Dromen

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Dromen

Bericht door The Grey » 28 dec 2013, 12:30

Gisternacht had ik een zeer verontrustende droom. Het ging over een kwade geest die allemaal zeer verontrustende dingen liet uitvoeren of uitvoerde. Om de een of andere reden (kan het me niet super goed meer herinneren) had ik alles op video. En ik ging het opnieuw bekijken en bewerken. Toen ik echter de beelden zag probeerde ik de monitor uit te schakelen. Dat ging echter niet, dus heb ik alle kabels uit getrokken. De monitor was echter nog steeds aan het spelen.
Tot mijn grote verschrikking stond de geest opeens naast me. Hij had een standbeeld marionette (kan het niet beter beschrijven) die begon te bewegen. Daarna vertelde de geest mij dat danzij mij zijn praktijken konden doorgaan en hij in mij verborgen kon blijven (ik weet de precieze woorden niet meer). Daarna ben ik wakker geworden en ben ik toch wel verontrust geweest. Na een half uurtje ging ik weer slapen en er was niks aan de hand :D

Nu geloof ik persoonlijk niet dat dromen iets verklaren. Ik weet wel dat er mensen hier zijn die dat wel vinden.
Nu is mijn vraag, wat betekend dit volgens jullie?
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar het antwoord!

Cheers! :mrgreen:
-

aquarius

Re: Dromen

Bericht door aquarius » 28 dec 2013, 13:35

Zegt Cloud computing jou iets The Grey ......

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Dromen

Bericht door The Grey » 28 dec 2013, 13:55

aquarius schreef:Zegt Cloud computing jou iets The Grey ......
Ja, denk ik. Ik heb het dan over het technologische cloud computing, computers die met elkaar samenwerken in 'de cloud'. Of waar dingen worden opgeslagen...
-

aquarius

Re: Dromen

Bericht door aquarius » 28 dec 2013, 14:49

Dat Cloud computing schoot mij door mijn hoofd toen ik jou droom las.
Kan wezen dat er een besmetting bezig is via een virus of zo iets (kwaade geest) [think]

Gast1

Re: Dromen

Bericht door Gast1 » 28 dec 2013, 14:51

The Grey schreef:Het ging over een kwade geest die allemaal zeer verontrustende dingen liet uitvoeren of uitvoerde.
Wat mij niet geheel duidelijk is, of de 'kwade geest' ook jou dingen liet uitvoeren? Is het en-en of 'gebruikte' hij jou (alleen)? Ik heb ook geen goed beeld van het 'standbeeld marionet' ...
Kun je een en ander verduidelijken?

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Dromen

Bericht door The Grey » 28 dec 2013, 17:07

Gast1 schreef:
The Grey schreef:Het ging over een kwade geest die allemaal zeer verontrustende dingen liet uitvoeren of uitvoerde.
Wat mij niet geheel duidelijk is, of de 'kwade geest' ook jou dingen liet uitvoeren? Is het en-en of 'gebruikte' hij jou (alleen)? Ik heb ook geen goed beeld van het 'standbeeld marionet' ...
Kun je een en ander verduidelijken?
Klopt, het is ook heel vaag. Ik vergeet veel details heel snel van mijn dromen.
Hij liet mij niks uitvoeren. Dwong mij alleen ernaar te kijken. Ik werd niet gebruikt, op het feit na dat hij dankzij mij kon doorgaan.

De standbeeld marionet was een normale marionet maar dan met een beroemd standbeeld eraan. Dat standbeeld was een non (vermoed ik) die haar handen op elkaar naast haar hoofd hield. Beter kan ik het niet beschrijven, sorry.
Deze kwam vlak voordat ik wakker werd ook tot leven...
-

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Dromen

Bericht door The Grey » 28 dec 2013, 17:08

aquarius schreef:Dat Cloud computing schoot mij door mijn hoofd toen ik jou droom las.
Kan wezen dat er een besmetting bezig is via een virus of zo iets (kwaade geest) [think]
Hmm, nu wordt ik wel nieuwsgierig! Heb je hier wat meer informatie over voor mij?
Dankjewel! :mrgreen:
-

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dromen

Bericht door Vitharr » 28 dec 2013, 17:12

Als het een prijsvraag was, zou ik zeggen dat je je als Engineer schuldig voelt omdat mensen verslaafd zijn aan technologie. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

aquarius

Re: Dromen

Bericht door aquarius » 28 dec 2013, 18:20

Dromen zijn net zo als een cryptogram :grin:
Helaas Grey kan ik je niet verder helpen .

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Dromen

Bericht door entropy » 28 dec 2013, 22:00

Ik heb het idee dat ik telepathie uitoefen op de televisie en dat daar een kwaad aspect aan zit. Ging het misschien over mij? :D

Gast1

Re: Dromen

Bericht door Gast1 » 29 dec 2013, 09:46

The Grey schreef:
Gast1 schreef:
The Grey schreef:Het ging over een kwade geest die allemaal zeer verontrustende dingen liet uitvoeren of uitvoerde.
Wat mij niet geheel duidelijk is, of de 'kwade geest' ook jou dingen liet uitvoeren? Is het en-en of 'gebruikte' hij jou (alleen)? Ik heb ook geen goed beeld van het 'standbeeld marionet' ...
Kun je een en ander verduidelijken?
Klopt, het is ook heel vaag. Ik vergeet veel details heel snel van mijn dromen.
Hij liet mij niks uitvoeren. Dwong mij alleen ernaar te kijken. Ik werd niet gebruikt, op het feit na dat hij dankzij mij kon doorgaan.

De standbeeld marionet was een normale marionet maar dan met een beroemd standbeeld eraan. Dat standbeeld was een non (vermoed ik) die haar handen op elkaar naast haar hoofd hield. Beter kan ik het niet beschrijven, sorry. Deze kwam vlak voordat ik wakker werd ook tot leven...
Oké, geloof het of niet ...
Jouw droom heeft te maken met angst. Je bent spiritueler dan dat je denkt.
In feite is dit een heel mooie droom die je 'ontwaakt'.
Het is niet zo ernstig dat de boze geest via jou handelingen uitvoert.
Dat zou nog dramatischer zijn geweest.
Dat wat je beleefd hebt in jou droom, heeft met jouw werkelijkheid te maken.
Je ziet dat er dingen gebeuren waar je het beslist niet mee eens bent, maar je laat ze toch gebeuren (dat doet de geest).
Vanaf nu gaat er iets met jou gebeuren dat je de geest gaat weren. Dat zal niet zomaar gaan omdat je het niet kunt geloven.
Het zal langzaam aan gebeuren en het botst vaak tussen een wetenschapper en een spiritueel denker en uitvoerder. Dat heeft tijd nodig.

Je gaat ontwaken en de geest weren zodat je innerlijke vrede gaat krijgen.
Dat proces heeft bij mij meer dan 35 jaar geduurd.

Lees mijn onderschrift.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Dromen

Bericht door The Grey » 30 dec 2013, 17:56

Zeer interessant Gast1!
Hartelijk dank voor je bericht!
Ik sta altijd open voor nieuwe dingen!
Ik ga me er in verdiepen!
-

Gast1

Re: Dromen

Bericht door Gast1 » 30 dec 2013, 18:29

:wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dromen

Bericht door univers » 30 dec 2013, 21:37

Ik ga hier toch op reageren.
Je zit momenteel met je zelf in de knoop, daardoor is de scherm om je heen verzwakt, en daardoor kan men van de andere site makkelijker toegang tot je krijgen, momenteel wordt jou IK door hem of haar bespeelt. het maakt je ook besluiteloos.
Maar het heeft niets met angst te maken, dat praat je je zelf aan, en bij jou kan ik daar niets in terug vinden.

Ik kan je adviseren, als je zijn aanwezigheid voelt, scherm je dan gelijk af, schud hem van je af.

Wat hij je heeft laten zien, is wat er staat te gebeuren, heeft alles ook met computers te maken, hij laat je crash van de financiële markt zien, en dat je er machteloos tegen over staat.

Met meditatie kan je je veel sterker maken, zorg dat je chakra's op 1 lijn staan, en leer je lichaam van binnen en van buiten kennen.

Het is aan jou IK om te zorgen dat je van hem af kan sluiten.

Leg een rozenkwarts onder je kussen, dat schermt je af, daar kunnen ze van de duistere kant niet tegen :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Dromen

Bericht door Gast1 » 31 dec 2013, 06:12

The Grey schreef:Zeer interessant Gast1!
Hartelijk dank voor je bericht!
Ik sta altijd open voor nieuwe dingen!
Ik ga me er in verdiepen!
Nu je met 'Mindfulness' bent begonnen, ga je vanzelf meer begrijpen.
Probeer je niet 'af te zetten' tegen de dingen die je leest, maar probeer je geheel 'te openen'.
Je gaat op den duur merken dat je dromen goed kunt begrijpen.
Je gaat ook merken dat er een kracht schuilt in alles wat er is, ik heb dat heel sterk met bomen, maar ook met stenen.
Nogmaals wijsheid.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Dromen

Bericht door The Grey » 03 jan 2014, 20:19

Bedankt voor alle reacties!
Ik ga maar eens filosoferen en goed nadenken over wat het voor mij is!
-

Gast1

Re: Dromen

Bericht door Gast1 » 04 jan 2014, 06:08

Suuk7 :wink:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Dromen

Bericht door Osiris » 04 jan 2014, 14:07

Ben het met bovenstaande reacties eens; gaat om je persoonlijk ontwaken.
De geest die 'kwade dingen' onderneemt via jou zie ik als personificatie van je zelf, die andere ( meer spirituele intuitieve ) wegen gaat bewandelen,die normaal gesproken in conflict zijn met jouw, waarschijnlijk sterkere, rationele manier van denken( de symboliek van de technologie in de droom).
Daarom zie je dat in 1e instantie als 'kwaad'.

Je visie op alles ( scherm) zal daardoor veranderen en is niet meer te stoppen nu het eenmaal opengesteld word ( kun je het niet meer op een rationele manier uitschakelen).
De 'de tot levend komende non/marionet' wijst ook naar die meer spirituele/religieuse ontwaking/ontwikkeling.

Uiteraard mijn persoonlijke interpretatie :nice:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Dromen

Bericht door Osiris » 04 jan 2014, 14:33

Een zeer dierbare vriendin van mij had meerdere malen een angstige droom over een heks op een bezemsteel die haar achtervolgde en waar ze voor weg vluchtte.

Ik had haar jaren terug al 'herkend' als zeer spiritueel persoon en een zeer oude ziel.
Ook zij was altijd rationeel, maar ook zeer gevoelig ingesteld.
Maar wilde niet 'toegeven' aan haar spirituele kant of zich er niet volledig voor openstellen,wat de heks symboliseerde.
Haar droom wees eigenlijk op hetzelfde als bij jou; de heks is zijzelf,innerlijk ( misschien zelfs een vorig leven waar ze die heks daadwerkelijk is geweest,op de brandstapel beland ).
Waar ze voor wegvlucht omdat ze het te beangstigend of confronterend vindt.
Adviseerde haar om er niet meer voor weg te vluchten maar het juist te omarmen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie