7 manieren om het hart-veld te versterken–de meest krachtig

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

7 manieren om het hart-veld te versterken–de meest krachtig

Bericht door taigitu » 31 jan 2016, 10:29

7 Manieren om het hart-veld te versterken – de meest krachtige genezer

Afbeelding

Bijna elke ziekte begint met een disbalans in het energiesystemen van het lichaam, vooral in de communicatie over en weer tussen het hart, de hersenen en het lichaam. Herstel deze disbalans en er is geen ziekte meer, nooit. Het hart kan een elektrisch veld genereren dat 100 keer groter is dan de hersenen en een magnetisch veld dat 5000 keer groter is. Gebruik jij dat ook om jezelf te genezen?

Emoties zijn trillingen die consequent invloed uitoefenen op onze werkelijkheid. De hele dag denken wij niet alleen; we voelen vooral. Nummer één oorzaak van ziekte is de energetische en emotionele toestand. Belangrijker dan welk supplement, voeding of medische behandeling ook is hoe jij jezelf emotioneel verbindt met het gevoel van welzijn en welbevinden. Er is slechts een oorzaak van ziekte en dat heeft te maken met energie en onevenwichtigheden in de frequentie van je lichaam. Maak dat in orde en ziekte kan niet bestaan. Onmogelijk.

Alle emoties zijn een variant op de twee basis emoties: angst en liefde.

Angst/stress zorgt voor verkramping. Het remt de creativiteit, hersenactiviteit en de werking van het immuunsysteem; langdurige stress en angst leidt tot overspannenheid.

Liefde en positieve overtuigingen en emoties veroorzaken een verbetering van creativiteit, je fysieke en mentale uithoudingsvermogen en productiviteit. Dit is een kwestie van hart-wiskunde, van logisch nadenken: wanneer men de juiste informatie heeft, neemt men betere beslissingen.

De kwaliteit van jouw werkelijkheid wordt positief beïnvloed door een liefdevol hart-veld.

De emotionele reactie van het lichaam op gebeurtenissen gebeurt niet altijd "top-down" (de hersenen sturen signalen naar het hart en andere organen en het lichaam reageert dienovereenkomstig). Ons hart zendt eerder eigen signalen naar de hersenen en andere organen en het lichaam reageert daarop.

De tweerichtingscommunicatie tussen de cognitieve en emotionele systemen gaat via de hersenen, maar het aantal neurale verbindingen gaande van de emotionele centra naar de cognitieve centra is veel groter dan het aantal verbindingen de andere kant op. Heb je ooit een "intuïtieve snelle" beslissing genomen? Uit een impuls? Een risico genomen, omdat je erin geloofde? Het onderzoek van HeartMath helpt verklaren welke invloed emoties hebben op ons vermogen om na te denken en te handelen.

De onderzoekers van Heartmath hebben ontdekt dat het hartmechanisme en de zenuwcentra van het hart zo complex en actief zijn, dat het hart als een eigen “mini-brein” kan worden beschouwd. We weten nu dat het hart cellen bevat die noradrenaline en dopamine (neurotransmitters) produceren. Men heeft lang gedacht dat deze alleen geproduceerd werden door de hersenen en gangliën buiten het hart.

Nog opmerkelijker is de ontdekking dat het hart oxytocine produceert, het "liefdeshormoon".

7 eenvoudige acties om positieve gevoelens op te wekken:

1. Denk aan de collega’s die jou vandaag hebben geholpen. Bedank ze in je hart. Denk na over je huidige opdrachten en taken. Weet dat jij ze tot een goed einde zal brengen en werk vanuit dit gevoel.

2 Wat zou jij professioneel graag willen hebben? Een nieuw project? Met wie? Denk er in detail over na. Ben specifiek en stel je voor dat je er al mee bezig bent.

3. Voed het gevoel van vreugde in je hart. Vanuit deze ruimte neem je de passende stappen om het te laten gebeuren.

4 Vind manieren om je collega's te helpen, of ze te laten voelen dat jij aandacht voor hen hebt. Doe iedere dag een (on)zichtbare daad van vriendelijkheid of meer als je wilt.

5 Voordat je begint met werken, zeg dank voor dit werk en houd de manier voor ogen hoe jouw ideale werkdag eruit moet zien.

6 Ben dankbaar aan het einde van de werkdag en laat negatieve emoties wegvloeien (die uit angst opkomen waarvan we weten dat het een illusie is). Neem ze niet mee naar huis, houd ze niet in stand.

7 Lach om de crisis – we hebben allemaal te maken met het snelle tempo van de wereld. Er is te veel te doen in te weinig tijd en met te weinig middelen. In het NU leven is slechts een theoretisch concept voor de meesten van ons. Angst is wijd verspreid en vervuilend op een cellulair niveau. Het veroorzaakt hypertensie, auto-immuunziekten, kanker, onvruchtbaarheid, chronische rugklachten, angst en depressie. Het verschil is de manier waarop we met deze crisis omgaan, want we kunnen leren in alle rust te midden van de chaos te staan.

Kunnen we het leven creëren wat we willen?
Zijn we oprecht in onze uitingen?
Kunnen we begrenzende overtuigingen identificeren en loslaten?
Kunnen we een nieuw engagement aangaan met compassie, overvloed, liefde en betrokkenheid? Het zal zich in je lichaam en intenties weerspiegelen!

Michael Forrester is een spiritueel counselor en spreker in Japan, Canada en de Verenigde Staten.
Bron: http://www.wakingtimes.com/2014/08/15/7 ... ing-force/
http://www.wijwordenwakker.org/content. ... P2565&l=NL
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: 7 manieren om het hart-veld te versterken–de meest krachtig

Bericht door taigitu » 31 jan 2016, 10:33

The Spiritual Heart -- is in a way a little like a smart phone, invisibly connecting us to a large network of information. It is through an unseen energy that the heart emits that humans are profoundly connected to all living things. The energy of the heart literally links us to each other. Every person's heart contributes to a 'collective field environment.' This short video explains the importance of this connection and how we each add to this collective energy field. The energetic field of the heart even connects us with the earth itself.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: 7 manieren om het hart-veld te versterken–de meest krachtig

Bericht door Gast1 » 31 jan 2016, 11:47

Beschouw mijn reactie s.v.p. beslist niet als een aanval.
Ik vind het een mooie tekst die volgens mij met de beste bedoelingen geschreven is.

Ik wil er graag dieper op ingaan met een kleurtje:
Michael Forrester schreef:
7 Manieren om het hart-veld te versterken – de meest krachtige genezer

Bijna elke ziekte begint met een disbalans in het energiesystemen van het lichaam, vooral in de communicatie over en weer tussen het hart, de hersenen en het lichaam.
Herstel deze disbalans en er is geen ziekte meer, nooit.
Het hart kan een elektrisch veld genereren dat 100 keer groter is dan de hersenen en een magnetisch veld dat 5000 keer groter is.
Gebruik jij dat ook om jezelf te genezen? Misschien (nog) niet, ik 'genees' mij zelf vooral in mijn hoofd, maar voel het in mijn hart.

Emoties zijn trillingen die consequent invloed uitoefenen op onze werkelijkheid. De hele dag denken wij niet alleen; we voelen vooral.
Nummer één oorzaak van ziekte is de energetische en emotionele toestand.
Belangrijker dan welk supplement, voeding of medische behandeling ook is hoe jij jezelf emotioneel verbindt met het gevoel van welzijn en welbevinden.
Er is slechts een oorzaak van ziekte en dat heeft te maken met energie en onevenwichtigheden in de frequentie van je lichaam.
Maak dat in orde en ziekte kan niet bestaan. Onmogelijk.

Alle emoties zijn een variant op de twee basis emoties: angst en liefde.

Angst/stress zorgt voor verkramping. Het remt de creativiteit, hersenactiviteit en de werking van het immuunsysteem; langdurige stress en angst leidt tot overspannenheid.
Angst, ik weet het niet. Het zou kunnen dat ik het heb gehad, maar ik ben me daar niet bewust van.
Ik heb altijd vertrouwen gehad en dat heb ik nog steeds. Stress echter, heb ik zeker wel gekend.
Het heeft bij mij geleid tot een grote mate van creativiteit.
Maar langere stress, zeg eens een periode van ruim drie jaren, heeft mij helaas wel een beetje verkrampt.
De fysiotherapeut is lekker bezig met mij en ik pak mijn meditaties weer op.
Dat gaat beslist goed komen.


Liefde en positieve overtuigingen en emoties veroorzaken een verbetering van creativiteit, je fysieke en mentale uithoudingsvermogen en productiviteit.
Dit is een kwestie van hart-wiskunde, van logisch nadenken: wanneer men de juiste informatie heeft, neemt men betere beslissingen. Yesss ...

De kwaliteit van jouw werkelijkheid wordt positief beïnvloed door een liefdevol hart-veld.

De emotionele reactie van het lichaam op gebeurtenissen gebeurt niet altijd "top-down" (de hersenen sturen signalen naar het hart en andere organen en het lichaam reageert dienovereenkomstig).
Ons hart zendt eerder eigen signalen naar de hersenen en andere organen en het lichaam reageert daarop. Okay ...

De tweerichtingscommunicatie tussen de cognitieve en emotionele systemen gaat via de hersenen, maar het aantal neurale verbindingen gaande van de emotionele centra naar de cognitieve centra is veel groter dan het aantal verbindingen de andere kant op. Heb je ooit een "intuïtieve snelle" beslissing genomen? Jawel! Uit een impuls? Jawel! Een risico genomen, omdat je erin geloofde? Jawel! Het onderzoek van HeartMath helpt verklaren welke invloed emoties hebben op ons vermogen om na te denken en te handelen.

De onderzoekers van Heartmath hebben ontdekt dat het hartmechanisme en de zenuwcentra van het hart zo complex en actief zijn, dat het hart als een eigen “mini-brein” kan worden beschouwd. We weten nu dat het hart cellen bevat die noradrenaline en dopamine (neurotransmitters) produceren. Men heeft lang gedacht dat deze alleen geproduceerd werden door de hersenen en gangliën buiten het hart.

Nog opmerkelijker is de ontdekking dat het hart oxytocine produceert, het "liefdeshormoon".

7 eenvoudige acties om positieve gevoelens op te wekken:

1. Denk aan de collega’s die jou vandaag hebben geholpen. Bedank ze in je hart. Denk na over je huidige opdrachten en taken. Weet dat jij ze tot een goed einde zal brengen en werk vanuit dit gevoel.
Ik denk niet aan collega's, maar aan mensen in het algemeen.

2 Wat zou jij professioneel graag willen hebben? Niets.Een nieuw project? Voorlopig niet. Met wie? Met mijzelf en dus het universum. Denk er in detail over na. Ben specifiek en stel je voor dat je er al mee bezig bent. Misschien ben ik dat ook al wel.

3. Voed het gevoel van vreugde in je hart. Vanuit deze ruimte neem je de passende stappen om het te laten gebeuren.
Ja, dat doe ik en ben er volop mee bezig. Dat levert me weer een beetje een aangename stress op.

4 Vind manieren om je collega's te helpen, of ze te laten voelen dat jij aandacht voor hen hebt. Doe iedere dag een (on)zichtbare daad van vriendelijkheid of meer als je wilt.
Ik bemerk nu pas dat het blijkbaar over een werksituatie gaat. Ook nu weer vervang ik het woordje collega's door 'mensen'.

5 Voordat je begint met werken, zeg dank voor dit werk en houd de manier voor ogen hoe jouw ideale werkdag eruit moet zien.
De werksituatie dus toch. Ik neem het in het algemeen ...

6 Ben dankbaar aan het einde van de werkdag en laat negatieve emoties wegvloeien (die uit angst opkomen waarvan we weten dat het een illusie is). Neem ze niet mee naar huis, houd ze niet in stand.
Glimlach ...

7 Lach om de crisis – we hebben allemaal te maken met het snelle tempo van de wereld. Er is te veel te doen in te weinig tijd en met te weinig middelen. In het NU leven is slechts een theoretisch concept voor de meesten van ons. Angst is wijd verspreid en vervuilend op een cellulair niveau. Het veroorzaakt hypertensie, auto-immuunziekten, kanker, onvruchtbaarheid, chronische rugklachten, angst en depressie. Het verschil is de manier waarop we met deze crisis omgaan, want we kunnen leren in alle rust te midden van de chaos te staan. Helemaal mee eens ...

Kunnen we het leven creëren wat we willen? Ja, maar we hebben niets te willen ... 'We creëren' of we willen of niet.
Zijn we oprecht in onze uitingen? Dat weet ik niet, ik denk wel dat ik het ben.
Kunnen we begrenzende overtuigingen identificeren en loslaten? Dat weet ik niet, ik denk wel dat ik het doe, daar waar ik geen invloed op heb.
Kunnen we een nieuw engagement aangaan met compassie, overvloed, liefde en betrokkenheid? Het zal zich in je lichaam en intenties weerspiegelen! Ik doe dit werkelijk al jaren, maar ... nee ... het komt beslist goed. Ik heb het altijd met liefde gedaan en dat voelde heel goed.

Michael Forrester is een spiritueel counselor en spreker in Japan, Canada en de Verenigde Staten.
Bron: http://www.wakingtimes.com/2014/08/15/7 ... ing-force/
http://www.wijwordenwakker.org/content. ... P2565&l=NL

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: 7 manieren om het hart-veld te versterken–de meest krachtig

Bericht door taigitu » 31 jan 2016, 12:05

Gast1 schreef:Beschouw mijn reactie s.v.p. beslist niet als een aanval.
Ik vind het een mooie tekst die volgens mij met de beste bedoelingen geschreven is.

Ik wil er graag dieper op ingaan met een kleurtje:
Nee, dat doe ik in het geheel niet.
Ik zie het als een 'zelfgesprek' dat je hebt met wat staat geschreven.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse


Plaats reactie