Het jaar 2012

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Plaats reactie
keesie14

Bericht door keesie14 » 14 mei 2007, 10:19

Tardis schreef:Ik heb het zojuist even nagerekend maar het is nog minder dan een dag dat Niburu vanaf Aarde niet te zien zou zijn.
Niburu is al vanaf de aarde te zien, de baan is niet precies bekend, daar is denk ik te weinig informatie voor.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 14 mei 2007, 10:31

keesie14 schreef:Niburu is al vanaf de aarde te zien, de baan is niet precies bekend, daar is denk ik te weinig informatie voor.
De site die jij geeft spreekt zichzelf tegen wat dat betreft, en kan dus niet betrouwbaar zijn.
Ze geven zelf namelijk aan dat de baan een ellips is, wat in tegenspraak is met wat ze zeggen over het verschuilen achter de zon.

Als de baan geen ellips is (onder invloed van de zwaartekracht van de zon), dan moet Niburu op een of andere manier aangedreven worden en bestuurbaar zijn. Dat gegeven ben ik nog nergens tegengekomen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 14 mei 2007, 10:34

De maker van die site is zich bij lange na niet zo bewust van de posities van planeten rond de zon als hij pretendeert te zijn. 2012 is al over 5 jaar, als Niburu werkelijk bestaat en in 2012 dicht om de zon draait, dan zou Niburu zich inmiddels binnen ons zonnestelsel moeten bevinden. Dat NASA informatie achterhoudt is inmiddels een achterhaald excuus want zelfs met hobby telescopen had Niburu al zichtbaar moeten zijn. Waar zijn de foto's ? Als die er zouden zijn hadden die de media al gehaald, en in ieder geval internet :mrgreen:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

keesie14

Bericht door keesie14 » 14 mei 2007, 10:41

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Niburu is al vanaf de aarde te zien, de baan is niet precies bekend, daar is denk ik te weinig informatie voor.
De site die jij geeft spreekt zichzelf tegen wat dat betreft, en kan dus niet betrouwbaar zijn.
Ze geven zelf namelijk aan dat de baan een ellips is, wat in tegenspraak is met wat ze zeggen over het verschuilen achter de zon.

Als de baan geen ellips is (onder invloed van de zwaartekracht van de zon), dan moet Niburu op een of andere manier aangedreven worden en bestuurbaar zijn. Dat gegeven ben ik nog nergens tegengekomen.
Als hij dat wel is heeft de NASA hem al een tijdje in het vizier, als hij op één op andere mannier is aangedreven...hij versneld in iedergeval wel.

keesie14

Bericht door keesie14 » 14 mei 2007, 10:44

Tardis schreef:De maker van die site is zich bij lange na niet zo bewust van de posities van planeten rond de zon als hij pretendeert te zijn. 2012 is al over 5 jaar, als Niburu werkelijk bestaat en in 2012 dicht om de zon draait, dan zou Niburu zich inmiddels binnen ons zonnestelsel moeten bevinden. Dat NASA informatie achterhoudt is inmiddels een achterhaald excuus want zelfs met hobby telescopen had Niburu al zichtbaar moeten zijn. Waar zijn de foto's ? Als die er zouden zijn hadden die de media al gehaald, en in ieder geval internet :mrgreen:
Ik heb al meerdere foto's gezien van mensen die beweren dat het Niburu is. En NASA heeft toch telescopen die wij niet hebben. Als de NASA iets ziet betekend niet dat wij dat ook zien dus. En de Media...als je nou niet door hebt dat de Elite die stil wilt houden...Het internet heeft dit al redelijk achterhaald.
De Hobby telescopen zouden de planeet rond deze tijd ook steeds duidelijker moeten zien, dus ik denk dat we steeds meer van die foto's gaan krijgen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 14 mei 2007, 11:16

keesie14 schreef: En de Media...als je nou niet door hebt dat de Elite die stil wilt houden...
Een wetenschappelijk journalist, behoort die tot de elite? Is er een groep mensen die er ieder moment van de dag op toeziet waar journalisten melding van maken? Wat zullen die het druk hebben en wat zouden het er veel moeten zijn. Als er echt zoveel toezichthouders zouden zijn kenden we wel mensen uit onze familie of vriendenkring die dergelijk werk hebben. Heb jij die? Ik ook niet. In een totalitaire staat zoals de voormalige Sovjet Unie zou dit mogelijk zijn geweest, maar op Noord-Korea na is er geen totalitaire staat meer over. Dus nee, een elite heeft niet de greep op de media die jij suggereert.

De planeten rond verre sterren, niet gezien maar wel geconstateerd op grond van gemeten schommelingen in de banen van die vere sterren, die werden nooit verzwegen en er werd in de kranten die ik lees aandacht aan besteed. Een nieuwe planeet in ons zonnestelsel zou de ogenblikkelijke aandacht van alle denkbare media krijgen, de sensatiepers èn de serieuze.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 14 mei 2007, 11:19

Dan blijft er voor mij een vraag over: welke aanwijzingen heb jij dat de planeet Niburu ècht bestaat en geen overblijfsel is uit de mythologie?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

keesie14

Bericht door keesie14 » 14 mei 2007, 11:41

Tardis schreef:
keesie14 schreef: En de Media...als je nou niet door hebt dat de Elite die stil wilt houden...
Een wetenschappelijk journalist, behoort die tot de elite? Is er een groep mensen die er ieder moment van de dag op toeziet waar journalisten melding van maken? Wat zullen die het druk hebben en wat zouden het er veel moeten zijn. Als er echt zoveel toezichthouders zouden zijn kenden we wel mensen uit onze familie of vriendenkring die dergelijk werk hebben. Heb jij die? Ik ook niet. In een totalitaire staat zoals de voormalige Sovjet Unie zou dit mogelijk zijn geweest, maar op Noord-Korea na is er geen totalitaire staat meer over. Dus nee, een elite heeft niet de greep op de media die jij suggereert.

De planeten rond verre sterren, niet gezien maar wel geconstateerd op grond van gemeten schommelingen in de banen van die vere sterren, die werden nooit verzwegen en er werd in de kranten die ik lees aandacht aan besteed. Een nieuwe planeet in ons zonnestelsel zou de ogenblikkelijke aandacht van alle denkbare media krijgen, de sensatiepers èn de serieuze.
Ik denk dat de Elite een stuk meer controle hebben dan je denken, zij hebben de macht over de bazen van de bazen. De hoogste groep, er zijn miljoenen redenen waarvoor ze het ons nu niet vertellen. Met één daarvan ben ik het eens, we zijn er niet klaar voor en de wereld zou in paniek raken. Maar bovenal wil de Elite toch een bevolkingsreductie, dit is een hoofddoel. Ze zullen alles inzetten om dit te laten gebeuren. Jij gelooft niet dat ze dit kunnen, ik duidelijk wel...einde discussie, het maakt niet echt uit eigenlijk want als ik gelijk heb gaan we dat deze eeuw zien. En als jij gelijk hebt ook.

keesie14

Bericht door keesie14 » 14 mei 2007, 11:55

Tardis schreef:Dan blijft er voor mij een vraag over: welke aanwijzingen heb jij dat de planeet Niburu ècht bestaat en geen overblijfsel is uit de mythologie?
Ik geloof dat de Mythologie echt is, dit een slecht perspectief. Ik geloof dat Mythologie vooral uit ooggetuigeverslagen bestaat. En dat je de meeste dingen dus letterlijk moet nemen.

Op de pagina die ik heb gegeven staan redelijk wat aanwijzingen en bewijzen dat Niburu aanwezig is, er zijn nog wel maar ik denk de we beter geduld kunnen hebben totdat Niburu heel duidelijk te zien zal zijn.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 14 mei 2007, 12:25

keesie14 schreef:ik denk de we beter geduld kunnen hebben totdat Niburu heel duidelijk te zien zal zijn.
Wat geloof jij over de uiterlijke datum waarop dat zal gebeuren? Hoeft niet heel nauwkeurig; een jaartal is genoeg.

keesie14

Bericht door keesie14 » 14 mei 2007, 13:52

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:ik denk de we beter geduld kunnen hebben totdat Niburu heel duidelijk te zien zal zijn.
Wat geloof jij over de uiterlijke datum waarop dat zal gebeuren? Hoeft niet heel nauwkeurig; een jaartal is genoeg.
Eerlijk gezegt weet ik het niet precies, maar ik heb wel een paar mogelijkheden:
2012 Het begin, er gaan bijzondere dingen gebeuren rond dat jaar maar ik denk dat dit veel te vroeg is voor Niburu.
2018 WW3 (deze zal stoppen rond 2020 door de natuurrampen).
2020 De grote rampen beginnen, Niburu is hier denk ik de oorzaak van maar dit weet ik niet 100% zeker. Ik weet ook niet hoe ver Niburu van de aarde af moet staan om zo een grote impact te hebben. Ik denk dat Niburu tussen 2020-2050 zal komen, persoonlijk denk ik rond 2035-2040 om het nog wat precieser te maken. Je kan nooit zo precies zijn met dit soort voorspellingen, dus een datum gaat er niet van komen (maand).

Romaine

Bericht door Romaine » 16 mei 2007, 20:30

Persoonlijk vind ik dat er zo ontzettend veel troep hierover op internet te vinden is. Dat Niburu bestaat ben ik zeker van, voor de rest heb ik grote vraagtekens...
Bijtjuh schreef:Een parallelle wereld die op een andere trilling ligt dan de trilling van ons universum.
Sommige mensen kunnen deze wereld ook waarnemen.
Zelf kan je ook trainen om o.a. naar een andere parallelle wereld gaan.
Zoals de astrale wereld.
keesie14 schreef:Inderdaad, maar hier heb je toch een hoger bewustzijn voor nodig, tenminste als je het je wil herinneren.
Nee, geen groter bewustzijn, al is dat natuurlijk wel handig. Het zijn eerder de intuïtieve en paranormale vermogens die de mens dient te benutten om die andere trillingen/frequenties waar te nemen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80371
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 17 mei 2007, 15:44

Monniken zien buitenaardsen de wereld redden in 2012


Remote viewing is niets nieuws voor Tibetaanse monniken. Duizenden jaren lang heeft remote viewing de Tibetaanse cultuur overheerst als spil van andere spirituele activiteiten. Wat sommige Indiase toeristen kwamen leren van enkele Tibetaanse kloosters onder het huidige Chinese regime is zeer alarmerend en fascinerend.

Volgens deze toeristen zien remote viewers de wereldkrachten in een koers van zelfvernietiging. Ze zien ook dat de wereld niet vernietigd zal worden. Tussen nu en 2012 zullen de wereld supermachten doorgaan met regionale oorlogen. Terrorisme en heimelijke oorlogen zullen het grootste probleem zijn. In de wereldpolitiek zal iets gebeuren in en rondom 2010. Dan zullen de wereldmachten dreigen elkaar te vernietigen



Afbeelding


Tussen 2010-2012 zal de hele wereld gepolariseerd zijn en zich voorbereiden op de ultieme doemdag. Zware politieke manoeuvres en onderhandelingen zullen plaatsvinden met weinig vooruitgang. In 2012 zal de wereld zich in een compleet vernietigende atoomoorlog begeven. Volgens een Boeddhistische Tibetaanse monnik zal er dan iets opmerkelijks gebeuren. Bovennatuurlijk goddelijke krachten zullen tussenbeide komen. De bestemming van de wereld is dan geen zelfvernietiging.

Wetenschappelijk interpretatie van de verklaring van de monnik maakt duidelijk dat de buitenaardse krachten elke stap die we zetten in de gaten houden en in 2012 tussenbeide zullen komen en de wereld zullen redden van zelfvernietiging.

De monniken lachten toen hen gevraagd werd naar de recente UFO waarnemingen in India en China en ze zeiden dat de goddelijke krachten ons allemaal in de gaten houden. De mens kan de toekomst niet in die mate veranderen en dat zal niet toegestaan worden.

Elke mens kan zijn huidige daden zijn toekomstige levens tot een bepaalde hoogte wijzigen, maar de bestemming in een dergelijk grote mate wijzigen, zal niet worden toegestaan.

De monniken zeiden ook dat onze huidige beschaving rond 2012 zou begrijpen dat de uiterste limiet van wetenschap en technologie zich op het gebied van spiritualiteit bevindt en niet op dat van de materiële natuur- en scheikunde. Na 2012 zullen onze technologieën een andere richting nemen. Mensen zullen de kern van spiritualiteit leren, de relatie tussen lichaam en geest, reïncarnatie en het feit dat we allemaal verbonden zijn met elkaar als delen van 'God'.

In India en China zijn de UFO waarnemingen vertigvoudigd. Velen zeggen dat de ET's contact hebben opgenomen met de Chinese and Indiase regering. De afgelopen dagen zijn de meeste UFO activiteiten waargenomen in de landen waar men atoommogelijkheden heeft ontwikkeld.

Als hen gevraagd wordt of deze ET's echt in 2012 zullen verschijnen, zeggen de remote viewers: ze zullen zichzelf op zo'n manier onthullen dat niemand van ons bang is en ze zullen zich slechts laten zien als dat nodig is. Terwijl onze wetenschap en technologie voortschrijden, zijn we voorbestemd hen te ontmoeten en op een of andere manier contact met hen te hebben.

Volgens de remote viewers is onze Aarde gezegend en wordt zij constant gered van allerlei soorten gevaar waarvan wij ons niet eens bewust zijn. Als onze technologieën zich verder ontwikkelen, zullen we ons realiseren hoe de buitenaardse krachten ons hebben gered.

Bron: indiadaily

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Implosion

Bericht door Implosion » 27 jun 2007, 01:00

Ik heb gehoord / gelezen, dat we dan in één lijn staan met een aantal planeten. En dat een grote invloed heeft op onze planeet.
Van mij mag er wat gebeuren, want zo als het nu verder gaat, blijft er niet veel goeds over van deze wereld. alles draait maar om geld en macht. geld moeten ze eigelijke verbieden. en ieder voor elkaar.

Romaine, ben jij van solaas?

gr. peter

Barrel

Bericht door Barrel » 27 jun 2007, 15:42

Wellicht reeds eerder gemeld. Maar valt het gehele verhaal niet in duigen, nu Pluto gedegradeerd is, geen planeet meer is, en we dus op zoek zouden moeten naar het 11e hemellichaam? Indien je Pluto perse wel will meenemen, zijn er nog enorm veel objecten die even groot zijn als Pluto die dan ook maar meegerekend zouden moeten worden, en wordt het het 500e hemellichaam?

Over die lineup van planeten? Volgende keer dat er 5 op een rij zullen staan (mercurius, venus, saturnus, jupiter en aarde) is in 2060 (laatste was geloof ik 2002). Wil je de andere planeten er ook nog bij hebben, dan wordt het nog veel later. Het zal echter niet veel effect hebben. Vanuit zwaartekracht perspectief is het effect zeer klein en nauwelijks meetbar. Alleen astrologisch zou je er een betekenis aan kunnen geven.

Barrel

Bericht door Barrel » 27 jun 2007, 15:55

Tammy schreef:Volgens deze toeristen zien remote viewers de wereldkrachten in een koers van zelfvernietiging. Ze zien ook dat de wereld niet vernietigd zal worden. Tussen nu en 2012 zullen de wereld supermachten doorgaan met regionale oorlogen. Terrorisme en heimelijke oorlogen zullen het grootste probleem zijn. In de wereldpolitiek zal iets gebeuren in en rondom 2010. Dan zullen de wereldmachten dreigen elkaar te vernietigen
Tja, zonder ook maar iets van remote viewing te weten, vorospel ik ongeveer hetzelfde.

In de komende jaren zullen de wereldmachten doorgaan met hun regionale oorlogen. Gelijktijdig zal de wereld verder polariseren langs zowel etnische als religieuze lijnen. Effecten van klmaatsverandering zullen een kataliserende werking hebben op zowel deze wereldmachten als de polarisatie.
In de komende 5 jaar zal de wereld getroffen worden door een golf aan terrorisme die nieuwe dimensies toevoegen. Waar in eerste instantie met name de wereldeconomie geraakt zal worden door gelijktijdige activiteit tegen verschillende olieinstallaties / infrastructuur, zullen later ook maatschappij ontwrichtende acties ondernomen worden. Dit zal het laatste stukje polarisatie voltooien, en vele landen aan de rand van chaos / burgeroorlog / anarchie plaatsen.
De wereldmachten zullen sterk reageren met name op de aanvallen op de olieinstallaties, en er zullen vele scherpe conflicten uitbreken omtrent de overgebleven, leverende oliebronnen. Het is nu nog niet te voorspellen hoe deze conflicten, met een hoogtepunt in 2012, zich sullen ontwikkelen, maar aan de horizon zijn de eerste paddestoelen te zien.

De mens is altijd al vatbaar geweest voor doemdenken. Zeker nu onze wetenschap omtrent onze wereld door internet en media zo groot wordt en wijdverspreid zal dat snel gaan. Fundamentele problemen voor de aarde blijken geen ge-isoleerde, managebare processen, maar elkaar versterkende desastreuze rampkoersen. Waar de mens blijft inzoemen op het individueel oplossen van deze fundamentele problemen, zullen ze te zamen te sterk blijven voor de mens.

De enige vraag die overblijft is wat er gebeurd als de mens uiteindelijk zichzelf vernietigd? Zal dat gebeuren op het moment dat de macht van de mens dermate groot is geworden, dat zij de aarde als geheel zal meenemen in haar ondergang? Of zal die macht nog beperkt zijn, en slechts de ondergang van de mens inluiden?
In het laatste geval zullen waarschijnlijk over een zekere tijd, doorgeevolueerde octopussen filosoferen over wat er toch gaat beuren in 911, aangezien er in opgravraingen duidelijk verschillende verwijzingen zijn gevonden naar dit getal ....

Barrel

Bericht door Barrel » 28 jun 2007, 17:05

Romaine schreef:Een deel van de greys (diegene die mensen ontvoeren) zie ik als zijnde met een nog lager bewustzijn dan de mensen. Zij zien niet in dat er ethische kwesties zijn in het ontvoeren van personen. Hoger ontwikkelde buitenaardsen zien dat wel in, en laten dat na.
Ik zie echt geen verband tussen ethiek en hoger bewustzijn. Ik denk dat ethiek niet iets fundamenteels is maar juist iets menselijjks. Je zou haast kunnen zeggen beperkends.

Wij mensen, met ons bewustzijn, hebben over het algemeen geen enkel bezwaar tegen het ontleden van een mier of een pissebed. Ook als ons bewustzijn verder groeit zie ik niet dat de mens uiteindelijk een ethische lijn ontwikkeld die daar wel bezwaren tegen zal hebben. Ook denk ik niet dat mensen die daar wel een bezwaar tegen hebben, een hoger bewustzijn hebben. Wellicht zelfs omgekeerd.

Zo zal dat waarschijnlijk ook gelden voor aliens. Het is mij geenszin duidelijk dat ethiek buiten de aarde bestaat. Ik kan me diverse alien vormen bedenken, met een hoog bewustzijnsniveau, die niet gehinderd worden door enige vorm van ethiek.

Aliens zullen ons wellicht veel meer zien zoals wij mieren zien dan als 'persoon'.
Ook als de mens in staat zal zijn om het universum te onderzoeken van dichtbij, zie ik niet in dat we perse een ethisch gedachtengoed zullen gebruiken bij het onderzoeken van andere levensvormen. We zullen ze simpelweg ontvoeren en volledig ontleden, nadat we wellicht ze levend onderworpen hebben aan allerlei testen.
Let wel, ik spreek hier geen waardeoordeel over uit. Ik constateer slechts op basis van wat ik van de mens weet.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 17 dec 2007, 14:14

Heet nieuws over 2012: het is over 4 dagen al zo ver!
Xerson schreef:Rond 21 december vindt er een zeer merkwaardige planetaire gebeurtenis plaats: Een groot aantal planeten staan op één lijn met de zon en het centrum van de melkweg, iets wat de Maya's al 3000 jaar geleden voorspelden. Volgens wiskundige berekeningen zou het einde van hun kalender op 21-12-2012 zijn, maar er vindt dan helemaal niet zo'n conjunctie plaats, iets wat wel dit jaar gebeurt.
Klik hier voor het hele artikel.

Xerson zegt dat de Maya's hebben een dergelijke samenstand hebben voorspeld en dat het zou samenvallen met het 'einde' van de kalender, maar dat is nieuw voor me. Kan iemand dat bevestigen?

Maan

Bericht door Maan » 17 dec 2007, 18:18

Ik heb dat wel eerder gehoord, maar zoals er in het artikel staat, dit zou pas in 2012 gaan gebeuren.

Ik vind het een beetje vreemd verhaal. Sterrenkundigen kunnen volgens mij al heel lang vooruit de stand van de sterren berekenen. Dus had dit nieuws, als het klopt ook veel eerder naar buiten gekomen toch?

Barrel

Bericht door Barrel » 17 dec 2007, 22:50

Haha, vooral hetvolgende zinnetje:
Pluto staat niet geheel op de lijn, maar telt ook niet mee want Pluto is geen planeet meer, maar een planetoide omdat zijn baan enorm afwijkt (en niet planeet-achtig is) en er meerde van deze Kuiper-belt objecten gevonden zijn.
Omdat we het niet als planeet definieren, heeft het opeens geen betekenis meer? Hiervoor speelde het zelfs in de astrologie nog een rol.
Zo ook het rare dat we over het 11de (toch?) hemellichaam praten? Moet dat dan niet het 121e zijn?

Plaats reactie