De mysterieuze Brown Mountain-lichten

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

De mysterieuze Brown Mountain-lichten

Bericht door Tammy » 16 sep 2009, 11:03

Afbeelding
Het verhaal van de Brown Mountain-lichten is een van de best gekende legenden van Noord-Carolina. De Brown Mountain-lichten haalden tientallen keren de voorpagina van diverse Amerikaanse kranten en zijn minstens twee keer door de United States Geological Survey onderzocht. Sinds de ontdekking in 1771, door de Duitse ingenieur Gerard Will de Brahmin, ageerden de mysterieuze Brown Mountain-lichten als een magneet voor tal van wetenschappers en historici.



De Brahmin verklaarde dat uit de bergen opstijgende salpeterhoudende dampen zich met de wind verplaatsten. Wanneer deze salpeterdampen in aanraking komen met een gelijkaardige salpeterwolk, 'ontvlamt' volgens de Brahmin de salpeter naar een zwavelverbinding, wat de lichtflitsen zou veroorzaken. De Brahmin was een wetenschapper en dus bracht hij een wetenschappelijke verklaring naar voren, maar de eerste kolonisten geloofden dat de lichten de geesten van Cherokee- en Catawbastrijders waren die tijdens een oude veldslag op de berghellingen gedood werden.

Lees HIER verder.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Rob

Re: De mysterieuze Brown Mountain-lichten

Bericht door Rob » 07 nov 2009, 20:01

Tgohja...wetenschappelijke verklaring of toch maar geesten :search:

tofu_kronos

Re: De mysterieuze Brown Mountain-lichten

Bericht door tofu_kronos » 07 nov 2009, 21:29

Ik weet niet, zouden geesten kunnen zijn.

Rob

Re: De mysterieuze Brown Mountain-lichten

Bericht door Rob » 07 nov 2009, 23:20

tofu_kronos schreef:Ik weet niet, zouden geesten kunnen zijn.
Dan kan ik het ook zijn, na een uittreding. Maar over mij zeggen ze nooit iets in die artikels :cry:

Plaats reactie