telepathie-test

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: telepathie-test

Bericht door Tammy » 08 jun 2014, 19:45

Take your time Gast1.
Frietjes zijn vies als ze koud zijn. :mrgreen:

Smakelijk en see you later. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 08 jun 2014, 20:20

Gast1 schreef: Ik begrijp je en ben het zeker met je eens in verband met jouw laatste zin. Jouw citaat echter behelst een contradictio in terminis.

Namelijk: "mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen." en "Ook een vrouw die zichzelf verkoopt en daar ook genoegen in schept zet een karikatuur van haarzelf neer."

Licht mij toe, Gast1. De eerste zin is een neerleggen bij 'dat wat IS'. De tweede zin is iets waar wij het samen mee eens zijn. Waar ligt de contradictio?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 09 jun 2014, 08:44

Tammy schreef:Elk mens leeft zijn eigen leven.
Elk mens ziet de wereld en zijn of haar leven anders dan een ander.
Men kan veel raakvlakken hebben, maar toch is ieder mens uniek.
In zijn of haar beleving.
En zo hoort het ook.
En dat moeten mensen respecteren.
Maar vooral..............Accepteren. :wink:

Jouw gevoel van geluk Gast1 hoeft niet het gevoel te zijn van een ander.
En als je een dierbare hebt die meer valt dan loopt in zijn leven is dat heel erg moeilijk om te zien.
Je eerste instinct is om te helpen.
Dat is normaal.
Maar er komt een punt waarop je merkt dat de ander het toch anders ziet.
En de kans word groter dat je dierbare zich steeds meer van je af keert.


Laat je broer weten dat je er altijd voor hem zult zijn.
In goede en slechte tijden.
Maar laat hem zijn eigen leven leiden.
En blijf op een afstandje meelopen met hem op zijn levenspad.
En til hem op als hij valt.
Maar laat hem dan weer doorlopen op zijn eigen manier.
En accepteer dat elk mens op deze planeet zijn eigen leven leid en zijn eigen beslissingen maakt.

Dat heet iemand in zijn eigen waarde laten en accepteren hoe iemand is.
Ook al denk jij dat hij het anders moet doen.
Laat hem zijn eigen levenspad bewandelen in de wetenschap dat er een broer is op deze wereld die zielsveel van hem houd.
Dat is een heerlijk gevoel in een leven met ups and downs voor je broer Gast1.
Die wetenschap heeft hij, en dat is prachtig. :wink:



Afbeelding
Je bent een hele grote schattebout!!
Niet beginnen over die lady die een visuveo is, ik wil het niet horen of lezen (en dat schrijf ik met een glimlach).
Je bent een hele grote schattebout!!

:loveU:

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 09 jun 2014, 08:51

Zoeker schreef:
Gast1 schreef: Ik begrijp je en ben het zeker met je eens in verband met jouw laatste zin. Jouw citaat echter behelst een contradictio in terminis.

Namelijk: "mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen." en "Ook een vrouw die zichzelf verkoopt en daar ook genoegen in schept zet een karikatuur van haarzelf neer."
Licht mij toe, Gast1. De eerste zin is een neerleggen bij 'dat wat IS'. De tweede zin is iets waar wij het samen mee eens zijn. Waar ligt de contradictio?

Maar ik kan het niet beter toelichten dan dat het er staat Zoeker. De eerste zin is een acceptatie en de andere zin is een veroordeling ...

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 09 jun 2014, 09:43

Gast1 schreef:En nog even naar Susan: loslaten is iets anders dan 'iemand kwijtraken' ...

Geen idee of vermoeden waarom ik dit schrijf :shock:

Het gebeurd wel eens dat ik 'zomaar iets' opschrijf.
Dat 'zomaar iets' is niet zomaar iets.
Het is iets waar ik anderen onbedoeld mee beschadigen kan.
Het is 'iets in mij' wat dan schrijft en dat wat ik er precies mee bedoel, is heel lastig onder woorden te brengen.
Het is mijn innerlijke stem die zegt dat ik van alles en iedereen houd.
Ik heb mensen gekend en van die mensen heb ik intens gehouden.
Met (niet zomaar) 'iemand' die ik wel eens tegenkom op de kasteellaan bij ons in het dorpje of waar dan ook.
Soms is er heel even een praatje en dan gaan we weer verder.
Dat is het enige contact wat er nog is, terwijl en 9 jaar geleden nog een intense liefde was met alles er op en er aan.
'Losgelaten en niet kwijt geraakt' ... Ze leeft in mijn hart.

Ik heb met mensen geschreven, ook alhier met (niet zomaar) iemand op het forum en diens stem heb ik ook wel eens gehoord, maar nooit gezien of aangeraakt.
'Een stem' ... en lief mensje met allerlei problemen die niet begrepen werd.
Iemand die hier op het forum aangevallen werd.
Het gebeurde vaker dat dit lief mensje mij niet begreep en zelf zag ze zich als militair, maar ik prikte er doorheen.
Op een bepaald moment echter was er alleen nog maar miscommunicatie, ik zie dat als een falen van mij.

Ik stel het ook op prijs dat men mij zo laat, dat men mij laat accepteren dat ik faal.
Dat is totaal iets anders dan dat ik mij bijvoorbeeld 'zielig' vind, want het tegenovergestelde is waar.
Het voelt goed om te falen en het zijn prachtige leermomenten.
Ik heb degene die dit mogelijk ook leest in mijn hart gesloten.
'Losgelaten en niet kwijt geraakt' ... Ze leeft in mijn hart.

En inderdaad, misschien dat ik dat bij mijn broer ook zo dien te doen, maar mijn hart breekt.
Hoe kan ik als mijn hart breekt, iemand in mijn hart houden?

En toch is het al vaak gebroken, door anderen en door mijn eigen toedoen zoals mijn naïeve en impulsieve opmerking ...
Misschien wordt het er alleen maar sterker van ...

Ik schrijf uit het hart en het zou fijn zijn als ik geen enkele opmerking krijg.
Het is iets van mij wat ik geef, zonder er iets voor terug te willen krijgen.
Ik ben niet zielig en dat vind ik ook niet van mijzelf, de opsomming van al het eerdere leven.
Alleen dat al maakt mij tot iets prachtigs en zo leef ik ook.

Dat wat mij prachtig heeft gemaakt geldt voor iedereen en alles op deze planeet en elders.
We zijn een onderdeeltje van 'ALLES' en derhalve onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Liefde met een grote 'L' en met alle denkbare letters en hoofdletters geschreven, wij zijn ÉÉN!

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 09 jun 2014, 09:47

Gast1 schreef:
Zoeker schreef:
Gast1 schreef: Ik begrijp je en ben het zeker met je eens in verband met jouw laatste zin. Jouw citaat echter behelst een contradictio in terminis.

Namelijk: "mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen." en "Ook een vrouw die zichzelf verkoopt en daar ook genoegen in schept zet een karikatuur van haarzelf neer."
Licht mij toe, Gast1. De eerste zin is een neerleggen bij 'dat wat IS'. De tweede zin is iets waar wij het samen mee eens zijn. Waar ligt de contradictio?

Maar ik kan het niet beter toelichten dan dat het er staat Zoeker. De eerste zin is een acceptatie en de andere zin is een veroordeling ...
Nu begrijp ik de contradictio. Die heeft zich in jou afgespeeld. Waar jij een veroordeling lees, daar heb ik geschreven hoe het is.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: telepathie-test

Bericht door Tammy » 09 jun 2014, 11:08

Thanks Gast1, en ik zal niet over die vulkaan praten bij Napoli. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: telepathie-test

Bericht door univers » 09 jun 2014, 11:18

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: telepathie-test

Bericht door taigitu » 09 jun 2014, 12:07

Gast1 schreef:
En inderdaad, misschien dat ik dat bij mijn broer ook zo dien te doen, maar mijn hart breekt.
Hoe kan ik als mijn hart breekt, iemand in mijn hart houden?

Midden in een nachtmerrie, wanneer er aan alles gebrek is, blijft alleen dit nog over: de affectieve band, zelfs die met een hond. Nog kunnen GEVEN. Om zich mens te voelen, om te voelen dat je nog voor iemand telt. En dat is sterker dan honger, sterker dan angst.

Wanneer die relaties verstoord worden, gaat onze fysiologie achteruit en we voelen dat als pijn. Het is affectieve pijn, maar toch pijn, en die is trouwens vaak intenser dan lichamelijke pijn. Die sleutel tot ons emotioneel brein is niet alleen te vinden in de liefde van en voor onze partner, maar ook in de kwaliteit van al onze affectieve relaties. Met onze kinderen, onze ouders, onze broers en zusters, onze vrienden, onze dieren. Want wat telt, is het gevoel volledig jezelf te kunnen zijn met iemand anders. Je zowel zwak en kwetsbaar als sterk en stralend te kunnen tonen. Te kunnen lachen, maar ook te kunnen huilen. Je begrepen te voelen in je emoties. Te weten dat je nuttig en belangrijk bent voor iemand. En een minimum aan warm lichamelijk contact te hebben. Eenvoudigweg liefgehad te worden. Net als planten die zich naar het zonlicht draaien, hebben we behoefte aan het licht van liefde en vriendschap. Bij afwezigheid daarvan zinken we in angsten en depressies. ( Uw brein als medicijn. Servan-Schreiber. P. 197-198)

Wat je tot nu toe hebt gedaan werkt niet.
Je kan alleen jezelf veranderen waardoor een ander kan veranderen.
Zo wil je broer ook volledig zichzelf kunnen zijn. Hij loopt zijn pad.
Laat hem merken/weten dat je hem accepteert zonder dat je hem wil 'verbeteren'.

En je hart breekt niet, anders zouden allen die daar ook aanwezig zijn er eveneens uit vallen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 09 jun 2014, 23:12

Zoeker schreef:
Gast1 schreef: "mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen." en "Ook een vrouw die zichzelf verkoopt en daar ook genoegen in schept zet een karikatuur van haarzelf neer."
Nu begrijp ik de contradictio. Die heeft zich in jou afgespeeld. Waar jij een veroordeling lees, daar heb ik geschreven hoe het is.
Nope brother, de veroordeling komt van dat wat ik van jou lees, gekleurd en vet gearceerd.

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 09 jun 2014, 23:17

taigitu schreef: Wat je tot nu toe hebt gedaan werkt niet.
Je kan alleen jezelf veranderen waardoor een ander kan veranderen.
Zo wil je broer ook volledig zichzelf kunnen zijn. Hij loopt zijn pad.
Laat hem merken/weten dat je hem accepteert zonder dat je hem wil 'verbeteren'.

En je hart breekt niet, anders zouden allen die daar ook aanwezig zijn er eveneens uit vallen.
Thanks, jouw laatste zin snijdt hout.
Overigens kloppen alle andere zinnen op één na: "Je kan alleen jezelf veranderen waardoor een ander kan veranderen".
Ik kan mijzelf niet veranderen, maar wel mijn methode ...

En dat ga ik doen ... 'loslaten' ... Thnx.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: telepathie-test

Bericht door MetalPig » 11 jun 2014, 11:49

Hoe staat het intussen met Leens telepathie? Ik heb nog niks gevoeld in ieder geval.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: telepathie-test

Bericht door taigitu » 11 jun 2014, 12:25

Gast1 schreef: Overigens kloppen alle andere zinnen op één na: "Je kan alleen jezelf veranderen waardoor een ander kan veranderen".
Ik kan mijzelf niet veranderen, maar wel mijn methode ...
Die methode was jouw uiting van hoe jij tegenover je broer staat......
Door die methode los te laten creëer je een verandering in jou..... je gaat van leraar
naar leerling.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: telepathie-test

Bericht door Susan » 11 jun 2014, 12:50

Elk mens is al goed zoals hij/zij is.
Die hoeft zich dan ook niet in die zin te veranderen, kan ook helemaal niet, je bent zoals je bent.
Bepaalde gedachten, handelingen ofwel gedragingen naar buiten toe in woord en/of daad, dát kan
men wel eventueel veranderen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 11 jun 2014, 15:45

taigitu schreef:Die methode was jouw uiting van hoe jij tegenover je broer staat......
Door die methode los te laten creëer je een verandering in jou..... je gaat van leraar naar leerling.
Niets mis mee om van leraar naar leerling te gaan.

Ik zie het echter zoals Susan het al schrijft.
Door de methode 'los te laten', verander ik niets in mij. Ik laat slechts los en blijf geheel mijzelf.
Ik ben net terug van mijn Mammie.
Lekker 'aangekleed eitje' gegeten.

Het was bijzonder (?) van Mam te horen, dat mijn broer (toevallig (??) dat ik hem -zijn doen en laten- losgelaten heb) sinds gisteren ziek thuis is.
Zeer hoge bloeddruk, verschrompelde trommelvliezen en eerste signalen van hartklachten.
Hij dient verplicht een aantal weken thuis te blijven volgens mijn Mams en hij vroeg naar mij ...

Bijna jammer dat ik de volgende week voor 6 uur per dag ga beginnen met werken, maar 'het moet blijkbaar zo zijn.
Maar wie weet?

Mij case is op het werk opgelost en dat laat ik nu los.
Mijn bezwaarschrift was al grondig verklaart sinds 1 mei jl. en ik 'ga vrijuit' zeg maar.
Ik heb verreweg het gevoel van een winnaar, totaal niet aan de orde.

Wat ik echter niet los kan laten (omdat ik niet anders kan) is dat er een groot aantal mensen niet mondig genoeg is om voor zichzelf op te komen.
Een ander aantal wat dat wel is, durft het niet.
En weer anderen wachten af ...

Op vrijdag de dertiende, gaat er een brief van mij naar het Schapsbestuur, de raad van commissarissen, de cliëntenraad, de Chairman van het Schapsbestuur privé,
de directie, de griffiers van de deelnemende gemeenten en de ondernemingsraad van ons bedrijf, over de misstanden op het gebied van personeelsbeleid.
Ik heb de zaken zeer goed onderbouwd en beargumenteerd en draag alle doelgroepers, maar ook alle vaste collega's, ambtelijk en NV-ers, een warm hart toe.
Ook degenen die mij het afgelopen jaar niet hebben kunnen en niet durfden te helpen.
En zelfs degenen die zich teruggetrokken hebben.

En verwachten doe ik niets. Helemaal niets.
Het is mijn methode en het is zoals ik ben, wetende wat ik nu precies op dit moment schrijf.

De gevolgen? We zullen zien, maar ik kan mijn hart niet verloochenen ...
En dus ga ik ook weer contact opnemen om mijn broer te helpen in zijn belabberde toestand, hij vroeg er immers om en zelfs al had hij niet gevraagd, dan had ik het hem wel gevraagd of ik iets kan doen.
Bovendien help ik mijn bezorgde Moeder er ook mee.

En dat zal door blijven gaan totdat ik overstap naar een andere vorm van leven ... ná mijn huidige lijfelijke dood.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 11 jun 2014, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: telepathie-test

Bericht door entropy » 11 jun 2014, 16:05

MetalPig schreef:Hoe staat het intussen met Leens telepathie? Ik heb nog niks gevoeld in ieder geval.
Ze is waarschijnlijk de psychopaat die achter me aan zit (geen grapje).

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: telepathie-test

Bericht door taigitu » 12 jun 2014, 10:58

Susan schreef:Elk mens is al goed zoals hij/zij is.
Die hoeft zich dan ook niet in die zin te veranderen, kan ook helemaal niet, je bent zoals je bent.
Bepaalde gedachten, handelingen ofwel gedragingen naar buiten toe in woord en/of daad, dát kan
men wel eventueel veranderen.
Als de mens 'al goed is zoals hij is', dan zou hij geen last hebben van onbalans.
Elk mens is wat hij is, d.w.z. gevormd door alles wat hij heeft meegemaakt in zijn leven. En is er in de mens geen balans, zowel geestelijk en fysiek, dan kan hij daar via inzicht aan werken om dat te veranderen. Het gaat dan over bewust worden van iets wat niet werkt of verbetert kan worden.
En dat gebeurt van binnenuit waardoor de mens verandert en werkt aan heel worden.
En door die innerlijke verandering van de mens kan er een verandering ontstaan in de ander. Het systeem 'verander de wereld, begin bij jezelf; het de ander vóórleven'.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: telepathie-test

Bericht door univers » 12 jun 2014, 11:27

Is Leen met de noorderzon vertrokken?

Ben al op de maan wezen kijken, kan hem nergens vinden. :search:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 12 jun 2014, 12:25





He Leen, Leen, waar is Leen heen
Een momentje graag
Ik wou je wat vragen, spel jij 'ns wat voor mijn, Leen
Zou je dat kunnen
Tuurlijk Bram
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: telepathie-test

Bericht door univers » 12 jun 2014, 13:09

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie