De kruisiging herbeleefd.

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door univers » 02 okt 2014, 16:39

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Zoeker » 02 okt 2014, 16:58

univers schreef:Afbeelding

Ik herhaal mijn eigen woorden nog maar eens: Zelfs als alle deuren gesloten zijn, dan is het pad er nog.

Ook voor Hans. En ik ben nog steeds jaloers op Hans. Hij heeft tenminste nog een ex-vrouw die eens in de 2-3 weken komt om over koetjes en kalfjes te praten. Natuurlijk houdt ze de deur gesloten, ze kent Hans beter dan ik.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Gast1 » 02 okt 2014, 18:16

kastanje57 schreef:@zoeker,
de verleden keer was je al de reden dat ik afhaakte alhoewel ik jouw posts toen nog heel serieus nam. Daar heb ik je een keer op gewezen.

Dit is mijn laatste posts, uit je laatste reactie spreekt enkel minachting zoeker, ik weet wel wanneer ik teveel ben.
Feitelijk heb je 'veel meer' aan de reacties van Zoeker, dan aan mijn reacties Hans.
Zoeker 'drukt bij jou de juiste knoppen in' en daar kun je lering uit trekken.
Lering waarom je zo reageert.
Overigens interpreteer je.

Het zou fijn zijn als je zijn boodschappen met open armen ontvangt en kritisch naar jezelf kijkt.
Hou dat laatste eens tegen het licht wat ik je eerder schreef (wilskracht).

aquarius

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door aquarius » 02 okt 2014, 18:21

Afbeelding
Wordt het nu niet eens hoog tijd Kastanje57 om uit je ruwe bolster te springen en eindelijk eens te ontkiemen .
Je schrijft zelf dat je over genoeg wilskracht bezit,wat laat je......
Stuur die beschermingsengel (demon) maar de laan uit,want daar wordt je echt niet vrolijk van .
:peace:

kastanje57

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door kastanje57 » 02 okt 2014, 20:20

Laat maar zitten

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Zoeker » 02 okt 2014, 20:43

Eigenlijk dus allemaal niet zo belangrijk?
Nou, dat valt dan weer mee.
Dan is het goed dat ik me er niet druk over heb gemaakt.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

kastanje57

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door kastanje57 » 02 okt 2014, 21:41

@Zoeker
Ik kom hier inmiddels met tegenzin maar wordt er door Kut & Co, in en om me heen, nu voor de vierde keer toe gedwongen.

Wat wil je nu eigenlijk van me?????????????????

Ik heb gruwelijk veel last van je en krijg enkel de indruk dat je van alles van me wil.
In jouw belang.
Niet in de mijne.

Wat ben je met me aan het doen????????????????
Ik ben al 2 weken zo suïcidaal als de konijnen en heb veel moeite mezelf met fikse tegenzin in leven te houden.
Op mijn gebruikelijke onbeholpen wijze heb ik weer een noodkreet op het internet gezet.
Hoe lang ga je nog door met olie op het vuur te gooien.
Mandagmorgen stond ik al in de benzinepomp met een jerrycan benzine in m'n hand. Na héél sterk aandringen waarbij ik ook nog om de tuin geleid werd, heb ik de benzine uiteindelijk gelaten voor wat het was.
Zo'n 7-8 keer heb ik in de laatste twee weken mezelf tot in het kleinste detail zien cremeren, tot nadat de politie de smeulende smurrie heeft opgeschept.
Dat kan ik probleemloos, met rust en vrede uitvoeren.

Als je het graag wil,

kan ik het je ook in dit topic haarfijn uitleggen wat er gebeurt vanaf het moment dat je naar buiten loopt met een paar liter benzine en een aansteker, tot het moment dat de troep door politie en brandweer is opgeruimd.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Susan » 02 okt 2014, 22:11

kastanje57 schreef:@Zoeker
Ik kom hier inmiddels met tegenzin maar wordt er door Kut & Co, in en om me heen, nu voor de vierde keer toe gedwongen.

Wat wil je nu eigenlijk van me?????????????????

Ik heb gruwelijk veel last van je en krijg enkel de indruk dat je van alles van me wil.
In jouw belang.
Niet in de mijne.

Wat ben je met me aan het doen????????????????
Ik ben al 2 weken zo suïcidaal als de konijnen en heb veel moeite mezelf met fikse tegenzin in leven te houden.
Op mijn gebruikelijke onbeholpen wijze heb ik weer een noodkreet op het internet gezet.
Hoe lang ga je nog door met olie op het vuur te gooien.
Mandagmorgen stond ik al in de benzinepomp met een jerrycan benzine in m'n hand. Na héél sterk aandringen waarbij ik ook nog om de tuin geleid werd, heb ik de benzine uiteindelijk gelaten voor wat het was.
Zo'n 7-8 keer heb ik in de laatste twee weken mezelf tot in het kleinste detail zien cremeren, tot nadat de politie de smeulende smurrie heeft opgeschept.
Dat kan ik probleemloos, met rust en vrede uitvoeren.

Als je het graag wil,

kan ik het je ook in dit topic haarfijn uitleggen wat er gebeurt vanaf het moment dat je naar buiten loopt met een paar liter benzine en een aansteker, tot het moment dat de troep door politie en brandweer is opgeruimd.
Je gaat erg ver met emotionele chantage te plegen richting Zoeker!
Dat is een hele minne streek hoor Kastanje57... :evil: .ook dat al maar rond roepen over zelfmoord
plegen. Als je dat gedaan hebt, geef je daar dan even verslag van daarna..?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Maris » 02 okt 2014, 22:34

kastanje57 schreef: Ik kom hier inmiddels met tegenzin maar wordt er door Kut & Co, in en om me heen, nu voor de vierde keer toe gedwongen.
Ooit overwogen om met je wilskracht de deur voor Kut & Co eens dicht te gooien?
Wat wil je nu eigenlijk van me?????????????????

Ik heb gruwelijk veel last van je en krijg enkel de indruk dat je van alles van me wil.
In jouw belang.
Niet in de mijne.

Wat ben je met me aan het doen????????????????
Ooit overwogen om met je wilskracht de blik eens naar binnen te werpen in plaats van anderen/omstandigheden de schuld te geven? Ooit overwogen om jezelf eens uit te dagen met je wilskracht in plaats van anderen?

De rest van je post herhaal ik niet: ik sluit me aan bij de wijze woorden van Susan....... Behalve dat ik geen behoefte heb aan je verslagen, je mag het hier rustig neerkwakken maar ik ga het niet lezen.
Het is gemeen om je wilskracht te gebruiken voor manipulatie/emotionele chantage en daarmee jouw wil op te leggen aan anderen.


Je kunt afspraken met jezelf maken met die wilskracht. Je kunt jezelf helpen.....
Een gedicht voor jou Hans/Kastanje, gratis en voor niets, de keuze is aan jouzelf om het te lezen:

Als ik blijf kijken
zoals ik altijd heb gekeken
Blijf ik denken
zoals ik altijd heb gedacht.

Als ik blijf denken
zoals ik altijd heb gedacht
Blijf ik geloven
zoals ik altijd heb geloofd.

Als ik blijf geloven
zoals ik altijd heb geloofd
Blijf ik doen
zoals ik altijd heb gedaan.

Als ik blijf doen
zoals ik altijd heb gedaan
blijft mij overkomen
wat mij altijd overkomt.

Maar als ik mijn ogen sluit
En mijn ware zelf voel van binnen
Dan kom ik deze cirkel uit
En kan ik weer opnieuw beginnen.
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

aquarius

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door aquarius » 02 okt 2014, 22:37


Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door univers » 02 okt 2014, 22:46

Doeie clip Aqua ;P!

Als iemand echt wilt, hoef hij enkel naar het Hiltton te lopen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

aquarius

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door aquarius » 02 okt 2014, 23:08

Wat ik met deze clip wou zeggen is dat mensen die diep in een depressie zitten zoals kastanje57 met rust dien worden gelaten.
elke bemoeienis is een irritatie op zich zelf.
Laat me ,dat willen ze ,en gun ze dat.
Ik spreek uit ervaring,heb zelf eens 6 weken in zo'n fase gezeten .
In zo'n fase kom je jezelf tegen .

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door univers » 02 okt 2014, 23:13

Ik luister ook naar de inhoud.
We maken allemaal zo'n fase voor, hoort bij het leerproces.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Zoeker » 02 okt 2014, 23:47

kastanje57 schreef:@Zoeker
Ik kom hier inmiddels met tegenzin maar wordt er door Kut & Co, in en om me heen, nu voor de vierde keer toe gedwongen.

Wat wil je nu eigenlijk van me?????????????????

Ik heb gruwelijk veel last van je en krijg enkel de indruk dat je van alles van me wil.
In jouw belang.
Niet in de mijne.

Wat ben je met me aan het doen????????????????
Ik ben al 2 weken zo suïcidaal als de konijnen en heb veel moeite mezelf met fikse tegenzin in leven te houden.
Op mijn gebruikelijke onbeholpen wijze heb ik weer een noodkreet op het internet gezet.
Hoe lang ga je nog door met olie op het vuur te gooien.
Mandagmorgen stond ik al in de benzinepomp met een jerrycan benzine in m'n hand. Na héél sterk aandringen waarbij ik ook nog om de tuin geleid werd, heb ik de benzine uiteindelijk gelaten voor wat het was.
Zo'n 7-8 keer heb ik in de laatste twee weken mezelf tot in het kleinste detail zien cremeren, tot nadat de politie de smeulende smurrie heeft opgeschept.
Dat kan ik probleemloos, met rust en vrede uitvoeren.

Als je het graag wil,

kan ik het je ook in dit topic haarfijn uitleggen wat er gebeurt vanaf het moment dat je naar buiten loopt met een paar liter benzine en een aansteker, tot het moment dat de troep door politie en brandweer is opgeruimd.
Je hoeft mij niets over suicide uit te leggen. Ik ben zelfbenoemd expert op dat gebied. (ik ben nabestaande van iemand die suicide heeft gepleegd en ik ben zelf suicidaal geweest) Ik wil niets van je, behalve een gewoon gesprek zoals ik ook met de andere deelnemers heb hier.
Nergens vraag ik van je om het met mij eens te zijn. De andere deelnemers zijn het ook niet altijd met mij eens.

Wat ik wel uit mijn suicidale periode herinner is dat ik dat niet als argument in een discussie ergens heb ingebracht.
De wens tot suicide komt voort uit een doordringend gevoel van afgescheidenheid.
Aan suicidewens valt maar op twee manieren te ontsnappen.
1. Het advies van Universe opvolgen en van het Hilton springen. (lijkt me sowieso beter dan de vuur methode)
2. Sterven aan je zelf. Dat is eigenlijk ook suicide, maar dan blijf je in leven.

Het resultaat is bij beide methoden gelijk: je komt terecht in het 'niet-zijn'.
Methode 2 is alleen wat moeilijker, je zult door de pijn die jou kwelt en voor afgescheidenheid zorgt heen moeten.
Het nadeel van methode 1 is weer dat je terug bent bij 'af'.
De lessen die het leven jou te bieden heeft kunnen niet genegeerd worden…

Omdat ze behoren tot de in jou levende Waarheid.

PS. Ik zwicht niet voor emotionele chantage en schuldgevoelens zijn mij vreemd.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Zoeker » 02 okt 2014, 23:52

aquarius schreef:Wat ik met deze clip wou zeggen is dat mensen die diep in een depressie zitten zoals kastanje57 met rust dien worden gelaten.
elke bemoeienis is een irritatie op zich zelf.
Laat me ,dat willen ze ,en gun ze dat.
Ik spreek uit ervaring,heb zelf eens 6 weken in zo'n fase gezeten .
In zo'n fase kom je jezelf tegen .

Kastanje heeft dat helemaal zelf in de hand. Hij kan zijn account op zeggen. Of alleen nog maar op neutrale onderwerpen reageren.
Iemand die lid wordt van een forum wil per definitie niet met rust gelaten worden.
Op een forum bemoei je je juist met elkaar.
Wie dat niet wil, die stopt gewoon met reageren.
Je kan ook alleen lezen. Keuzes genoeg dus.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Witte wel » 03 okt 2014, 02:07

Als jij, kastanje57, werkelijk suïcidaal zou zijn dan schreef jij dat hier op het forum niet zoals jij dat deed maar zou je eerder een stiltegebied hanteren betreffende deze staat van zijn. Maar daar kies je niet voor want je ventileert er wel over.
Als het wél zou zijn dat je suïcidaal bent en je deze wereld wilt verlaten dan doe je dat of je doet het niet. That simple. Steek die jerrycan in de fik of doe het niet maar ga niet zaniken wat voor een zooi dat dat gaat geven als je die kan in de fik steekt en wat de mensen moeten doorstaan die dat moeten opruimen. Dat is medelijden wekken en heeft niets met jou probleem te maken. Je roept een verkeerde vorm van aandacht af en dat is niet de aandacht die jij nodig hebt.
Maar je doet het dus blijkbaar niet en bent dus zoekende naar een oplossing voor jou probleem. Alleen bij wat je ook schrijft, je krijgt niet de reactie die je zou wensen of net wel omdat je de angst kent wél geconfronteerd te moeten worden met wat er werkelijk loos is.
Littekens uit het verleden blijven zichtbaar als de persoon ze steeds onder de aandacht blijft brengen. Een litteken is een beschadiging en is een gegeven maar behoeft niet een probleem te blijven. Het is één van de vele factoren die het individu vormt in de toekomst. Het individu zelf kan deze factor zwaar of licht laten wegen wat bepalend is voor het effect en resultaat van de factor. En het valt niet mee om in een staat van depressiviteit de afweging van factoren te kunnen hanteren. En naar mate de depressiviteit toeneemt zal dat enkel moeizamer gaan worden.
Zover ben jij nog lang niet kastanje57, dat is enkele poortjes verder.

Ik ga niet mee in de discussie hier kastanje57 en reageer hier maar één keer.
Wat ik uit je geschriften en je uitlatingen opmaak is dat je binnenste buiten leeft. Je de sok binnenste buiten draagt, niet de ballon ziet maar je in de ballon begeeft, je de wereld als een last ziet en daarbij enkel de last ziet maar niet de wereld, ja andere opzadelt met frustraties waarbij je denkt dat dat de hulpvraag is. Je ziet niet meer jezelf als persoon maar als een bestempeld hokjesdier wat een hopeloze mislukking zou zijn maar vergeet welk een persoonlijkheid is verdrukt door een gedachtegang.
Het is enkel een manier van denken.

Hoe wil jij een vis uit het water halen als je een hengel en aas in de hand hebt maar het water niet ziet waar de vis in zou moeten zwemmen? Maar je ziet wél een vis.
Ik schreef binnenste buiten leven wat moeilijk is te omschrijven. Het is de andersom zienswijze die voortdurend blokkeert in je doen en laten omdat elementen overgeslagen worden of enkel fictie zijn waarmee je een halve waarneming constateert en daarop concludeert. Probeer in te leven wat bedoeld wordt met binnenste buiten leven, mogelijk dat dan het kwartje gaat vallen en je je eigen verlichting in gang gaat zetten. En dat heeft niets met willen te maken maar met gewoon doen. Of niet doen. Ik heb daar elders op het forum ook al over geschreven.
En zou je suïcidaal zijn, wat je niet bent, dan realiseer wat je een ander aan doet om jou hompje verkoolt lichaam op te laten ruimen als dat achter zou blijven. Maar ook daarover denk je binnenste buiten want de mensen die jou hompje verkoolde resten op komen ruimen zijn daar speciaal voor getraind en denken wederom met een stumpert te maken te hebben die het leven niet zag zitten. Zij worden daar niet meer emotioneel door geraakt dus die illusie kan je gewoon vergeten. Zij vegen dergelijke personen gewoon bij elkaar, worden in een zakje geschept en de crematie oven doet de rest. Niks emotie.
En stel dat je nu eens blijft leven en iemand je red. Da’s dan fijn want dan heb je er nog een brandwonden probleem bijgekregen ook.

Die stumpert ben jij niet en dat hompje verkoolt lichaam wil jij ook niet zijn. Je staat nog lang niet aan het randje van de afgrond al zou je denken van wel. Je ziet enkel duisternis maar begrijpt eigenlijk niet wat die duisternis in houdt.
Het is geen werkelijke duisternis want die zou inspirerend moeten zijn. Het is een duistere denkwijze waarbij je dingen ziet die er niet zijn en wat er is niet gezien wordt.
En je kan hier voortdurend over blijven klaagzangen maar daar los je niets mee op en niemand kan je daarmee helpen. Je zal het zelf moeten gaan zien.
En helder denken dat kan je wel degelijk en relativeren ook. Je wordt mogelijk niet goed begrepen door de omgeving maar dat komt dan ook omdat je die onbegrepenheid zelf opwerpt.

Doe met mijn post wat je wilt. Schuif hem op zij of neem hem serieus.
Mogelijk een wijsheid de moeite te nemen en hetgeen op je in te laten werken en hier bij stil te staan. Doe je dat niet, om het even. Ik wil je niets opdringen of aanpraten en wat ik schrijf is goed bedoeld. Mensen maken keuzes in het leven alleen sommige zien enkel een eigen optie als enige weg omdat andere wegen als opgedrongen gezien worden
Ik wens je voorspoed.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door univers » 03 okt 2014, 05:10

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Vitharr » 03 okt 2014, 15:05

Gisteren keek ik een wazige film op tv. De intro en outro speeches spraken me wel aan:
Everyone has an Angel.

A guardian who watches over us. We can't know what form they'll take. One day, old man. Next day, little girl. But don't let appearances fool you. They can be as fierce as any dragon. Yet they're not here to fight our battles but to whisper from our heart reminding that it's us. It's every one of us who holds the power over the worlds we create.

We can deny our angels exist convince ourselves they can't be real. But they show up anyway. At strange places. And at strange times. They can speak through any character we can imagine. They'll shout through demons if they have to, daring us, challenging us to fight.
And finally, this question: The mystery of who's story it will be. Of who draws the curtain. Who is it that chooses our steps in the dance? Who drives us mad, lashes us with whips and crowns us with victory when we survive the impossible? Who is it that does all these things? Who honours those we love with the very life we live? Who sends monsters to kill us and at the same time sings that we will never die?

Who teaches us whats real and how to laugh at lies? Who decides why we live and what We'll die to defend? Who chains us? And who holds the Key that can set us free?

It's you.

You have all the weapons you need.

Now Fight.
Bron: Sucker punch (2011)

In lak'ech :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Maris » 03 okt 2014, 16:07

Vitharr schreef:Gisteren keek ik een wazige film op tv. De intro en outro speeches spraken me wel aan:
Everyone has an Angel.

A guardian who watches over us. We can't know what form they'll take. One day, old man. Next day, little girl. But don't let appearances fool you. They can be as fierce as any dragon. Yet they're not here to fight our battles but to whisper from our heart reminding that it's us. It's every one of us who holds the power over the worlds we create.

We can deny our angels exist convince ourselves they can't be real. But they show up anyway. At strange places. And at strange times. They can speak through any character we can imagine. They'll shout through demons if they have to, daring us, challenging us to fight.
And finally, this question: The mystery of who's story it will be. Of who draws the curtain. Who is it that chooses our steps in the dance? Who drives us mad, lashes us with whips and crowns us with victory when we survive the impossible? Who is it that does all these things? Who honours those we love with the very life we live? Who sends monsters to kill us and at the same time sings that we will never die?

Who teaches us whats real and how to laugh at lies? Who decides why we live and what We'll die to defend? Who chains us? And who holds the Key that can set us free?

It's you.

You have all the weapons you need.

Now Fight.
Bron: Sucker punch (2011)

In lak'ech :wink:
Mooi Vitharr!
En ja, "ik ben een andere jij"

Is door U2 op muziek gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=8vBneWFaWmA

:)

Ik zeg vaak: in iedere duivel schuilt een engel, en in iedere engel een duivel ;)
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Susan » 03 okt 2014, 17:16

Mooie clip Maris die je er bij geplaatst hebt ;P!
Staat ook bij mijn favorieten.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie