakt hier überhaupt nieuws van? ik vind dat onbegrijpelijk!

De tranen rollen over mijn wangen bij het zien van zoveel aangeboden spullen..en de vraag is dan wie zit hierachter?

Wat is het doel? dit kan niet in mijn optiek!

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Beatrix Kiddo » 19 okt 2012, 14:41

Dat spul is m.i. historisch minstens zo waardevol als een Van Gogh of een Rembrandt, dus van de prijzen schrik ik niet. En dat hij er in handelt... daar mag iedereen het zijne/hare van denken. Ik zelf heb er niet zo'm probleem mee.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Tammy » 20 okt 2012, 07:37

Walgelijk dit. :-|

Het zou de persoon sieren om deze spullen naar een museum te brengen.
Gratis wel te verstaan.
Helaas , dat zal niet gebeuren.
Wat een loser.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Agaat

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Agaat » 21 okt 2012, 16:37

Bk, naar de stukken van, Van rembrandt of van Gogh kun je kijken met bewondering, en passie, het luisteren en ervaren. Voor je plezier.

Nu ik begrijp je insteek zeer zeker.

Echter de spullen die hier worden aangeboden, hebben daar niets mee van doen. Dit kun je niet onder de noemers kunst of muziek, of wel entertainment plaatsen.

Dat het waardevol is, dat ben ik met je eens, maar niet op deze wijze.

Hij beweerd de spullen te verkopen om zijn museum in stand te houden.

Hij heeft nooit een museum gehad, maar heeft bewust spullen opgekocht/verzameld en verkoopt deze met winst.

Wanneer hij enige klasse en waardigheid in zijn donder heeft, doneert hij dit aan scholen, instellingen, of dergelijks. Maar niet aan jan en alleman zoals bijvoorbeeld de Maffia. Of white power aanhangers( nazi's)

Zoals bijvoorbeeld dit soort volk:

part 1

Kijk vooral de andere delen ook! en dit soort volk bestaat nog steeds.. ja ook in Nederland.

Die voeden zich met dit soort online veilingen. Leuk toch? zo popje van een kind, die vergast is in een van de de vele kampen?

Buchenwald,
Sobibor
Auschwitz

Wie, goed bij zijn verstand koopt voor zijn plezier een van die stukken? Tell me? zou jij daar mee kunnen leven?

Dit zou, gewoon achter slot en grendel moeten.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Susan » 21 okt 2012, 18:48

Agaat schreef:LET OP DE WEBSITE BESTAAT UIT SCHOKKEND MATERIAAL, NIET VOOR DIEGENE ZWAK VAN GEEST OF MAAG
Niemand die hier niet naar kijken kán of wil is niet
zwak van geest of maag! Te gek voor woorden,heeft daar niets mee te maken. :shock:
Dit gegeven waar het hier over gaat, 'verzamelaars' die het verkopen of kopen....het is walgelijk!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Agaat » 21 okt 2012, 18:54

Van mij kant een oprechte waarschuwing, doe daar mee wat je wenst.

Als je denkt dat ik dit beledigend bedoel, dan zit je verkeerd. En is een van je vele verkeerde inschattingen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Susan » 21 okt 2012, 19:30

Agaat schreef: Als je denkt dat ik dit beledigend bedoel, dan zit je verkeerd. En is een van je vele verkeerde inschattingen.
:shock: :shock:
Wanneer stop je hier eens mee Agaat.
Ik heb dit totaal niet als beledigend gelezen gevoeld, of gedacht dat dit jij dit er zelf zo neer gezet had!!!
Las het als extra waarschuwing die bij een tekst hoorde, en dus gewoon in het rood benadrukt werd!!!!!!!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Agaat » 21 okt 2012, 19:46

Lees je zelf überhaupt wat je schrijft? ik begin daar nu toch sterk aan te twijfelen.

Dit schreef je:
Niemand die hier niet naar kijken kán of wil is niet
zwak van geest of maag! Te gek voor woorden,heeft daar niets mee te maken
Nu ga je het zogenaamd weer eens terug draaien?

Ik denk dat jij die vraag bij jezelf neer moet deponeren.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Susan » 21 okt 2012, 20:31

Hier draai ik niets terug Agaat.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Beatrix Kiddo » 22 okt 2012, 09:13

Agaat schreef:Echter de spullen die hier worden aangeboden, hebben daar niets mee van doen. Dit kun je niet onder de noemers kunst of muziek, of wel entertainment plaatsen.
Nee, en dat deed ik ook niet.
Agaat schreef:Wie, goed bij zijn verstand koopt voor zijn plezier een van die stukken? Tell me? zou jij daar mee kunnen leven?
Als ik het zou kopen zou dat niet voor mijn plezier zijn, nee.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Agaat

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Agaat » 22 okt 2012, 17:06

Bk, inderdaad ik wilde zelf aangeven dat ik zo aanneem dat mensen van Gogh of Rembrandt voor het plezier aanschaffen.

Niet voor de verkeerde doeleinden/ of zoals reeds opgemerkt de verkeerde mensen.

Daarbij lopen de rillingen echt van over mijn rug.

@ Susan, Uh ja dat doe je wel. Maar dat is niets nieuws.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De geschiedenis van toen, in het nu ( SCHOKKEND!)

Bericht door Susan » 22 okt 2012, 18:21

Is goed hoor Agaat [wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie