Het begrip 'fatsoen' ...

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Tammy » 05 jun 2018, 18:47

Nu snap ik je beter Witte wel. :grin:
En leuk dat jij niet kwaad word op mij als ik dat zeg over Brabant.
Want mensen waar ik dat dus ook gewoon tegen zeg waar ik woon kijken me dan niet leuk aan. :mrgreen:
En ik wacht dan op de harde verontwaardiging van ze met een houding van : kom maar zeg het maar.
En verdorie de meeste doen het dan nog niet.
Maar wel als ik weg ben, ik wen daar nooit aan beste Witte wel . [joker]
Het taalgebruik verschilt per streek, evenals het woordgebruik. Sommig woordgebruik kan voor de een kwetsend over komen en voor de ander niet.
Klopt en dat maakt het heel moeilijk zeker op forums want je ziet de lichaamstaal niet.
Maar daarnaast kan men ook gewoon heel bot en lomp zijn.
En sommige kunnen daar meer tegen dan de andere.

Je hebt het ook over de kerk, ik heb daar gelukkig nooit mee te maken gehad.
Maar die kunnen mensen helaas monddood maken.
Kan het mezelf niet voorstellen maar ik weet dat het is gebeurd en nog bestaat helaas.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Tammy » 05 jun 2018, 18:53

Uit Taigitu haar interessante bericht over hoe men heel lang geleden vloekte :
n Haaieneiland (het met de Thea Beckmanprijs bekroonde boek, red.) komt een zeeman voor die een groot arsenaal aan 17de-eeuwse scheldwoorden heeft.
Tientallen – ik gebruik ze met veel plezier. Hansworst, uilenkop, luis, hondsvot, pezewever, om er een paar te noemen.

Wat een schattige namen vind ik. :grin:
Maar daar dachten ze toen dus anders over.

Afbeelding

En die Bond tegen Vloeken gaat wel ver inderdaad als ze dit soort woorden erg vinden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Witte wel » 05 jun 2018, 18:58

Daar ben ik het met Mypos eens dat het op sommige andere fora er hard aan toe gaat. Hier kennen we een wat gematigdere versie. :knots:
Voornamelijk fora over politiek en andere bestuurlijke maatschappelijke zaken is goed moderaten noodzakelijk want daar kan het er tekeer gaan. Daar heb je ook vaker te maken met trollen die de boel behoorlijk kunnen verzieken. Dat is hier niet en daarom begrijp ik ook niet waarom er zo'n drukte is gemaakt de laatste dagen. Het zal wel aan mij liggen dan. :shock:
Tammy schreef:
05 jun 2018, 18:47
En leuk dat jij niet kwaad word op mij als ik dat zeg over Brabant.
:mrgreen: :mrgreen:
Kwestie van schouders ophalen en door blijven ademen.

Heeft unne Italiaan het geduld om tot tien te kunnen tellen dan? :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Tammy » 05 jun 2018, 19:04

Witte wel schreef :
Heeft unne Italiaan het geduld om tot tien te kunnen tellen dan?

Nee met moeite tot drie maar ik ben half Italiaans, de rest is Nederlands die kant telt door waar de andere kant is gestopt.
Jeetje wat een lange zin, maar dit als antwoord op je vraag. :mrgreen:

Trollen hebben we hier ook gehad , duurde soms bij mij even iets te lang voordat ik het door had.
Maar soms gaan bij mij die alarmbelletjes wel op tijd rinkelen.
Blijft moeilijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Witte wel » 05 jun 2018, 19:20

Op de politieke fora kom je er soms pas erg laat achter wie een trol is. Dat kan soms jaren duren. Ook op politieke fora vind je soms echte politici verscholen achter een of ander nick naampje en ze gebruiken diverse e-mail adressen om te registreren. Ik heb er al diverse voorbij zien komen in het verleden. Als administrator kan je dat zien.
Discussies gaan daar soms hard, grof, direct, beheerst of gewoon. Vaker wordt daar gescholden of gedreigd. Hier komt dat eens een keertje voor.
En daarna geven we mekaar weer :hands:

Toch.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Tammy » 05 jun 2018, 19:24

Jeetje dat klinkt akelig op die politieke forums.
Ik heb er nooit op gezeten.
Maar dat gaat daar wel heel ver zeg.
Dan gaat het hier inderdaad wat minder heftig.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Determinist » 07 jun 2018, 09:31

Er is een groot verschil tussen een persoon verbaal aanvallen of de mening van een persoon verbaal aanvallen.
Ad hominems kunnen niet door de beugel en op dit forum wordt dit niet geaccepteerd volgens de forum regels.

Het verschil tussen:

"Jij bent een idioot" versus "Jou idee is idioot"

Ik hou zelf ook niet van scheldwoorden. Behalve als ik op mijn duim sla.
Ik tracht altijd te proberen de persoon los te zien van zijn of haar ideeën of visies.

Ik respecteer mensen als ze respect verdienen. Maar visies die ik niet respecteer zullen nooit mijn respect krijgen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door MetalPig » 07 jun 2018, 09:47

Determinist schreef:
07 jun 2018, 09:31
Er is een groot verschil tussen een persoon verbaal aanvallen of de mening van een persoon verbaal aanvallen.
<...>
Ik tracht altijd te proberen de persoon los te zien van zijn of haar ideeën of visies.
Zo dacht ik ook altijd, maar ik kom daar een beetje van terug. Als een idee of visie geen respect verdient, waarom de persoon die die visie er op na houdt dan wel?
Ik vind het een lastige kwestie.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Determinist » 07 jun 2018, 10:34

MetalPig schreef:
07 jun 2018, 09:47
Zo dacht ik ook altijd, maar ik kom daar een beetje van terug. Als een idee of visie geen respect verdient, waarom de persoon die die visie er op na houdt dan wel?
Ik vind het een lastige kwestie.
Omdat je meer bent dan je visies. En je hebt ontelbare visies.

Voorbeeld. Ik heb familieleden die op Wilders stemmen. Ik heb geen respect voor (sommige) van zijn ideeën en oplossingen.
Op verjaardagen kan het er hard aan toe gaan als het om politiek gaat en vallen we elkaar aan op de inhoud en niet op de persoon.
Deze familieleden verdienen respect om wie ze zijn en wat ze doen, maar wat ze over de oplossingen van Wilders vinden heb ik geen respect voor.

Het is de kunst (maar ook de moeilijkheid) persoon en visie te scheiden en ook zo met elkaar te communiceren.

Zodra de visie de persoon wordt en je kritiek gaat dus van visie naar persoon, dan wordt het akelig en is het aan de personen om hun kritiek niet te persoonlijk te laten worden.
Is lastig. Maar als je die regel aanhoudt in discussies en je houd het alleen op de inhoud, dan zijn beschaafde discussies mogelijk.

Persoonlijke aanvallen worden bijna altijd uiteindelijk onfatsoenlijk en akelig en lijdt tot persoonlijke ruzies.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Fenna » 07 jun 2018, 10:51

;P!
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door gusteman » 07 jun 2018, 10:52

Determinist schreef:
07 jun 2018, 09:31
Ik tracht altijd te proberen de persoon los te zien van zijn of haar ideeën of visies.
Als oefening in het bestuderen van iemands psyche is dit een poging waard maar in elke vorm van sociale omgang bega je hier een beginsel fout.

Het is namelijk nog steeds zo dat het gedrag van een individu wordt bepaald door de gedachtegang van dat individu; wanneer je dan het individu los van de ideeën van dat individu gaat benaderen ben je toch behoorlijk aan het knoeien.

Zowat als een arts die een patiënt met psychische problemen gaat benaderen als iemand met een gebroken been. De patiënten klagen allebei over ongemakken, dat wel, maar daar stopt dan ook de overeenkomst.

Witte wel schreef:
05 jun 2018, 18:58
Voornamelijk fora over politiek en andere bestuurlijke maatschappelijke zaken is goed moderaten noodzakelijk ...
Probeer het de volgende keer eens met "modereren" beste Witte wel, dat "moderaten" steekt schril af tegen je doorgaans uitmuntend taalgebruik. ;)


Verder ben ik nog op zoek naar het verband tussen "bewustzijn en onderbewustzijn" en het onderwerp "Het begrip 'fatsoen'".

Offtopic: Meteen mooi meegenomen: leuk dat ik eindelijk eens een aanschouwelijk voorbeeld kan geven van waarom ik bij bepaalde tekstgedeelten dubbele aanhalingstekens (" ") gebruik ondanks dat er mij bij herhaling (evenwel naar mijn beleving niet helemaal terecht :mrgreen: ) op werd gewezen dat daarvoor de enkele aanhalingstekens (' ') dienen gebruikt te worden. Want indien ik de laatste optie had gebruikt dan stond er nu het volgende 'Het begrip 'fatsoen'' wat niet echt bijzonder duidelijk is.

Maar om on topic te blijven: ik zie niet echt waarom dit bijvoorbeeld niet onder Sociologie wordt besproken ... per slot gaat het toch over intermenselijke actie. [think]
Determinist schreef:Persoonlijke aanvallen worden bijna altijd uiteindelijk onfatsoenlijk en akelig en lijdt tot persoonlijke ruzies.
Kan inderdaad tot lijden leiden. :mrgreen:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door MetalPig » 07 jun 2018, 11:01

Determinist schreef:
07 jun 2018, 10:34
MetalPig schreef:
07 jun 2018, 09:47
Zo dacht ik ook altijd, maar ik kom daar een beetje van terug. Als een idee of visie geen respect verdient, waarom de persoon die die visie er op na houdt dan wel?
Ik vind het een lastige kwestie.
Deze familieleden verdienen respect om wie ze zijn en wat ze doen, maar wat ze over de oplossingen van Wilders vinden heb ik geen respect voor.
Maar gaat er dan geen respect af omdat ze Wilders stemmen?
Ik zou minder respect hebben voor Wilders-stemmers dan voor mensen die dat niet doen (ceteris paribus).

Een verwerpelijke visie hebben, valt dat voor jou niet onder 'wie ze zijn en wat ze doen'? Bij mij wel namelijk.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Mypos » 07 jun 2018, 11:19

Determinist schreef:
07 jun 2018, 09:31
Er is een groot verschil tussen een persoon verbaal aanvallen of de mening van een persoon verbaal aanvallen.
Ad hominems kunnen niet door de beugel en op dit forum wordt dit niet geaccepteerd volgens de forum regels.

Het verschil tussen:

"Jij bent een idioot" versus "Jou idee is idioot"

Ik hou zelf ook niet van scheldwoorden. Behalve als ik op mijn duim sla.
Ik tracht altijd te proberen de persoon los te zien van zijn of haar ideeën of visies.

Ik respecteer mensen als ze respect verdienen. Maar visies die ik niet respecteer zullen nooit mijn respect krijgen.
Dat vind ik wel erg narrowminded.

Trouwens als je zegt "visies die ik niet respecteer zullen nooit mijn respect krijgen" dat lijkt me nogal logisch. Je zegt het dubbelop.

Ieder mens en ook iedere visie behoort respect te krijgen. Dat je het er niet mee eens bent is wat anders en daar mag ook stevig over gediscusieerd worden maar als je niet eens de visie van een ander kan respecteren kan je ook nooit leren en groeien en dus je visie aanpassen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Tammy » 07 jun 2018, 11:48

Mypos schreef :
Ieder mens en ook iedere visie behoort respect te krijgen. Dat je het er niet mee eens bent is wat anders en daar mag ook stevig over gediscusieerd worden maar als je niet eens de visie van een ander kan respecteren kan je ook nooit leren en groeien en dus je visie aanpassen.

Mypos je hebt het over leren en groeien en je eigen visie aanpassen en dat kan alleen als je de visie van een ander respecteerd ?
En dat Ieder mens en ook iedere visie respect behoort te krijgen ?

Dit vind ik zo raar wat je zegt.
Ik zal een paar simpele voorbeelden hieronder plaatsen.
En waarom ik jouw zienswijze zo vreemd vind.

Ieder mens hoort dus respect te krijgen volgens jou ?


Van mij krijgen niet alle mensen respect.

Pedofielen-massamoordenaars-IS strijders-treiterkoppen-mensen die rotzakken zijn en hun vrouw en kinderen mishandelen -loverboys-drugscriminelen die kinderen verslaafd maken-verkrachters- zo kan ik nog doorgaan.

Die mensen krijgen niet mijn respect Mypos, die mensen vervloek ik.

Hetzelfde met visies :

Vrouwen die in bepaalde landen worden verkracht en dan zelf de schuld krijgen en worden gestenigd op een plein.
Of omdat ze vreemd is gegaan.

Mensen die ongelovig zijn worden onthoofd en homo`s worden van een muur gegooid want de visie is dat die dood moeten.
Die mensen mogen niet bestaan.

De visie dat vrouwen zonder mannelijke begeleiding niet naar buiten mogen .

Dat Trump inzake de natuurparken in de VS zegt dat er naar olie kan worden geboord of anderen grondstoffen, goed voor de economie volgens hem, wat betekend dat ze ook heilige grond waar de Native Americans hun doden eren ontheiligen.


Dat rijke mensen naar Afrika reizen om olifanten en leeuwen en andere dieren af te knallen en daar trots een foto van nemen.
Want hun visie is dat dat echt stoer is.

En zo heb ik nog heeeel veel anderen voorbeelden waar ik geen respect voor die visies kan hebben.


Jij schijnt dat wel te kunnen bij de paar voorbeelden die ik noem of niet ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Fenna » 07 jun 2018, 11:51

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door univers » 07 jun 2018, 11:53

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Determinist » 07 jun 2018, 11:55

gusteman schreef:
07 jun 2018, 10:52
Het is namelijk nog steeds zo dat het gedrag van een individu wordt bepaald door de gedachtegang van dat individu; wanneer je dan het individu los van de ideeën van dat individu gaat benaderen ben je toch behoorlijk aan het knoeien.
Daar maak je nog een verschil in gedrag vanuit visie en de visie zelf. Uiteraard bepalen visies je gedrag, maar in hoeverre die altijd verbonden zijn staat niet vast.

Als je een gedachtegang hebt die niet respectabel is en je gedrag wordt veroorzaakt vanuit die visie dan is dat gedrag ook niet respectabel.
Daar geef ik je gelijk in.

Maar in het voorbeeld van de Wilders stemmer. Welk gedrag zou daarbij horen die niet respectabel is?
Ik kan bij mijn familieleden niet een gedrag ontdekken die vanuit hun visie op Wilders veroorzaakt wordt.

Waarom zou ik dan die personen niet respecteren, als persoon, als ik een visie van die personen niet respecteer?
MetalPig schreef:
07 jun 2018, 11:01
Een verwerpelijke visie hebben, valt dat voor jou niet onder 'wie ze zijn en wat ze doen'? Bij mij wel namelijk.
Soms wel, maar vaak niet. Hangt van de visie zelf af. Zodra het naar extremen gaat komen visie en respect voor de persoon dichter bij elkaar, zeker als dit in het gedrag zichtbaar is.

In het dagelijks leven zijn gedachten of visies niet zo extreem. Op het werk kom je ook veel collega's tegen die andere ideeën hebben over hoe en wat binnen het bedrijf.
En sommige daarvan respecteer ik qua inhoud niet. Maar het blijven gewoon collega's die er andere gedachten op nahouden en hebben nog steeds het persoonlijke respect die ze verdienen.
Mypos schreef:
07 jun 2018, 11:19
Trouwens als je zegt "visies die ik niet respecteer zullen nooit mijn respect krijgen" dat lijkt me nogal logisch. Je zegt het dubbelop.

Ieder mens en ook iedere visie behoort respect te krijgen. Dat je het er niet mee eens bent is wat anders en daar mag ook stevig over gediscusieerd worden maar als je niet eens de visie van een ander kan respecteren kan je ook nooit leren en groeien en dus je visie aanpassen.
Ok, wellicht ben ik hier te onduidelijk.

Ik heb respect voor het hebben van visies. Iedereen heeft het recht om te denken wat ze willen.
Maar WAT ze denken, daar gaat mijn respect over.

En uiteraard kan door discussie mijn respect voor de inhoud van een visie veranderen. Ik kan het mis hebben en kan mijn respect verdienen als ik overtuigd wordt.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Mypos » 07 jun 2018, 12:18

Tammy schreef:
07 jun 2018, 11:48
Mypos schreef :
Ieder mens en ook iedere visie behoort respect te krijgen. Dat je het er niet mee eens bent is wat anders en daar mag ook stevig over gediscusieerd worden maar als je niet eens de visie van een ander kan respecteren kan je ook nooit leren en groeien en dus je visie aanpassen.

Mypos je hebt het over leren en groeien en je eigen visie aanpassen en dat kan alleen als je de visie van een ander respecteerd ?
En dat Ieder mens en ook iedere visie respect behoort te krijgen ?

Dit vind ik zo raar wat je zegt.
Ik zal een paar simpele voorbeelden hieronder plaatsen.
En waarom ik jouw zienswijze zo vreemd vind.

Ieder mens hoort dus respect te krijgen volgens jou ?


Van mij krijgen niet alle mensen respect.

Pedofielen-massamoordenaars-IS strijders-treiterkoppen-mensen die rotzakken zijn en hun vrouw en kinderen mishandelen -loverboys-drugscriminelen die kinderen verslaafd maken-verkrachters- zo kan ik nog doorgaan.

Die mensen krijgen niet mijn respect Mypos, die mensen vervloek ik.

Hetzelfde met visies :

Vrouwen die in bepaalde landen worden verkracht en dan zelf de schuld krijgen en worden gestenigd op een plein.
Of omdat ze vreemd is gegaan.

Mensen die ongelovig zijn worden onthoofd en homo`s worden van een muur gegooid want de visie is dat die dood moeten.
Die mensen mogen niet bestaan.

De visie dat vrouwen zonder mannelijke begeleiding niet naar buiten mogen .

Dat Trump inzake de natuurparken in de VS zegt dat er naar olie kan worden geboord of anderen grondstoffen, goed voor de economie volgens hem, wat betekend dat ze ook heilige grond waar de Native Americans hun doden eren ontheiligen.


Dat rijke mensen naar Afrika reizen om olifanten en leeuwen en andere dieren af te knallen en daar trots een foto van nemen.
Want hun visie is dat dat echt stoer is.

En zo heb ik nog heeeel veel anderen voorbeelden waar ik geen respect voor die visies kan hebben.


Jij schijnt dat wel te kunnen bij de paar voorbeelden die ik noem of niet ?
Ik heb respect voor ieder mens dus ook voor dit soort mensen. Dat jij vindt dat deze mensen niet "mogen" bestaan helpt de situatie toch niet? Het zorgt alleen voor negatieve shit in je eigen lichaam en geest.

Ik heb dus respect voor ieder mens en ook voor iedere visie ook al kan ik van bepaalde dingen ook walgen. Maar dat zijn mensen die zo enorm ver van het pad of het licht zijn afgedwaald dat ze dat soort dingen kunnen doen of geloven. Dat is gewoon diep triest.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door univers » 07 jun 2018, 12:24

Maar dat zijn mensen die zo enorm ver van het pad of het licht zijn afgedwaald dat ze dat soort dingen kunnen doen of geloven. Dat is gewoon diep triest.
Heb jij het licht en het pad gezien ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het begrip 'fatsoen' ...

Bericht door Tammy » 07 jun 2018, 12:34

Mypos schreef :
Dat jij vindt dat deze mensen niet "mogen" bestaan helpt de situatie toch niet? Het zorgt alleen voor negatieve shit in je eigen lichaam en geest.
Nou zeg je weer iets wat ik niet zeg.

Ik schrijf niet mogen bestaan in deze zin :
Mensen die ongelovig zijn worden onthoofd en homo`s worden van een muur gegooid want de visie is dat die dood moeten.
Die mensen mogen niet bestaan.
Ik bedoel hier mee dat de mensen die deze gruweldaden doen vinden dat ongelovigen en homo`s niet mogen bestaan.
Wel goed lezen Mypos of ik moet het wellicht duidelijker voor jou schrijven.

En voor de rest hoe jij deze mensen ziet die volgens jou van het licht af zijn .............tsja gelukkig is jouw visie niet de mijne en zal dat ook nooit worden.
Ieder mens en ook iedere visie behoort respect te krijgen. Dat je het er niet mee eens bent is wat anders en daar mag ook stevig over gediscusieerd worden maar als je niet eens de visie van een ander kan respecteren kan je ook nooit leren en groeien en dus je visie aanpassen.
En guess what , ik groei en leer gewoon door in mijn ontwikkeling zonder wat jij denkt dus don`t worry. :mrgreen:

ps : nogmaals je hoeft geen berichten helemaal te quoten ok ?
Je kan me ook gewoon aanspreken.
Al die lappen tekst dubbel hoeft niet.
Heb ik al vaker gevraagd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie