Verbindingsdromen

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 19 feb 2014, 19:35

Susan schreef:Soraya
je bent niet onduidelijk
je bent niet warrig dus
je praat niet teveel over jezelf
zo, dat moest ik als eerste even kwijt hoor. :grin:
En waar je nu in zit in dat bewustwordingsproces, is o zo herkenbaar.
Ook dat loslaten van het oude/aangeleerde, en dan jouw echte eigen Zijn
helemaal leven, kan jaren vergen, je groeit er zo zachtjes aan wel in.
Waarom, omdat je er heel bewust mee bezig bent, er over doordenkt.
Gun je aub de tijd, dan overloop je jezelf ook niet, kan jaren duren he,
soms grote sprongen, dan weer hele kleine, maar alles komt op jouw tijd
zoals goed is en bedoeld. Jij staat misschien wel steviger in hoe jij het
ziet, over veel denkt, en graag zou willen veranderen, dan je nu denkt meid,
maar dat gaat niet in een keer, kan me ook indenken dat je af en toe door alles wat
je tegen komt, een 'zwabberig' gevoel krijgt. Dat is die overgang naar
jouw echte zijn die je straks naar buiten laat zien.

Zo zie en voel ik het, zonder de wijsneus uit te
willen hangen... :mrgreen:
... En ik sluit mij geheel bij Susan's reactie aan, Soraya.
Al wat je echter schrijft kan ik allemaal op mij van langer geleden, projecteren.
Ik geniet van jou.
Iedere keer komen er nieuwe vragen, waar ik dan geen antwoord op kan geven.
Ik lees ze graag en mogelijk heb ik er antwoorden op. Stel ze gerust en dat kan ook per PM als je dat liever hebt. :wink:

Soraya MV

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Soraya MV » 23 feb 2014, 19:09

Susan schreef:Soraya
je bent niet onduidelijk
je bent niet warrig dus
je praat niet teveel over jezelf
zo, dat moest ik als eerste even kwijt hoor.
Dat vind ik fijn om te lezen! Vaak twijfel ik over of ik een bericht zal plaatsen en doe lang over mijn antwoorden omdat ik bang ben het verkeerde te zeggen.
Nu ben ik dat iets minder :knuffie:
Susan schreef:En waar je nu in zit in dat bewustwordingsproces, is o zo herkenbaar.
Ook dat loslaten van het oude/aangeleerde, en dan jouw echte eigen Zijn
helemaal leven, kan jaren vergen, je groeit er zo zachtjes aan wel in.
Waarom, omdat je er heel bewust mee bezig bent, er over doordenkt.
Gun je aub de tijd, dan overloop je jezelf ook niet, kan jaren duren he,
soms grote sprongen, dan weer hele kleine, maar alles komt op jouw tijd
zoals goed is en bedoeld. Jij staat misschien wel steviger in hoe jij het
ziet, over veel denkt, en graag zou willen veranderen, dan je nu denkt meid,
maar dat gaat niet in een keer, kan me ook indenken dat je af en toe door alles wat
je tegen komt, een 'zwabberig' gevoel krijgt. Dat is die overgang naar
jouw echte zijn die je straks naar buiten laat zien.

Zo zie en voel ik het, zonder de wijsneus uit te
willen hangen...
Het is ook heel fijn om te lezen dat het allemaal bij het proces hoort, en dat jullie hier ook mee hebben gezeten.
De laatste paar dagen heb ik wel een paar terugvallen gehad. Veel ruzies omdat ik probeer te luisteren naar mijn gevoel en mijn omgeving dit stom vind en mij probeert te pushen naar mijn verstand te luisteren...nou ja....mijn verstand......hun verstand eigenlijk meer :wink:

Nu weer een klein stapje vooruit geboekt, ook met de astrale projectie, maar de korte plaatjes die door mijn hoofd schieten tijdens de meditatie zijn ook heel interessant, die vergat ik vaak omdat ik zo gefocust was op het uittreden. Vlak voor het uittreden raak ik vaak exited en dan lukt het niet. dat is wel jammer.
Gisteren tijdens de meditatie kreeg ik het volgende plaatje kort in mijn hoofd te zien:
(In Bijlage, anders was deze te groot)

Ik legde dit naast mij neer, maar kwam 'S Avonds een filmpje tegen dat uitlegde dat dit de Toraidal Flow is, die heel belangrijk is voor zowel jezelf als de aarde.
:nice:
Gast1 schreef:... En ik sluit mij geheel bij Susan's reactie aan, Soraya.
Al wat je echter schrijft kan ik allemaal op mij van langer geleden, projecteren.
Ik geniet van jou.
Dank je wel! Het is dus allemaal deel van het proces, dat maakt me weer een stapje minder onzeker.

De vragen die ik heb, heb ik allemaal opgeschreven. Ben erg benieuwd naar mogelijke antwoorden :grin: ik zal bij sommige vragen een stukje zetten wat ik daar dan zelf over heb bedacht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Soraya MV

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Soraya MV » 23 feb 2014, 19:28

De Volgende Vragen had ik opgeschreven:

De vragen gaan vooral over de vergelijking van de mensen met het dierenrijk.

- Hebben mensen wel behoefte aan vrijheid en niet aan dictatuur? In vele dierenstammen is er toch ook altijd, maar 1 leider die het meeste eten krijgt, die alles bepaald en de meeste verdere privileges heeft?
en hoe zijn de dieren gevoelsmatig op de leider afgestemd?

- Is Oorlog geen gevolg van territoriumdrift net als bij dieren?

- Als dood gaan niet erg is, waarom hebben mensen en dieren dan zon drang om te overleven.
Er word gezegd dat de mens de enige soort is die zich er van bewust is dat hij dood gaat, dit geloof ik niet helemaal. De wetenschap kan immers niet weten waar dieren zich allemaal wel en niet van bewust zijn (denk ik)

- Evolutiebiologen en bepaalde hoeken van de wetenschap spreken zich vaak uit over het tegenspreken van evolutieleer, vaak word er gezegd dat een scheppingstheorie "Arrogantie van de mens is". Maar uit de naam van die zelfde wetenschappelijke hoek, worden er aapjes en andere dieren open gesneden en van hoofd gewisseld (en andere rariteiten, in mijn ogen dan) om de mens een zo lang en gezond mogelijk leven te geven. Is dit dan geen arrogantie van de mens? Ik vind overigens van wel :wink:

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 24 feb 2014, 09:01

Antwoorden in een keluertje met in een ander kleurtje mijn explicatie:
Soraya MV schreef:De Volgende Vragen had ik opgeschreven:

De vragen gaan vooral over de vergelijking van de mensen met het dierenrijk.

- Hebben mensen wel behoefte aan vrijheid en niet aan dictatuur? Nee, ook al zeggen ze van wel. Er is behoefte aan 'respect en verering'. De geschiedenis van de mens met kleine 'm' laat dat ook zien. Er worden 'goden' bedacht en er worden koningen aangewezen of benoemd. Wij gepeupel, hebben anderen nodig om te zeggen wat we 'moeten' doen. Duidelijker kan ik het niet schrijven. In vele dierenstammen is er toch ook altijd, maar 1 leider die het meeste eten krijgt, die alles bepaald en de meeste verdere privileges heeft? en hoe zijn de dieren gevoelsmatig op de leider afgestemd? Vaak is dat wel zo, maar lang niet bij alle dieren. Er zijn ook mensen waarbij het niet nodig is om een leider te hebben, maar dat is een heel kleine groep. Ik ben zo vrij om naar het spreekwoordelijke 'eer en geweten' te vermelden dat ik daar bij hoor. Geloof het of niet.

- Is Oorlog geen gevolg van territoriumdrift net als bij dieren? Ja. Mensen gedragen zich als ratten en inmiddels wordt de wereld steeds kleiner. Wanneer er teveel ratten zijn, vallen ze elkaar aan en vreten elkaar op. Voor wat dat betreft zou je de mensheid het best kunnen vergelijken met een rattenrijk.

- Als dood gaan niet erg is, waarom hebben mensen en dieren dan zon drang om te overleven. Angst voor het onbekende.
Er word gezegd dat de mens de enige soort is die zich er van bewust is dat hij dood gaat, dit geloof ik niet helemaal. De wetenschap kan immers niet weten waar dieren zich allemaal wel en niet van bewust zijn (denk ik). Ik weet dat je daar gelijk in hebt. Wanneer varkens en andere levende wezens naar het abattoir gebracht worden, 'voelen' ze wat er gaat gebeuren. Het zijn vaker de dieren die zich veel meer 'bewuster' gedragen dan de mensheid. De mensen denken dat ze vaak bewust zijn, maar bijna iedereen is dat dus niet. We zijn slechts slaven ende robotten, geïnstitutionaliseerd in onze eigen gecreëerde plutocratie.

- Evolutiebiologen en bepaalde hoeken van de wetenschap spreken zich vaak uit over het tegenspreken van evolutieleer, vaak word er gezegd dat een scheppingstheorie "Arrogantie van de mens is". Maar uit de naam van die zelfde wetenschappelijke hoek, worden er aapjes en andere dieren open gesneden en van hoofd gewisseld (en andere rariteiten, in mijn ogen dan) om de mens een zo lang en gezond mogelijk leven te geven. Is dit dan geen arrogantie van de mens? Ik vind overigens van wel :wink: Ik vind dat zelfs nog 'zwakjes' uitgedrukt. De mens is het grootste kwaad wat deze planeet is overkomen, de zogenaamde 'Bijbelse schepping' van de mens is waarlijk de grootste mislukking van bijna alle levende organismen. De mens vernietigt de habitat van andere wezens, vergiftigt de oceanen en alle andere wateren, vervuilt de atmosfeer en de Aardbodem. De mens vermoord alle dieren om op te eten of zet ze gevangen om zijn lusten te bevredigen. Soms worden andere diersoorten zomaar 'voor de lol' afgeschoten. De mens martelt dieren en zijn eigen soortgenoten, hij vermoord complete andere culturen en probeert weer andere culturen uit te roeien. De mens is haatdragend en jaloers, verder put hij zijn dierbare Aards paradijs uit om zijn 'macht' en hebzucht te bevredigen en jawel hoor, vervolgens gaan ze naar de kerk of iets anders en hangen daar de hypocriet uit en zo kan ik nog even doorgaan, maar ... onder de mensen bevinden zich ook schitterende wezens en op de keper beschouwt, is de mens een juweel als individu. De mens in groep is al wat griezeliger en in een menigte gaat het al helemaal mis. Wanneer de mens een bepaalde macht heeft in een land, wil hij dat in andere landen ook laten gelden en gaat er oorlogen voor aan ...
Ik ken schitterende mensen als individu, maar in een groep veranderen ze compleet tot nare en soms zelfs erg nare mensen. :-| ... en dan leer je ze dus nog beter kennen. Als je dus denkt dat je iemand kent, wacht dan tot je in de penarie zit of als je deze persoon ziet in een menigte ... :wink:
Gisteren tijdens de meditatie kreeg ik het volgende plaatje kort in mijn hoofd te zien (bijlage):
Ik legde dit naast mij neer, maar kwam 's avonds een filmpje tegen dat uitlegde dat dit de Toraidal Flow is, die heel belangrijk is voor zowel jezelf als de aarde. :nice:
Ja, dat heb ik ook heel vaak, een soort 'blikje in de toekomst' lijkt het dan wel. Even kijken wat 'Toraidal Flow' is ... Ah, je bedoelt 'Toroidal Flow' ...



Kijk wat je ziet in de eerste afbeeldingen van dit filmpje ...
En kijk nou eens wat ik hier ruim een uur geleden schreef: viewtopic.php?f=81&t=11286&p=246121#p246121

Erger je niet en verbaas je niet ... en (lees mijn onderschrift):

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Zoeker » 24 feb 2014, 09:54

Verbindingsdromen zeggen mij niets. Maar er is tegenwoordig wel iets merkwaardigs met mijn dromen aan de hand. Tot voor kort waren mijn dromen gewoon een fantasiewereld waar de dagelijkse dingen in verwerkt werden, geheel en al zoals 'men' dat uitlegt. Maar tegenwoordig blijven de dromen beter in mijn 'zijn' hangen dan de werkelijkheid. Nu herinner ik mij niet zo veel van mijn dromen, dus dat scheelt dan nog weer. Maar die fragmenten die ik mij herinner zijn levensechte herinneringen, echter zelfs dan 'de werkelijkheid'.

Gelukkig heb ik alleen maar prettige dromen, dat scheelt dan nog weer. Hoewel er ook wel zaken in voorkomen die minder leuk zijn, maar die spelen zich dan in anderen af.

Het merkwaardige is dat ik dit als kind ook had. Zelfs dromen die ik als kind had kan ik me nu nog herinneren. Terwijl mijn 'echte' leven als kind vervaagt in de loop der jaren.

Mogelijk heeft dit te maken met het gegeven dat ik steeds 'bedrevener' wordt in meditatie. Of met het gegeven dat ik mij bewust ben geworden van mijn 'energetisch lichaam'. (als dat zo heet, ik weet het eigenlijk niet)

En nog frapanter is dat ik vraagstukken waar ik over nadenk midden in de nacht 'zomaar' begrijp. Maar overdag is het dan weer weg of het ligt net als 'ongrijpbaar' op het randje van mijn denken. Maar dat heb ik sowieso wel. Dat ik zaken op het ene moment begrijp en het andere weer niet.

De wereld van het onderbewuste en het 'bovenbewuste' is een hele merkwaardige wereld. Maar ook die speelt zich af in bewustzijn, maar wiens bewustzijn is dat dan nog?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Zoeker » 24 feb 2014, 10:07

Gast1 schreef:De mens is het grootste kwaad wat deze planeet is overkomen, de zogenaamde 'Bijbelse schepping' van de mens is waarlijk de grootste mislukking van bijna alle levende organismen. De mens vernietigt de habitat van andere wezens, vergiftigt de oceanen en alle andere wateren, vervuilt de atmosfeer en de Aardbodem. De mens vermoord alle dieren om op te eten of zet ze gevangen om zijn lusten te bevredigen. Soms worden andere diersoorten zomaar 'voor de lol' afgeschoten. De mens martelt dieren en zijn eigen soortgenoten, hij vermoord complete andere culturen en probeert weer andere culturen uit te roeien. De mens is haatdragend en jaloers, verder put hij zijn dierbare Aards paradijs uit om zijn 'macht' en hebzucht te bevredigen en jawel hoor, vervolgens gaan ze naar de kerk of iets anders en hangen daar de hypocriet uit en zo kan ik nog even doorgaan, maar ... onder de mensen bevinden zich ook schitterende wezens en op de keper beschouwt, is de mens een juweel als individu. De mens in groep is al wat griezeliger en in een menigte gaat het al helemaal mis. Wanneer de mens een bepaalde macht heeft in een land, wil hij dat in andere landen ook laten gelden en gaat er oorlogen voor aan …
Wel een erg zwartgallige kijk, Gast1. De mens zal 'gewoon' weer verdwijnen van de planeet zoals het er nu naar uitziet.
Tenzij we opeens met zijn 7 miljarden onze ware aard gaan herinneren. Maar daar heb ik geen aanwijzingen voor.
En uiteindelijk zal 'de mens' niet meer zijn dan een voetnoot in de geschiedenis. Mogelijk ontwikkelen andere soorten intelligentie en zullen zich verbazen over ons destructief gedrag. Maar de mens staat dan al in het museum samen met de dino's en de mammoet e.v.a.

Mogelijk heb je deze kijk omdat de mens hersens heeft. Maar dat zegt niks. Hersens zijn handig om boodschappen te doen, maar hersens ontwikkelen niet zo veel moraliteit. Wat moeten we trouwens met moreel, als Pietje er wat anders onder verstaat dan Jantje? Ik denk dat wij veel te hoog opgeven over onze eigen hersens…..

Mijn hond heeft helemaal geen moraal (voor zover ik weet). Over dat soort zaken denkt ie helemaal niet na. Mijn hond hoeft alleen maar te 'zijn' en ik kruip bij hem in dat 'zijn', zodat we samen'zijn'. (leuk he, wat je allemaal met 'zijn' kan doen) Verder vraagt mijn hond slechts eten en leiderschap omdat zijn fysieke verschijning dat nu eenmaal met zich mee neemt.

Nee, die hersens van ons daar heb ik niet zo' n hoge pet van op.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 24 feb 2014, 12:30

Zoeker schreef: Wel een erg zwartgallige kijk, Gast1. De mens zal 'gewoon' weer verdwijnen van de planeet zoals het er nu naar uitziet.
Tenzij we opeens met zijn 7 miljarden onze ware aard gaan herinneren. Maar daar heb ik geen aanwijzingen voor.
En uiteindelijk zal 'de mens' niet meer zijn dan een voetnoot in de geschiedenis. Mogelijk ontwikkelen andere soorten intelligentie en zullen zich verbazen over ons destructief gedrag. Maar de mens staat dan al in het museum samen met de dino's en de mammoet e.v.a.

Mogelijk heb je deze kijk omdat de mens hersens heeft. Maar dat zegt niks. Hersens zijn handig om boodschappen te doen, maar hersens ontwikkelen niet zo veel moraliteit. Wat moeten we trouwens met moreel, als Pietje er wat anders onder verstaat dan Jantje? Ik denk dat wij veel te hoog opgeven over onze eigen hersens…..

Mijn hond heeft helemaal geen moraal (voor zover ik weet). Over dat soort zaken denkt ie helemaal niet na. Mijn hond hoeft alleen maar te 'zijn' en ik kruip bij hem in dat 'zijn', zodat we samen'zijn'. (leuk he, wat je allemaal met 'zijn' kan doen) Verder vraagt mijn hond slechts eten en leiderschap omdat zijn fysieke verschijning dat nu eenmaal met zich mee neemt.

Nee, die hersens van ons daar heb ik niet zo' n hoge pet van op.
Hmmm .. Vind je dat écht een zwartgallige kijk? Niet dat ik gelijk of ongelijk wil hebben, maar hier toch nog even op een rijtje:

De mens vernietigt de habitat van andere wezens vergiftigt de oceanen en alle andere wateren
De mens vervuilt de atmosfeer en de Aardbodem
De mens vermoord alle dieren om op te eten of zet ze gevangen om zijn lusten te bevredigen
Soms worden andere diersoorten zomaar 'voor de lol' afgeschoten door de mens
De mens martelt dieren en zijn eigen soortgenoten
De mens vermoordt complete andere culturen en probeert weer andere culturen uit te roeien
De mens is haatdragend en jaloers
De mens put zijn dierbare Aards paradijs uit om zijn 'macht' en hebzucht te bevredigen en jawel hoor, vervolgens gaan ze naar de kerk of iets anders en hangen daar de hypocriet uit.


De vraag is wat er niet klopt aan dit rijtje?
Ik kan helaas niets anders constateren Zoeker.

Dit schreef ik echter ook: 'onder de mensen bevinden zich ook schitterende wezens en op de keper beschouwt, is de mens een juweel als individu'.

Verder ben ik het helemaal met je eens :wink:
En met die hersens ... Tja, die hebben zich bij de mens heel bijzonder ontwikkeld, hoewel ik me afvraag of ze wel positief ontwikkeld zijn, gezien het hierboven genoemde ...
Ik schreef vanmorgen nog: 'mijn visie is echter dat het centrum van alles wat in ons is en alle herinneringen aan vroeger in het limbische systeem van de hersenen liggen, met name in de epifyse'.

viewtopic.php?f=81&t=11286&p=246126&sid ... 38#p246126

Het limbische systeem is onderdeel van de grote hersenen. Het is (evolutionair gezien) een van de oudste delen van de hersenen maar bevat ook enkele nieuwere structuren.
Verder vraagt mijn hond slechts eten en leiderschap omdat zijn fysieke verschijning dat nu eenmaal met zich mee neemt.
... en dat is wat ik ook als antwoord gaf aan Soraya, die deze vraag stelde:
- Hebben mensen wel behoefte aan vrijheid en niet aan dictatuur?
Dit was mijn reactie:
Nee, ook al zeggen ze van wel. Er is behoefte aan 'respect en verering'. De geschiedenis van de mens met kleine 'm' laat dat ook zien. Er worden 'goden' bedacht en er worden koningen aangewezen of benoemd. Wij gepeupel, hebben anderen nodig om te zeggen wat we 'moeten' doen. Duidelijker kan ik het niet schrijven.
De hond IS inderdaad, de mens als groep is echter een kuddedier die zich als blinden en doven gedragen ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Zoeker » 24 feb 2014, 12:56

@Pierre

Ik geef je onmiddelijk op alle punten gelijk. Maar je schreef laatst al ergens dat 'wij' 13,6 miljard jaar oud zijn (of zoiets)
Als je dat bevatten kan dan is het gedoe van de mens niet veel meer als dat van de kleuter die van nijd zijn eigen zandkasteel die hij met zijn zusje heeft gebouwd aan het vernietigen is.

En als je het begrip 'karma' doorgrond op persoonlijk niveau, dan kan je dit ook doortrekken naar 7 miljard mensen.
Jij en ik zijn OOK die 7 miljard mensen! Wij twee zijn geen individuen die afgescheiden zijn van de rest. Wat Timosjenko gaat doen, dat is ook mijn verantwoording, dat doe ik ook. Wij als mensheid zijn niet afgescheiden van elkaar, we zijn een!

En hoe komt dat? Omdat onze liefde voor de mensheid als geheel onvoorwaardelijk is.
En als de mensheid verdwijnt dan zal er weer wat anders voor in de plaats komen.
In het tijdelijke is nu eenmaal alles tijdelijk. Daarom heet het ook zo.
En het is precies goed zoals het is, dus dat is inclusief alle ellende die je opnoemt. (en meer)


Dus:


IK vernietig de habitat van andere wezens en vergiftig de oceanen en alle andere wateren
IK vervuil de atmosfeer en de Aardbodem
IK vermoord alle dieren om op te eten of zet ze gevangen om mijn lusten te bevredigen
Soms worden andere diersoorten zomaar 'voor de lol' afgeschoten door MIJ.
IK martel dieren en MIJN eigen soortgenoten
IK vermoord complete andere culturen en probeer weer andere culturen uit te roeien
Ik ben haatdragend en jaloers
Ik put mijn dierbare Aards paradijs uit om mijn 'macht' en hebzucht te bevredigen en jawel hoor, vervolgens ga IK naar de kerk of iets anders en hang daar de hypocriet uit.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 24 feb 2014, 14:16

Ik zat met kippenvel te lezen en ben onder de indruk ...

Op de achtergrond speelde dit:

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=kHYwVfN3 ... Ag&index=2[/youtube-2]

Het is alsof je me door en door kent en alsof je meegelezen hebt in mijn manuscript.
Een poos geleden was onze pastoor hier op bezoek en ik vertelde hem wat jij hier schreef ...

Hij wist dat ik 'een zondaar' ben geweest in het perspectief van zijn (niet mijn) geloof, vele jaren geleden.

Toen ik hem vertelde dat ik nog steeds een zondaar ben en dat aanhaalde wat jij hier neer typte vond hij dat veel te ver gaan ...
Ik vertelde hem echter nóg meer. Ik ben zelfs een zondaar wanneer ik zou klagen dat ik een kras op de auto heb ...
Hij kon het niet bevatten ...


Chapeau Zoeker ...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Zoeker » 24 feb 2014, 17:11

Welkom in mijn domein, medezondaar.

Laat mijn domein ook de jouwe zijn. En neem wat je belieft.

PS. Hoe plaats je toch al die plaatjes?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 24 feb 2014, 17:32

De plaatjes?
Ik ga naar google en zoek wat ik in mijn hoofd heb.
Vervolgens ga ik aldaar naar afbeeldingen.
Meestal kies ik iets uit wat ik niet hoeft te verkleinen.
Even kijken, ik zoek nu bijvoorbeeld naar een bloemetje.
Yep, gevonden.
Ik ga op de afbeelding staan en ik kopieer 'm.
Vervolgens plak ik 'm dan hier: tjoeps (en nu zie ik dat ik iets fout heb gedaan :oops: )

'afbeeldingslocatie kopiëren' dus ...

En dan plakken:

Afbeelding

Dan de hele regel selecteren en hierboven naar 'Img gaan en er op klikken: klaar is de goudvink. :mrgreen:

Kijk, dit is een goudvink:

Afbeelding

Die heb ik vroeger een paar in mijn volière gehad en ook jongen van gekregen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Zoeker » 24 feb 2014, 17:38

Afbeelding

Ahhh….ik zie het nu. Ik deed [image] Maar hier is men korter van stof en is het [img]

Thanks!
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 24 feb 2014, 19:11

Graag gedaan :wink:

Mooie image!

Soraya MV

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Soraya MV » 24 feb 2014, 23:53

Dank jullie wel, voor de mooie antwoorden en inzichten.
Bedank Gast1 voor het geven van de antwoorden, geeft weer mooie inzichten.

Ik snap wat je bedoelt zoeker, ook wat je zegt over de dromen uit je kindertijd. Ik zelf heb vanaf mijn 3e ofzo al gefantaseerd en verhalen bedacht (deels ook om te vluchten) Ik weet nog wel waar ik op welke leeftijd verhalen over bedacht en wat ik gedroomd heb, maar van het alledaagse leven weet ik vrij weinig meer.


Heb net het topic bekeken.
Wow! Zo Cool! Verbazen deed het me allerminst, maar ik vind het wel echt supergaaf.
Ik ben die spirit science serie nu aan het volgen, en hier word ook veel over de Heilige geometrie gesproken, en net zie ik een topic over de Merkaba, had er nog nooit van gehoord en nu ineens kom ik het heel vaak tegen.
Hetzelfde met dat andere onderwerp, de Mars-Atlantis theorie, ook nog nooit eerder van gehoord, ineens zie ik er 3 verschillende documentaires van op 1 dag!
:rolleys:

Ook de stukjes over het zondigen is ook zon mooi voorbeeld. Te gek!
Gast1 schreef:k vind overigens van wel Ik vind dat zelfs nog 'zwakjes' uitgedrukt. De mens is het grootste kwaad wat deze planeet is overkomen, de zogenaamde 'Bijbelse schepping' van de mens is waarlijk de grootste mislukking van bijna alle levende organismen. De mens vernietigt de habitat van andere wezens, vergiftigt de oceanen en alle andere wateren, vervuilt de atmosfeer en de Aardbodem. De mens vermoord alle dieren om op te eten of zet ze gevangen om zijn lusten te bevredigen. Soms worden andere diersoorten zomaar 'voor de lol' afgeschoten. De mens martelt dieren en zijn eigen soortgenoten, hij vermoord complete andere culturen en probeert weer andere culturen uit te roeien. De mens is haatdragend en jaloers, verder put hij zijn dierbare Aards paradijs uit om zijn 'macht' en hebzucht te bevredigen en jawel hoor, vervolgens gaan ze naar de kerk of iets anders en hangen daar de hypocriet uit en zo kan ik nog even doorgaan, maar ... onder de mensen bevinden zich ook schitterende wezens en op de keper beschouwt, is de mens een juweel als individu. De mens in groep is al wat griezeliger en in een menigte gaat het al helemaal mis. Wanneer de mens een bepaalde macht heeft in een land, wil hij dat in andere landen ook laten gelden en gaat er oorlogen voor aan ...
Maar, Als de mensen inzien dat ze een juweel zijn en van zichzelf houden en zich op die manier gaan verenigen, met dat inzicht, dan kan de mens als groep misschien wel iets positiefs zijn. Of als de mensen die dat inzicht hebben een meerderheid vormen. Zouden die groepen dan ook nog griezelig zijn?

Ik heb wel een klein beetje het idee, dat er zich steeds meer mensen bewust worden van meer dingen, dit is wel een mooie ontwikkeling.
Misschien is er inderdaad sprake van overbevolking en dat dat het probleem is, maar het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat Honden in een roedel bijvoorbeeld, gevoelsmatig een groot vertrouwen hebben in de Alfa, wat de Alfa voelt voelen zij ook en Vice Versa. Omdat de honden gevoelsmatig de Alfa kunnen vertrouwen accepteren ze hem als leider.

Bij mensen is het probleem dat ze volledig zijn gaan vertrouwen op wat anderen zeggen en doen en daarbij niet meer nagaan wat ze zelf voelen, een leider is zich daar misschien van bewust en maakt misbruik van het vertrouwen van die groep. Toch voelen de mensen zelf dat het niet helemaal goed zit, en dat wat de leider doet gevoelsmatig niet helemaal lekker zit. De meesten zijn zich hier niet van bewust, ze worden ziek, depressies noem het allemaal maar op. Ze weten echter niet waarvan? Hun verstand zegt immers dat ze naar de leider moeten luisteren, want wat ze horen van de leiders, media etc. is waar.
Ze worden zoals ik al eerder las "geprogrammeerd" en helaas laten heel veel mensen dat gewoon gebeuren.

Ik denk dat als mensen de programmering kunnen doorbreken er nog wel een mooie toekomst staat te wachten. Als mensen zich bewust worden van waarom ze doen wat ze doen.
Ook al is dat best lastig om te doen.

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 25 feb 2014, 09:56

Ik reageer nog Soraya ...
Momenteel begint ik mij in een soort 'euforie' van helderheid ...
Dat heeft hier mee te maken.

Vaak kan ik de dingen die ik 'voel' niet goed onder de woorden brengen zoals ik dat graag zou willen, maar het lukt me steeds beter ...

viewtopic.php?f=81&t=11286&p=246192&sid ... d7#p246192

:loveU:

Plaats reactie