Over de Nephilim

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Plaats reactie
aquarius

Over de Nephilim

Bericht door aquarius » 01 apr 2012, 11:19

Een boeiend verslag over de Nephilim ,wie waren zij

GEPROGRAMMEERD VANUIT de RUIMTE

Dit kan de sleutel zijn tot de grote kennis en de deskundigheid die bepaalde mensen in oude tijden kenmerkten. Zoals reeds gezien, blijven dergelijke kennis en deskundigheid voor "primitieve" mensen verborgen. P.J. Wiseman voegt aan deze geheimzinnige factor toe: Men verwachtte dat hoe ouder de beschaving was, des te primitiever de vondsten van de archeologen zouden zijn. Tot de sporen van beschaving totaal ophielden en de inheemse mens verscheen.
Noch in Babylon, noch in Egypte, de oudste beschavingen die wij kennen, was dit het geval.

Arthur Custance herleidt dit vreemde opeenvolgingsrecht pertinent naar het begin van de menselijke geschiedenis:

"een ongelooflijk lange tijd...bijna zonder groei; plotseling spurt die binnen zeer weinig eeuwen tot een opmerkelijk hoge cultuur; het geleidelijke vertragen, en het bederf volgden slechts veel later. Door terugwinning van verloren kunsten en door de ontwikkeling van nieuwe, leiden die uiteindelijk tot de verwezenlijking van onze moderne wereld."

Welk agentschap was er verantwoordelijk voor dat in die korte tijdspanne het proces van culturele ontwikkeling zich zo kon versnellen om dergelijke opmerkelijke resultaten te veroorzaken? Kon dit agentschap Nephilim zijn?
Kon deze deskundigheid zijn verleend door wezens uit de ruimte?
En kon dit de geheimen van Stonehenge, Mayan Caracol, Tiahuanaco, de Baai van Pisco, en in het bijzonder de Piramides verklaren?
Kon de noodzakelijke kennis om deze monolithische structuren te construeren uit Nephilim komen? Waren zij de verantwoordelijken voor de vraag van Custance over de "climax bij het begin"?

Voor het verklaren van de Grote Piramide, gaan vele wetenschappers terug naar een datum in de generaties die de vloed voorafgaat.
Dit zijn de tijden van Nephilim, de "reuzen," de "mensen van naam."
Kon deze kennis uit de tweede uitbarsting van Nephilim gekomen zijn, die na de Vloed voorkwam?



http://www.nephilim.nl/nephilim_nederlandstalig.htm

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Over de Nephilim

Bericht door Tardis » 01 apr 2012, 17:50

aquarius schreef: "een ongelooflijk lange tijd...bijna zonder groei; plotseling spurt die binnen zeer weinig eeuwen tot een opmerkelijk hoge cultuur;
Voor een revolutie in de cultuur is maar een enkele slimmerik nodig, denk aan de uitvinding van de stoommachine, of het leren opwekken en gebruiken van elektriciteit. Dat bracht heel veel aan het rollen. Wat de wereld de afgelopen twee eeuwen aan veranderingen heeft meegemaakt grenst aan het ongelooflijke. Daar kwamen geen Nephilim aan te pas. Dan hoefden er 10.000 jaar geleden ook geen Nephilim aan te pas te komen om te bedenken hoe je grote stenen moet sjouwen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

aquarius

Re: Over de Nephilim

Bericht door aquarius » 01 apr 2012, 21:14

Voor een revolutie in de cultuur is maar een enkele slimmerik nodig
(even opgezocht)
Eugene Wesley (Gene) Roddenberry (El Paso (Texas), 19 augustus 1921 – Santa Monica (Californië), 24 oktober 1991) was een Amerikaans sciencefictionschrijver, scenarioschrijver en televisieproducent. Hij is onder meer de bedenker van de bekende sciencefictiontelevisieserie Star Trek .

In die serie's werd gebruik gemaakt van futuristisch concept ,wat pas over 44 jaar werkelijkheid werd als de Ipad.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Over de Nephilim

Bericht door Paulus » 02 apr 2012, 09:54

Wat wil je hier nu mee zeggen, afgezien van het feit dat dit de opmerking van Tardis ondersteunt?
Uit historisch oogpunt is 44 jaar tenslotte slechts een oogwenk. :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Over de Nephilim

Bericht door taigitu » 02 apr 2012, 10:26

aquarius schreef: In die serie's werd gebruik gemaakt van futuristisch concept ,wat pas over 44 jaar werkelijkheid werd als de Ipad.
Wat dacht je van Jules Verne......
http://www.jules-verne.nl/bio.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

aquarius

Re: Over de Nephilim

Bericht door aquarius » 02 apr 2012, 18:32

Wat wil je hier nu mee zeggen
Het verhaaltje over Star trek en dat futuristisch concept van die Ipad, gaf ik als voorbeeld.

Het is mij wel eens opgevallen dat als er een uitvinding ergens plaats vind,ergens op de wereld de zelfde uitvinding plaats vind zonder dat er enig contact was onderling.
Ik denk dat de mens op een of andere manier collectief verbonden is over de hele wereld ,en elkaars ideeën en uitvindingen ervaren.
De piramiden bouwsels zijn daar een voorbeeld van die in die tijd overal werden gebouwd .
Het fascineert mij dat misschien dat collectieve verbondenheid op een of andere manier gemanipuleerd werd van boven af om de evolutie te bevorderen ,het is heel vaag maar je weet maar nooit.
[euh?]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Over de Nephilim

Bericht door Tammy » 03 apr 2012, 07:26

Zeer interessant Aquarius. ;P!

Ik heb een stuk al gelezen , deze week lees ik de rest.

Dit vind ik zeer byzonder:
GEPROGRAMMEERD VANUIT de RUIMTE .

Dit kan de sleutel zijn tot de grote kennis en de deskundigheid die bepaalde mensen in oude tijden kenmerkten. Zoals reeds gezien, blijven dergelijke kennis en deskundigheid voor "primitieve" mensen verborgen. P.J. Wiseman voegt aan deze geheimzinnige factor toe: Men verwachtte dat hoe ouder de beschaving was, des te primitiever de vondsten van de archeologen zouden zijn. Tot de sporen van beschaving totaal ophielden en de inheemse mens verscheen.
Noch in Babylon, noch in Egypte, de oudste beschavingen die wij kennen, was dit het geval.

Arthur Custance herleidt dit vreemde opeenvolgingsrecht pertinent naar het begin van de menselijke geschiedenis:

"een ongelooflijk lange tijd...bijna zonder groei; plotseling spurt die binnen zeer weinig eeuwen tot een opmerkelijk hoge cultuur; het geleidelijke vertragen, en het bederf volgden slechts veel later. Door terugwinning van verloren kunsten en door de ontwikkeling van nieuwe, leiden die uiteindelijk tot de verwezenlijking van onze moderne wereld."

Welk agentschap was er verantwoordelijk voor dat in die korte tijdspanne het proces van culturele ontwikkeling zich zo kon versnellen om dergelijke opmerkelijke resultaten te veroorzaken? Kon dit agentschap Nephilim zijn?
Kon deze deskundigheid zijn verleend door wezens uit de ruimte?
En kon dit de geheimen van Stonehenge, Mayan Caracol, Tiahuanaco, de Baai van Pisco, en in het bijzonder de Piramides verklaren?
Kon de noodzakelijke kennis om deze monolithische structuren te construeren uit Nephilim komen? Waren zij de verantwoordelijken voor de vraag van Custance over de "climax bij het begin"?

Voor het verklaren van de Grote Piramide, gaan vele wetenschappers terug naar een datum in de generaties die de vloed voorafgaat.

Dit zijn de tijden van Nephilim, de "reuzen," de "mensen van naam."

Kon deze kennis uit de tweede uitbarsting van Nephilim gekomen zijn, die na de Vloed voorkwam?
Dit vraag ik me al jaren af.
Ikzelf noem dat altijd de Missing Link waar men naar op zoek is.
We missen een stuk .

Ik denk al jaren dat we 1 of anderen hulp hebben gekregen van buitenaardsen heel vroeger.
Maar hoe of wat , daar moeten we uiteindelijk achter komen. [think]

Ga zo gauw mogelijk het vervolg van je link lezen Aquarius.
Vind erg interessant. :grin: ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie