Wat is bewustzijn?

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 02 sep 2015, 10:01

Boos worden verandert je energie, en is zichtbaar/voelbaar in de aura die het lichaam omsluit.
Er zijn mensen die dat kunnen zien in de aura van de mens die boos wordt, de kleuren van
de aura veranderen. Je kan een aura (energieveld) zichtbaar maken met de Kirlianfotografie.
Hier staat al het een en ander op het forum:
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... =34&t=8554

Maar je kunt ook de boosheid voelen (bewust worden) van de ander, zelfs als deze probeert
het te verbergen. Je bent je daar dan van bewust via het energieveld van de ander omdat
dat 'verstoord' is. Jouw energieveld 'raakt' aan het energieveld van de ander en er is een
zenden en ontvangen (uitwisseling) van energie.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Gast1 » 02 sep 2015, 11:02

Wauw ...
Il guercio, lees mijn post eens, daarna die van Susan en dan die van taigitu.
Lees vervolgens eens de link die taigitu noemt.
Deed mij goed om al dat nog eens te lezen en ik kreeg een goed gevoel.
Een energetisch gevoel, een 'gevoel' van bewustzijn ...
Verbondenheid, affiniteit, spirituele verwantschap en een natuurlijke acceptatie van al dat wat is.
Momenten dat alle deuren openstaan en alle conditionering weg is ...

Il guercio

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Il guercio » 02 sep 2015, 11:17

Mijn vraag wat er met energie bedoeld wordt in de context van bewustzijn (zelf gebruik ik de Natuurkundige definitie daarvan in deze context, maar ik zie het bewustzijn niet als een entiteit ontstaan uit materie zoals die in de Natuurkunde wordt gebruikt. Zo ontkennen veel Natuurkundigen het bestaan van de ziel. Maar als je gelooft dat er in de materie iets onverklaarbaars zit verborgen (hetgeen ik, zoals ik al een paar keer schreef, magisch engelenstof noem), dan komt de ziel als vanzelf tevoorschijn.
Als er gesproken of geschreven wordt over energievelden (o.a. aura´s) kan ik het toch niet los zien van de Natuurkundige betekenis die aan energie gegeven wordt. Ik weet zeker dat iedereen zo´n veld om zich heen heeft. Het zou vreemder zijn als dat niet zo was. Via zo´n veld (het elektromagnetisch veld in dit geval) vindt telepathie plaats, met de hersenen als de bron en supergevoelige ontvanger, die niet door een kunstmatige ontvanger te vervangen is.
Wat wordt er nu verstaan onder het ``andere`` begrip energie (die net als in de Natuurkunde een algemene term is die op vele particuliere gevallen van toepassing is zoals gevoelens en aura´s)? Is het zo moeilijk daar een antwoord op te geven? Zonder voorbeelden?
momenten dat alle deuren open staan en alle conditionering wegvalt
Ik denk als dat het geval is je totaal gedesorienteerd rondloopt zonder te zien, te horen, te voelen, te begrijpen, etc. Het open laten staan van alle deuren en het wegvallen van elke conditionering lijkt mij een angstige situatie en absoluut geen bevrijding (dat maak ik er even van). En buiten dat, is zo´n toestand ook geen gevolg van een conditionering?

Gast1

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Gast1 » 02 sep 2015, 11:39

In dat geval ben je juist helemaal niet georiënteerd of gedesoriënteerd en is er geen sprake van dat fenomeen.
Als je alle open gaan staan (dat is iets anders als alle deuren openzetten), juist dan zie en hoor je.
Je voelt zonder enig oordeel omdat al dat wegvalt.
Wat je voelt probeerde ik al te omschrijven ...

Wel eens van 'Healing Muziek (Healing Music)' gehoord?
Zuivere klanken die de chakra's diep raken en een warmte als reactie kunnen geven.
Zeer geschikt als achtergrondmuziek, maar zet de muziek niet te zacht aan om de energie voelbaar te houden.

Voorbeeldjes waar je even in alle rust voor dient te gaan zitten:
Voeg daar zuivere en pure mensenstemmen aan toe:
Alles in de kosmos is doordrongen van stralingen, trillingen en golven.
Alles is voortdurend in beweging: energievelden wisselen energieën en informatie uit met elkaar.
Energieën veranderen inderdaad, zoals taigitu al schreef.
Alles vibreert en is in beweging, alles wat bestaat trilt.
Energie is beweging, energie is trilling en energie is nooit in rust.
Deze trillingen manifesteren zich in vele vormen en deze vormen bestaan dankzij trilling patronen.
Alles rondom ons heeft een eigen trillingsfrequentie.

Muziek is een trilling en ik heb een grote voorliefde voor snaarinstrumenten.
Ik weet dat ik fijnbesnaard ben, heel gevoelig en dus deze muziek 'bevrijdt' mij als het ware even van al mijn conditioneringen.
Muziek 'heelt' ...

Zet de volgende clip een op full-screen, 720p HD en laat het eens binnenkomen zónder al meteen een mening te vormen.
Beetje harder zetten en de beelden volgen, dat kan je afleiden van je primaire mening:
Op de achtergrond luister ik naar deze muziek:
Dit is het gevoel wat ik er van krijg:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Zoeker » 02 sep 2015, 12:40

taigitu schreef:Boos worden verandert je energie, en is zichtbaar/voelbaar in de aura die het lichaam omsluit.
Er zijn mensen die dat kunnen zien in de aura van de mens die boos wordt, de kleuren van
de aura veranderen. Je kan een aura (energieveld) zichtbaar maken met de Kirlianfotografie.
Hier staat al het een en ander op het forum:
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... =34&t=8554

Maar je kunt ook de boosheid voelen (bewust worden) van de ander, zelfs als deze probeert
het te verbergen. Je bent je daar dan van bewust via het energieveld van de ander omdat
dat 'verstoord' is. Jouw energieveld 'raakt' aan het energieveld van de ander en er is een
zenden en ontvangen (uitwisseling) van energie.

Boos worden verandert idd de energie. Het brein heeft kennelijk het vermogen om de al aanwezige energie om te zetten in 'boosheids-energie'. (of andere ego-energieen)

Ego-energie voelen van een ander gaat niet zomaar. (en dat is maar goed ook, anders wordt je gek)
Maar het kan wel, dat klopt.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 02 sep 2015, 12:52

Il guercio schreef: Als er gesproken of geschreven wordt over energievelden (o.a. aura´s) kan ik het toch niet los zien van de Natuurkundige betekenis die aan energie gegeven wordt. Ik weet zeker dat iedereen zo´n veld om zich heen heeft. Het zou vreemder zijn als dat niet zo was. Via zo´n veld (het elektromagnetisch veld in dit geval) vindt telepathie plaats, met de hersenen als de bron en supergevoelige ontvanger, die niet door een kunstmatige ontvanger te vervangen is.
Wat wordt er nu verstaan onder het ``andere`` begrip energie (die net als in de Natuurkunde een algemene term is die op vele particuliere gevallen van toepassing is zoals gevoelens en aura´s)? Is het zo moeilijk daar een antwoord op te geven? Zonder voorbeelden?
Energie is een natuurkundige grootheid. De SI-eenheid van energie is joule. Energie wordt vaak aangeduid als de mogelijkheid om arbeid te verrichten, of ruimer: de mogelijkheid om een verandering te bewerkstelligen.
Wikipedia
Alles is energie. Omdat alles voortdurend aan verandering onderhevig is. In de kosmos staat niets stil. Je kan een steen als een dood, onveranderlijk voorwerp zien. Maar kijk naar een diamant die door druk en hitte in miljoenen(?) jaren uit koolstof is ontstaan, dan weet je dat verandering aanwezig is.

Maak je nu een Kirlianfoto van die diamant dan zie je dat hij een aura (energie) in zich draagt die uitstraalt naar buiten. En die energie kan je beïnvloeden als je hem op je lichaam draagt omdat energie zich vertaald in golflengte/frequenties en zich 'mengt' met de frequentie van een bepaald deel van het lichaam. Dan hangt het af of dat deel van het lichaam een 'tekort' heeft en de energie van de diamant dat aanvult zodat het zelfhelend vermogen van het lichaam wordt geactiveerd en de energie kan opnemen.

Die energie heeft een bepaald spectrum, meetbaar in frequentie. De aura bestaat uit kleuren, net zoals de regenboog die door breking en weerkaatsing van licht het spectrum van zijn kleuren laat zien.
Zo hebben onze gedachten, emoties, organen enz. allemaal een eigen frequentie.
Iemand die boos is zal veel rood in zijn aura hebben, een hoge frequentie.
Zo worden we doorlopend beïnvloed door alles om ons heen. Zelfs de kleuren van je kleding of die van je woning zijn van invloed op jouw welzijn. Daar is kleurentherapie weer een voorbeeld van.
Een beperkte indicatie van de frequenties:
Blauw 250 - 275 Hz (plus 1200 Hz)
Groen 250 - 475 Hz
Geel 500 - 700 Hz
Oranje 950 - 1050 Hz
Rood 1000 - 1200 Hz
Paars 1000 - 2000 Hz (Pus 300 - 400, 600 - 800 Hz)
Wit 1100 - 2100 Hz
Ik heb eerder gediscussieerd over kleurentherapie en gezondheid.
Als je meer wilt weten lees dan mijn posting (derde reactie van onderaf).
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 4&start=60
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Gast1 » 02 sep 2015, 14:28

Ik heb deze post van mij, nader bezien, weggehaald.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door univers » 02 sep 2015, 14:44

Ik heb het toch lekker gelezen :lekkapuh:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 02 sep 2015, 15:16

Il guercio schreef: Wat bedoel je met energie?
Bevindt de geest zich niet in de materie van de hersenen? Net als de ziel een soort van ``magische engelenstof`` (niet te verklaren in wetenschappelijke termen) die zich in alle materie bevindt, en zich in de hersenen uit als bewustzijn. In de zogenaamd dode materie slaapt deze stof, en als die stof in de vorm van hersenen (of plantaardig leven) ontwaakt zou er een scheiding kunnen ontstaan (in de loop van de evolutie) tussen ziel en materie. Ziel en materie zijn onlosmakelijk (zo denk ik) met elkaar verbonden. In de hersenen wordt alleen het zielsgedeelte van die eenheid van ziel en materie zichtbaar (voelbaar, bewust), terwijl het materiegedeelte ons lichaam is, dat onlosmakelijk met onze hersenen verbonden is, net zoals ziel en materie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Zo bekeken is het bewustzijn geen bemiddelaar tussen geest en hersenen, maar vormen de hersenen zélf de geest, ziel en bewustzijn, dat een middel is, via het lichaam, voor communicatie waardoor ``ons persoonlijk bewustzijn zich kan verbreden en verdiepen``. :wink:
Menselijke geest zetelt niet in hersengebieden

Het fundament van de psychiatrie is officieel ontkracht met een onderzoek van de
Universiteit van Iowa dat is gepubliceerd in het tijdschrift PloS One.

Tot nu toe werd altijd gedacht dat ons bewustzijn zich bevindt in drie gebieden van het
brein waar complexe emoties ontstaan.

Dankzij die gebieden kunnen we denken en zijn we ons bewust van ons bestaan.
Die theorie blijkt echter niet te kloppen, zo stelt een team neurowetenschappers.
Volgens de onderzoekers kan onze geest niet simpelweg worden gevangen in een paar
hersengebieden.

Geheugenverlies
Het team deed onderzoek naar een man bij wie grote delen van het brein zijn verdwenen
na een virusinfectie. Van de drie gebieden waar het bewustzijn zou zetelen is bij de
persoon met de naam patiënt R bijna niets meer over.

Ondanks het feit dat patiënt R lijdt aan een ernstige vorm van geheugenverlies en moeite
heeft met anderen te communiceren is hij zich wel bewust van zichzelf.
Hij herkent bijvoorbeeld zijn gezicht op een foto en kan zichzelf niet kietelen.

Complex verschijnsel
Het zelfbewustzijn blijkt een complex verschijnsel te zijn dat mogelijk in allerlei
hersengebieden of zelfs wellicht in ons hele lichaam kan zetelen, concluderen de
wetenschappers.

De menselijke geest is dus geen toevallig biochemisch proces meer in de hersenen.
Heeft dit onderzoek gevolgen voor de hersenbehandeling van kinderen die druk gedrag
vertonen terwijl er geen fysiek bewijs is voor een ziekte, nu het theoretische fundament
dat aan de basis ligt van de ziekte-hypothese officieel is ontkracht?

Bron: Metronieuws.nl
http://www.ninefornews.nl/menselijke-ge ... ngebieden/
Zo bekeken is het bewustzijn geen bemiddelaar tussen geest en hersenen, maar vormen de hersenen zélf de geest, ziel en bewustzijn, dat een middel is, via het lichaam, voor communicatie waardoor ``ons persoonlijk bewustzijn zich kan verbreden en verdiepen'
Aanvullend:
Er worden kinderen geboren met maar de helft van hun hersenen.
Toch kunnen zij (tegen de verwachtingen in) normaal functioneren.
Dat bewijst toch dat de geest, ziel en bewustzijn onstoffelijk zijn.
Anders zou het zichtbaar/merkbaar moeten zijn in hun lichamelijk en geestelijk functioneren.
Daarbij..... het lichaam wordt bezield. Het is niet de ziel die belichaamd wordt.
Het lichaam dient als voertuig voor de ziel.
Het lichaam met al zijn mogelijk en onmogelijkheden is het gereedschap;
het heeft de taak de optimale condities te creëren voor de ziel om te groeien.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Gast1 » 02 sep 2015, 17:14

univers schreef:Ik heb het toch lekker gelezen :lekkapuh:
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden ... :grin:

Il guercio

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Il guercio » 02 sep 2015, 21:00

Menselijke geest zetelt niet in hersengebieden

Het fundament van de psychiatrie is officieel ontkracht met een onderzoek van de
Universiteit van Iowa dat is gepubliceerd in het tijdschrift PloS One.
Dit is precies wat ik ook beweer. Het bewustzijn is over de gehele hersenen verdeeld, en daarmee samenhangend ook over je hele lichaam.
Er worden kinderen geboren met maar de helft van hun hersenen.
Toch kunnen zij (tegen de verwachtingen in) normaal functioneren.
Dat bewijst toch dat de geest, ziel en bewustzijn onstoffelijk zijn.
En dat is ook precies wat ik beweer. De ziel, geest en bewustzijn zijn uitingsvormen van de niet materieele kant van de materie-magische engelenstof medaille. De ziel, geest en het bewustzijn (dat zoals eerder gezegd ook wel eens over heel de eenheid ziel, geest-lichaam verdeeld kan zijn) worden gevormd uit de afscheiding van de magische engelenstof van de materie, hetgeen in de hersenen gebeurt. Daarbij blijven het lichaam (materie) en de ziel, geest, magische engelenstof (het niet materieele) in hecht, onlosmakelijk contact met elkaar staan, zoals in bijvoorbeeld een elektron ook het geval is. Ook een dood iets als een elektron bevat ziel, die echter dood is, of slaapt. In de loop van de evolutie scheiden materie en ziel zich (vooral in wezens met hersenen) in de hersenen (het zielsgedeelte van de medaille) en een lichaam (de materieele kant van de medaille), zonder dat hechte contact kwijt te raken.

Dient het lichaam als voertuig van de ziel? Als je op deze vraag ``ja`` als antwoord geeft dan impliceert dat dat de ziel belangrijker is dan het lichaam. Je kan met evenveel recht stellen dat de ziel een vereiste is om ons lichaam, dat toch zeker ook wel tot jezelf gerekend mag worden, overal heen toe brengen en zo ons lichaam steeds nieuwe ervaringen te laten opdoen (waaronder het lichaam bewust van zichzelf laten worden).

Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord wat met de niet Natuurkundige term ``energie`` wordt bedoelt. Het is toch een woord dat iets betekent, net zoals de energie in de Natuurkunde. Maar wat is die betekenis dan? :search:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door univers » 02 sep 2015, 21:18

Maar wat is die betekenis dan?
Als natuurkundige, moet jij het toch antwoord weten ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 02 sep 2015, 22:38

Il guercio schreef:
Menselijke geest zetelt niet in hersengebieden

Het fundament van de psychiatrie is officieel ontkracht met een onderzoek van de
Universiteit van Iowa dat is gepubliceerd in het tijdschrift PloS One.
Dit is precies wat ik ook beweer. Het bewustzijn is over de gehele hersenen verdeeld, en daarmee samenhangend ook over je hele lichaam.
Zoals ik het zie is het bewustzijn ( in de zin van.... bewust zijn van) als een wolk van energie die door het lichaam wordt gevoeld maar daar niet als materie aanwezig is.
Het lichaam met zijn mogelijkheden is alleen het gereedschap waardoor die energie kan worden aangewend om bewust te worden.
De hersenen zijn het 'vertaalcentrum' (ook gereedschap) om datgene wat het lichaam bewust ervaart, te vertalen naar........ bijvoorbeeld een emotie die gevoeld wordt.
Taigitu schreef:Er worden kinderen geboren met maar de helft van hun hersenen.
Toch kunnen zij (tegen de verwachtingen in) normaal functioneren.
Dat bewijst toch dat de geest, ziel en bewustzijn onstoffelijk zijn.
Il guercio schreef:En dat is ook precies wat ik beweer. De ziel, geest en bewustzijn zijn uitingsvormen van de niet materieele kant van de materie-magische engelenstof medaille. De ziel, geest en het bewustzijn (dat zoals eerder gezegd ook wel eens over heel de eenheid ziel, geest-lichaam verdeeld kan zijn) worden gevormd uit de afscheiding van de magische engelenstof van de materie, hetgeen in de hersenen gebeurt.
Je hebt een ander uitgangspunt als dat ik heb. Ik zie het andersom. De afscheiding wordt niet gevormd uit de magische engelenstof, waaruit de ziel, geest en bewustzijn wordt gevormd. Juist door de bezieling van het lichaam heeft het lichaam gebruik gekregen, en daarmee de mogelijkheden (gereedschap), om de optimale condities te creëren waardoor de ziel kan groeien. De ziel, geest en bewustzijn zijn eeuwig. Het lichaam vervalt tot stof en wordt door de aarde opnieuw opgenomen. Zo wordt het in stofvorm in allerlei processen in de aarde weer als grondstof voor allerlei andere stoffelijke creaties. De ziel slaat het 'geleefde', dat ze met dat lichaam heeft ervaren, op. Want het ging om de groei van de ziel, niet van het lichaam.
Il guercio schreef:Daarbij blijven het lichaam (materie) en de ziel, geest, magische engelenstof (het niet materieele) in hecht, onlosmakelijk contact met elkaar staan, zoals in bijvoorbeeld een elektron ook het geval is. Ook een dood iets als een elektron bevat ziel, die echter dood is, of slaapt. In de loop van de evolutie scheiden materie en ziel zich (vooral in wezens met hersenen) in de hersenen (het zielsgedeelte van de medaille) en een lichaam (de materieele kant van de medaille), zonder dat hechte contact kwijt te raken.
Zoals ik hierboven schrijf, zie ik dat anders.
Il guercio schreef:Dient het lichaam als voertuig van de ziel? Als je op deze vraag ``ja`` als antwoord geeft dan impliceert dat dat de ziel belangrijker is dan het lichaam. Je kan met evenveel recht stellen dat de ziel een vereiste is om ons lichaam, dat toch zeker ook wel tot jezelf gerekend mag worden, overal heen toe brengen en zo ons lichaam steeds nieuwe ervaringen te laten opdoen (waaronder het lichaam bewust van zichzelf laten worden).
Nee, het lichaam vervalt, de ziel gaat verder. De ziel zal op een gegeven moment weer een lichaam (foetus) kiezen om die te bezielen, wat ook wel de 'godsvonk' wordt genoemd.
Kinderen tot 5 ongeveer 5 jaar kunnen soms hun vorige leven (in een ander lichaam) herinneren en daar over vertellen. Daar zijn hele frappante verhalen bij die gecontroleerd zijn en niet anders kunnen worden beschreven als een reïncarnatie.
Il guercio schreef:Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord wat met de niet Natuurkundige term ``energie`` wordt bedoelt. Het is toch een woord dat iets betekent, net zoals de energie in de Natuurkunde. Maar wat is die betekenis dan? :search:
Zoals je blijft terugkomen op nog een andere term naast de natuurkundige term voor 'energie'....... Er is maar één energie in de kosmos. Een energie die alles verbindt met elkaar. Zouden er twee energieën dat hadden we dat wel gemerkt.
De natuurkundigen beperken zichzelf door alleen de wetenschappelijke te bewijzen energie aan te dragen. Zie hieronder een paar voorbeelden van wetenschappelijke vormen van energie:
Vormen van energie
Binnen de context van de natuurwetenschappen worden verschillende vormen van energie gedefinieerd. Deze omvatten:
Kinetische energie (bewegingsenergie)
Gravitatie-energie (energieverandering in een gravitatieveld: zie ook Potentiële energie)
Elektromagnetische energie
Kernenergie (Nucleaire energie)
Warmte (thermische energie)
Straling
Chemische energie
Elektrische energie
Magnetische energie
Elastische energie
Geluidsenergie
Lichtenergie
Massa (E=mc2)
Ik denk dat je waarschijnlijk struikelde over het woord 'energetische energie'.
Energetische energie is subtiele fijnstoffelijke energie wat ook wel het energetische lichaam of Aura wordt genoemd. Energetische energie is niet waar te nemen met onze lagere velden van bewustzijn. Een energetische disbalans ontstaat daar waar wij ons met de lagere velden van bewustzijn hebben verbonden waardoor de astrale wereld wordt aangetrokken.
http://www.encyclo.nl/begrip/Energetische%20energie
En dan bedoel ik de diverse manieren die er zijn om iemand met een lichamelijk probleem te helpen door met je handen of naalden, het zelfhelend vermogen van het lichaam te activeren. Zo is er acupunctuur, wat nu ook door meerdere huisartsen wordt gepraktiseerd. En zo kan je, als je aanleg hebt, met je handen magnetiseren en het lichaam activeren tot heling. En bij al die manieren van heling wordt energie gebruikt.
Bij magnetiseren, Reiki en andere vormen van behandelen geven de behandelaars energetische energie door via hun handen die ze op, of net boven het lichaam van de te behandelen persoon te leggen/houden.
Een wetenschappelijk natuurkundige kan hier niets mee, maar ook in deze vorm van energie gebruiken tappen we uit het energieveld waar we met z'n allen en alles aanwezig in zijn. Ons leven is een voortdurend zenden en ontvangen van universele energie
Afbeelding

Anders kan ik het niet uitleggen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door univers » 02 sep 2015, 23:25

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Gast1 » 03 sep 2015, 07:07

Gast1 schreef:Ik heb deze post van mij, nader bezien, weggehaald.
... en ook deze post heb ik weggehaald.
De reden dat ik dat weg hebt gehaald, is dat het nergens op sloeg.
Tijd voor een pauze ...
Laatst gewijzigd door Gast1 op 03 sep 2015, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Il guercio

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Il guercio » 03 sep 2015, 20:57

Energetische energie is subtiele fijnstoffelijke energie wat ook wel het energetische lichaam of Aura wordt genoemd. Energetische energie is niet waar te nemen met onze lagere velden van bewustzijn. Een energetische disbalans ontstaat daar waar wij ons met de lagere velden van bewustzijn hebben verbonden waardoor de astrale wereld wordt aangetrokken.
Dit helpt mij ook niet echt verder daar je bij de definitie van die energie juist datgene gebruikt wat je beweert te verklaren, namelijk energie.
Nee, het lichaam vervalt, de ziel gaat verder. De ziel zal op een gegeven moment weer een lichaam (foetus) kiezen om die te bezielen, wat ook wel de 'godsvonk' wordt genoemd.
Kinderen tot 5 ongeveer 5 jaar kunnen soms hun vorige leven (in een ander lichaam) herinneren en daar over vertellen. Daar zijn hele frappante verhalen bij die gecontroleerd zijn en niet anders kunnen worden beschreven als een reïncarnatie.
Kijk, dit is weer heel stellig neergeschreven, alsof het de absolute waarheid is. Ik geloof ook in reincarnatie (en zie het niet als een absolute waarheid hetgeen jij wel doet), hetgeen nog niet wil zeggen dat ziel en materie niet hecht aan elkaar verbonden zijn. De Natuur zorgt voor mij dat ik na een volgende grote knal weer als dezelfde op een andere wereld terecht kom en er weer eenzelfde scheiding van ziel en materie zal plaatsvinden. De wereld waarin ik terecht kom zal een andere zijn, ik zal een andere taal spreken, maar van dezelfde mensen houden als ik nu doe, aangezien die ook allemaal reincarneren. Na mijn dood maakt mijn ziel weer deel uit van de dode, of slapende materie-ziel eenheid. De Natuur is wat voor mij heilig is, en waarop ik mijn werelbeeld bouw. En dat laat ik door niemand onder mij vandaan halen.

Ik heb het gevoel als ik de berichten van taigutu lees dat hij anderen naar zijn kant van het verhaal wil overhalen, terwijl er vele verhalen de ronde doen, en van geen van die verhalen kan je stellen dat ze de waarheid verkondigen. Het blijven verhaaltjes, hoe objectief ze ook gebracht worden.
En al die filmpjes vind ook ik heel mooi! Zij laten mij de schoonheid en kracht van de Natuur zien!

Rest de vraag, wordt onder energetische energie nu hetzelfde gezien als de energie die in de Natuurkunde gangbaar is? Zo nee, wat is het dan. En dan graag een uitleg zonder dat in die uitleg het woord energie voorkomt.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door univers » 03 sep 2015, 21:39

:post: ;P!

Dit is niet de enige wereld, waarop je reincarneer.
Dus je weet nooit hoe je er uit ziet. :aliensmile:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Zoeker » 03 sep 2015, 21:46

Il guercio schreef: Rest de vraag, wordt onder energetische energie nu hetzelfde gezien als de energie die in de Natuurkunde gangbaar is? Zo nee, wat is het dan. En dan graag een uitleg zonder dat in die uitleg het woord energie voorkomt.

Energie is maar voor 1 uitleg vatbaar. Energie is trilling, vibratie. Iemand staat bijvoorbeeld te trillen van woede.
Woede is een teken van afgescheidenheid. De energie zit in de desbetreffende mens opgesloten en kan er niet uit. Nu bezit de mens de mogelijkheid om zich op de grote kosmische energiecentrale aan te sluiten. Dan kan je met jouw energie andere mensen 'healen'. Dan kan je ook bewustworden van hoe die kosmische energie door je heen stroomt.

Hoe de kosmische energie zich in jou of mij gedraagt hangt af van of je nog afgescheiden bent.
In feite heb je niks aan een uitleg, je moet het ervaren.
Want: hoe zou je aan iemand ooit kunnen uitleggen hoe het voelt om woedend te zijn als die persoon nog nooit woedend is geweest?

Als je het dus perse wilt weten dien je je afgescheidenheid op te heffen.
Kenmerk van afgescheidenheid is het hebben van begeertes en een gerichtheid op de buitenwereld.
Kenmerk van afgescheidenheid is aangeleerde deugd herkenbaar als principes en overtuigingen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door univers » 03 sep 2015, 21:57

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Il guercio

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Il guercio » 04 sep 2015, 00:31

Energie is maar voor 1 uitleg vatbaar. Energie is trilling, vibratie.
Dus energie is vibratie, trilling. Ik tril van woeden. Dan laat ik door dat trillen toch zien dat ik woedend ben. Of door schreeuwen. En daardoor ben ik toch niet afgesloten. Iedereen kan zien en horen dat ik woedend ben. Bovendien, vibratie is geen energie maar bevat energie. Bewegingsenergie en potentiele energie. Als ik woedend ben bevat ik behoorlijk wat energie die als stoom mijn oren uit kan komen, daarmee mijn woede aan de wereld tonend.
Nu bezit de mens de mogelijkheid om zich op de grote kosmische energiecentrale aan te sluiten.
Wat is de grote kosmische energiecentrale? Ik beschouw dit hele verhaal als wat gestoei met moeilijke woorden om het geheel interessant te maken, zonder dat er iets concreets uit voortkomt.
Hoe de kosmische energie zich in jou of mij gedraagt hangt af van of je nog afgescheiden bent.
Wat is kosmische energie? Energie opgewekt door de kosmische energiecentrale? En wat betekent het dat je nog afgescheiden bent? Afgescheiden van de kosmische energie?
Gelukkig hebben we het magnetisch energieveld om de Aarde heen om ons van die kosmische energie af te schermen? Ik zou er niet graag in verbinding mee staan! Maar dan bedoel ik waarschijnlijk iets anders met energie.
Dus, nu voor de laatste maal, wat wordt er in het verhaal van jou en bijvoorbeeld taigitu bedoeld met energie? En dan gewoon de definitie ervan, net zoals er in de Natuurkunde een definitie van energie kan worden gegeven. Het woord moet toch een betekenis hebben?

Plaats reactie