Vliegen vanuit de oudheid

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Maan

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door Maan » 12 nov 2008, 12:22

Ik denk dat iedereen hier juist het boek van Von Daniken gelezen heeft.
Dat is niet echt bewijs. Hij word in de wetenschap dan ook niet echt serieus genomen.

Rob

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door Rob » 12 nov 2008, 12:25

Maan schreef:Ik denk dat iedereen hier juist het boek van Von Daniken gelezen heeft.
Dat is niet echt bewijs. Hij word in de wetenschap dan ook niet echt serieus genomen.
Maar hij gebruikt wel archeologie/geschiedenis als middel voor zijn theorieën, dus moet er niet gezegd worden dat deze wetenschappen dingen proberen te verbergen en enkel hun eigen waarheden in stand proberen te houden.

Maan

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door Maan » 12 nov 2008, 12:28

Ik denk ook niet dat de wetenschap dingen verborgen houdt.
Ik denk wel dat sommige dingen door overheden geheim worden gehouden, om de christelijke cultuur in stand te houden.

Ik denk dat het niet bevorderlijk is voor de stabiliteit van regeringen als blijkt dat religies het fout hadden, en dat er geen god bestaat, maar aliens...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door MetalPig » 12 nov 2008, 14:19

Maan schreef:Ik denk dat iedereen hier juist het boek van Von Daniken gelezen heeft.
Ik ben er in begonnen. Ik ben gestopt toen ie de mist in ging met het effect van reizen met hoge snelheid op de tijd.

Dat was al vrij snel.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door Tammy » 12 nov 2008, 14:27

Rob schreef:
Trouwens, zo te zien kent niemand hier het beroemde boek: "Waren de goden kosmonauten?" Een archeologisch boek dat de tekeningen in Zuid-Amerika (enkel zichtbaar uit de lucht) en dergelijke probeert te verklaren via buitenaardse wezens. Dat deze theorie niet standhoudt zal waarschijnlijk wel zijn omdat de 'bewijzen' weerlegd zijn (ik zal het boek pas in de vakantie lezen), maar zoals je ziet bestaan er dus voorbeelden uit de gesch/archeo wetenschappen die 'andere' theorieën durven aannemen.
Was mijn eerste boek op 12 jarige leeftijd, heb bijna al zijn boeken in huis.
De man heeft in mijn ogen baanbrekend werk verricht.
Waar of niet waar , dat moet ieder voor zichzelf beslissen maar feit is dat hij het bespreekbaar heeft gemaakt voor de mensen in deze wereld.
En daar blijf ik hem heel dankbaar voor. ;P!

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Rob

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door Rob » 12 nov 2008, 14:37

Tammy schreef: Waar of niet waar , dat moet ieder voor zichzelf beslissen maar feit is dat hij het bespreekbaar heeft gemaakt voor de mensen in deze wereld.
Daarom vernoem ik het boek ook, want op de vorige pagina wordt er geopperd dat archeologie/geschiedenis waarheden verborgen houden.

Maar goed, we beginnen naast de kwestie te gaan :)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door Tammy » 12 nov 2008, 14:40

MetalPig schreef:
Maan schreef:
Ik denk dat iedereen hier juist het boek van Von Daniken gelezen heeft.

Ik ben er in begonnen. Ik ben gestopt toen ie de mist in ging met het effect van reizen met hoge snelheid op de tijd.

Dat was al vrij snel.
Jammer, als je het boek had uitgelezen en zijn anderen boeken ook dan had je meer inzicht in hem gekregen misschien en wat hij te vertellen had.
Het is bekend dat hij fouten heeft gemaakt maar aan de anderen kant heeft hij ook veel zinnigs te vertellen die je tot nadenken stemt.
En dat is alleen maar goed voor een mens.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

thaboy

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door thaboy » 12 nov 2008, 19:16

Rob schreef:
thaboy schreef:
Welke andere bewijzen wil je zien?
Eerlijk gezegd, als ik het ding rechtop zet zie ik eerder een mannetje met pinnemuts en een brede cape...

+ het is in dit topic al gezegd: het wil niet zeggen dat als je afbeeldingen maakt van theoretische vliegtuigen, dat je ze ook kon maken (cfr. Da Vinci)
En als ik naar de wolken kijk zie ik soms ook een wolk in de vorm van een schip, en toch blijft die wolk een wolk.

En dat is trouwens geen tekening, het is een wetenschappelijk en aerodynamisch correct model van een vliegtuig.

Rob

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door Rob » 12 nov 2008, 22:20

thaboy schreef:
Rob schreef:
thaboy schreef:
Welke andere bewijzen wil je zien?
Eerlijk gezegd, als ik het ding rechtop zet zie ik eerder een mannetje met pinnemuts en een brede cape...

+ het is in dit topic al gezegd: het wil niet zeggen dat als je afbeeldingen maakt van theoretische vliegtuigen, dat je ze ook kon maken (cfr. Da Vinci)
En als ik naar de wolken kijk zie ik soms ook een wolk in de vorm van een schip, en toch blijft die wolk een wolk.

En dat is trouwens geen tekening, het is een wetenschappelijk en aerodynamisch correct model van een vliegtuig.
Je weet toch dat je eerste zin net mijn punt bewijst?

thaboy

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door thaboy » 14 nov 2008, 17:34

We zitten in Egypte, als ze door al een kabouter met een cape ( :roll: ) wilden uitbeelden hadden ze dat wel duidelijk gedaan, met gezicht en al erbij, we zitten hier niet bij de Europese Holemens maar over de meest hoogstaande beschaving van de oudheid, vanwelke de cultuur nog steeds niet geëvenaard is.

En mijn eerste punt bewijst dat een bepaald iets op meerdere dingen kan lijken, en dan moet je gaan uitvissen voor welke doelen deze dingen zijn bedoelt, en dan moet je gaan kijken welk doel het het beste bereikt.

Om het even te verduidelijken:

Het zou een vliegtuigmodel kunnen zijn of een beeld.

Een vliegtuig is bedoelt om in de lucht te kunnen blijven.
En het alles is volledig aerodynamisch correct en relatief licht.

Als het een beeld(kunstwerk) zou zijn, zou het zijn om iets uit te stralen, om bij te denken van amai die Egyptenaren kunnen er wat van. En van zoiets wil ik thuis ook. Ik denk niet dat dat de eerste indruk was toen je de afbeelding voor het eerst bekeek.

hklmvm01
Student
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2005, 23:20

Re: Vliegen vanuit de oudheid

Bericht door hklmvm01 » 15 feb 2009, 22:12

Voor de kenners: in de Mahabharata staan ook leuke teksten over Vimana's. Wellicht een science-fictionboek uit de oudheid? Of werkelijkheid uit lang vervlogen tijden?
There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy

Plaats reactie