Verbindingsdromen

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Soraya MV

Verbindingsdromen

Bericht door Soraya MV » 29 jan 2014, 16:25

Graag wil ik wat vertellen over een bepaald soort dromen die ik al van kleins af aan heb en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit soort ervaringen hebben met dromen en of het eventueel iets kan betekenen.

Het zit namelijk zo:

Vanaf dat ik klein ben heb ik al, ik noem ze maar even ´verbindingsdromen´
Ik heb een droom die zich afspeelt in een bepaalde omgeving, de inhoud van die droom is op zich niet heel belangrijk en vooral de omgeving blijft mij na het ontwaken nog lang bij.

Na enige tussentijd (dit kan een dag, week, maand, jaar van alles zijn)
Droom ik weer over een bepaalde omgeving, deze omgeving kan ik direct linken aan de omgeving waar ik eerder over heb gedroomd: Ik weet exact te vertellen waar deze omgeving zich bevind ten opzichte van de omgeving uit de vorige droom.

Zo krijg ik iedere keer weer een nieuw stukje omgeving te zien (het lijkt echt op een grote puzzel) en heb ik nu al een totaal van 5 losse ´Droomwerelden´ die op de een of andere manier weer aan elkaar gelinkt zijn, Deze link komt in een anderedroom dan weer naar voren waarin beide werelden duidelijk te zien zijn, en de droom zich afspeelt op een plaats tussen deze 2 werelden.
Ik heb het al een keer proberen te tekenen, maar dat valt nog best tegen. (vooral omdat tekenen niet mijn sterkste kant is "nee )

Ik ben heel blij met deze dromen en ik heb het idee dat ze mij dingen laten zien, iets over een andere wereld ofzo.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Susan » 31 jan 2014, 16:20

Dit lijkt inderdaad op dromen die jou iets te vertellen hebben over bepaalde ontwikkelingen in
jouw leven. Schrijf je naast het tekenen deze dromen ook heel precies op? Het lijkt wel een
vervolg ver haal waar je over.....tijd vermoedelijk de link kan gaan leggen in wat er gaande is
in jouw onderbewustzijn, en datgene wat er aan de buitenkant van het dagelijks leven plaatsvind.

Zelf droom ik mijn hele leven al heel veel. Herbeleef als het ware alles wat ik overdag mee maak,
zie en hoor, plus eigen gedachten en gevoelens hier over.
Een paar jaar geleden droomde ik bijv. 3 keer heel exact steeds hetzelfde 'verhaal, waar dus steeds hetzelfde gebeurde, zaten ongeveer 2 maanden tussen.
Het frapante was echter dat de eerste keer in zwart/wit/grijzige tinten was, de tweede keer was het een beetje gekleurd hier en daar, en de derde keer helemaal in kleur, zoals we ze ook in het echt waarnemen. Begreep er niets van, wat moest ik er mee, of kon ik hier mee... :shock:

Een paar maanden na de laatste droom bleek alles zo te gaan als ik steeds al die maanden al had gezien gebeuren in die dromen. Wat ik zelf (en anderen hier) eerder al uit die dromen haalde aan de betekenis er van, bleek helemaal te kloppen, terwijl het niet iets was wat ik logischer wijze had kunnen bedenken van te voren, laat staan weten.
De zoveelste bevestiging van (ook voorspellende) dromen 'liegen' niet :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Soraya MV

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Soraya MV » 01 feb 2014, 21:43

Susan schreef:Dit lijkt inderdaad op dromen die jou iets te vertellen hebben over bepaalde ontwikkelingen in
jouw leven. Schrijf je naast het tekenen deze dromen ook heel precies op? Het lijkt wel een
vervolg ver haal waar je over.....tijd vermoedelijk de link kan gaan leggen in wat er gaande is
in jouw onderbewustzijn, en datgene wat er aan de buitenkant van het dagelijks leven plaatsvind.
Ik probeer het wel op te schrijven, maar dat zou ik eigenlijk wel iets nauwkeuriger kunnen doen, vaak heb ik daar 's ochtends vroeg de kracht niet voor, maar als ik er aan begin lukt het vaak wel, gewoon doorzetten eigenlijk dus :wink:
maar de omgeving beelden omschrijven blijft toch vaak lastig. Wat ik me nu net bedenk is dat in deze "verbindingdromen" vrijwel altijd directe familieleden voorkomen. Ik het nauwkeuriger bijhouden vanaf nu. Thanx :grin:
Susan schreef:Zelf droom ik mijn hele leven al heel veel. Herbeleef als het ware alles wat ik overdag mee maak,
zie en hoor, plus eigen gedachten en gevoelens hier over.
Een paar jaar geleden droomde ik bijv. 3 keer heel exact steeds hetzelfde 'verhaal, waar dus steeds hetzelfde gebeurde, zaten ongeveer 2 maanden tussen.
Het frapante was echter dat de eerste keer in zwart/wit/grijzige tinten was, de tweede keer was het een beetje gekleurd hier en daar, en de derde keer helemaal in kleur, zoals we ze ook in het echt waarnemen. Begreep er niets van, wat moest ik er mee, of kon ik hier mee... :shock:

Een paar maanden na de laatste droom bleek alles zo te gaan als ik steeds al die maanden al had gezien gebeuren in die dromen. Wat ik zelf (en anderen hier) eerder al uit die dromen haalde aan de betekenis er van, bleek helemaal te kloppen, terwijl het niet iets was wat ik logischer wijze had kunnen bedenken van te voren, laat staan weten.
De zoveelste bevestiging van (ook voorspellende) dromen 'liegen' niet :grin:
Wow, dit is wel heel bijzonder en mooi! ik krijg er helemaal kippenvel van!

Ook heel mooi dat deze droom zich helemaal kleurt!
Had deze droom een symbolische betekenis? of was het juist heel letterlijk?

Ik heb wel eens wat gelezen over symbolen in dromen zoals dat water bijvoorbeeld voor gevoel staat, ik droomde een keer dat ik mijn vader in een overstroomde stad kwijtraakte, wat er dus op kon duiden dat ik mijn vader gevoelsmatig zou kwijtraken en we niet meer op 1 lijn zouden zitten qua denkbeelden, dit klopt over het algemeen wel.

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 02 feb 2014, 05:59

Susan schreef:De zoveelste bevestiging van (ook voorspellende) dromen 'liegen' niet :grin:
Die ervaring(en) heb ik ook, en mijn dochter van 22 jaar heeft dat nog sterker en herhaal bij deze een verhaaltje wat ik al eerder heb geschreven, maar wat Soraya misschien nog onbekend is.

Op een prachtige voorjaarsmorgen (zaterdag) zaten mijn vrouw en ik te ontbijten in de zonovergoten tuinkamer.
Je kijkt bij ons door een glaswand van ongeveer 7 meter lengte en 2 meter hoogte zó de tuin in met een blik op de vijver, bamboebosjes, volière en terrassen, omzoomd door allerlei groen tot 18 meter hoogte.
De dochter stond op en vertelde over een vreemde droom die ze had en waar ze niets van begreep.
Kaasje voor mij, want ik denk dat ik dromen redelijk goed kan uitleggen :mrgreen:

Ze vertelde dat er een ijsvogeltje op de rand van het dak zat van onze tuinkamer.
Vanaf die rand nam het prachtige blauwe ijsvogeltje een duik in de hoek van onze vijver en haalde er een visje uit.
Daarna vloog het ijsvogeltje naar een tak vlakbij de rand van de vijver en sloeg het visje een paar keer op een tak om het daarna naar binnen te werken.
Ik begreep er helemaal niets van en legde haar uit dat ijsvogeltjes hier waar wij wonen, niet voorkomen.
Ik heb redelijk wat verstand van vogeltjes en heb haar uitgelegd waar ze wel voorkomen, ook hier nabij ons dorp.

Een morgen later, op zondag was de tuinkamer weer zonovergoten en mijn vrouw en ik zaten te ontbijten op de zelfde plek.
Zowel mijn vrouw als ik waren er getuige van dat de hele droom van onze dochter zich voor onze ogen afspeelde, precies zoals zij het gedroomd had.

Dat gebeurde in een periode waarbij ik twijfelde over mijn gevoelens of aannames, interpretaties en/of inzichten.
Precies op dát moment zag ik het als een bevestiging voor mijn 'weten' en dat (die 'toevallen', zoals ze traditioneel worden genoemd) heeft zich daarna keer op keer herhaald, wetende dat ze daarvóór ook al gebeurden ...
Toen zag ik het echter niet, zoals ik nu nog steeds veel dingen niet zie.
Toch weet ik dat ze gebeuren en ze doen mij niet meer twijfelen over de krachten die er spelen.
Bijna elke dag opnieuw zie ik 'tekens' en zoals ik al schreef, de meeste zie ik dus niet.
Bij mijn acceptatie van 'de dingen' ging er een prachtige wereld open.

Meer zuurstof, fellere en mooiere kleuren en leven in een werkelijk sprookje ...

:chicken:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Susan » 02 feb 2014, 11:48

;P! Soraya en Gast1.
Ik reageer hier later nog op, nu geen gelegenheid voor [wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Soraya MV

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Soraya MV » 02 feb 2014, 21:38

Susan schreef:;P! Soraya en Gast1.
Ik reageer hier later nog op, nu geen gelegenheid voor [wave]
;P!

Mooie ervaring Gast1! ;P!
Wat ik vooral erg bijzonder vind is dat jouw dochter deze droom aan jou vertelde en dat jij de volgende morgen het tafereel ziet waar ze over vertelde.
Het is een mooi voorbeeld van een letterlijk voorspellende droom, waarin het dus ook heel belangrijk is dat jouw dochter deze droom aan jou heeft verteld.
Dat is ook niet zonder reden denk ik. "nee

Vannacht trouwens weer een aparte droom gehad: Mijn moeder kwam af en toe terug om over dingen te praten en ik vroeg aan haar: "Kun je niet beter helemaal terugkomen in plaats van iedere keer eventjes." Toen zei ze: "Nee, want er is niet genoeg energie om een afgestorven lichaam opnieuw te laten leven"
Vooral deze laatste zin houd me heel erg bezig......

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verbindingsdromen

Bericht door univers » 02 feb 2014, 21:46

Vooral deze laatste zin houd me heel erg bezig......
Denk maar aan een oude auto, zonder benzine.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 02 feb 2014, 22:15

Soraya MV schreef:
Susan schreef:;P! Soraya en Gast1.
Ik reageer hier later nog op, nu geen gelegenheid voor [wave]
;P!

Mooie ervaring Gast1! ;P!
Wat ik vooral erg bijzonder vind is dat jouw dochter deze droom aan jou vertelde en dat jij de volgende morgen het tafereel ziet waar ze over vertelde.
Het is een mooi voorbeeld van een letterlijk voorspellende droom, waarin het dus ook heel belangrijk is dat jouw dochter deze droom aan jou heeft verteld.
Dat is ook niet zonder reden denk ik. "nee

Vannacht trouwens weer een aparte droom gehad: Mijn moeder kwam af en toe terug om over dingen te praten en ik vroeg aan haar: "Kun je niet beter helemaal terugkomen in plaats van iedere keer eventjes." Toen zei ze: "Nee, want er is niet genoeg energie om een afgestorven lichaam opnieuw te laten leven"
Vooral deze laatste zin houd me heel erg bezig......
Dit is eenvoudig uit te leggen ...Toen je het haar vroeg om helemaal terug te komen, gaf ze je antwoord. Het antwoord zelf was onbelangrijk, omdat ze er op dat moment toen ze antwoord gaf al was. Helemaal en precies zoals je vroeg.

:loveU:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Susan » 03 feb 2014, 10:02

Soraya MV schreef: Wow, dit is wel heel bijzonder en mooi! ik krijg er helemaal kippenvel van!

Ook heel mooi dat deze droom zich helemaal kleurt!
Had deze droom een symbolische betekenis? of was het juist heel letterlijk?

Ik heb wel eens wat gelezen over symbolen in dromen zoals dat water bijvoorbeeld voor gevoel staat, ik droomde een keer dat ik mijn vader in een overstroomde stad kwijtraakte, wat er dus op kon duiden dat ik mijn vader gevoelsmatig zou kwijtraken en we niet meer op 1 lijn zouden zitten qua denkbeelden, dit klopt over het algemeen wel.
Deze droom had inderdaad een symbolische betekenis Soraya.
En zo duidelijk in hoe iets zou gaan verlopen, dat het me vooral na alles in kleur gezien te hebben
ook echt duidelijk was geworden. Ook water kwam daar in voor, heel rustig, wat ook het gevoel helemaal was in die droom. Niet dat het gemakkelijk was, beslist niet, moesten ook een hele hoge natte glibberige berg van modder over, voor we een weg zagen. Maar we ondergingen dit alles heel rustig, ook toen we moesten kiezen welke kant we op zouden gaan, links af of rechts af.
Alsof het afgesproken was, (terwijl in de droom niet één woord gesproken werd) gingen we tegelijkertijd links af. Het feit dat er verder niets te zien en te horen was, geen mensen, dieren of huizen ed, alleen een weg en zandpad met bomen en struiken, ging alles in volkomen heel rustige bijne serene stilte . Dát gaf me ook een sterk gevoel naderhand, dat wat er ook op ons af zou komen, het goed was daarna.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Soraya MV

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Soraya MV » 06 feb 2014, 20:54

Susan schreef:Deze droom had inderdaad een symbolische betekenis Soraya.
En zo duidelijk in hoe iets zou gaan verlopen, dat het me vooral na alles in kleur gezien te hebben
ook echt duidelijk was geworden. Ook water kwam daar in voor, heel rustig, wat ook het gevoel helemaal was in die droom. Niet dat het gemakkelijk was, beslist niet, moesten ook een hele hoge natte glibberige berg van modder over, voor we een weg zagen. Maar we ondergingen dit alles heel rustig, ook toen we moesten kiezen welke kant we op zouden gaan, links af of rechts af.
Alsof het afgesproken was, (terwijl in de droom niet één woord gesproken werd) gingen we tegelijkertijd links af. Het feit dat er verder niets te zien en te horen was, geen mensen, dieren of huizen ed, alleen een weg en zandpad met bomen en struiken, ging alles in volkomen heel rustige bijne serene stilte . Dát gaf me ook een sterk gevoel naderhand, dat wat er ook op ons af zou komen, het goed was daarna.
Dit is een hele mooie en symbolische droom Susan, Ik kan me goed voorstellen dat dit heel veel kracht geeft.
Ik krijg er het gevoel van dat als je alles rustig doet en je gevoel rustig blijft omdat je het vertrouwen hebt dat alles goed gaat komen er niks is wat je nog in de weg staat, zelfs geen moeilijk begaanbare glibberige berg.
De kracht van het grote geheel.

Ik ben heel blij dat je dit vertelt hebt, want het geeft een mooi inzicht.
Gast1 schreef:Dit is eenvoudig uit te leggen ...Toen je het haar vroeg om helemaal terug te komen, gaf ze je antwoord. Het antwoord zelf was onbelangrijk, omdat ze er op dat moment toen ze antwoord gaf al was. Helemaal en precies zoals je vroeg.
Bedoel je, dat ze er altijd al bij is omdat ze antwoord heeft gegeven?

Mede dankzij jullie inzichten, kom ik steeds verder in mijn zoektocht. ;P!
Zoals ik nu al een stukje van deze dromen heb opgelost.
Zo droomde ik in mijn verbindingsdromen vaak dat ik in een trein of boot zat, vervolgens uitstapte en dat ik erachter kwam dat ik iets had achtergelaten: Het begint bij mijn kledingtas, daarna kom erachter dat ik mijn laptop vergeten ben en daarna kom ik erachter dat ik ook mijn jas in de trein/boot heb laten liggen, waardoor ik uiteindelijk geen spullen meer over heb.

Toen ik hier zonet aan terugdacht, schoot het liedje "zonder Bagage" van Ramses Shaffy mij te binnen.

Zonder Bagage, kan ik weer lopen, want ik ben nu vrij.
Ik heb niets te verliezen, ik heb alleen te winnen.

Ben voor mezelf even alle inzichten op een rijtje aan het zetten, Dit zou ik graag een keertje met jullie willen delen. Op dit moment zit ik midden in een verhuizing en heb ik weinig gelegenheid om snel te reageren (mede omdat het nog 2/3 weken duurt voordat er internet is in het nieuwe huis, gelukkig ben ik vaak bij mijn vader die wel internet heeft. )

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Verbindingsdromen

Bericht door entropy » 06 feb 2014, 21:44

Soraya MV schreef:Zo droomde ik in mijn verbindingsdromen vaak dat ik in een trein of boot zat, vervolgens uitstapte en dat ik erachter kwam dat ik iets had achtergelaten: Het begint bij mijn kledingtas, daarna kom erachter dat ik mijn laptop vergeten ben en daarna kom ik erachter dat ik ook mijn jas in de trein/boot heb laten liggen, waardoor ik uiteindelijk geen spullen meer over heb.
Exact die dromen heb ik ook... :grin: :shock:

Ik droom ook allerlei locaties, vooral ziekenhuizen...

Dit is ook een hele leuke site :grin: : http://www.dreammoods.com/

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 07 feb 2014, 08:02

Soraya MV schreef:
Gast1 schreef:Dit is eenvoudig uit te leggen ...Toen je het haar vroeg om helemaal terug te komen, gaf ze je antwoord. Het antwoord zelf was onbelangrijk, omdat ze er op dat moment toen ze antwoord gaf al was. Helemaal en precies zoals je vroeg.
Bedoel je, dat ze er altijd al bij is omdat ze antwoord heeft gegeven?

Ben voor mezelf even alle inzichten op een rijtje aan het zetten, Dit zou ik graag een keertje met jullie willen delen. Op dit moment zit ik midden in een verhuizing en heb ik weinig gelegenheid om snel te reageren (mede omdat het nog 2/3 weken duurt voordat er internet is in het nieuwe huis, gelukkig ben ik vaak bij mijn vader die wel internet heeft. )
Doe lekker rustig aan en ja, dat bedoelde ik :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verbindingsdromen

Bericht door univers » 07 feb 2014, 10:25

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 07 feb 2014, 18:08

;P!

Soraya MV

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Soraya MV » 15 feb 2014, 13:58

Mooi plaatje Univers! ;P!

Dromen blijft de inderdaad de magie van het leven.

Zijn er hier ook mensen die bijvoorbeeld dromen zien als rondwandelen in de "Astrale wereld." Soms heb ik wel eens het idee dat ik me in een andere tevens bestaande wereld bevind als ik droom.

Ben nu aan het experimenteren met astrale projectie, maar het lukt nog niet echt (heb pas 2 pogingen gedaan, maar ben ook een beetje ongeduldig. :oops: )

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verbindingsdromen

Bericht door univers » 16 feb 2014, 20:17

[img]maar%20ben%20ook%20een%20beetje%20ongeduldig.%20[/img]

Haastige spoed is zelden goed.
Zijn er hier ook mensen die bijvoorbeeld dromen zien als rondwandelen in de "Astrale wereld." Soms heb ik wel eens het idee dat ik me in een andere tevens bestaande wereld bevind als ik droom.
Waar denk jij dat jouw dromen vandaan komen ?
Ben nu aan het experimenteren met astrale projectie, maar het lukt nog niet echt
Ontspan je helemaal, zorg dat je ademhaling diep en regelmatig is, concentreer je op het derde oog, en beeld je in dat je tussen de sterren zweeft, als je dat blijft doen, dan komt het vanzelf.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Gast1 » 17 feb 2014, 09:46

Soraya MV schreef:Zijn er hier ook mensen die bijvoorbeeld dromen zien als rondwandelen in de "Astrale wereld." Soms heb ik wel eens het idee dat ik me in een andere tevens bestaande wereld bevind als ik droom. Ben nu aan het experimenteren met astrale projectie, maar het lukt nog niet echt (heb pas 2 pogingen gedaan, maar ben ook een beetje ongeduldig. :oops: )
Blijkbaar was 'geduld' mijn enig en enkele struikelblok de laatste jaren. Door fantastische omstandigheden heb ik het verleden jaar een geweldige beproeving gekregen. 'Geduld is een schone zaak' en volgens het Mahayaans Tibetaans Boeddhisme (paramita no. 4) een levenswijsheid. Mijn advies en devies: "Stop met experimenteren en met ongeduldig te zijn, begin met 'geloven' en laat dat 'geloven' op den duur verworden tot een 'weten' ... Overtuiging is alles en bevrijdend en de dingen waarom je in gedachten vroeg, zullen je gaan toevallen. Heb geduld en neem de dingen goed waar". Mijn onderschrift heb ik niet 'zomaar' gevonden ... Ja, ik ben ook een mens die dromen ziet als rondwandelen in de astrale wereld. Ik kàn zelfs niet anders ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verbindingsdromen

Bericht door univers » 17 feb 2014, 09:54

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Soraya MV

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Soraya MV » 19 feb 2014, 16:55

Yes het internet doet het weer! :grin:

Bedankt voor de reacties. :loveU:

Jullie bevestigen mijn gevoelens die ik heb in mijn innerlijke strijd met mijn gevoel.

Ik zou inderdaad wel meer geduld mogen hebben, of misschien is het wel mijn nieuwsgierigheid die mij tegenhoudt, de verhalen die ik over astrale projectie hoor zijn zo indrukwekkend dat ik dat wel eens zou willen proberen, net als lucide dromen.
Bij Chakrameditatie schiet ook altijd de zin "Je wilt te graag" door mijn hoofd.
Daar waar Gast1 precies de spijker op zijn kop heeft.

Het loslaten is nog steeds een beetje het probleem in mijn persoonlijke "bewustwordingsproces"
(Excuus als het een beetje warrig over kom, maar kan de juiste woorden niet helemaal vinden.)
Als ik begin met geloven en op het punt sta te geloven, duikt er weer een of ander wetenschappelijke nieuwsfeitje op, of beland ik in een discussie die mij heel erg aan het twijfelen brengt.
Zo kan ik het het best omschrijven denk ik.
Misschien is het ook wel een beproeving van hoe sterk ik achter mijn geloof sta. (nog niet sterk genoeg dus)
Ik weet dat ik het hier al vaker over heb gehad en heb al hele mooie, lieve en leuke reacties gehad en mooie verhalen gelezen, waar ik echt oprecht kippenvel van krijg. Vertrouw op dat kippenvel zegt de stem in mijn hoofd.
Toch blijft het ingebakken Atheïsme me parten spelen.

Iedere keer komen er nieuwe vragen, waar ik dan geen antwoord op kan geven.

Sorry het is misschien off-topic, heb ook al het gevoel (gedachten) veel te veel over mezelf te praten, maar het is echt iets wat me bezig houd en waar ik zo 1-2-3 niet helemaal alleen uitkom.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Verbindingsdromen

Bericht door Susan » 19 feb 2014, 17:27

Soraya
je bent niet onduidelijk
je bent niet warrig dus
je praat niet teveel over jezelf
zo, dat moest ik als eerste even kwijt hoor. :grin:
En waar je nu in zit in dat bewustwordingsproces, is o zo herkenbaar.
Ook dat loslaten van het oude/aangeleerde, en dan jouw echte eigen Zijn
helemaal leven, kan jaren vergen, je groeit er zo zachtjes aan wel in.
Waarom, omdat je er heel bewust mee bezig bent, er over doordenkt.
Gun je aub de tijd, dan overloop je jezelf ook niet, kan jaren duren he,
soms grote sprongen, dan weer hele kleine, maar alles komt op jouw tijd
zoals goed is en bedoeld. Jij staat misschien wel steviger in hoe jij het
ziet, over veel denkt, en graag zou willen veranderen, dan je nu denkt meid,
maar dat gaat niet in een keer, kan me ook indenken dat je af en toe door alles wat
je tegen komt, een 'zwabberig' gevoel krijgt. Dat is die overgang naar
jouw echte zijn die je straks naar buiten laat zien.

Zo zie en voel ik het, zonder de wijsneus uit te
willen hangen... :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie