Lucide dromen

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Maan

Bericht door Maan » 29 okt 2006, 18:40

Je moet je nachtrust dan ook niet opgeven voor het hebben van lucide dromen. Iedereen heeft die rust nodig, en als je lucide droomt kom je niet aan het verwerken van je dag toe. Maar je kunt het in je leven inpassen. Alleen de zon komt voor niets op he... :)

Het is ook niet zo dat je dit plotseling kunt, je moet er wel wat tijd in willen steken. Maar heb je het onder de knie, dan is het een verrijking van je leven. Mocht je het niet zo ervaren, heb je in ieder geval weer een waardevolle ervaring opgedaan.

Rick

Bericht door Rick » 12 nov 2006, 21:38

Ik weet niet of het al gezegd is, heb alleen de starttopic gelezen... maar dit is geen lucide droom, maar een uittreding, een reis in je astrale lichaam, iets dat ik ook wekelijks doe.

Het begint echter wel als een droom, maar nog steeds geen lucide droom.
Hij droomt, schiet uit zijn lichaam (astraal dus) en gaat via zijn astraallichaam een andere dimensie in.

Niks lucide..lucide droom is een droom waarin je WEET dat je droomt en meer niet.... het speelt zich ook nogsteeds af in de hersenen en niet in de echte werkelijkheid waarin we leven als we wakker zijn... ook andere dimensies zijn echte werkelijkheden, dus ookal ben je je ervan bewust dat je droomt en dus ben je lucide, dan nog is het allemaal in de hersenen en dus nep..

Artikel klopt dus totaal niet... gewoon een normale droom waarin hij dmv vliegen uit zijn lichaam treed... een bekende techniek om uit te treden.

Rick

Bericht door Rick » 12 nov 2006, 21:47

Tammy schreef:Hai Anet, mooi die vliegdromen.
Ik droom de laatste tijd heel sterk en ik weet tijdens het dromen dat ik droom, is dat dan ook een lucide droom?
IK word elke ochtend bekaf wakker, ze zijn zo intens, ik herinner me de droom nog de hele dag. :?
Dat is de EXACTE betekenis van lucide dromen.
Jij weet tijdens de droom dat je droomt en dus droom je lucide, dus neem dan de controle over en doe alles wat je ooit gewild hebt, zoals idd vliegen ofzo.

Onthoud echter wel dat een lucide droom zich nogsteeds in de hersenen afspeelt en nep is, in tegenstelling tot een uittreding.
Waar ik me wel vaak aan erger is dat mensen het verschil tussen lucide dromen en uittreden niet weten.
Veel lucide dromers denken dat ze uittreden en dus dat wat ze meemaken echt is, terwijl het eigenlijk verzinsels van de hersenen zijn waarover zij de controle nemen... en daarom gaan ze er dan waarde aan hechten in het "echte leven".

Vice versa met uittreders, veel uittreders denken dat ze dromen en dat alles nep is, en dus voegt een uittreding niks toe aan hun leven, terwijl alles zich ook echt afspeelt in de echte wereld en ze zoveel informatie en lering uit de andere dimensies die ze kunnen bezoeken kunnen trekken.

Ik vind dat buitengewoon jammer, ik treed zelf uit en weet hoe bijzonder en hoe verijkend uittredingen zijn, en erger me dus aan artiklen die uittreden en lucide dromen door elkaar halen, omdat het totaal iets anders is.

Plaats reactie