atlantis

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Anet

Bericht door Anet » 02 aug 2005, 18:59

Quote Gewoon Peter: De basis van het redeneren is het in rekening nemen van bewijsmateriaal en daarmee tot een aannemelijke verklaring van een probleem te komen.
--------------------------------------------------------------------------------------

Bewijsmateriaal kan door ieder verschillend worden geinterpreteerd.
Daarbij komt dat wat voor de één een aannemelijke verklaring is het voor de ander heel iets anders kan betekenen.
Als jij vind dat het niet logisch redeneren van mij is, verschillen wij van mening! :wink:

Quote: Laten we er eens vanuit gaan dat er ooit oudere hoogtechnologische beschavingen hebben bestaan vóór de laatste ijstijd. Waar zijn dan hun uitvindingen gebleven? Waarom worden er pas na die ijstijd bewerkte metalen gevonden? Sterker nog, waarom geen fundamenten van gebouwen?
--------------------------------------------------------------------------------------

Dit is dus ook iets wat ik vreemd vind en stelde al eerder hierboven deze vraag.
Waarom vinden we geen restanten van eventuele gebouwen?
Het eventuele antwoord geef je zelf aan met:
Quote: .... met de erosie en het verschuiven van de continenten
en .... is alles uit die tijd weggevaagd, zelfs fossielen zijn uiterst zeldzaam en de enige die gevonden worden zijn van schaaldieren en af en toe een schoen.
We praten hier over zoveel miljoenen jaren dat zelfs fundamenten van betonnen gebouwen compleet kunnen verdwijnen?
300 tot 600 miljoen jaar of 1 tot 2 milard jaar?
Staan de piramides er nog na zoveel jaren?
Nogmaals blijf ik erbij dat er andere beschavingen voor deze mensperiode zouden kunnen hebben geleeft!
Met de kennis die we nu hebben over bepaalde zaken worden over tien jaar misschien weer veranderd, tweehonderd jaar geleden dachten ze dat de Aarde 10.000 jaar oud moest zijn, nu weten we meer!
Er wordt vooruitstrevend naar de toekomst gekeken maar we vergeten onze geschiedenis al te vaak terwijl dit minstens zo belangrijk is.
Er zijn veel te veel onbeantwoorde vragen over waar de mens nu eigelijk werkelijk vandaan komt.
Als je hier vragen over stelt of voorgekauwde theorieén, bij iedereen erin gepomt door de zogenaamde wetenschap, betwijfeld wordt je voor gek verklaard en hoor je er niet meer bij!
Als je er vanuit gaat, zoals ik, dat de evolutietheorie niet klopt want de mens was daarvoor eigelijk veel te snel aanwezig op Aarde, ga je naar het scheppingsverhaal waar de mens dus geschapen is door een één of andere god!
Er zijn mensen, ook op het forum, die denken dat deze god een Alién of kosmonaut met veel kennis over klonen was, anders had hij ons niet kunnen maken.
Misschien heeft hij dit wel vaker gedaan in vroegere tijden, de Aarde is immers oud zat.
Noem dit dan maar een fantasie of wat dan ook, maar voor mij zijn er bewijzen plenty!
Nogmaals wat voor de één bewijs is, is voor de ander lariekoek.

Wat betreft mijn ondertekst, stelt niet veel voor, hoor! :wink:
Maar krijg er wel vaker vragen over, hihihi!
Het komt uit een oud Amiga computerspelletje waar ik toendertijd helemaal gek op was "An other world" geheten!

Xar

Bericht door Xar » 02 aug 2005, 19:57

Heb niet alles gelezen, maar ik kan één ding zeggen:

Bewijzen hoeven niet gelijk voor de hand te liggen. Veel dingen zijn ontdekt door speculatie, en naderhand bewezen.
Veel voorbeelden kan men vinden bij ruimte-onderzoek.
Men heeft een theorie, en vervolgens gaat men achterhalen en toetsen.
Atlantis is ook een veronderstelling, en men is driftig bezig dit te achterhalen. Misschien wordt in de toekomst wel het ultieme bewijs geleverd.
Ik persoonlijk denk dat atlantis ligt verborgen onder het ijs van antartica (platgedrukt door een laag ijs welliswaar :( )
In de geschiedenis werden mensen voor gek verklaard als ze met een theorie kwamen, dat naderhand toch blijkt te kloppen. Menig brandstapel was aangestoken.

Gewoon Peter

Bericht door Gewoon Peter » 02 aug 2005, 23:16

Als alles weggevaagd is kunnen wij dus ook geen verhalen hebben uit die tijd.
Maar okee, ik kan niet bewijzen dat jij ongelijk hebt en andersom kan jij het ook niet. Het komt uiteindelijk neer op geloof en over smaak en geloof valt niet te twisten, zo ontstaan oorlogen. So let's agree to disagree.

@Xar, wat je daar zegt over theorieen is juist. Dat mensen voor hun theorieen op de brandstapel werden geplaatst kwam mijns inziens meer doordat wat ze zeiden een bedreiging vormde voor de machtsbasis van de elite.
De meeste theorieen worden echter ontwikkeld omdat aanwijzingen de bedenker een bepaalde richting op duwen, iets ongefundeerds zeggen en daarna wachten tot het tegendeel bewezen word is een geval van omgekeerde bewijslast.
Over de zuidpool, weet jij hoe oud de onderste ijslagen daar zijn?! Het ijs daar is een opstapeling van sneeuw en dat continent is een van de droogste plekken op aarde wat neerslag betreft. Op een stuk na dat tot zo'n beetje 10000 jaar geleden nog onbedekt was is het ijs daar miljoenen jaren oud. Ik hoop dat je niet gaat zeggen dat atlantis precies op Queen Maud Land heeft gelegen, het was daar bijzonder fris en niet geschikt voor landbouw, wat een van de eerste vereisten is voor een beschaving. Ik denk dat we antarctica kunnen wegstrepen, ik denk dat Santorini nog steeds de beste kandidaat is.

Anet

Bericht door Anet » 03 aug 2005, 14:57

Xar, vertel eens waarom jij denkt dat Atlantis op de Noordpool ligt.
En Gewoon Peter, waarom voor jou Santorini, omdat het vroeger een bijna rond eiland was?

Xar

Bericht door Xar » 03 aug 2005, 20:50

Antartica is de zuidpool :mrgreen:

Afbeelding


As the driest continent, Antarctica is actually a place of low precipitation (rain, snow) but intense cold. In general, the air is much colder than the ocean water. The ocean water is usually between a +5 and -2 degrees Centigrade but the air may be well below -2 degrees Centigrade. It is like a desert (in the sense that there is little precipitation) however; any precipitation that does fall rarely melts and adds to the polar ice cap. The south polar ice cap gets only 2 inches of precipitation each year (this is more than some deserts get). The accumulated ice never melts, is over 15,000 feet thick in some areas, and depresses the continental land mass under its weight (over 2,000 feet in some areas). The bottom of this ice pack may be over 100,000 years old and holds a record (layer by layer) of the history of earth with each layer.


Bron: http://www.biosbcc.net/ocean/AAcontinent.htm

Als de ijslaag 100.000 jaar oud is, zou het misschien betekenen dat 100.000 jaar geleden een warme periode, of verschuiving van de aardas is geweest, en antartica mogelijk bewoonbaar was.

Gewoon Peter

Bericht door Gewoon Peter » 04 aug 2005, 21:33

Antarctica is het vijfde continent qua oppervlakte, na Azië, Afrika, Noord-Amerika en Zuid-Amerika. Het is echter het kleinste continent qua bevolking. Het is ook het continent met de laagste gemiddelde luchtvochtigheid. Van al het ijs op de wereld ligt 90% op Antarctica. De gemiddelde dikte van de ijskap bedraagt 2200 meter en op het dikste punt is het ijs maar liefst 4776 meter dik! Het meeste ijs is miljoenen jaren oud, maar niet heel Antarctica heeft al die tijd onder het ijs gelegen. Een Brits-Zweedse expeditie ontdekte in 1949 dat grote delen van Antarctica, zoals Queen Maud Land, tot zo'n 10.000 jaar voor Christus nog vrij waren van ijs.

bron

Vandaar dat ik het over miljoenen jaren heb.
Die omdraaiing van het magnetisch veld van de aarde is trouwens wel ongelooflijk interessant, daar heb ik me nog nooit écht in verdiept maar dat ga ik binnenkort zeker eens doen. Ik weet wel dat het vaker voorgekomen is en dat de volgende ver over tijd is. Ik zeg uit mijn hoofd dat ze eens in de 500000 jaar voorkomen en dat de laatste keer 700000 jaar geleden was.
Antartica is de zuidpool
Tot die langverwachtte omdraaiing dan...

@Anet, in mijn eerste post in dit topic heb ik een onderbouwing gegeven. In het kort komt het er op neer het het topje van een vulkaan is en dat je voor de uitbarsting via een kanaal in een ring van steen naar het door water omringde hoofdeiland kon varen, en het is binnen een dag en een nacht verdwenen. En de beschaving die daar bloeide deed dat lang voordat de klassieke griekse beschaving tot stand kwam.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 06 aug 2005, 14:14

'Nieuw bewijsmateriaal voor locatie Atlantis'

Uitgegeven: 6 augustus 2005 10:13

AMSTERDAM - Het is nu helemaal zeker dat de mythische stad Atlantis in de zee zonk tussen Cyprus en Syrië. Dat stelt de Iraanse Amerikaan Robert Sarmast op basis van sonaronderzoek van de zeebodem 80 kilometer van de zuidoostelijke hoek van Cyprus. Het onderzoek toont volgens Sarmast de "onmiskenbare" overblijfselen van door de mens gemaakte gebouwen op een diepte van anderhalve kilometer.

Sarmast toonde verslaggevers donderdag op Cyprus kleurendia's van wat volgens hem de ruïnes zijn van de stad Atlantis, omgeven door de overblijfselen van een verdedigingsmuur. Het nieuwe bewijs zal aan alle twijfel een einde maken dat het huidige Cyprus vroeger deel uitmaakte van een veel grotere, deels gezonken landmassa, die overeenkomt met Plato's beschrijving van Atlantis, aldus Sarmast. Hij claimde in november al dat hij Atlantis had gevonden.

Het onderzoek van Sarmast is gebaseerd op de geschriften van Plato. De Griekse filosoof haalde auteurs aan die claimen dat het ongelofelijk rijke Atlantis in de zee verdween na een grote aardbeving ongeveer negenduizend jaar voor Christus.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Xar

Bericht door Xar » 06 aug 2005, 18:12

cool! Hoop enige foto's te zien van de ruine's

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 06 aug 2005, 19:19

Helemaal zeker...
Wel gewaagde uitspraak hoor...
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

keesie14

Bericht door keesie14 » 15 aug 2005, 20:41

Weten jullie misschien of ze 80 kilometer onder water een soort duikboot hebben die tegen de druk kan en daar is even een kijkje kan nemen.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 15 aug 2005, 23:22

Ze bedoelen 80 km afstand van cyprus, niet 80 km diep.
Ze hebben het over 1,5 km diepte.
Daar hebben ze wel spullen voor hoor...
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

keesie14

Bericht door keesie14 » 16 aug 2005, 01:24

deheerst schreef:Ze bedoelen 80 km afstand van cyprus, niet 80 km diep.
Ze hebben het over 1,5 km diepte.
Daar hebben ze wel spullen voor hoor...
Wat een domme fout van mij sorry maare is er al iets over bekent wanneer ze dat dan gaan doen.

Bladerkronkeltroll

Bericht door Bladerkronkeltroll » 10 sep 2005, 20:02

waarom zou het aan cyprus liggen als het Atlantis heet...
Atlantische oceaan...

Romaine

Bericht door Romaine » 10 sep 2005, 23:02

Op de bodem van de Atlantische oceaan zijn er bovendien bijzondere vondsten gedaan.

Zo zijn er op de bodem van de Atlantische oceaan zandstranden gevonden. Zandstranden ontstaan alleen op en om NAP en dus niet diep op de bodem van de oceaan. Ra ra ra hoe komen die daar...

Verder zijn er op de bodem van de oceaan fossielen gevonden van dieren die in zoet water leven. Op de bodem moet zoet water geweest zijn in een grijs verleden. Ra ra ra hoe kan dat...

Anet

Bericht door Anet » 11 sep 2005, 11:23

Romaine schreef:Op de bodem van de Atlantische oceaan zijn er bovendien bijzondere vondsten gedaan.

Zo zijn er op de bodem van de Atlantische oceaan zandstranden gevonden. Zandstranden ontstaan alleen op en om NAP en dus niet diep op de bodem van de oceaan. Ra ra ra hoe komen die daar...

Verder zijn er op de bodem van de oceaan fossielen gevonden van dieren die in zoet water leven. Op de bodem moet zoet water geweest zijn in een grijs verleden. Ra ra ra hoe kan dat...
Zeer interresant Romaine, heb je meer info hierover voor mij?

Romaine

Bericht door Romaine » 11 sep 2005, 13:43

Ik dacht in eerste instantie dat het in het boek
Sporen uit de oude tijd
van Michael Baigent stond, maar van het zand bleek in
Atlantis en haar beschaving
van Shirley Andrews te staan.

Romaine

Bericht door Romaine » 13 sep 2005, 12:27

Over het boek Sporen uit de oude tijd:

http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 4327#14327

Over Atlantis:

Afbeelding

ATLANTIS

En haar beschaving.

Auteur: Shirley Andrews

Ankh Hermes 1999

ISBN 90-202-8184-4

Bibliotheeknr. 921 andr

260 blz.



Beschrijving:

Het legendarische Atlantis, de gouden beschaving, die eeuwen geleden in de duistere diepten van de oceaan is verdwenen… Slechts weinigen weten de waarheid over Atlantis, zijn op de hoogte van het geologische en metafysische bewijsmateriaal dat het aannemelijk maakt dat het echt heeft bestaan. Wat zijn geleerden door opgravingen te weten gekomen over de samenleving en de geschiedenis van Atlantis? Wat weten we van mystiek en religie, kunst en architectuur en de stand van wetenschap, techniek en geneeskunde in het verdwenen continent? Hebben de Atlanteanen, gezien datgene waartoe ze in staat waren, wellicht hulp gehad van buitenaardse wezens?

Atlantis en haar beschaving biedt een fascinerende en nieuwe kijk op dit legendarische continent. Op veel plaatsen heeft de auteur zelf onderzoek verricht. De resultaten van haar onderzoek combineert zij met het werk van vele andere auteurs op dit terrein, van Plato tot Edgar Cayce, klassieke en moderne geleerden, wetenschappers en gerespecteerde visionairen.

De overlevenden van Atlantis hebben hun sporen nagelaten in vele culturen… en hun afstammelingen zijn in deze tijd op aarde. Atlantis heeft ons veel te zeggen, juist nu we op de drempel staan van een nieuwe tijd van vrede en verlichting.

Bron: http://www.ufowijzer.nl/boeken/Atlantis.html

Anet

Bericht door Anet » 14 sep 2005, 10:53

Thanks Romaine!

Romaine

Bericht door Romaine » 14 sep 2005, 16:05

You're welcome!!

Japairman

Bericht door Japairman » 19 feb 2006, 13:08

Evidence presented in Discovery of Atlantis almost perfectly matches the nearly 50 clues in Plato's descriptions.
http://www.discoveryofatlantis.com/

Afbeelding


Hier kan je de nieuwsberichten zien van 2004 over de ontdekking van Atlantis

http://www.discoveryofatlantis.com/atlantis_story.wmv

Afbeelding

Plaats reactie