De kruisiging herbeleefd.

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Plaats reactie
kastanje57

De kruisiging herbeleefd.

Bericht door kastanje57 » 24 sep 2014, 02:45

Lieve mensen,
ik weet niet wat me de laatste tijd overkomt, het lijkt wel of ik van de ene heftige ervaring in de andere rol.
Vanavond heb ik het volgende "visioen" gehad.

Ik zat wat voor me uit te mijmeren over de Calabi-Yau vergelijkingen toen ik me van het ene moment op het andere in een mensenmenigte bevond.
Voor me liep een gewonde man met een meterslang, groot en zwaar kruis over zijn schouder te zeulen.
Om hem heen liep een klein peloton soldaten met schoppen, zwaarden en zwepen.
Telkens wanner de gewonde man ineen zakte, sloegen de soldaten hem net zo lang totdat hij weer opstond met kruis en al.
Nadat deze optocht gepasseerd was, sloot ik samen met de andere mensen aan in een rij die zich achter de veroordeelde gevormd had.
Na een tijdje lopen, kwamen we op een plein.
Enkele soldaten begonnen een gat te graven.
Daarin werd het kruis ingezet.
Ondertussen was de gewonde man door de andere soldaten met handen en voeten aan het kruis genageld.
Na een laatste reeks beschimpingen, vertrokken de soldaten en de menigte daar achter aan.
Niemand bleef achter.
De man aan het kruis leefde nog, ik hoorde hem ademhalen en zachtjes kreunen van de pijn.
Het werd avond, de nacht was donker en er waren geen kampvuren.
Al die tijd bleef de gewonde in leven al zag ik de levensenergie langzaam uit hem wegstromen.

Toen,
Plotseling,
uit het niets,
verscheen een mens in donkere kleding, het gelaat bedekt met enkel de ogen nog zichtbaar.
Hij droeg een toorts in de ene hand en een soort groot ampul gevuld met olie in de andere.
Ik zie die man naar het kruis sluipen, snel en vrijwel geruisloos.
Daar aangekomen knielt hij neer,
pakt de ampul en slaat die tegen de onderkant van het kruis kapot.
Met de toorts steekt hij de olie aan en rent daarop even snel en geruisloos weer weg.
In vrijwel een beweging zie ik daarop het hele kruis - inclusief gewonde man - in brand vliegen.

U wilt niet weten hoe erg ik daarvan geschrokken ben.
Vandaar dat het weer eens midden in de nacht is, ik zit nog steeds na te trillen.
Het wordt wel tijd dat ik 'n paar uur ga slapen. :?

Update, een half uur later.
Zo, een koppie koffie en een blowtje helpen om de rust weer terug te vinden.
Gelukkig sta ik nu weer met beide benen op de grond.
In mijn normale dagelijkse leven doe ik ook nog wel wat hoor, niet veel, da's waar.
Zo heb ik zojuist mijn jongste zus een roeiboot en een bloeiende plant toegestuurd.
Het is dan wel midden in de nacht maar we leven in een 24-uurs economie dus ik dacht: Och, la'k mar 'n gokkie wageeuh.
Die roeiboot trouwens, is een gewild en zeldzaam verzamelobject.
Die komt uit de niet-olympische klasse:
Vijf, mét Stuurman. :grin: :grin: :grin:
Welterusten.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Osiris » 24 sep 2014, 06:18

Heftig en interessant.
Wat ik er uit haal is het volgende;
Het eerste stuk is voor meesten bekend,zogenaamde kruisiging van Christus.
Voor mij de heersende energie van de afgelopen 2000 jaar ( Vissentijdperk/Ichtus).
Vuur staat voor transformatie /vernieuwing/zuivering ( alchemie; tot een hogere/zuivere energie ).

De Azteken/Maya's geloofden dat van tijd tot tijd onze wereld gezuiverd werd door de elementen; al eerder door water, aarde, lucht .
Als laatste element die onze huidige 'wereld' zuivert, zal dit vuur ( of misschien eather ) zijn.

Geloof dat onze huidige energie al aan het veranderen is.
Met de bijbelse 'terugkeer van Christus' ( energie) word genoemd; 'er zal een nieuwe hemel en aarde ontstaan, een nieuw Jeruzalem ' ( huis van ' God ' ) en ook 'een nieuwe richting,want het oude voldoet niet meer'.

Het volledig alleen laten in je droom van de man aan het kruis,staat voor mij voor het totale loslaten van de oude wereld/energieen, die tot dan toe gedomineerd hebben.

Alles symboliek die wijst op grote veranderingen/transformaties en zuivering,die we gaan ervaren.
Maar dus ook een 'nieuwe wereld/hoedanigheid' van een hogere orde,een meer zuivere energie.
We hebben genoeg geleden en geleerd.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Susan » 24 sep 2014, 08:39

En ik weet het óók niet meer met jou hoor Kastnje57... [think]
Is ook dit alleen om te lezen misschien, niet om op te reageren?
Je wilt niet meer dat er op jou gereageerd wordt...ook naar mij pers heb je dat laten weten.

En toch vraag je steeds opnieuw aandacht voor jouw ervaringen...
wat ik overigens prima vindt, maar verder doe je ook steeds de 'deur met een klap dicht'.
Terwijl ik totaal niet als betweter of wat dan ook met de vinger naar jou wil wijzen en dergelijke of op andere soms tegenstrijdige opmerkingen van jou.

(per PM kon dit helaas niet zoals jij weet)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Gast1 » 24 sep 2014, 09:34

Wauw, eerst even opzoeken: ‘Calabi-Yau vergelijkingen’
Ah, volgens Wikipedia:
De Calabi-Yau-ruimten zijn speciale complexe variëteiten van samengevouwen plooien en rondingen.
Deze wiskundige objecten zijn ontwikkeld door Eugenio Calabi en Shing-Tung Yau uit de vergelijkingen van de supersnaartheorie.
Deze speciale klasse van variëteiten speelt een belangrijke rol zowel in de algebraïsche meetkunde als in de theoretische natuurkunde in de supersnaartheorie voor het compactificeren van de ruimte.
De bekendste, eenvoudigste en best bestudeerde Calabi-Yau-variëteiten zijn de complex-3-dimensionale (reëel-6-dimensionale) Calabi-Yau-variëteiten.
Nee, niets voor mij, ik ontdekt het liever zelf en denk het ook gevonden te hebben, maar nevermind.

Ik heb jouw visioen gelezen.
De eerste gedachte was natuurlijk de associatie met Jezus.

Later kreeg ik een associatie met Petrus, die met de voeten naar boven werd gekruisigd en daarna in brand werd gestoken.

Weer iets later kreeg ik een associatie met de Via Appia:
Duizenden slaven hingen aan het kruis langs de 200 kilometer lange weg die van Rome naar Capua leidt, toen het Romeinse leger de opstand onder leiding van Spartacus eindelijk had neergeslagen.
Een duidelijk signaal voor iedere reiziger die Rome verliet of naderde…
Die weg was de Via Appia, en deze ligt er nog grotendeels zo bij als toen er duizenden houten kruisen aan weerszijden stonden.
Op loopafstand van de Thermen van Caracalla (maar ook goed bereikbaar per bus) begint de Via Appia Antica, tegenwoordig een archeologisch park waar je een hele lentedag zoet kunt zijn.
Het is het leukst en gemakkelijkst (hoewel op de grote keien enige ervaring vereist is) om het park per fiets te verkennen.
Op het heetst van de dag vind je verkoeling in de catacomben van San Callisto en San Sebastiano – christelijke begraafplaatsen onder de grond.
Onderweg kom je bovendien grafmonumenten van bekende en minder bekende Romeinen tegen.
In 2007 en 2012 heb ik dat hele gebied bezocht.
Een groot gedeelte van de oude weg heb ik bewandeld, de catacomben bezocht en in Rome heb ik in totaal 27 dagen vertoefd.
Zo ook de graven van Petrus en Paulus bezocht.

Het visioen kan een soort ‘herbeleving’ zijn en het is de vraag waar jij dan ergens in het verleden was.
Misschien heb je genen van Jezus, Petrus of van een van de vele slaven in je.
Het kan ook een metaforische blik in de toekomst zijn.
Het kan echter ook zijn dat je je leven als zodanig hebt ervaren.
Ik heb het op bepaalde momenten in elk geval zo ervaren.

Het waren momenten van intensiteit en bewustwording.
Geen dieptepunten maar hoogtepunten die mij gevormd hebben zoals ik ben gaan zien, wakker ben geworden om te beseffen dat ...

IK BEN …

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Tet » 24 sep 2014, 10:09

Ik heb niet echt een mening over hetgeen je schrijft Kastanje57.

Wel wil ik je complimenteren met je schrijfstijl; je bent welbespraakt en weet het goed te formuleren.
Chapeau!
truth is stranger than fiction

Gast1

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Gast1 » 24 sep 2014, 10:12

Bij die mening sluit ik me bij aan. ;P!

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Tet » 24 sep 2014, 10:17

Gast1 schreef:Misschien heb je genen van Jezus, Petrus of van een van de vele slaven in je.
Dat hebben we allemaal Gast1.
Althans, de mannen onder ons.
De Y-chromosomale Adam is de recentste gemeenschappelijke voorouder (rgv) in de mannelijke lijn, dus recentste gemeenschappelijke voorouder van alle menselijke Y-chromosomen. De vrouwelijke tegenhanger is mitochondriale Eva. Anders dan andere genen wordt het Y-chromosoom uitsluitend van vader op zoon overgedragen, net zoals mitochondriaal DNA alleen door de moeder wordt doorgegeven aan al haar kinderen.

De Y-chromosomale Adam kan ook worden gedefinieerd als de recentste gemeenschappelijke voorouder in de mannelijke lijn van alle nu levende mensen, waarbij alleen een 'ononderbroken' mannelijke afstammingslijn geldt: van vaders, grootvaders van vaders kant, enzovoort. Merk op dat dit iets anders is dan de recentste gemeenschappelijke voorouder in de mannelijke én vrouwelijke lijn.

De Y-chromosomale Adam is niet op elk moment in de geschiedenis van de mensheid dezelfde persoon. De recentste gemeenschappelijke voorouder in de mannelijke lijn van mensen die nu leven is iemand anders dan die voor mensen die over duizend jaar leven: wanneer er mannelijke lijnen uitsterven, kan een recentere persoon, de Y-mrgv van een tak afstammelingen van de eerdere Y-Adam, de nieuwe Y-Adam worden.

De Y-chromosomale Adam van de nu levende mensen leefde waarschijnlijk ergens tussen 60 000 en 90 000 jaar geleden; deze schatting berust op onderzoek naar de genetische klok en genetische markers. Hoewel hun afstammelingen soms nauwe verwanten kunnen zijn, zit er een duizenden generaties omvattende periode tussen Y-chromosomale Adam en mitochondriale Eva. Dat ze genoemd zijn naar Adam en Eva in Genesis is dan ook slechts een metafoor, ze worden niet als de eerste mensen beschouwd. Er moeten toen ze leefden veel meer mensen geweest zijn.

Op basis van een DNA-analyse uit 2002 wordt aangenomen dat Y-chromosomale Adam en mitochondriale Eva allebei in Afrika leefden, maar wel 85 000 jaar na elkaar. Daarmee ondersteunt Y-Adam de enkele-oorspronghypothese over de evolutie van de mens.

In maart 2013 werd bekend dat een onderzocht Afro-Amerikaans Y-chromosoom de oudste tak van het menselijk Y-chromosoom vertegenwoordigde. De datering van de recentste gemeenschappelijke voorouder in de mannelijke lijn van mensen die nu leven is daarmee aanzienlijk vroeger dan tot dan toe werd aangenomen. De Y-Chromosomale Adam leefde 338 000 jaar geleden. Opmerkelijk daarbij is dat dat ook vroeger is dan de oudst bekende fossielen van de anatomisch moderne mens. Tot nu toe wordt aangenomen de anatomisch moderne mens ongeveer 200 000 jaar geleden ontstaan is als soort.
truth is stranger than fiction

Gast1

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Gast1 » 24 sep 2014, 11:38

Exactement Tet.

Leuk om te lezen trouwens dat de wetenschap dit inmiddels ontdekt heeft.
Wat voor mij een gegeven was, is nu wetenschappelijk bevestigd.
Ik heb het terug gevonden in Wikipedia, die een bron is voor jouw citaat, toch?

Ik ga (zoals je waarschijnlijk weet) zelfs nog een heel stuk verder dan dat.
Iedereen heeft de bestanddelen van de ‘schepping’ in zich, van al dat wat er zelfs al was voordat de Aarde ontstond.
In feite zijn wij de opsomming, het resultaat van ‘Alles’ wat eerst ‘Een’ was.
Alles wat waarneembaar en onwaarneembaar is, is de schepping an sich en volmaakt voor dit moment, groeiende naar en nog grotere volmaaktheid.
Zo voel en zo zie ik het, zo ‘weet’ ik het.

Op die manier is de Bijbelse uitdrukking inderdaad correct, ‘God is in ons’.
Voor degenen die er een vieze smaak van in de mond krijgen is God voor mij dus geen persoonlijke God, maar een Kracht, Kosmisch Bewustzijn, Bewustzijn, Kosmische Intelligentie of een beschermengel zoals Kastanje57 het benoemt.

Ik heb dit al vaker geschreven maar herhaal het even voor Kastanje57.

Toevoeging: We dus dus allen hartstikke met elkaar verbonden, met werkelijk alles ... [jaja]

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Tet » 24 sep 2014, 12:13

Gast1 schreef:Toevoeging: We dus dus allen hartstikke met elkaar verbonden, met werkelijk alles ... [jaja]
Dit is een documentaire van National Geographic die wat mij betreft verplichte kost zou moeten zijn in het onderwijs.
Geneticus Spencer Wells en zijn team doen onderzoek naar de reis die de oermens vanuit Afrika heeft afgelegd.
In de straten van New York verzamelt National Geographic-onderzoeker Spencer Wells DNA-monsters om een antwoord te vinden op onze genetische afkomst. DNA-gegevens van 200 mensen laten zien dat de oermens een lange reis heeft afgelegd. Stammen we allemaal af van dezelfde voorouders?
Het antwoord is ja, ook al is dit een open deur, deze documentaire bevestigt het onomstotelijk met wetenschappelijke onderbouwing en logica.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door univers » 24 sep 2014, 12:17

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Susan » 24 sep 2014, 12:48

Tet schreef:
Gast1 schreef:Toevoeging: We dus dus allen hartstikke met elkaar verbonden, met werkelijk alles ... [jaja]
Dit is een documentaire van National Geographic die wat mij betreft verplichte kost zou moeten zijn in het onderwijs.
@Gast1 ;P!
@Tet ;P!
Helemaal mee eens.
En ja dat zou inderdaad een mooie zinvolle aanvulling in het onderwijs zijn.
Wij hebben eerder een documentaire over een dergelijk DNA onderzoek gevolgt.
Of dit nu hetzelfde is weet ik nog niet, maar het was prachtig! :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Susan » 24 sep 2014, 12:55

Kastanje57,
Dankjewel he, ik ben echt blij met jouw reactie via PM, ;P! al
stemt niet alles mij blij zoals je wel zult begrijpen, en kan ik alleen
hier even reageren omdat je het geblokkeerd hebt.
Draag jou een warm hart toe, geloof het of niet, zónder
me op te willen dringen, of met 'goedbedoelde' bemoeizucht, of adviezen
aan te komen... wel te verstaan :grin

:loveU:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door univers » 24 sep 2014, 13:11

Ik had ook een pm naar hem gestuurd.
Heb ik zitten typen voor Jan met de korte achternaam.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

kastanje57

PM-en

Bericht door kastanje57 » 24 sep 2014, 14:55

Het spijt me, ik kan geen PM vrijgeven, daar raak ik de weg volledig in kwijt.
Ervaring op andere fora hebben mij dat geleerd.
Met de vriendelijke vraag een email via mijn website te sturen wanneer je een meer persoonlijke reactie wilt geven.
Mbv email kan ik in alle rust lezen zonder knipperende dingetjes op het scherm etc.
Ik kan er veel rustiger over nadenken en voel me niet verplicht direct te reageren. Aldus kan ik veel rustiger en vriendelijker antwoorden, zonder de heftige emotionele belading.

Die docu is prachtig.
Een jaar of 6-8 geleden heb ik een dergelijke docu gezien van volgens mij dezelfde onderzoeker die toen over de hele wereld getrokken is om DNA monsters van afgelegen stammen te verzamelen.
Dat onderzoek heeft "De Uittocht uit Afrika" opgeleverd.
Dit "vervolg" gaat daar dieper op in.
Dank je wel.

Overigens, en dat vind ik minimaal net zo belangrijk, een dergelijk onderzoek zou ook moeten plaatsvinden onder de katten, de honden, de hoefdieren en de grassen.
Al deze soorten hebben zich in de afgelopen 50-55 miljoen jaar over de aarde verspreid, de diersoorten hebben ergens onderweg aan de top van de voedselketen gestaan.

Onbeantwoorde vragen zijn bv.

De Orang oetans zijn in Afrika ontstaan maar kunnen in de huidige verschijningsvorm nimmer van Afrika naar Indonesië zijn gelopen.

Cheetah's, luipaards, tijgers, panters, lynxen etc.
De meesten leven op continenten die al zeker 70-80 miljoen jaar van elkaar gescheiden zijn door water. Ze zijn echt de oceanen niet over gezwommen.
Hoe kan het dan dat AL deze dieren na zo'n immense lange tijd nog zoveel op elkaar lijken???????

Gras heeft in 50 miljoen jaar de hele wereld, tot en met hoge bergruggen aan toe, veroverd. Het staat met wortels stil de grond.
Okee, het kan zaad misschien 10 meter weg blazen. Dan nog is het zo goed als onmogelijk dat er met de opkomst van grasetende zoogdieren, zo immens veel gras op wereld voorkomt.
Misschien zijn er met mij wel onderzoekers die zich afvragen, laten we eens genetisch onderzoek doen.
Waar oh waar is al dat gras ontstaan, waar komt het vandaan??????????
Dat is een leuke vraag om te beantwoorden.

De hoefdieren daarentegen, zijn net zo lang gescheiden van elkaar als de katten, daar vind je heden ten dage veel grotere uiterlijke verschillen, eenzelfde verhaal gaat op voor de knaagdieren.

Gast1

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Gast1 » 24 sep 2014, 16:27

Tet schreef:
Gast1 schreef:Toevoeging: We dus dus allen hartstikke met elkaar verbonden, met werkelijk alles ... [jaja]
Dit is een documentaire van National Geographic die wat mij betreft verplichte kost zou moeten zijn in het onderwijs.
Geneticus Spencer Wells en zijn team doen onderzoek naar de reis die de oermens vanuit Afrika heeft afgelegd.
In de straten van New York verzamelt National Geographic-onderzoeker Spencer Wells DNA-monsters om een antwoord te vinden op onze genetische afkomst. DNA-gegevens van 200 mensen laten zien dat de oermens een lange reis heeft afgelegd. Stammen we allemaal af van dezelfde voorouders?
Het antwoord is ja, ook al is dit een open deur, deze documentaire bevestigt het onomstotelijk met wetenschappelijke onderbouwing en logica.
Ah, die ga ik dus beslist eens bekijken!

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: PM-en

Bericht door Tet » 24 sep 2014, 16:38

kastanje57 schreef:Overigens, en dat vind ik minimaal net zo belangrijk, een dergelijk onderzoek zou ook moeten plaatsvinden onder de katten, de honden, de hoefdieren en de grassen.
Al deze soorten hebben zich in de afgelopen 50-55 miljoen jaar over de aarde verspreid, de diersoorten hebben ergens onderweg aan de top van de voedselketen gestaan.

Onbeantwoorde vragen zijn bv.

De Orang oetans zijn in Afrika ontstaan maar kunnen in de huidige verschijningsvorm nimmer van Afrika naar Indonesië zijn gelopen.

Cheetah's, luipaards, tijgers, panters, lynxen etc.
De meesten leven op continenten die al zeker 70-80 miljoen jaar van elkaar gescheiden zijn door water. Ze zijn echt de oceanen niet over gezwommen.
Hoe kan het dan dat AL deze dieren na zo'n immense lange tijd nog zoveel op elkaar lijken???????

Gras heeft in 50 miljoen jaar de hele wereld, tot en met hoge bergruggen aan toe, veroverd. Het staat met wortels stil de grond.
Okee, het kan zaad misschien 10 meter weg blazen. Dan nog is het zo goed als onmogelijk dat er met de opkomst van grasetende zoogdieren, zo immens veel gras op wereld voorkomt.
Misschien zijn er met mij wel onderzoekers die zich afvragen, laten we eens genetisch onderzoek doen.
Waar oh waar is al dat gras ontstaan, waar komt het vandaan??????????
Dat is een leuke vraag om te beantwoorden.

De hoefdieren daarentegen, zijn net zo lang gescheiden van elkaar als de katten, daar vind je heden ten dage veel grotere uiterlijke verschillen, eenzelfde verhaal gaat op voor de knaagdieren.
Dit zijn geen onbeantwoorde vragen.

Mocht het zo zijn dat de orang-oetang in Afrika ontstaan is – ik heb geen idee - dan hoeft hun leefgebied maar 100 meter per jaar op te schuiven om in 400.000 jaar de hele wereld te omvatten.
Zo is het precies met de mensen gegaan.
Tijd is de factor.
Evolutie heeft geen haast en kent geen tijd.

Bovendien vindt er genetisch onderzoek plaats voor zowel flora als fauna.

Afbeelding
truth is stranger than fiction

Gast1

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Gast1 » 24 sep 2014, 18:52

Tet schreef:
Verdikke zeg, ik ken die film.
Ja die was en is nog steeds grandioos.

Hier een filmpje wat nog verder terug gaat:

kastanje57

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door kastanje57 » 24 sep 2014, 21:48

@Tet, dank je voor je toelichting.
Alle mensapen, incl. de mens, zijn in dezelfde regio in oost-Afrika ontstaan.
Dit geldt wetenschappelijk inmiddels als vaststaand feit al zijn er nog hiaten.
Het zou zo kunnen zijn dat nieuwe vondsten dus een ander beeld gaan geven en daar wordt in wetenschappelijke zin rekening mee gehouden.

Wat betreft de Orang oetans, heb je jezelf wel eens afgevraagd hoeveel intelligentie je nodig hebt om van Afrika in Indonesië te belanden?
Met hun huidige peil hadden deze apen dit kunststukje niet kunnen klaren.

Datzelfde geldt voor de katten.
Noord-Amerika kwam 120 miljoen jaar geleden los te liggen, Zuid-Amerika omstreeks 90 miljoen jaar geleden.
Het is vanuit genetisch oogpunt beschouwd onmogelijk zelfs maar te beredeneren dat de katten wereldwijd nu nog steeds zoveel op elkaar lijken.
Met andere woorden, voor de mens heeft een of andere kattensoort ook de uittocht uit zijn geboortetreek gewaagd.
Dit is niet bewezen, doch wel logisch af te leiden.
Waar het mij om gaat is het maken van een genetische stamboom van de kattenrassen, daaruit kan blijken of de katten ook op één enkele plaats zijn ontstaan zoals ikzelf voor onomstotelijk vast acht staan.

Olifanten, nog voor de katten, da's een nog vreemder verhaal.
Waar komen die vandaan, oorspronkelijk.
Ook zij hebben de wereld veroverd maar alleen in het hoge noorden zijn resten van mammoeten teruggevonden.
Op een - nu geïsoleerd - eilandje in de middellandse zee heeft een mini ras olifantjes geleefd, een soort van dumbo's :wink:

Maar olifanten komen ook in Zuid-Afrika voor en ook in India.
Daarbij lijken die twee soorten heel erg veel op elkaar.
Dat laatste is nog verwonderlijker want India heeft zich omstreeks 100 miljoen jaar geleden losgemaakt van wat nu Antarctica is?????????????

Dat viel samen met het loskomen van Australië en Nieuw-Zeeland, die waren zo'n 20 miljoen eerder van Antarctica los gekomen.
En daar........
Zijn louter buideldieren ontstaan?????????????

India vormde vroeger het onderste stuk van Pangea, schuin, ten zuidoosten van Afrika en verbonden met het vaste land van Antarctica.
Australië lag toen ten oosten van India maar er WEL tegenaan.
Kortom, India MOET na het loskomen buideldieren gekend hebben en het is onmogelijk dat daar een identieke olifantensoort is geëvolueerd.
Vrijwel identiek aan die van het vasteland van Afrika, olifanten die de hele wereld zijn overgetrokken en die het later tot mammoeten hebben geschopt.

En zo zijn er nog talloze vragen.
zoals het wonderlijke gras, dat is echt een heel bijzonder verhaal.
Ik ga nu eerst wat sap drinken, een blowtje roken en in de volgende post zal ik over gras vertellen.

Overigens de reden waarom een hoefdiersoort het tot walvis heeft geschopt, is ook een interessante vraag. Denk je eens een ezel in die achteruit lopend het water in gaat omdat er op de wal vleesetende katten zijn verschenen.
De kudde ezels vlucht het water in. Degenen die het eerst het water bereiken, komen het diepst te staan.
Ze worden door hun soortgenoten steeds verder het water in gedreven.
Uiteindelijk staan ze zo diep dat ze nog net met het topje van hun snuit boven water kunnen ademhalen.
En dat dag in, dag uit.
Jaar in jaar uit.
Eeuw in, eeuw uit.
Generatie op generatie.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Tet » 24 sep 2014, 21:59

kastanje57 schreef:Overigens de reden waarom een hoefdiersoort het tot walvis heeft geschopt, is ook een interessante vraag. Denk je eens een ezel in die achteruit lopend het water in gaat omdat er op de wal vleesetende katten zijn verschenen.
De kudde ezels vlucht het water in. Degenen die het eerst het water bereiken, komen het diepst te staan.
Ze worden door hun soortgenoten steeds verder het water in gedreven.
Uiteindelijk staan ze zo diep dat ze nog net met het topje van hun snuit boven water kunnen ademhalen.
En dat dag in, dag uit.
Jaar in jaar uit.
Eeuw in, eeuw uit.
Generatie op generatie.
Ik reageer even heel snel op dit laatste stukje van je, Kastanje57.
Zodra er tijd is kijk ik naar de rest.

Ik denk namelijk dat de evolutie van walvisachtigen niet zozeer in gang is gezet doordat ze continu in het water gedrongen werden door vijanden, maar aannemelijker lijkt mij dat ze hun voedsel steeds meer en verder in het water gingen zoeken.
Hun foerageergebied veranderde van land naar water.
Er zijn ook tussenvormen gevonden; dus walvissen met pootjes zeg maar.

Ps. Volgens mij zijn voor al jouw voorbeelden plausibele verklaringen, maar ik vraag me af of jij misschien twijfelt aan de algemene lezing omdat er twijfel doorklinkt in je tekst.
Met andere woorden; heb jij een alternatieve verklaring voor alles wat je hierboven noemt?
Daar neigt je tekst m.i. een beetje naar.
En ik meen dat je in je openingstopic vermelde dat je Genesis hebt herschreven…
truth is stranger than fiction

kastanje57

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door kastanje57 » 24 sep 2014, 22:49

Lieve Tet, wat ik schrijf, is parate kennis.
In de eerste 20 hoofdstukken van mijn werk heb ik het evolutie verhaal geschreven zoals de wetenschap daar in 2010-2012 tegenaan keek.
Mijn eigen inzichten heb ik daaraan toegevoegd.
Daarnaast heb ik zelf meer dan 40 jaar evolutietheorie gestudeerd, selfmade.

Ik lees je reactie, beschouw het een paar minuten en schrijf een uitgebreide reactie.
Niet om het beter te weten.
Gewoon om vragen te stellen.
Vragen die nog niet gesteld zijn.
Vragen die al wel gesteld en waar ik het antwoord nog niet van ken.

Daarbij verplaats ik mezelf in een kat, een olifant, een ezel, een kraai en kijk vandaaruit hoe ik de wereld kan veroveren, rekening houdend met klimaat, continentale drift, concurrerende diersoorten, plantengroei, voedselvoorziening etc.
Dat is allemaal parate kennis.

Daarnaast, en dat is het spirituele deel ervan, ik mag van mijn ziel en beschermengel volledig gedetailleerde beelden krijgen van de evolutie vanaf het Cryogenium, pakweg 800 miljoen jaar geleden.
Vanaf dat tijdstip hebben zeven gewervelde diersoorten op de top van de voedselketen gestaan, te weten de inktvissen, vissen, amfibieën, reptielen, buideldieren, vogels en nu zoogdieren.

Vanaf de val van de dino's, zijn dat achtereenvolgens één buideldiersoort, de kraaiachtigen, de olifanten, de katten en nu wij mensen geweest die de top bereikt hebben.
Op die top ben je als soort verantwoordelijk voor al het leven op aarde dat "onder" je staat.
Dat is de rol die wij mensen nu vervullen en dat is goed te zien.
We hebben de gehele wereld naar ons hand gezet.

Vannacht zal ik een poging doen in een apart topic het verhaal van de inktvissen te vertellen, dat wordt huilen met tranen van verdriet en geluk voor mij, en na het lezen ervan, hopelijk voor u ook.
Het verhaal van de amfibieën heb ik in mijn werk al beschreven.
De andere soorten volgen hopelijk ook nog.

Natuurlijk, er zijn meerdere plausibele verklaringen te geven.
Stel dat de hoefdieren het water in zijn gegaan vanwege voedsel?
Ze moeten dan om de een of andere reden in plaats van gras, wieren en onderwaterplanten etc. zijn gaan eten.
Dat kan bv een klimaat verandering zijn geweest, het werd bv droger zodat er geen gras meer wilde groeien.
Ook moeten ze daarbij om de een of andere reden besloten hebben om niet weg te trekken naar andere oorden.

Ook dit is geen beter weten, ik bedoel dit gewoon beschouwend om over na te denken. Het feit dat ik die kennis van de engelen mag vertellen, wil niet zeggen dat ik alles dan ook juist interpreteer.
Het zijn altijd mijn persoonlijke ervaringen met de onvermijdelijke persoonlijke noot.
Dat laatste probeer ik zo zuiver mogelijk te houden maar dat is soms wel een lastige opgave wanneer ik niets begrijp van de ervaring die ik onderga. Dingen, voorwerpen, levensvormen die ik in het geheel niet kan herkennen in m'n geheugen.

Ik zal vannacht een poging doen met de inktvissen, zij zijn de eersten geweest op aarde die hebben mogen kijken met oogjes en daar hebben ze dankbaar gebruik van gemaakt.

Plaats reactie