95%...

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: 95%...

Bericht door Maris » 04 mar 2015, 23:46

Zoeker schreef:
Maris schreef:@Zoeker
quoten lukte niet...

Maar idd de verklaring van Jung komt imo overeen met onderbewustzijn en ook met wat ik jou recent (ergens) heb zien schrijven over het Akasha-veld.

Op de een of andere manier fungeren we met zijn allen als 1 groot organisme.
En wordt alle informatie ergens opgeslagen. Maar verder dan vage theorieen kom ik ook niet.
Bij mediums zie je meestal dat ze erg vaag blijven en meer raden dan daadwerkelijk wat zeggen.
Maar minimaal 1 x heb ik iemand wat horen omschrijven wat heeeeeel erg exact was.
Een feitje wat alleen mijn vrouw en ik wisten en wat ook niet via lichaamstaal kan worden doorgegeven.
Vanaf die dag weet ik dat 'informatie' ergens tussen hemel en aarde zwerft en dat die net als een radiozender opgevangen kan worden.
De crux is natuurlijk een goede ontvanger. Ik denk idd ook aan het Akasha veld.
De "goede" ontvanger is imo ook illusionair...... Ik heb daarin een zekere achterdocht, met wat ik zelf heb gezien/ervaren...
Toch heb ik net als jij ook een vertrouwen op het Akasha-veld... en dat heeft te maken met ervaringen waar geen derden bij aanwezig waren....
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 95%...

Bericht door Zoeker » 04 mar 2015, 23:59

Maris schreef:
De "goede" ontvanger is imo ook illusionair...... Ik heb daarin een zekere achterdocht, met wat ik zelf heb gezien/ervaren...
Toch heb ik net als jij ook een vertrouwen op het Akasha-veld... en dat heeft te maken met ervaringen waar geen derden bij aanwezig waren....

De ervaringen waar geen derden bij waren zijn vertrouwenwekkender.
In ons denken blijven we uiteindelijk toch steken in deze materie.
We willen graag verklaren, maar uiteindelijk zal het 'nonconceptuele' ons veel meer verklaren.
En dat 'verklaren' gaat gelijk op met de persoonlijke ontwikkeling.

Maw: wie niet aan zelfkennis doet zal altijd op hetzelfde niveau blijven hangen.
Want wat anderen vertellen, dat moet je ook maar geloven.
En geloven vind ik maar niks, want je kan ook weten.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: 95%...

Bericht door Maris » 05 mar 2015, 00:03

Ervin Laszlo schijnt een wetenschappelijke beschouwing te hebben geschreven over het Akasha-veld incl uitleg: De theorie van alles.

Er zijn ook wetenschappers die zich daar vanuit kwantumfysica mee bezighouden: de snaar-theorie.

Wat we nu nog niet kunnen zien als mensheid, wil nog niet zeggen dat het er niet is.... Einstein wist dat al: "God (lees het universum) dobbelt niet..."
De genie Einstein was zich bewust van zijn eigen beperktheid als mens ..
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: 95%...

Bericht door Maris » 05 mar 2015, 00:09

Zoeker schreef:
Maris schreef:
De "goede" ontvanger is imo ook illusionair...... Ik heb daarin een zekere achterdocht, met wat ik zelf heb gezien/ervaren...
Toch heb ik net als jij ook een vertrouwen op het Akasha-veld... en dat heeft te maken met ervaringen waar geen derden bij aanwezig waren....

De ervaringen waar geen derden bij waren zijn vertrouwenwekkender.
In ons denken blijven we uiteindelijk toch steken in deze materie.
We willen graag verklaren, maar uiteindelijk zal het 'nonconceptuele' ons veel meer verklaren.
En dat 'verklaren' gaat gelijk op met de persoonlijke ontwikkeling.

Maw: wie niet aan zelfkennis doet zal altijd op hetzelfde niveau blijven hangen.
Want wat anderen vertellen, dat moet je ook maar geloven.
En geloven vind ik maar niks, want je kan ook weten.
Innerlijk weten valt nog niet wetenschappelijk te toetsen, toch is zelfkennis de weg: wie zichzelve kent, kent de wereld.... Geloof mij niet, maar onderzoek, ondervind!

Ik ga mijn brein onderwerpen aan een gezondheidsslaapje...
Mooie dromen Zoeker, voor ons allemaal :)
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: 95%...

Bericht door Zoeker » 05 mar 2015, 00:15

Maris schreef:
Innerlijk weten valt nog niet wetenschappelijk te toetsen, toch is zelfkennis de weg: wie zichzelve kent, kent de wereld.... Geloof mij niet, maar onderzoek, ondervind!

Ik ga mijn brein onderwerpen aan een gezondheidsslaapje...
Mooie dromen Zoeker, voor ons allemaal :)

Door jezelf te kennen, ken je het hele universum. Soms denk ik wel eens dat ik het universum ben. Dat er buiten 'mij' niks is….

Slaap lekker, Maris.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Nathan

Re: 95%...

Bericht door Nathan » 05 mar 2015, 08:54

Maris schreef:
Vitharr schreef:
Maris schreef:Slaapwandelen lijkt me sowieso geen aangename ervaring, dan kun je maar beter dromen van het eten van een portie friet en hopen dat niemand je wakker maakt, terwijl je daarvan zit te genieten :p
Het went. Maar soms levert het aparte ervaringen op. :wink:
Roept een herinnering op: dochterlief 12/13 jaar oud, die oppaste op haar jongere broertjes ca. 9 en 6 jaar oud. Sliep in ons bed: telefoon bij de hand, dichterbij broertjes dan op haar eigen kamer op zolder en haar eigen gevoel van veiligheid in ons bed. Wij kwamen thuis, ik maakte haar voorzichtig wakker: zij zat blijkbaar in een droom en dook onder het dekbek op zoek naar een vogeltje... Ik ging mee in haar "droom" en stelde haar gerust. Op de trap op weg naar eigen bed, kijkt ze me aan en zegt: wat zit je nu te raaskallen over een vogeltje?

Tussen waken en slapen/dromen.... :)
Grappig!

Plaats reactie