Nieuw bewustzijn..

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
rudeonline

Nieuw bewustzijn..

Bericht door rudeonline » 11 feb 2005, 22:49

De grens van het universum ben je zelf. Jij bevindt je in het nu. Net als dat morgen nog niet bestaat is de ruimte voorbij het universum er ook nog niet. Het hele universum wat wij waarnemen is verleden tijd. En hoe verder je het universum inkijkt hoe verder je terug in de tijd kijkt. De grens die wij kunnen waarnemen laat de geboorte van het heelal zien. Omdat wij ons in het nu bevinden en verder gaan in de tijd neemt het verleden toe en wordt de ruimte steeds groter. Alle ruimte om ons heen is het verleden. Morgen bestaat nog niet, daarom is er ook niets voorbij het heelal. Wij bevinden ons niet zomaar ergens in de ruimte. Wij bevinden ons op de grens tussen verleden en toekomst. Licht blijft achter in het verleden en gaat dus vanaf elke massa gezien alle kanten tegenlijk op. En hoe graag we ook willen, het heelal laat zich niet omschrijven door wiskunde. Dat proberen wij wel, hierdoor ontstaat een wiskundig model waarin wij alles proberen te verklaren. Wiskunde is misschien leuk voor wetenschappers en je kunt er bepaalde dingen mee berekenen. Maar wiskunde kan ons bewustzijn niet bewijzen, en zodoende ook het heelal niet

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 16 feb 2005, 00:12

ingewikkeld stuk maar wel prachtig beschreven :D

rudeonline

Bericht door rudeonline » 19 feb 2005, 22:43

Dank je, ik hoop dat ik de mensen aan het denken kan zetten. De werkelijkheid zit iets ingewikkelder in elkaar als dat men nu denkt. Wanneer je mijn stukje redelijk begrijpt, leer je denken in de 4e ( of misschien 5e) dimensie. 3 dimensionaal gaat dan tot het verleden horen net als dat de aarde op een gegeven moment niet meer plat maar rond was.

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 21 feb 2005, 00:27

Ik weet eigenlijk niet precies wat je met een dimensie bedoeld zou je dat aan mij willen uitleggen want ik weet dat er in je stukje een heel goed verhaal zit maar ik begrijp het niet helemaal... :oops:

Romaine

Bericht door Romaine » 25 feb 2005, 20:09

Zoals er nu geschreven wordt bestaan dimensies niet! Dimensie is een ander woord voor afmeting. Een afmeting van ..., kan vanalles zijn. Een mogelijkheid is dat het voor bewustzijnsniveau gebruikt wordt, dan gaat het om de ontwikkeling van mensen. Realiseer je wel: je kunt niet begrijpen wat er bestaat als het verder ontwikkeld is. Ik bedoel dus dat je een bepaald ontwikkelingsniveau moet hebben om te weten wat ditzelfde ontwikkelingsniveau is!

Als je het hebt over dimensies, ruimte en tijd heb je het over wiskunde.

Verder wordt een dimensie gebruikt voor datgene wat paranormale mensen bijvoorbeeld kunnen waarnemen. Zoals ufo's in een andere dimensie, entiteiten, leylijnen, aura's.

Meng a.u.b. die verschillende mogelijkheden niet door elkaar, dan gata het fout.

Romaine

Anet

Bericht door Anet » 26 feb 2005, 00:08

Als dementie's dan niet zijn.........
Wat vind jij dan van een paralelwereld?

Romaine

Bericht door Romaine » 26 feb 2005, 00:28

Wat vind jij dan van een paralelwereld?
Niet realistisch. Het komt op mij meer over als een uitweg van wat bekend maar ongeaccepteerd is: het paranormale. Een wereld die door "normale" mensenogen niet wordt waargenomen. Niets parallel aan, gewoon in ONZE wereld. Verder heb ik geen enkele aanwijzing dat er ook maar een parallelle wereld bestaat, en ook niemand die er ook maar een enkele ervaring mee heeft.

Romaine

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 26 feb 2005, 00:29

ik geloof dat er zeker een kern van waarheid en feiten zit in dat dimensie verhaal.

Romaine

Bericht door Romaine » 26 feb 2005, 00:40

Wiens dimensie-verhaal bedoel je dan?

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 26 feb 2005, 00:42

de jouwe

Romaine

Bericht door Romaine » 26 feb 2005, 01:26

Ben het op een gegeven moment gaan uitzoeken omdat iedereen de ander maar napraat maar niet weet waar die het over heeft. Ik gebruik daar het woord dimensie dan ook liever niet voor. Het paranormale is in mijn optiek een bepaald soort licht dat buiten het normale spectrum ligt. Iedere soort paranormale heeft weer een ander stukje van het spectrum, dus iemand die aura's ziet hoeft bijvoorbeeld geen ufo's te zijn en vise versa.

Romaine

jap

Bericht door jap » 02 mar 2005, 17:53

Geciteerd uit boek van Peter Toonen. Wat wisten de Maya's.
Zeer Interresant boek en echt een aanrader.
Ik ben gestopt bij de 4e dimensie maar in dit boek gaan we tot 10

1e Dimensie

De ijzeren kern van de Aarde.

Concreet gezegd is het centrum van de Aarde een soort ijzeren kristal, ongeveer 1200 km in doorsnee.
In 1996 heeft de wetenschap vastgesteld, wat in esoterische kringen al langer bekend was, dat de "kristal" is gebaseerd op één van de vijf zgn. platonische vormen nl. de DODECAËDER.
Dit is een ruimtelijke vorm van 12 gelijkzijdige vijfhoeken. Om precies te zijn : de kern van de Aared heeft de vorm van een PENTAGONALE DODECAËDER. In het centrum van de vijf hoekige vlakken komen de hoeken van de vijf punten tot één punt bijeen.

Hoewel het in het binnenste van de Aarde zo heet is dat alle materie vloeibaar word, blijkt juist de kern vast te zijn. Dit komt door de enorme druk die de aardmassa uitoefent op deze kern. Hierdoor ontstaat een voor deze planeet unieke, strakke ordening van de ijzermoleculen, in de vorm van bovengenoemde pentagonale dodecaëder. Deze kern geeft onze planeet, waarvan wij a.h.w. de ogen en oren zijn in de 3e Dimensie, de zwaartekracht waarmee de 9 Dimensies kunnen bestaan. Gaia (de levende moeder aarde) kent in deze dimensie haar vaste vorm. Door het ijzer van haar kern word het elektromagnetische veld van de aarde in stand gehouden en daarmee ook haar 'geheugen' en 'herineringen', alsmede ook de positie van de magnetische(Noord en Zuid) polen. Om de Aarde bevind zich, op zo'n 90 km hoogte, de mesosfeer. NASA-onderzoek heeft aangetoond dat zich in dit bolvormige veld om onze planeet,(naast andere geometrische figuren) een elektromagnetisch evenbeeld bevindt van de pentagonale dodecaëder in het binnenste van de aarde. Anders gezegd: de aarde wordt ondermeer omspannen door een zelfde geometrische vorm als de vorm die zich in haar hart bevindt.

Zoals is gebleken ligt de poolpositie niet vast, maar verschuift die om de vele duizenden of miljoenen jaren. (De wetenschap heeft hierin nog geen duidelijke regelmaat ontdekt). Hiermee wordt ook het geheugen en bewustzijn van Moeder Aarde veranderd. Dit is de veelbesproken Pole Shift, kortweg de ´shift´genoemd. Gezien de huideige schommelingen van de magnetische polen en de beschrijvingen van grote tijdsperiodes van de Maya´s en andere oude volkeren, is er een grote kans dat we vóór of in het jaar 2013 meemaken dat er weer een verschuiving plaatsvindt. Deze keer zou het dan om een verschuiving gaan, die ons van de huidige 3e naar de 4e Dimensie, dus toegang tot heel andere herrinneringen, zal brengen. Onze gemeenschappelijke menselijke bewustzijnontwikkeling bepaalt hoe deze transformatie zich zal voltrekken.

2e Dimensie

De Tellurische(aardse)Elementen, Ley Lijnen en Vortexen(wervelingen).
Dit is het gebied van de elementen (metalen, mineralen etc.) in de aarde,
waaruit wij onze 3D-werkelijkheid opbouwen en die zowel plant, dier als
mens ook als voedsel tot zich nemen als bouwstof voor ons 3D-lichaam.
Zoals je weet heeft de mens sinds de Sumerische beschaving(ofwel het
begin van de laatste Grote Maya Cycles) behoorlijk leren manipuleren in
deze 2D. Kunstmatige chemische stoffen werden ontwikkeld, D.N.A
ontrafeld en de 2D werd ontleed todat de mens radio-activiteit liet
vrijkomen. Onze persoonlijke 'healing' hangt daarom nauw samen met
het helen van onze verstoringen in deze dimensie en het vraagstuk van het
radioactieve afval.
Veel dieren(slangen, katten, schildpadden,walvissen,etc.), maar ook
menselijke 'natuur'volkeren('Aboriginals')hebben een natuurlijk gevoel
voor en contact met de water-, metaal- en energielijnen(ley-lijnen) van
2D. Met een wichelroede of verfijnde elektronische detectie-apparatuur
lukt dit de moderne mens ook.

3e Dimensie

Beleving van Lineaire Ruimte en Tijd op Aarde


Kenmerkend van deze Dimensie is het ervaren van POLARITEIT. Dit uit zich
Onder meer in dualistisch denken ofwel oordelen over bijvoorbeeld:
Positief of negatief, goed of slecht, binnen- of buitenwereld, verleden of
Toekomst,jij of ik, man of vrouw, leven of dood. Het bewust(=met
Emotie, liefde en kennis) hiermee werken leidt tot SCHEPPING: man en
Vrouw wordt:kind. Verleden en toekomst is: nu. Creëren in 3D maakt dat
Ruimte en tijd geen begin en eind, maar slechts onze huidige leefvorm/
Voertuig is, vanwaaruit ALLE contact met de 9 Dimensies mogelijk is.
Identificatie met alléén maar 3D betekent geheugenverlies betreffende de
Allesomvattende eenheid der dingen, dus existentiële eenzaamheid, afge-
Sloten voelen, verdeeld zijn, dus pijn.(Let wel: de 3e Dimensie is de aller-
Laagste met zelfbewustzijn. In die zin zijn wij als menselijke soort dus
Momenteel bepaald niet ‘hoogstaand’!)

Zelfkennis en universele liefde voor alle leven kan deze Dimensie doen
Transformeren tot Al-bewustzijn en 9 dimensionaal bewustzijn=vrijheid.
Binnenkort, en omdat we dit ons weer herinneren DUS NU, worden we
Een handje geholpen door een HIER EN NU (ook door ons zelf) reeds in
Gang gezette ‘shift’naar de 4e Dimensie.

4e Dimensie

Wereld van Archetypen: tot voor kort beheerst door de Anunnaki;planeet Nibiru


We zijn dagelijks met een deel van onze ziel in de laagste regionen van
Deze wereld: de Astrale Wereld, of droom- of fantasiewereld, waarin we
Vaak dat ‘beleven’wat ons in 3D ‘bewust’niet lukt. Iedere Dimensie kent
twaalf tonen. De onderste drie van de Vierde Dimensie is het gebied
waarheen wij reizen en in rondhangen wanneer we s’nachts dromen,
overdag fantaseren of wanneer we ons 3D lichaam hebben losgelaten
nadat we zijn gestorven(de ‘voorouders’). Het is ook de wereld die we
(kunnen) opzoeken d.m.v. trance, drugs en extase(sjamanisme). Een
wereld waarin we niet meer vastzitten aan tijd en plaats, aan de 3D
vormen: wat je denkt of voelt manifesteert zich onmiddellijk, is metéén
‘werkelijkheid’(hier en nu). Hier geldt dus niet slechts: ‘pas op voor je word-
en’, maar ook ‘let op wat je denkt!’.

Bewust contact maken met deze dimensie betekent de mogelijkheid
Om van hieruit vanzelf(want niet meer aan vaste vormen gebonden)
Contact met alle andere 9 Dimensies te maken. Sleutels hiertoe vanuit 3D
Zijn o.a. het bewust beleven van seks(Tantra) en emoties, MER*KA*BA-
Meditatie, bewust dromen en het werken met de natuurlijke tijdcycli van
Bijvoorbeeld de Maya-kalender of Keltische kalenders.


Quote
Er bestaan verschillende Keltische kalenders die- net als die van de Maya’s-
Werken met 13 manen(van 28 dagen) en 20 tekens(!). In beide ‘natuurvolkeren’
Worden zowel Vader Hemel als Moeder Aarde aanbeden, waarbij de cirkel en het
Spiraal als belangrijkste rituele symbolen van eenheid worden gebruikt. De komst
Van de Romeinen en later de christenen heeft in Europa de rijke Keltische cultuur
Doen terugdringen naar schotland, Ierland, Bretagne en Baskenland, waarvan nu
Nog veel levende sporen terug te vinden zijn.

Nibiru is een planeet die bestaat in 3D, maar wordt bewoond door
Wezens in 4D, de Anunnaki, de wezens die we vanuit de bijbel kennen als
De Nephelim. Deze planeet maakt eigenlijk zowel deel uit van dit zonne-
Stelsel als dat van Sirius. Hij reist a.h.w. op en neer tussen deze twee
Stelsels. Al gedurende zo’n 400.000 jaar, doorkruist(‘bezoekt’) hij om de
3.600 jaar dit zonnestelsel en oefent op die momenten sterkere invloed
uit op de aardse 3D wezens: de mensen. Omdat wij als mensen onze
emoties niet’beheersen’kunnen Annunaki, die de scheppers(goden) zijn
van deze menselijke soort(!), de mens manipuleren. Wij zijn dan een
soort marionetten van hun astrale toneelspel.

Nibiru’s laatste bezoek was in ons jaar 0 en rond 1.800 n.C. was hij
(en zijn invloed) het verst van ons verwijderd. Zijn voorlaatste bezoek was
rond 3.600 v.C. en bracht de Sumerische beschaving, waar via
Griekenland onze westerse uit voortkwam.
3D Aardse nederzettingen/cultuur: Sumerië/Babylonië>Jodendom
>Romeinse Rijk> (R.K.) Christendom>Islam(+Engeland?).

---------------------------------------------

Alle wereldgodsdiensten spreken over dezelfde Realiteit. Ze gebruiken misschien verschillende woorden, verschillende concepten en ideeën maar er is uiteindelijk maar één Werkelijkheid en er is slechts één Geest die door Al Wat Leeft heengaat. Er kunnen verschillende technieken zijn om daar te komen, maar daar is alleen datgene wat echt is en wanneer je daar bent zul je het weten.
Hoe je het ook wilt benoemen, welke verschillende namen je er ook aan geeft, we hebben het allemaal over hetzelfde.

Drunvalo

http://web.onetelnet.nl/~floweroflife/wiedru.htm


Volgens Drunvalo bedraagt het totaal aantal Dimensies maar liefst 144, maar dan heb je het ook over Universa ver voorbij de voor ons waarneembare en voorstelbare melkweg en andere sterrenclusters.

Vanuit onze 3e Dimensie zijn andere Dimensies misschien moeilijk voorstelbaar, zeker wanneer je het begrip 'tijd' als lineair ervaart. Het zijn holografische, met elkaar verbonden werelden in werelden in werelden.
Via ons Hogere Zelf bestaat een deel van ons 'zelf'- of deel van onze ziel- in meerdere Dimensies.


--------------------------------------------------------------------------

Als jullie dat willen kan ik

Gast

Bericht door Gast » 02 mar 2005, 17:58

Romaine schreef:Ben het op een gegeven moment gaan uitzoeken omdat iedereen de ander maar napraat maar niet weet waar die het over heeft. Ik gebruik daar het woord dimensie dan ook liever niet voor. Het paranormale is in mijn optiek een bepaald soort licht dat buiten het normale spectrum ligt. Iedere soort paranormale heeft weer een ander stukje van het spectrum, dus iemand die aura's ziet hoeft bijvoorbeeld geen ufo's te zijn en vise versa.

Romaine

Iedereen is paranormaal alleen de een heeft meer talent.
We kunnen toch ook niet allemaal Prof voetballer zijn terwijl we wel allemaal tegen een bal aan kunnen trappen.

Oefening baart kunst en dat geld dus ook op paranormaal niveau.
Ik heb thuis een engels boek vol met oefeningen om de verschillende paranormale gaves te trainen.

Romaine

Bericht door Romaine » 02 mar 2005, 22:08

Ik heb thuis een engels boek vol met oefeningen om de verschillende paranormale gaves te trainen.
Of je daar mee goed aan doet is een ander verhaal!

Romaine

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 02 mar 2005, 22:34

Romaine schreef:
Ik heb thuis een engels boek vol met oefeningen om de verschillende paranormale gaves te trainen.
Of je daar mee goed aan doet is een ander verhaal!

Romaine
Hoe bedoel je? het is toch goed om je bewustzijn en gaves te trainen ?

Japairman

Bericht door Japairman » 02 mar 2005, 22:36

Romaine schreef:
Ik heb thuis een engels boek vol met oefeningen om de verschillende paranormale gaves te trainen.
Of je daar mee goed aan doet is een ander verhaal!

Romaine
Dat weet ik niet ik heb het ook niet geprobeert. ik wilde alleen maar aangeven dat iedereen wel ergens in uitblinkt.

Paranormaal is in mijn optiek een zintuig die door de wetenschap niet erkent wordt.
Intuïtie is in mijn optiek ook paranormaal.
Net als gedachten lezen, Telepathie, wat we allemaal wel eens meemaken.
Hoe vaak komt het wel niet voor dat je allebij het zelfde uitkraamt op de één haalt de worden uit de mond van de ander.
Je denkt aan iemand en hij komt net binnen.
enz. enz.

Japairman

Bericht door Japairman » 03 mar 2005, 16:00

amal-jeevan schreef:
Romaine schreef:
Ik heb thuis een engels boek vol met oefeningen om de verschillende paranormale gaves te trainen.
Of je daar mee goed aan doet is een ander verhaal!

Romaine
Hoe bedoel je? het is toch goed om je bewustzijn en gaves te trainen ?

Anet

Bericht door Anet » 18 mar 2005, 19:22

Romaine schreef:Ben het op een gegeven moment gaan uitzoeken omdat iedereen de ander maar napraat maar niet weet waar die het over heeft. Ik gebruik daar het woord dimensie dan ook liever niet voor. Het paranormale is in mijn optiek een bepaald soort licht dat buiten het normale spectrum ligt. Iedere soort paranormale heeft weer een ander stukje van het spectrum, dus iemand die aura's ziet hoeft bijvoorbeeld geen ufo's te zijn en vise versa.

Romaine
-----------------------------------------------------------------------------------

Quote:Het paranormale is in mijn optiek een bepaald soort licht dat buiten het normale spectrum ligt.

------------------------------------------------------------------------------------

Dus toch een paralelwereld, Romaine!


Of niet?

remus

Bericht door remus » 03 apr 2005, 00:37

De grens van het universum ben je zelf. Jij bevindt je in het nu. Net als dat morgen nog niet bestaat is de ruimte voorbij het universum er ook nog niet. Het hele universum wat wij waarnemen is verleden tijd. En hoe verder je het universum inkijkt hoe verder je terug in de tijd kijkt. De grens die wij kunnen waarnemen laat de geboorte van het heelal zien. Omdat wij ons in het nu bevinden en verder gaan in de tijd neemt het verleden toe en wordt de ruimte steeds groter. Alle ruimte om ons heen is het verleden. Morgen bestaat nog niet, daarom is er ook niets voorbij het heelal. Wij bevinden ons niet zomaar ergens in de ruimte. Wij bevinden ons op de grens tussen verleden en toekomst. Licht blijft achter in het verleden en gaat dus vanaf elke massa gezien alle kanten tegenlijk op. En hoe graag we ook willen, het heelal laat zich niet omschrijven door wiskunde. Dat proberen wij wel, hierdoor ontstaat een wiskundig model waarin wij alles proberen te verklaren. Wiskunde is misschien leuk voor wetenschappers en je kunt er bepaalde dingen mee berekenen. Maar wiskunde kan ons bewustzijn niet bewijzen, en zodoende ook het heelal niet
druis je hiermee niet in tegen een fundamenteel principe van de vierde dimensie??? nl. tijd en afstand is hetzelfde?? of zie ik ze nu helemaal vliegen...?

rudeonline

Bericht door rudeonline » 05 apr 2005, 23:56

Ik ga hiermee inderdaad recht in tegen de huidige wetenschap.
Ik snap dat dat enige duizeling teweeg kan brengen :) maar denk wel dat mijn idee tot een mogelijkheid behoort. Het verbaast mij eigenlijk waarom ik een van de weinige ben die er zo over denkt. Want zo gek is mijn idee toch ook weer niet?

Heb je overigens ook mijn theorie gelezen over lichtsnelheid 0, in het wetenschaps topic? Ik heb afgelopen week mijn vernieuwde versie geplaatst.

Plaats reactie