Lekker aan de hypnose

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gast1

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Gast1 » 28 feb 2015, 15:59

Nathan schreef: In mijn boek De Mens van Inzicht ga ik ook even in op hypnose in dienst van de zelfgenezing.
Welnu, ik heb het boekje van Nathan ontvangen.
Ik reageer zonder ruggespraak met Nathan, dus hij zal het hier met mijn reactie 'moeten doen' ...
Nathan, hartstikke leuk! Heel eenvoudig te lezen en precies zó geschreven, als dat ik het graag zou 'willen hebben'.

Complimenten!! ;P!

:loveU:

Nou kan het zijn dat ik sluikreclame maak, maar dat maakt me lekker niks uit.
Ik schrijf gewoon mijn waarheid.

Dan nog iets ...
Op het vorige forum Wereldgeheimen zaliger, schreef ik ongeveer 6000 berichten.
Ik deze berichten, die geheel van mijzelf waren, heb ik mijn gedachten gekanaliseerd.
Daar hebben mij nogal wat mensen mee geholpen, zonder dat ze dat wisten.

Pas later kwam ik er achter dat ik alles zou kunnen samenvatten in een boek.
Ik heb dat dan ook heel openlijk geschreven.

Lieve mensen hebben mij zelfs heel bewust mee geholpen en tijdens dat helpen heb ik veel van ze geleerd.
Er zijn ook mensen die ik gevraagd heb om bepaalde citaten te mogen gebruiken en daar heb ik ook toestemming voor gekregen.
Er is ook iemand geweest die daar op terug kwam en uiteraard ook dat respecteer ik.
Er is hier een schattebout die mij zelfs toegezegd heeft, dat ik haar prachtige tekeningen mag gebruiken.

Mijn 550 pagina's dikke manuscript ligt nu precies 3 jaar 'stil'.

Inmiddels zijn daar bergen ervaringen bij gekomen en mijn inzichten zijn bevestigd en op sommige gebieden vergroot.
Al dat ga ik straks gebruiken om mijn boek uit te brengen (geloof het of niet).

Daar wil ik geen enkele cent aan verdienen, zou ik dat werkelijk willen, dan heb ik mijn eigen boek niet begrepen (en ik weet precies wat ik schrijf).
Maar er zijn nog eerst andere zaken te doen.

Dat boek komt er ... ook dankzij jullie.
Mijn dikke manusc

realdreamers

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door realdreamers » 28 feb 2015, 16:28

taigitu schreef:
realdreamers schreef:Even tussendoor. NLP bestaat uit een soort hypnosetechnieken.
Nu, als je daar mee bekend bent, kan je zien hoe NLP op het nieuws
gebruikt wordt om ons te 'beinvloeden"! Hypnotiseren dus.
very creepy allemaal.
realdreamers schreef:Wat wil je hier precies mee zeggen?
Dat ik NLP niet verbind aan de reclamemomenten in het nieuws.
NLP is bewuste beïnvloeding waar je zelf het initiatief neemt om iets te veranderen.
Het nieuws is beïnvloeding door herhaling/herhaling waar je niet zelf om hebt gevraagd.
Zoals bepaalde muziek en geuren van brood of vlees in de supermarkt je kan aanzetten tot
bepaalde aankopen. Ook iets waar je niet om vraagt, maar heel slimme beïnvloeding van
de winkel en wat werkt.

Oh nou, ten eerste heb ik het niet over reclamemomenten in het nieuws. ik heb het over het 'nieuws' zelf!
En daar wordt zeer zeker gebruik gemaakt van NLP technieken om ons te indoctrineren en hypnotiseren.
Als iemand echt wakker is, is het 'nieuws' lachwekkend tot op het bot en de vele vele leugens die ze via het nieuws verspreiden zijn niet meer te tellen.
Dus ja, NLP wordt door het 'nieuws' gebruikt.

Voor een diepere ilustratie van deze technieken kan je eens zoeken op 'commonpurpose" en dan Judy Millington geloof ik.


Enom creepy hoe dat gaat! En absoluut onder het bewustzijnsniveau!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Susan » 28 feb 2015, 16:34

Gast1 schreef:
Nathan schreef: In mijn boek De Mens van Inzicht ga ik ook even in op hypnose in dienst van de zelfgenezing.
Welnu, ik heb het boekje van Nathan ontvangen.
Ik reageer zonder ruggespraak met Nathan, dus hij zal het hier met mijn reactie 'moeten doen' ...
Nathan, hartstikke leuk! Heel eenvoudig te lezen en precies zó geschreven, als dat ik het graag zou 'willen hebben'.

Complimenten!! ;P!

:loveU:

Nou kan het zijn dat ik sluikreclame maak, maar dat maakt me lekker niks uit.
Ik schrijf gewoon mijn waarheid.
Hier sluit ik mij bij aan, ik heb het ook al per pm laten weten aan Nathan.
Buiten dit om, heeft Nathan volop gereageerd op iedereen op de topics,
laten we niet te star en te benepen doen...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Gast1 » 28 feb 2015, 16:58

Zo zie ik het ook.

Overigens staat het iedereen bijvoorbeeld geheel vrij al wat ik schrijf te kopiëren.
Kopiegedrag is in feite een compliment voor degene die de auctor intellectualis is, mocht hij dan al of niet een 'ego' hebben.

Altijd weer een beetje jammer om te lezen:

"Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever mag niets uit deze uitgave op enigerlei wijze worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt."


:-|

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door taigitu » 28 feb 2015, 18:34

realdreamers schreef: Oh nou, ten eerste heb ik het niet over reclamemomenten in het nieuws. ik heb het over het 'nieuws' zelf!
En daar wordt zeer zeker gebruik gemaakt van NLP technieken om ons te indoctrineren en hypnotiseren.
Als iemand echt wakker is, is het 'nieuws' lachwekkend tot op het bot en de vele vele leugens die ze via het nieuws verspreiden zijn niet meer te tellen.
Dus ja, NLP wordt door het 'nieuws' gebruikt.

Voor een diepere ilustratie van deze technieken kan je eens zoeken op 'commonpurpose" en dan Judy Millington geloof ik.
Enom creepy hoe dat gaat! En absoluut onder het bewustzijnsniveau!
Sorry, ik dacht dat je de reclame rond en in het nieuws bedoelde.
Ik ga er niet vanuit dat het dagelijkse nieuws voor 100% de waarheid is. Allereerst is het nieuws vaak een momentbeschrijving van een gebeurtenis of situatie die nog 'in wording' is, met al zijn onzekerheden. Dat er kranten/bladen/televisie berichten zijn die een beetje of veel zijn aangepast zijn om het bericht smeuïger te maken of te 'kleuren' naar wat de nieuwsbrenger 'nodig' heeft in zijn optiek, dat is zeker ook waar. Het is tegenwoordig geen nieuws dat we niet alles kunnen geloven wat ons voorgeschoteld wordt. En dan moet je kritisch zijn en verder kijken als je in een bericht geïnteresseerd bent hoe en wat er verder voor nieuws komt. Het is aan jou in hoeverre je erin geloofd.

Als voorbeeld kan je voorspellingen over de Maya-kalender bekijken.
http://www.scientias.nl/maya-wereld-ver ... t-in-2012/
De berichten waren dat op 21 december 2012 de wereld zou vergaan omdat de kalender van de Maya ophield. Maar er waren ook berichten dan het ging om omslag naar een andere cyclus. Zo is er maanden, misschien wel langer, door veel mensen gesproken en gelezen over die datum in 2012. Wat je in die tijd voor waarheid aannam over de berichten is geheel aan een ieder zelf. Het is geen NLP geweest die vele mensen liet denken dat de wereld verging. Het is de angst die al in hun zelf aanwezig was en gevoed werd door de berichten zonder dat ze zich daarvan bewust waren. Ze laten zich meesleuren in de negativiteit van die berichten. Een soort massahysterie.
NLP is juist gericht op bewust worden van dingen die je beperken in je leven en die je door een bepaalde techniek omzet in positieve dingen. Gewoon gebruik van via zelfhypnose jezelf te programmeren.
NLP Ankeren: Zelfvertrouwen uit een doosje Ankeren is een methode waarmee je gewenste gevoelens kunt koppelen aan een gekozen voorwerp. Zo kun je bijvoorbeeld zelfvertrouwen verbinden aan je sleutelbos. Handig, want dan heb je altijd een boost aan zelfvertrouwen bij je als je het nodig hebt!
Check meer tips op http://www.busywomen.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Gast1 » 28 feb 2015, 19:28

Even off-topic:
taigitu schreef: De berichten waren dat op 21 december 2012 de wereld zou vergaan omdat de kalender van de Maya ophield.
Maar er waren ook berichten dan het ging om omslag naar een andere cyclus.
Zo is er maanden, misschien wel langer, door veel mensen gesproken en gelezen over die datum in 2012.
Wat je in die tijd voor waarheid aannam over de berichten is geheel aan een ieder zelf. Het is geen NLP geweest die vele mensen liet denken dat de wereld verging.
Het is de angst die al in hun zelf aanwezig was en gevoed werd door de berichten zonder dat ze zich daarvan bewust waren.
Ze laten zich meesleuren in de negativiteit van die berichten.
Ik weet wel heel zeker dat er een redelijk groot aantal mensen zijn, die juist op dat moment zaten te wachten, in plaats van er bang voor te zijn.
Een van die mensen zou ik kunnen zijn ... zeker weet ik het echter niet.
Angst was bijvoorbeeld in de verste verte niet bij mij aan de orde.

Mijn waarheid was het bijvoorbeeld niet dat de Aarde zou vergaan en ook niet dat er iets zou gaan veranderen.
Ik heb er veel over geschreven en inderdaad, van alle voorspellingen, had ik hier het meeste 'vertrouwen' in en dat zet ik niet voor niets tussen leestekens.
Voor mij is er op 21 december 2012 om precies 11:45 uur terdege een heuse 'omslag' geweest.
En een niet al te kleine. Ik heb zelfs geprobeerd dat te flink te relativeren en het soms zelfs afgedaan als 'fantasie', maar ...
Het is gebeurd.

Daarnaast voel ik zelf dat er al een aantal jaren een heuse 'omslag' is ...
Het kan zijn dat 2012 daar een vlakke top van een berg van is ...

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Vitharr » 28 feb 2015, 20:56

Ook wat offtopic

Toch heeft Taigitu een goed punt hoor Gast1. Jij legt teveel de nadruk op haar voorbeeld denk ik. Ik had recent nog een gesprek met mijn vader over het angst fenomeen. Mijn vader is ooit ten prooi gevallen aan de 'nucleaire bom' hysterie. Ongemerkt maakte hij zich wat zorgen over het fenomeen en dreigende krantenberichten voedden dat. Daardoor ging het ineens meetellen in zijn leven. Zo moest hij eigenlijk de volière vernieuwen maar hij begon zich af te vragen of dat nog wel zin had bijvoorbeeld. Het sluipt er dus in en je moet het wel beseffen om het onder ogen te kunnen zien.

Zelf is het me ook al een paar keer overkomen hoor. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Gast1 » 01 mar 2015, 07:05

Zeker wel ja, ik kan me dat heel goed voorstellen dat er hele groepen mensen bewust en onbewust bang zijn geworden.
Ik heb zelfs ergens een keer gelezen dat een vrouw haar kinderen vermoord had, uit angst voor '2012' ... :shock:
Taigitu heeft dus zeker een punt.

Ik heb werkelijk geen angst gehad voor 2012, maar wel is het mij inderdaad een paar keer overkomen dat ik een rilling over mijn rug kreeg voor een oorlogsdreiging.

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 07:50

Susan schreef: Jazeker, daar is niets mis mee, in tegendeel.

Daarom verfoei ik dat 'circus gedoe' zo op toneel en/of als tv amusement.
Dat is waar!

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 07:51

Zoeker schreef:
Dat kan zonder hypnose ook en wellicht zelfs beter. Een mens is slaaf van zijn gedachten omdat hij meent dat alles wat hij denkt ook waar is.
Niks is minder waar uiteraard. Je moet je gedachten niet zo serieus nemen en de wereld van de overtuigingen verlaten.

Als je dat bewust doet, dan beklijft het wellicht beter.
Dit wat je hier schrijft is toch ook een gedachte gang?

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 07:55

Zoeker schreef:
Ik doe een voorspelling, Nathan. Over een maand ben jij weer weg op dit forum. Mijn gevoel zegt dat je hier komt om je gedachtengoed te promoten. En dat gevoel komt voort uit het stelselmatig niet aan gaan van de discussie.

Mogelijk heb ik het mis en dan mag je me over pak-um-beet een half jaar nog eens herinneren aan deze woorden.
Ik zal dan mijn ongelijk bekennen. Deal?
Vrind, ik ben helemaal niet iets verplicht, ook dit forum niet, behalve dat we ons hier netjes gedragen. Niet spammen en dergelijke.

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 08:01

taigitu schreef:
Nathan schreef:
taigitu schreef: Had gekund. Maar ik lees iets anders 'tussen de regels'. Zoals ook bij de gratis boekjes.
Het bevestigd voor mij waarom je diverse reacties aan mij niet prettig resoneerden.
Het gaf me een dubbel gevoel. Maar ik wens je wel veel succes met je boeken.
Waarom kun je niet gewoon discussiëren over interessante onderwerpen en daarnaast ook gewoon verder iets van jezelf bloot geven in de vorm, dat je een boek hebt geschreven of wat dan ook?
Ik kijk daar wat anders tegenaan. Wanneer je lid wordt van een forum en daar
discussieert is dat een normale zaak. Maar als je dan na enkele dagen sluipreclame voor een
boek van je plaatst dan vind ik dan niet helemaal open zijn naar de andere forumleden.
Daarnaast is het maar de vraag of Tammy, de eigenaresse van het forum, het leuk vindt
om zonder toestemming haar forum te gebruiken hiervoor. Want als ze het jou toestaat
kunnen allerlei andere mensen dit forum gaan gebruiken als reclamezuil. En dan kunnen
we de sfeer die hier op het forum heerst, met z'n 'in en outs', wel gedag zeggen.
Dus je eerste actie had moeten zijn om toestemming te vragen en als je die had
gekregen gelijk open moeten zijn dat je schrijver bent en boeken wil promoten.....
Je kunt denken wat je wil, denken dat je mij kent en mijn motivatie.
Iedereen die een forum bezoekt doet dat vanwege zijn of haar eigen gedachten.
En wanneer we een ander aanhalen, bijvoorbeeld Jiddu Krishnamurti, dan maken we reclame of dat we dat willen of niet.
Ook het plaatsen van een video van een ander, doet de hits stijgen voor de maker ervan!
...

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 08:06

realdreamers schreef:ik heb jarenlang mensen met succes geholpen met hypnose.
Sinds mijn 13de is hypnose een hobby van me hoewel ik het de laatste jaren minder gebruik. Maar dat het enorm krachtijg kan zijn
dat heb ik wel gemerkt.

Echter, een ding moet me van het hart. Veel mensen denken dat je hypnose niet kan gebruiken om mensen tegen hun wil iets te laten doen, maar dat is echt een fabeltje.

Hypnose kan wel degelijk daarvoor gebruikt worden!
Klopt maar over het algemeen ligt het niet zo eng. Bij hypnotherapie hoef je niet zo diep in hypnose te gaan. Maar Derren Brown heeft aangetoond, dat mensen echt gemanipuleerd kunnen worden, zoals wel eens wordt beweerd door geheime diensten.
realdreamers schreef: Maar laat je daardoor niet weerhouden je met hypnose te behandelen door iemand die daar bekwaam is! Let op, ik zeg bewust niet iemand die 'bevoegd' is, want dat zegt behalve dat je een officiele cursus gevolgd hebt echt helemaal niets.
Ik heb 'gekwalificeerde' therapeuten aan het werk met hypnose gezien en daar zou ik me nog niet voor ik weet hoeveel geld door laten behandelen. En ik heb 'niet bevoegde\ therapeuten aan het werk gezien die 'pareltjes' af leverden.
Ja, iemand heeft er talent voor of niet, is daarbij integer of niet. :)

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 08:10

realdreamers schreef:Even tussendoor. NLP bestaat uit een soort hypnosetechnieken.
Nu, als je daar mee bekend bent, kan je zien hoe NLP op het nieuws
gebruikt wordt om ons te 'beinvloeden"! Hypnotiseren dus.



very creepy allemaal.
Niet iedereen gebruikt NLP puur voor de business enzomeer.
Er zijn ook integere NLPers.
Wat mij op is gevallen tot nu toe, dat de beste hypnotherapeuten een NLP achtergrond hebben.

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 08:13

Gast1 schreef:
Nathan schreef: In mijn boek De Mens van Inzicht ga ik ook even in op hypnose in dienst van de zelfgenezing.
Welnu, ik heb het boekje van Nathan ontvangen.
Ik reageer zonder ruggespraak met Nathan, dus hij zal het hier met mijn reactie 'moeten doen' ...
Nathan, hartstikke leuk! Heel eenvoudig te lezen en precies zó geschreven, als dat ik het graag zou 'willen hebben'.

Complimenten!! ;P!

:loveU:
Dank je voor je schrijven hier, Gast1!
[*]

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 08:15

Susan schreef: Hier sluit ik mij bij aan
Ook heel lief, Susan!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Tammy » 01 mar 2015, 08:29

Even een kleine toelichting van mij wat betreft Nathan.
Als Nathan op dit forum was gekomen en meteen een topic had geopend met een bericht van koop mijn boek en link en meer niet dan was het niet toegestaan.

Maar dit vind ik anders.
Hij praat gewoon mee op dit forum.
En het maakt niet uit hoe lang dat duurt.
Mensen blijven lang of blijven kort op het forum.
Is altijd zo geweest.

Ik zie dit niet als echte reclame, maar iets wat in de desbetreffende topics aan de orde komt.
Bij Linkpartners onderaan dit forum kunnen geregistreerde leden ook hun websites enz plaatsen.

Nogmaals, nieuw op het forum komen en alleen een link achterlaten met als doel je boek verkopen is iets heel anders Zoeker dan wat Nathan doet.

Tot zover deze mededeling en Nathan good luck met je boek. :hands:
Jij ook Gast1.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 08:34

Tammy schreef:Even een kleine toelichting van mij wat betreft Nathan.
Als Nathan op dit forum was gekomen en meteen een topic had geopend met een bericht van koop mijn boek en link en meer niet dan was het niet toegestaan.

Maar dit vind ik anders.
Hij praat gewoon mee op dit forum.
En het maakt niet uit hoe lang dat duurt.
Mensen blijven lang of blijven kort op het forum.
Is altijd zo geweest.

Ik zie dit niet als echte reclame, maar iets wat in de desbetreffende topics aan de orde komt.
Bij Linkpartners onderaan dit forum kunnen geregistreerde leden ook hun websites enz plaatsen.

Nogmaals, nieuw op het forum komen en alleen een link achterlaten met als doel je boek verkopen is iets heel anders Zoeker dan wat Nathan doet.

Tot zover deze mededeling en Nathan good luck met je boek. :hands:
Jij ook Gast1.

Goed, allemaal lekker fris en duidelijk, Tammy!
Dank!

Gast1

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Gast1 » 01 mar 2015, 09:10

Dank je Tammy. ;P!

realdreamers

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door realdreamers » 01 mar 2015, 09:43

Nathan schreef: Niet iedereen gebruikt NLP puur voor de business enzomeer.
Er zijn ook integere NLPers.
Wat mij op is gevallen tot nu toe, dat de beste hypnotherapeuten een NLP achtergrond hebben.
Ik snap je reactie niet helemaal.
Ik heb nergens gezegd dat NLP slecht is of zo, of dat er geen integere NLP's ers zijn.

Ik zeg alleen dat NLP op de tv (bv het nieuws) gebruikt wordt om ons te manipuleren (inclusieef Ericksoniaanse therapie waar NLP van af is geleid).

Plaats reactie