telepathie-test

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 08 jun 2014, 08:40

Susan schreef:
taigitu schreef:Ik steek geen energie en tijd in mensen die zelf niets willen bijdragen.
En omdat ik geen vergoeding vraag ben ik zelf degene die bepaal in hoeverre iemand mijn diensten kan 'misbruiken'.
En dat heb ik moeten leren want het is niet leuk om iemand weg te sturen.
Dat kan ik beslist niet rijmen met een liefdevolle houding van 'behandelen', om dan
tevens zo over anderen te gaan oordelen of zelfs te veroordelen en weg te sturen...
Ik vind dit verwerpelijk, het is niet aan ons daar over te oordelen. Elk mens heeft zo zijn minder leuke zwakheden, waarschuwen prima maar daar zou geen prijskaartje aan moeten hangen van: graag te willen helpen, daar dankbaar voor zijn, maar als je niet doet wat ik zeg help ik je niet meer...
Dat is zo in mijn gevoel geen empathie en mededogen hebben met medemensen wat toch bij dit
werk aanwezig moet zijn. Sommige artsen doen dit ook, ik vind het onbestaanbaar en verwerpelijk.

En dat geld verhaal.... :shock: heb ik helemaal niets mee .
Ik ook niet Susan. Niet op dit gebied zoals ik al schreef.
Daarom ben ik het met dit stukje van Zoeker beslist niet eens:
Het is misschien ook wel goed dat er mensen zijn die dit praktiseren en er geld voor vragen.
Anders zou er misschien weinig gebeuren?
... Ik beschouw dit hetzelfde als het zich laten verwennen door prostituees.
Ze geven dat wat je wilt omdat je er voor betaalt, het heeft echter niets met liefde te maken.
Let wel, ik vind het prima dat ze er zijn en ze zouden de helft moeten kosten in de rijkere wereld.
Mogelijk zouden er dan minder zedendelicten zijn.

Het naar de dokter gaan of zo is iets anders, daar ze wetenschappelijk te werk gaan.
Wetenschap en allerlei andere zaken kunnen niet anders dan betaalt te worden.
We hebben onze maatschappij zo op deze wijze gecreëerd.

Liefde is niet te koop en zo zijn er andere zaken ook niet te koop.

Healing en dergelijke zie ik als iets heel moois en dat is alleen maar puur als er geen geld mee gemoeid is.
Ik weet dat dan, zonder geld, de energieën zuiver en puur zijn.
Uit 'het hart' zeg maar en Taigitu schrijft er iets bij wat ik dik gearceerd heb in het citaat van haar.

"Ik heb dat moeten leren" en dat begrijp ik. Het gaat hier niet om een investering van de persoon om geld, maar om iets anders, om medewerking.
Ik help mijn broer als ruim 20 jaar en elke keer is 'het dan heel even goed' en dan praat hij verstandig en is vol van voornemens.
Het is na een paar dagen weer helemaal weg en dan gaat hij mijn woorden verdraaien of interpreteren.
Dan vind hij mij arrogant en hij veroordeelt mij.
Of wanneer ik hem dan ontmoet bij mijn Moeder en ik stel hem een liefdevolle vraag dan komt er vaak de opmerking:
"Hè, Gast1 ... hou toch eens op met je diepzinnige onzin. Het gaat mij allemaal te ver en dat wat jij vertelt bestaat niet" ...

En elke keer opnieuw help ik hem en het lukt mij niet om van hem en van zijn problemen afscheid te nemen.
Bij andere mensen is mij dat wel gelukt met pijn in mijn hart, maar dat is allemaal oppervlakkig, want ik heb ze allemaal in mijn hart gesloten.
Bij deze mensen was ik niet bestand tegen hun problemen en interpretaties van mijn woorden, maar van deze mensen heb ik mogelijk het meest gehouden.
En dat doe ik dus nog. Van hen heb ik het meest geleerd maar ik kan me er niet door laten omringen.

Ik heb geleerd om mij te beschermen ... en dat heb ik moeten leren ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 08 jun 2014, 09:39

Gast1 schreef:... Ik beschouw dit hetzelfde als het zich laten verwennen door prostituees.
Ze geven dat wat je wilt omdat je er voor betaalt, het heeft echter niets met liefde te maken.
Let wel, ik vind het prima dat ze er zijn en ze zouden de helft moeten kosten in de rijkere wereld.
Mogelijk zouden er dan minder zedendelicten zijn.

Het naar de dokter gaan of zo is iets anders, daar ze wetenschappelijk te werk gaan.
Wetenschap en allerlei andere zaken kunnen niet anders dan betaalt te worden.
We hebben onze maatschappij zo op deze wijze gecreëerd.

Liefde is niet te koop en zo zijn er andere zaken ook niet te koop.
Het naar een prostituee gaan is een treffende vergelijking. Healing, magnetiseren is werken met liefde.
En wie verkoopt zijn/haar liefde nou voor geld?
En in tegenstelling tot jou ben ik geen voorstander van prostituee's.
Laat staan voor het halve geld….
Kijk eens goed naar dat wereldje. Prostitutie is een belediging voor de vrouw. Kijk eens hoeveel seksslaven er zijn, ook in Nederland.
Vrouwen zijn in de ogen van veel mannen handelswaar! Een produkt.


Je hebt mij overtuigd met deze vergelijking. Healen, magnetiseren voor geld ga ik nooit doen.
Wat op mijn pad komt, komt op mijn pad en dat is het.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: telepathie-test

Bericht door taigitu » 08 jun 2014, 09:59

Susan schreef:
taigitu schreef: Ik heb iemand een poosje behandeld die bij de pijnpoli liep. En door de behandelingen
kon hij de tijd die tussen de behandelingen lag aanzienlijk verlengen. Wat ik wel
aangaf was dat tijdens hij de klusjes waar hij mee bezig was, tijdig moest pauzeren
of stoppen voor die dag. Maar hij vond het lekker gaan en luisterde niet zodat ik
vaker met hem aan de gang kon. Dat heb ik dus stopgezet. Ik steek geen energie en
tijd in mensen die zelf niets willen bijdragen. En omdat ik geen vergoeding vraag ben
ik zelf degene die bepaal in hoeverre iemand mijn diensten kan 'misbruiken'.
En dat heb ik moeten leren want het is niet leuk om iemand weg te sturen.
Dat kan ik beslist niet rijmen met een liefdevolle houding van 'behandelen', om dan
tevens zo over anderen te gaan oordelen of zelfs te veroordelen en weg te sturen...
Ik vind dit verwerpelijk, het is niet aan ons daar over te oordelen. Elk mens heeft zo zijn minder leuke zwakheden, waarschuwen prima maar daar zou geen prijskaartje aan moeten hangen van: graag te willen helpen, daar dankbaar voor zijn, maar als je niet doet wat ik zeg help ik je niet meer...
Dat is zo in mijn gevoel geen empathie en mededogen hebben met medemensen wat toch bij dit
werk aanwezig moet zijn. Sommige artsen doen dit ook, ik vind het onbestaanbaar en verwerpelijk.

En dat geld verhaal.... :shock: heb ik helemaal niets mee .
Hoezo kan je dit niet rijmen. Ik meen toch ook van jou ergens te hebben gelezen dat
'iemand niet helpen om hem bewust te maken van zijn gedrag' een liefdevolle daad is.
Dat je iemand zijn lessen van het leven niet mag afpakken? Ik zou hem juist tekort
doen als ik hem door mijn behandelingen ondersteun niet naar zijn lichaam te
luisteren. Dat zou juist schadelijk zijn.
Daarbij komt door zijn gedrag te accepteren ik mezelf als 'gebruiksvoorwerp' aanbied.
En dat is niet de juiste manier om iemand te helpen en het is ook niet goed voor mij.
Dus dit gaat niet over oordelen of veroordelen maar op de juiste manier empathie en
mededogen toepassen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

aquarius

Re: telepathie-test

Bericht door aquarius » 08 jun 2014, 10:00

Gast1 schreef;
"Hè, Gast1 ... hou toch eens op met je diepzinnige onzin. Het gaat mij allemaal te ver en dat wat jij vertelt bestaat niet" ...
Broeder kent gij de uitspraak niet van "Gooi geen parels voor de zwijnen....." :wink:
Bedenk..... ongevraagde hulp is geen hulp ,het zal meer averechts dan helend werken.

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 08 jun 2014, 10:26

Zoeker schreef: Het naar een prostituee gaan is een treffende vergelijking. Healing, magnetiseren is werken met liefde.
En wie verkoopt zijn/haar liefde nou voor geld?
En in tegenstelling tot jou ben ik geen voorstander van prostituees.
Laat staan voor het halve geld….
Kijk eens goed naar dat wereldje. Prostitutie is een belediging voor de vrouw. Kijk eens hoeveel seksslaven er zijn, ook in Nederland.
Vrouwen zijn in de ogen van veel mannen handelswaar! Een product.


Je hebt mij overtuigd met deze vergelijking. Healen, magnetiseren voor geld ga ik nooit doen.
Wat op mijn pad komt, komt op mijn pad en dat is het.
Ik ben het niet geweest die je overtuigd heeft. Dat heb jezelf gedaan :wink:

Even terug naar de prostituees. Ik schreef:
Let wel, ik vind het prima dat ze er zijn en ze zouden de helft moeten kosten in de (onze) rijkere wereld.
Mogelijk zouden er dan minder zedendelicten zijn.
Er zijn veel vrouwen die hier zelf bewust voor kiezen en er zijn er meer dan dat je denkt die er een genoegen aan scheppen.
Dat heeft met allerlei zaken te maken en een van de belangrijkste reden is: macht.
Macht en geld in combinatie met betaling.

Al de vrouwen die geranseld worden en die het gaan doen om aan geld te komen, om zodanig rond te komen is gewoon triest en in deze ga ik helemaal met je mee.
Met het 'halve geld' bedoelde ik dat er dan misschien minder aanrandingen zouden zijn.

Verder ben ik het helemaal met je eens ;P!

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 08 jun 2014, 10:29

taigitu schreef:Dus dit gaat niet over oordelen of veroordelen maar op de juiste manier empathie en
mededogen toepassen.
Lees wat je schrijft en hoe je het schrijft naar Susan en beoordeel dan jezelf Taigitu.
Met de beste bedoelingen, Pierre

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 08 jun 2014, 10:30

aquarius schreef:Gast1 schreef;
"Hè, Gast1 ... hou toch eens op met je diepzinnige onzin. Het gaat mij allemaal te ver en dat wat jij vertelt bestaat niet" ...
Broeder kent gij de uitspraak niet van "Gooi geen parels voor de zwijnen....." :wink:
Bedenk..... ongevraagde hulp is geen hulp ,het zal meer averechts dan helend werken.
Noordelijke ende Friese broeder, ongevraagde hulp is de mooiste hulp die je kunt geven ...

:loveU:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: telepathie-test

Bericht door taigitu » 08 jun 2014, 10:40

Gast1 schreef:
taigitu schreef:Dus dit gaat niet over oordelen of veroordelen maar op de juiste manier empathie en
mededogen toepassen.
Lees wat je schrijft en hoe je het schrijft naar Susan en beoordeel dan jezelf Taigitu.
Met de beste bedoelingen, Pierre
Die zin ging over de man in het voorbeeld en niet over Susan........
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 08 jun 2014, 11:05

Gast1 schreef: Er zijn veel vrouwen die hier zelf bewust voor kiezen en er zijn er meer dan dat je denkt die er een genoegen aan scheppen.
Dat heeft met allerlei zaken te maken en een van de belangrijkste reden is: macht.
Macht en geld in combinatie met betaling.

Al de vrouwen die geranseld worden en die het gaan doen om aan geld te komen, om zodanig rond te komen is gewoon triest en in deze ga ik helemaal met je mee.
Met het 'halve geld' bedoelde ik dat er dan misschien minder aanrandingen zouden zijn.

Verder ben ik het helemaal met je eens ;P!
Er zijn meerdere kanten aan deze zaak, Gast1. Ook een vrouw die zichzelf verkoopt en daar ook genoegen in schept zet een karikatuur van haarzelf neer.

En wat de mannelijke kant betreft: ook ik heb prostituee bezoek wel eens overwogen. Het is moeilijk om langs een broodjeszaak te lopen als je honger hebt en geld in je zak. Gelukkig heb ik altijd een engeltje meegehad die mij voor dit soort zaken hebben behoed.

En in dat aanrandingen argument geloof ik al helemaal niet. Juist het frequent bezoeken van de dames zal het libido triggeren.
Ik ben een tegenstander van betaalde seks. Hoewel ik het niet zou willen verbieden, mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen.
Echter…de wereld wordt er op geen enkel punt beter of mooier van.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 08 jun 2014, 11:08

taigitu schreef:
Hoezo kan je dit niet rijmen. Ik meen toch ook van jou ergens te hebben gelezen dat
'iemand niet helpen om hem bewust te maken van zijn gedrag' een liefdevolle daad is.
Dat je iemand zijn lessen van het leven niet mag afpakken? Ik zou hem juist tekort
doen als ik hem door mijn behandelingen ondersteun niet naar zijn lichaam te
luisteren. Dat zou juist schadelijk zijn.
Daarbij komt door zijn gedrag te accepteren ik mezelf als 'gebruiksvoorwerp' aanbied.
En dat is niet de juiste manier om iemand te helpen en het is ook niet goed voor mij.
Dus dit gaat niet over oordelen of veroordelen maar op de juiste manier empathie en
mededogen toepassen.

Ook hier kan ik me geheel in vinden.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

aquarius

Re: telepathie-test

Bericht door aquarius » 08 jun 2014, 11:13

Noordelijke ende Friese broeder, ongevraagde hulp is de mooiste hulp die je kunt geven ...
Dat hangt er maar van af Gast1.ik zou het eerst aan de hulp behoedende vragen of hij hulp nodig heeft .
Dit om zijn eigenwaarde te behouden .

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 08 jun 2014, 11:48

taigitu schreef: Die zin ging over de man in het voorbeeld en niet over Susan........
Aiaiai ... een leermoment voor Gast1 ...

Afbeelding

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 08 jun 2014, 11:54

Zoeker schreef: Er zijn meerdere kanten aan deze zaak, Gast1. Ook een vrouw die zichzelf verkoopt en daar ook genoegen in schept zet een karikatuur van haarzelf neer.

En wat de mannelijke kant betreft: ook ik heb prostituee bezoek wel eens overwogen. Het is moeilijk om langs een broodjeszaak te lopen als je honger hebt en geld in je zak. Gelukkig heb ik altijd een engeltje mee gehad die mij voor dit soort zaken hebben behoed.

En in dat aanrandingen argument geloof ik al helemaal niet. Juist het frequent bezoeken van de dames zal het libido triggeren.
Ik ben een tegenstander van betaalde seks. Hoewel ik het niet zou willen verbieden, mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen.
Echter…de wereld wordt er op geen enkel punt beter of mooier van.
Ik begrijp je en ben het zeker met je eens in verband met jouw laatste zin. Jouw citaat echter behelst een contradictio in terminis.

Namelijk: "mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen." en "Ook een vrouw die zichzelf verkoopt en daar ook genoegen in schept zet een karikatuur van haarzelf neer."

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 08 jun 2014, 12:00

aquarius schreef:
Noordelijke ende Friese broeder, ongevraagde hulp is de mooiste hulp die je kunt geven ...
Dat hangt er maar van af Gast1.ik zou het eerst aan de hulp behoedende vragen of hij hulp nodig heeft .
Dit om zijn eigenwaarde te behouden .
Dat is discutabel Aqua, maar ik ben het niet oneens met jou.
Er zijn mensen die, je ondanks dat ze zelf niet willen, toch kunt helpen.
Maar mee eens, dat is een 'lastige' ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: telepathie-test

Bericht door taigitu » 08 jun 2014, 12:02

Gast1 schreef: Ik weet dat dan, zonder geld, de energieën zuiver en puur zijn.
Uit 'het hart' zeg maar en Taigitu schrijft er iets bij wat ik dik gearceerd heb in het citaat van haar.
Wel, ik zal je uit de droom helpen....... zonder geld behandelen is absoluut geen
garantie dat de energieën zuiver en puur zijn. Ik heb op mijn vereniging enkele
leden meegemaakt die bijvoorbeeld Reiki-master waren. Zij zouden je wel even
helpen terwijl het een puinhoop was in hun privé leven. Het is niet alleen pure energie
die je doorgeeft bij een behandeling. Ben je niet in balans of ziek dan moet je niet
behandelen en dat doen sommige rustig wel. Vaak halen ze dan energie bij jou weg.
Zou het toch zo maar kunnen zijn dat iemand die wel geld vraagt voor zijn diensten,
deze code van 'niet behandelen als ik niet in orde ben' wel toepast....
Gast1 schreef:"Ik heb dat moeten leren" en dat begrijp ik. Het gaat hier niet om een investering van de persoon om geld, maar om iets anders, om medewerking.
Ik help mijn broer als ruim 20 jaar en elke keer is 'het dan heel even goed' en dan praat hij verstandig en is vol van voornemens.
Het is na een paar dagen weer helemaal weg en dan gaat hij mijn woorden verdraaien of interpreteren.
Dan vind hij mij arrogant en hij veroordeelt mij.
Of wanneer ik hem dan ontmoet bij mijn Moeder en ik stel hem een liefdevolle vraag dan komt er vaak de opmerking:
"Hè, Gast1 ... hou toch eens op met je diepzinnige onzin. Het gaat mij allemaal te ver en dat wat jij vertelt bestaat niet" ...

En elke keer opnieuw help ik hem en het lukt mij niet om van hem en van zijn problemen afscheid te nemen.
Bij andere mensen is mij dat wel gelukt met pijn in mijn hart, maar dat is allemaal oppervlakkig, want ik heb ze allemaal in mijn hart gesloten.
Bij deze mensen was ik niet bestand tegen hun problemen en interpretaties van mijn woorden, maar van deze mensen heb ik mogelijk het meest gehouden.
En dat doe ik dus nog. Van hen heb ik het meest geleerd maar ik kan me er niet door laten omringen.

Ik heb geleerd om mij te beschermen ... en dat heb ik moeten leren ...
Pierre, het gaat in deze om jou, jouw behoefte. Jij kan geen afstand bewaren om je
broer zijn leven te laten leven zoals hij wil. Door de manier waarop hij reageert naar
jou, zou je kunnen zien als een afwijzing maar ik zie het als een grens trekken tussen
jou en hem. Hij heeft het recht om zijn leven te leven zoals hij dat doet, hoe moeilijk
het ook is voor de rest van de familie. En die grens overschrijdt je op het moment
dat je je (ongevraagd) hulp, advies geeft.
Door hem zijn ruimte te geven/gunnen hoef je geen afscheid te nemen.
Accepteer hem zoals hij is. Je bereikt er misschien juist meer mee dan wat je nu bereikt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 08 jun 2014, 12:34

taigitu schreef: Gast1, het gaat in deze om jou, jouw behoefte. Jij kan geen afstand bewaren om je
broer zijn leven te laten leven zoals hij wil. Door de manier waarop hij reageert naar
jou, zou je kunnen zien als een afwijzing maar ik zie het als een grens trekken tussen
jou en hem. Hij heeft het recht om zijn leven te leven zoals hij dat doet, hoe moeilijk
het ook is voor de rest van de familie. En die grens overschrijdt je op het moment
dat je je (ongevraagd) hulp, advies geeft.
Door hem zijn ruimte te geven/gunnen hoef je geen afscheid te nemen.
Accepteer hem zoals hij is. Je bereikt er misschien juist meer mee dan wat je nu bereikt.
Je heb denk ik gelijk.
Nee, je hebt gelijk. Het is mijn doel om hem te helpen en ik ben pas gelukkig als ik zie dat hij ook gelukkig is.
Hetzelfde geldt voor mijn kinderen.

Maar zie wat ik hier lees:
taigitu schreef:Ik heb iemand een poosje behandeld die bij de pijnpoli liep. En door de behandelingen
kon hij de tijd die tussen de behandelingen lag aanzienlijk verlengen. Wat ik wel
aangaf was dat tijdens hij de klusjes waar hij mee bezig was, tijdig moest pauzeren
of stoppen voor die dag. Maar hij vond het lekker gaan en luisterde niet zodat ik
vaker met hem aan de gang kon. Dat heb ik dus stopgezet. Ik steek geen energie en
tijd in mensen die zelf niets willen bijdragen. En omdat ik geen vergoeding vraag ben
ik zelf degene die bepaal in hoeverre iemand mijn diensten kan 'misbruiken'.

Ook hier gaat het feitelijk om jou. Zie het niet als het wederzijds naar elkaar wijzen, want daar gaat het niet om.
Alles dat wat we doen, wat jij en ik doen, heeft betrekking op ons zelf ...

We kunnen niet anders ...
taigitu schreef:
Gast1 schreef: Ik weet dat dan, zonder geld, de energieën zuiver en puur zijn.
Uit 'het hart' zeg maar en Taigitu schrijft er iets bij wat ik dik gearceerd heb in het citaat van haar.
Wel, ik zal je uit de droom helpen....... zonder geld behandelen is absoluut geen
garantie dat de energieën zuiver en puur zijn. Ik heb op mijn vereniging enkele
leden meegemaakt die bijvoorbeeld Reiki-master waren. Zij zouden je wel even
helpen terwijl het een puinhoop was in hun privé leven. Het is niet alleen pure energie
die je doorgeeft bij een behandeling. Ben je niet in balans of ziek dan moet je niet
behandelen en dat doen sommige rustig wel. Vaak halen ze dan energie bij jou weg.
Zou het toch zo maar kunnen zijn dat iemand die wel geld vraagt voor zijn diensten,
deze code van 'niet behandelen als ik niet in orde ben' wel toepast....
Ook mee eens, hetzij gedeeltelijk.
Het was beter geweest dat ik geschreven had: Ik weet dat dan, zonder geld en eigendunk en onbaatzuchtigheid de energieën zuiver en puur zijn.
En ja ik droom en blijf verder dromen.

Het is een zeer benauwde droom, te weten te dromen en toch niet te kunnen ontwaken. Zulk een droom is ook het leven.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: telepathie-test

Bericht door taigitu » 08 jun 2014, 13:34

Gast1 schreef: Maar zie wat ik hier lees:
taigitu schreef:Ik heb iemand een poosje behandeld die bij de pijnpoli liep. En door de behandelingen
kon hij de tijd die tussen de behandelingen lag aanzienlijk verlengen. Wat ik wel
aangaf was dat tijdens hij de klusjes waar hij mee bezig was, tijdig moest pauzeren
of stoppen voor die dag. Maar hij vond het lekker gaan en luisterde niet zodat ik
vaker met hem aan de gang kon. Dat heb ik dus stopgezet. Ik steek geen energie en
tijd in mensen die zelf niets willen bijdragen. En omdat ik geen vergoeding vraag ben
ik zelf degene die bepaal in hoeverre iemand mijn diensten kan 'misbruiken'.

Ook hier gaat het feitelijk om jou. Zie het niet als het wederzijds naar elkaar wijzen, want daar gaat het niet om.
Alles dat wat we doen, wat jij en ik doen, heeft betrekking op ons zelf ...

We kunnen niet anders ...
Ik heb het tegendeel niet beweerd. Alleen mijn beweegredenen waren gezond
tweeledig. Als ik had door behandeld had er meer schade kunnen ontstaan omdat hij
slordig was met zijn gezondheid. Ik was de stok waar hij op leunde ter compensatie
voor zijn slordigheid met zijn lichaam. Ik wil niet verantwoordelijk zijn, bijdragen aan
zijn mogelijkheid slordig te zijn en de eventuele consequenties daarvan.
En hij mag dat ook niet van mij verlangen.

En als jij je broer blijft helpen zal hij nog meer weerstand krijgen tegen jou en bereikt
je precies wat je voor jezelf wilt voorkomen, 'afscheid nemen'. Maar je bewerkstelligt
die afgescheidenheid zelf. Hij zal hoe dan ook de grens nog breder maken als
je hem zijn ruimte niet teruggeeft. Iemand helpen is ook weten wanneer te stoppen.......
Tenzij jij denkt/vindt dat je 'niet anders kan'......
Gast1 schreef: Ik weet dat dan, zonder geld, de energieën zuiver en puur zijn.
Uit 'het hart' zeg maar en Taigitu schrijft er iets bij wat ik dik gearceerd heb in het citaat van haar.
Gast1 schreef: Ook mee eens, hetzij gedeeltelijk.
Het was beter geweest dat ik geschreven had: Ik weet dat dan, zonder geld en eigendunk en onbaatzuchtigheid de energieën zuiver en puur zijn.
En dan weet je nog niets zeker Gast1. Je kijkt naar de mens en kan er niet
in kijken. Ieder mens is zichzelf aan het ontdekken......... Je kan alleen op
jezelf vertrouwen (intuïtie) om iemand te kiezen met deze kwaliteiten.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: telepathie-test

Bericht door Tammy » 08 jun 2014, 14:19

Ik heb met belangstelling deze topic maar vooral de laatste berichten gelezen over Gast1 en zijn broer en de reactie van Taigitu erop.

Gast1 schreef:
Ik heb dat moeten leren" en dat begrijp ik. Het gaat hier niet om een investering van de persoon om geld, maar om iets anders, om medewerking.
Ik help mijn broer als ruim 20 jaar en elke keer is 'het dan heel even goed' en dan praat hij verstandig en is vol van voornemens.
Het is na een paar dagen weer helemaal weg en dan gaat hij mijn woorden verdraaien of interpreteren.
Dan vind hij mij arrogant en hij veroordeelt mij.
Of wanneer ik hem dan ontmoet bij mijn Moeder en ik stel hem een liefdevolle vraag dan komt er vaak de opmerking:
"Hè, Gast1 ... hou toch eens op met je diepzinnige onzin. Het gaat mij allemaal te ver en dat wat jij vertelt bestaat niet" ...

En elke keer opnieuw help ik hem en het lukt mij niet om van hem en van zijn problemen afscheid te nemen.
Taigitu schreef:
Pierre, het gaat in deze om jou, jouw behoefte. Jij kan geen afstand bewaren om je
broer zijn leven te laten leven zoals hij wil. Door de manier waarop hij reageert naar
jou, zou je kunnen zien als een afwijzing maar ik zie het als een grens trekken tussen
jou en hem. Hij heeft het recht om zijn leven te leven zoals hij dat doet, hoe moeilijk
het ook is voor de rest van de familie. En die grens overschrijdt je op het moment
dat je je (ongevraagd) hulp, advies geeft.
Door hem zijn ruimte te geven/gunnen hoef je geen afscheid te nemen.
Accepteer hem zoals hij is. Je bereikt er misschien juist meer mee dan wat je nu bereikt.

Ik ken niemand persoonlijk hier op het forum.
Dus ook niet de familieleden.
Ik kan alleen afgaan op wat ik lees.

Ik ben het in deze helemaal eens met wat Taigitu schrijft.
Allereerst vind ik het mooi Gast1 dat je je broer wilt helpen.
En dat je hem gelukkig wilt zien.
Dat is grote liefde naar je broer toe.
En dat is prachtig.

Maar wat je broer tegen jou zegt snap ik ook:
"Hè, Gast1 ... hou toch eens op met je diepzinnige onzin. Het gaat mij allemaal te ver en dat wat jij vertelt bestaat niet" ...
Jij Gast1 hebt jaren geleden je leven omgegooid.
Je staat wat ik lees van jou totaal anders in het leven.
Jij bent een zoektocht gestart en wat je onderweg tegen bent gekomen heeft je anders in het leven doen staan.
Dat Gast1 is prachtig.
En jij wilt dat je broer gelukkig word en je wilt hem daarbij helpen.

Ongevraagd hulp aanbieden kan goed zijn.
Maar.............tot een bepaalde grens.
Als je merkt dat je broer en ik lees dat je het al 20 jaar probeert op een gegeven moment die zin zegt van ophouden lijkt het mij raadzaam om dat ook te doen.
20 Jaar is erg lang Gast1.
Ongevraagd hulp aanbieden kan soms goed uitpakken maar wat ik lees in dit geval niet.

Elk mens leeft zijn eigen leven.
Elk mens ziet de wereld en zijn of haar leven anders dan een ander.
Men kan veel raakvlakken hebben, maar toch is ieder mens uniek.
In zijn of haar beleving.
En zo hoort het ook.
En dat moeten mensen respecteren.
Maar vooral..............Accepteren. :wink:

Jouw gevoel van geluk Gast1 hoeft niet het gevoel te zijn van een ander.
En als je een dierbare hebt die meer valt dan loopt in zijn leven is dat heel erg moeilijk om te zien.
Je eerste instinct is om te helpen.
Dat is normaal.
Maar er komt een punt waarop je merkt dat de ander het toch anders ziet.
En de kans word groter dat je dierbare zich steeds meer van je af keert.


Laat je broer weten dat je er altijd voor hem zult zijn.
In goede en slechte tijden.
Maar laat hem zijn eigen leven leiden.
En blijf op een afstandje meelopen met hem op zijn levenspad.
En til hem op als hij valt.
Maar laat hem dan weer doorlopen op zijn eigen manier.
En accepteer dat elk mens op deze planeet zijn eigen leven leid en zijn eigen beslissingen maakt.

Dat heet iemand in zijn eigen waarde laten en accepteren hoe iemand is.
Ook al denk jij dat hij het anders moet doen.
Laat hem zijn eigen levenspad bewandelen in de wetenschap dat er een broer is op deze wereld die zielsveel van hem houd.
Dat is een heerlijk gevoel in een leven met ups and downs voor je broer Gast1.
Die wetenschap heeft hij, en dat is prachtig. :wink:



Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 08 jun 2014, 18:54

taigitu schreef: ... En dan weet je nog niets zeker Gast1. Je kijkt naar de mens en kan er niet
in kijken. Ieder mens is zichzelf aan het ontdekken......... Je kan alleen op
jezelf vertrouwen (intuïtie) om iemand te kiezen met deze kwaliteiten.
Da's gewoon waar Taigitu. Ik gebruik 'm vaker: 'Weinigen weten hoeveel je dient te weten om te weten dat je (bijna) niets weet'.
En of ieder mens zichzelf aan het ontdekken is, ik betwijfel het.

Dank voor de digitale conversatie (met een pluimpje).

Tammy, ik reageer nog op jou.
Vandaag is het frietjes-dag en mijn vrouwtje heeft gezegd dat het over 10 minuten zover is.
Ik ga buiten de tafel dekken.

Tot later [wave]

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: telepathie-test

Bericht door Susan » 08 jun 2014, 18:56

taigitu schreef:Hoezo kan je dit niet rijmen. Ik meen toch ook van jou ergens te hebben gelezen dat
'iemand niet helpen om hem bewust te maken van zijn gedrag' een liefdevolle daad is.
Dat je iemand zijn lessen van het leven niet mag afpakken? Ik zou hem juist tekort
doen als ik hem door mijn behandelingen ondersteun niet naar zijn lichaam te
luisteren. Dat zou juist schadelijk zijn.
Daarbij komt door zijn gedrag te accepteren ik mezelf als 'gebruiksvoorwerp' aanbied.
En dat is niet de juiste manier om iemand te helpen en het is ook niet goed voor mij.
Dus dit gaat niet over oordelen of veroordelen maar op de juiste manier empathie en
mededogen toepassen.
(Ben nét een half uurtje thuis, kan even snel reageren nu,
er zijn 5 loge's die zo ook nog thuis komen :grin: )

Dat ging om heel wat anders taigitu. Soms moeten we mensen los laten en met lede ogen toe zien hoe ze door het diepste dal en bagger gaan, vóór ze instaat zijn onze hulp te aanvaarden én samen middels aanwijzingen naar een uitweg te zoeken, maar ze zullen het zelf moeten doen! Grijpen we te vlug en ongevraagd in, dan zouden ze deze hele ervaring die inzicht kan brengen missen, en dan loop je kans dat ze blijven hangen in letargie, en eindeloos blijven leunen op de hulpverlener.

Als iemand mij om hulp vraagt zoals waar het hier dus over gaat, hem/haar te behandelen door magnetiseren, ook al zal het dan langer gaan duren door het niet altijd opvolgen van advies ,
die zal ik niet om de redenen die jij aanvoerde en op de manier die jij gebruikte, de deur wijzen en verdere behandeling onthouden.

@ Pierre
Schiet mij nu opeens door wat ik hier schreef, jouw opmerking ook te binnen waarvan ik ook niet meteen begreep waarom je dat hier schreef.
Zou dit soms onbewust meegespeelt hebben, dat mensen vanzelf weer terug komen, als dat zo voorbestemt is he, als
we ze echt los laten, daardoor niet 'kwijt' hoeven te zijn?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie