Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door MetalPig » 07 jul 2017, 16:20

Gast1 schreef:Ik ben ook wel een beetje een rare ... maar dat wist je al, toch? :wink:
[whistle]

gusteman

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door gusteman » 07 jul 2017, 18:15

Gast1 schreef:Het enige wat nog openstaat zijn mijn twee vragen.
Ik doe een poging, beste Gast1, ik doe een poging.

Als ik het goed heb doel je op deze twee vragen
Gast1 schreef:Misschien wel nuttig of belangrijk om het er eens met alle forumleden onder elkaar over eens te worden hoe de aanhalingstekens dienen gebruikt te worden, niet?
Maar dat schreef je zelf ook al ... :wink:
Begin je het allemaal al een beetje te doorzien?
Op je eerste vraag heb je zelf al een antwoord gegeven dus zie ik niet hoe ik daar nog iets aan toe kan voegen.
Tenzij misschien dat we het blijkbaar allebei eens zijn over de noodzaak aan eensgezindheid, maar dat lijkt me dermate evident te zijn dat alleen al de vermelding ervan zowat een pleonasme zou vormen.

De tweede vraag heeft dan weer zo veel potentieel dat ze niet te beantwoorden valt. Want wat dien ik te begrijpen onder "het allemaal"?
Heb je het over het gebruik van aanhalingstekens? Of verwijs je zijdelings ook naar andere discussies?

Indien je het uitsluitend hebt over het gebruik van aanhalingstekens en de linken die je hebt meegegeven dan kan ik je nu al meegeven wat ik wel heb doorzien: op de webpagina's waar jij naar verwijst wordt eigenlijk hetzelfde gesteld als wat ik reeds meegaf via een andere bron, namelijk dat als puntje bij paaltje komt het een kwestie is van afspraken gezien de diverse mogelijkheden.

Op alle webpagina's die dit behandelen vind ik ook geen regels specifiek voor schriftelijke internet discussies, enkel voor auteurs van geschreven werken (boeken, kranten, tijdschriften en dergelijke).

Want naast het standaard gebruik van aanhalingstekens worden die in dergelijke discussies ook nog eens figuurlijk gebruikt, om een bepaalde stem intonatie na te bootsen.
En daarvoor heb ik nog nergens een regel of richtlijn gevonden.

Tot zover over het gebruik van aanhalingstekens. :wink:

Of had je vraag betrekking op iets anders? Dan lees ik het hier wel. :grin:

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 08 jul 2017, 08:11

gusteman schreef:
Gast1 schreef:Het enige wat nog openstaat zijn mijn twee vragen.
Ik doe een poging, beste Gast1, ik doe een poging.
En die poging is gelukt mijn beste gusteman.
Ik heb geen enkele vraag meer.
Verder verwijs ik naar mijn opmerking van 29 juni 11:42 uur.

Plaats reactie