Wereld meditatie

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Wereld meditatie

Bericht door Osiris » 08 aug 2014, 09:04

Hier maar geplaatst.

Voor degenen die geloven dat de kracht om de wereld te veranderen collectief in ons zit.
Meditatie,bidden of in gedachten er mee bezig zijn.
Vanaf 18.00 vanavond onze tijd is er een wereldmeditatie georganiseerd door o.a Deepak Chopra.
Wat je van de man zelf vind doet er niet toe, het gaat om de focus en de wil om de ellende in de wereld op een geweldloze wijze te veranderen.
Ik geloof dat we als collectief die kracht bezitten.
En naar mijn idee de enige manier....

http://www.ninefornews.nl/video-grootst ... reldvrede/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Wereld meditatie

Bericht door Susan » 08 aug 2014, 09:20

;P!
Mooi initiatief Osiris-gedachten-krachten
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wereld meditatie

Bericht door taigitu » 08 aug 2014, 09:25

Bedankt voor het doorgeven Osiris.
Ik zal zeker meedoen.

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wereld meditatie

Bericht door Zoeker » 08 aug 2014, 10:16

Ik geloof niet in wereld meditatie. De wereld is namelijk precies goed zoals die is. Inclusief alle pijn, oorlog en ellende.
Maar in die wereld die 'goed is zoals die is' is wereld meditatie ook goed uiteraard!
Ik wens iedereen die er aan meedoet veel plezier, liefde, contemplatie of wat ze er ook maar in denken te vinden.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wereld meditatie

Bericht door univers » 08 aug 2014, 10:28

Dat doe ik elke dag, het helpt enkel geen zier.
Het idee is mooi.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wereld meditatie

Bericht door taigitu » 08 aug 2014, 10:34

univers schreef:Dat doe ik elke dag, het helpt enkel geen zier.
Het idee is mooi.
Als je ervan uitgaat dat alles energie/frequentie is en je positieve energie uitzendt (niet
zoals in je reactie negatieve energie) dan voegt dat zeker iets toe aan het collectieve
gebeuren. Micro/macro, je hoeft het niet te merken maar denk nog eens aan Gandhi?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wereld meditatie

Bericht door univers » 08 aug 2014, 11:37

Ik ben er van overtuigd dat de wereld er veel beter uit kan zien, als men elkaar meer respecteert.
Dat men met elkaar gaat mediteren voor een betere wereld heb ik enkel respect voor, maar zolang de machthebbers enkel dollar tekens in de ogen hebben, zal men er alles aan doen om dit tegen te werken.
En dat is geen negativiteit van mij, maar is zo als deze wereld in elkaar steekt, je moet het nuchter zien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Wereld meditatie

Bericht door Gast1 » 08 aug 2014, 11:41

Prachtig initiatief en ik doe mee. Leuk dat er een paar van jullie ook meedoen, weet dat ik dan ook bij jullie ben.
Ook al zouden jullie dat niet willen.
Maar ik zal ook bij hen zijn, die niet meedoen en die er niet in geloven.
Ik doe dit net als Univers ook elke dag en mij helpt het wel.
Elke avond opnieuw, maar niet altijd even intens.
Ik vraag echter nooit iets, ik dank alleen maar.

Vreemd is het, maar gisterenavond had ik dat heel intens.
Ik vond zelfs dat ik niet genoeg dankte en ik weet ook niet precies wie of wat ik dank.
Ik heb alleen maar die heel sterke behoefte en kon er zelfs niet goed door in slaap komen.
Vanmorgen werd ik te laat wakker met kleine dikke ogen, het leek alsof ik maar twee minuten geslapen had, maar de nacht was al voorbij.
Ik ga om 18:00 uur danken, danken voor het besef dat er mensen zijn die met dergelijke initiatieven komen en danken dat deze mensen er zijn, absoluut niet ten nadelen voor de mensen die daar niet mee bezig.
Ik ‘zonder mij op dat tijdstip even af’ om ook te danken dat ik alles kan ervaren zoals ik het ervaar en ga een heel dikke boom opzoeken om tijdens die meditatie te aarden tussen hemel en Aarde, op blote voeten.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wereld meditatie

Bericht door Zoeker » 08 aug 2014, 12:10

univers schreef:Dat doe ik elke dag, het helpt enkel geen zier.
Het idee is mooi.

Het vult i.i.g. (mede) je dag dan.
Dat alleen kan al een reden zijn.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wereld meditatie

Bericht door Zoeker » 08 aug 2014, 12:12

univers schreef:Ik ben er van overtuigd dat de wereld er veel beter uit kan zien, als men elkaar meer respecteert.
Dat men met elkaar gaat mediteren voor een betere wereld heb ik enkel respect voor, maar zolang de machthebbers enkel dollar tekens in de ogen hebben, zal men er alles aan doen om dit tegen te werken.
En dat is geen negativiteit van mij, maar is zo als deze wereld in elkaar steekt, je moet het nuchter zien.

Ik zie niet alleen bij de machthebbers dollartekens….
We kunnen alleen onszelf veranderen, niet de wereld.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Wereld meditatie

Bericht door Susan » 08 aug 2014, 12:54

univers schreef:Dat doe ik elke dag, het helpt enkel geen zier.
Het idee is mooi.
Ik doe het ook elke dag.
Dat gevoel wat je beschrijft bekruipt mij echter ook nog wel eens af en toe hoor, en had dit gisteren en vannacht behoorlijk sterk door een samenloop van dingen waardoor er vertrouwen geschaad is door beduvelarij van anderen.
Dan geeft dat een heel verschrikkelijk mismoedig en somber gevoel, omdat 'k er niets tegen kan doen, het enige wat er op zit is helaas alleen het naast me neer te leggen...

Toch denk ik wel dat het zeker een positieve invloed heeft Univers, indien heel veel mensen dit ook zoals nu tegelijk doen, en blijven doen. Daarbij zullen we allemaal bij onszelf en eigen omgeving moeten beginnen wat Zoeker ook al noemde.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wereld meditatie

Bericht door taigitu » 08 aug 2014, 23:17

foutje. Ik dacht een verslag van de wereldmeditatie van vanavond te plaatsen maar het was de video van de aankondiging.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Wereld meditatie

Bericht door Osiris » 09 aug 2014, 07:36

Susan schreef:
univers schreef:Dat doe ik elke dag, het helpt enkel geen zier.
Het idee is mooi.
Ik doe het ook elke dag.
Dat gevoel wat je beschrijft bekruipt mij echter ook nog wel eens af en toe hoor, en had dit gisteren en vannacht behoorlijk sterk door een samenloop van dingen waardoor er vertrouwen geschaad is door beduvelarij van anderen.
Dan geeft dat een heel verschrikkelijk mismoedig en somber gevoel, omdat 'k er niets tegen kan doen, het enige wat er op zit is helaas alleen het naast me neer te leggen...

Toch denk ik wel dat het zeker een positieve invloed heeft Univers, indien heel veel mensen dit ook zoals nu tegelijk doen, en blijven doen. Daarbij zullen we allemaal bij onszelf en eigen omgeving moeten beginnen wat Zoeker ook al noemde.
Ik geloof dat de kracht zit in het collectieve,als enkel individu bereik je niet zo veel,misschien dingen in je persoonlijke omgeving.
Hetgene wat alle ellende in de wereld veroorzaakt is eveneens een collectieve kracht.
Ook de kracht van herhaling is belangrijk,omdat je dan meerdere stuwende golven van die intentie stuurt.

Daarnaast geloof ik dat als je individueel op je eigen persoonlijk vlak mediteert en dingen wil zien veranderen,dat er karmische begrenzingen kunnen spelen.
En krijg je het idee dat het dan niet helpt.
Ook in dit grote plaatje zouden bepaalde karmische begrenzingen kunnen zitten van het menselijk collectief,dat er toch bepaalde dingen zullen moeten gebeuren als les voor de gehele mensheid en onderdeel transformatieproces.

Toch blijf ik geloven dat de mensheid zich blijft transformeren om uiteindelijk zijn vol potentieel/capaciteiten ( in een heel ver verleden is dit zo geweest, totdat er steeds meer misbruik van werd gemaakt ) weer terug te krijgen en te kunnen gebruiken,waar gedachtenkracht er 1 van is.

Gisteren een 3 kwartier ermee bezig geweest,kan slechts hopen dat vele anderen dit ook gedaan hebben,dat er misschien een verschil is ontstaan.
Time will tell.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Wereld meditatie

Bericht door Gast1 » 09 aug 2014, 08:32

Gisteren tussen 17:00 en 19:30 uur gebeurde er zoveel, dat ik het vergeten ben.
Dat neem ik mij, gezien de situatie, niet kwalijk.

Dus heb ik mijn individuele meditatie maar weer gedaan, toen ik net in bedje lag.

Ik vrees het ergste voor de mensenwereld.
Het zal de wereld zelf echter niet blijvend schaden.
De mensenwereld ook niet, want de geschiedenis leert ons, dat de mensenwereld het nooit zal leren ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wereld meditatie

Bericht door Zoeker » 09 aug 2014, 10:39

De mensenwereld is niet van belang. Alles is aan verandering onderhevig. En dat is ook hoe het Absolute zich manifesteert: in het veranderlijke.
En wat die verandering is doet er niet toe. Het veranderlijke doet zich voor in de dualiteit. Waarmee de conclusie getrokken kan worden dat het veranderlijke noodzakelijk is om het Absolute te realiseren. Een Realisatie die nooit af zal zijn….

Dus de verandering zal blijven en lijkt mij het tegendraads om te mediteren voor stabiliteit.
Het Absolute bevind zich niet voor niets buiten het veld van goed en kwaad.
Het 'goed' heeft het 'kwaad' nodig voor de Manifestatie en vice versa.

In deze beschouwing gedaan vanuit het innerlijk leven wat we allemaal kunnen leiden, is de wereld precies goed zoals die is.
Dus ook inclusief de wereldmeditatie.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

aquarius

Re: Wereld meditatie

Bericht door aquarius » 09 aug 2014, 11:16

Laatst gewijzigd door aquarius op 09 aug 2014, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wereld meditatie

Bericht door taigitu » 09 aug 2014, 11:16

Zoeker schreef:De mensenwereld is niet van belang. Alles is aan verandering onderhevig. En dat is ook hoe het Absolute zich manifesteert: in het veranderlijke.
En wat die verandering is doet er niet toe. Het veranderlijke doet zich voor in de dualiteit. Waarmee de conclusie getrokken kan worden dat het veranderlijke noodzakelijk is om het Absolute te realiseren. Een Realisatie die nooit af zal zijn….
Hoezo dualiteit...... Vanuit het Yin-Yang-principe is de veranderlijkheid altijd aanwezig in
de eenheid. Iets kan niet veranderen in iets anders wat in de kern al aanwezig is. Het is
samen één. Zoals de mens zowel vrouwelijk als mannelijke energie heeft. Het ene gaat
vloeiend over in het andere, maar zijn samen in de mens als één.
Alleen ons denken maakt er twee delen van. Zo zit in ieder vlak van het yin/yang-teken
(zwart en wit) al een kern (stip) van het tegengestelde. Maar het totaal is één.
En voor zover ik het bekijk is er niets Absoluut omdat alles altijd in beweging is in de kosmos, hij is niet statisch.
De conclusie..... over Absoluut en Realisatie...... de twee laatste zinnen zijn voor mij tegenstrijdig.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Wereld meditatie

Bericht door entropy » 09 aug 2014, 11:58

univers schreef:Dat doe ik elke dag, het helpt enkel geen zier.
Het idee is mooi.
Hoe weet je dat het niet helpt? Volgens mijn 'theorie' kun je zelfs telepathie hebben met een stilstaande foto. Zelfde principe. Houd moed! :D (als je afgepeigerd bent natuurlijk niet meer doen hè? :P )

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wereld meditatie

Bericht door univers » 09 aug 2014, 12:11

Zie jij verbetering in de wereld ?
Ik zie het globaal enkel achteruitgaan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Wereld meditatie

Bericht door entropy » 09 aug 2014, 12:16

univers schreef:Zie jij verbetering in de wereld ?
Ik zie het globaal enkel achteruitgaan.
Misschien was het nog wel veel erger als er niet gemediteerd werd... dat bedoel ik. ;)

Plaats reactie