Is de Plato de enige die over Atlantis schreef?

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is de Plato de enige die over Atlantis schreef?

Bericht door univers » 28 dec 2015, 11:57

"Maar daarbinnen, in de steden van het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied zal geven, mag u geen mens in leven laten. Alle Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten moet u doden, zoals de HEER, uw God, u heeft opgedragen..."
Wat is die God toch vredelievend.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Is de Plato de enige die over Atlantis schreef?

Bericht door Osiris » 28 dec 2015, 12:02

Gast1 schreef:
Osiris schreef:Ook in laatste boek van Graham Hancock word gesproken over Sagen/magiërs/reuzen met immense 'krachten' die wereldwijd hun stempel gedrukt zouden hebben en van wiens hand de meeste oudste bouwwerken waren,ver voor de laatste grote ijstijd.
Dat van die 'reuzen' is ouder dan Graham Hancock :wink:

(niet schrikken hoor, ik heb het ook maar op moeten zoeken):

Zie ende lees: Genesis 6:4 ...
"In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren,
en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name."


Zie ende lees: Numberi 13:33 ...
"Wij hebben ook daar de reuzen gezien, en de kinderen van Enak, van de reuzen; en wij waren als sprinkhanen in onze ogen, alzo waren wij ook in hun ogen."

De Kanaänieten waren grotendeels afstammelingen van Nephilim en moesten daarom uitgeroeid worden door de Israëlieten toen ze het beloofde land binnentrokken.
Tja ... de moordlustige 'god' met een kleine g liet er geen gras over groeien volgens Deuteronomium 20:16,17 ...

Zie ende lees:
"Maar daarbinnen, in de steden van het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied zal geven, mag u geen mens in leven laten.
Alle Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten moet u doden, zoals de HEER, uw God, u heeft opgedragen..."


[doh] [doh] [doh]

Koning Og van Basan en Goliath uit de tijd van David zouden mogelijk deze Nephilim kunnen zijn geweest ...

Bron
Weet ik al langer haha.
Jij ook niet schrikken ( zal niet, jou te kennen [joker] ) het is allemaal veel ouder dan de Bijbelse 'verzameling '........
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Is de Plato de enige die over Atlantis schreef?

Bericht door Gast1 » 28 dec 2015, 12:08

Jeetje ... wat moet of kan ik hiermee?:
Osiris schreef:Weet ik al langer haha.
Ik schreef al eerder over het Gilgamesj-epos en het nog oudere Atrahasis-epos.
Alles wijst naar Soemerië ... geloof het of niet.
Ik denk dat er zeer zeker reuzen zijn geweest!
Maar helaas is superveel nep, als je het zou 'moeten' geloven ...

Afbeelding

Lees maar eens

Er zitten illustraties bij waarvan aangetoond is dat het bedrog is (opgegraven skeletten).

gusteman

Re: Is de Plato de enige die over Atlantis schreef?

Bericht door gusteman » 28 dec 2015, 20:15

Osiris schreef:Qua grootte ( groter dan Libie en Azie bij elkaar; de oude wereld ) en volledig omgeven door water, een 'eindeloos continent',vanwaar uit alle andere continenten zichtbaar zouden zijn (vanaf de kustlijnen, indien ijsvrij ).
Voor wat betreft de grootte van Atlantis is het belangrijk om er rekening mee te houden dat sinds de jaren twintig van de vorige eeuw er een foute interpretatie is ontstaan.
In de originele tekst van Plato wordt gebruik gemaakt van het bijvoeglijk naamwoord "meizon", wat betekent "meer belangrijk" of "meer machtig".
Plato schreef dus niet dat Atlantis "groter was" dan Libië en Azië maar dat het belangrijker en machtiger was.
De foute interpretatie is echter een eigen leven gaan leiden, waaruit dan weer andere gefantaseerde gevolgtrekkingen zijn ontstaan wat ertoe heeft geleid dat vandaag de dag de meest onwaarschijnlijke onzin over Atlantis wordt rondgestrooid.

Plaats reactie