Harde knallen

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Ravertje

Harde knallen

Bericht door Ravertje » 20 jun 2006, 11:30

Laatste tijd valt het op dat als ik bijna slaap dat ik een harde knal of een knal hoor.
Iets dat er op lijkt. Dat is altijd als ik bijna slaap.
En vaaklijkt het ook net alsof ik val :? dus zeg maar als je in zwembad spring op je rug dat gevoel voel me ook vallen dan egt zow vaag allemaal.
Valt dit te verklaren of moet ik toch maar naar een spychiater gaan

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 20 jun 2006, 12:29

Het val gevoel is heel normaal.
De slaapstuip is een plotse lichaamsbeweging die zich voordoet tijdens de eerste inslaapperiode. Vaak gaat dit fenomeen gepaard met het gevoel "in een put te vallen". De slaapstuip is een vaak voorkomend curiosum van de slaap, waarvan het ontstaan nog niet is opgehelderd.
Ik heb vaak het gevoel dat het hele bed trilt en ik ik half uit mijn bed lig :mrgreen: . Ik heb die stuip bijna iedere nacht wel maar schrik er niet heel erg meer van. Het voordeel van die stuip is dat ik wel direct erna als een baksteen in slaap val :mrgreen: .

Btw. die harde knal kan ik niet verklaren ;) .

MMe

Bericht door MMe » 20 jun 2006, 14:07

Ik heb soms wel eens dat ik de deurbel hoor maar dat er niemand aanbelt :shock: ik denk dat het iets psychisch is, God zal het weten, ik heb geen flauw benul hoe het kan maar mischien halfslaap-droom je zoeiets :wink:

Ravertje

Bericht door Ravertje » 20 jun 2006, 16:25

MMe schreef:Ik heb soms wel eens dat ik de deurbel hoor maar dat er niemand aanbelt :shock: ik denk dat het iets psychisch is, God zal het weten, ik heb geen flauw benul hoe het kan maar mischien halfslaap-droom je zoeiets :wink:
Zo iets heb ik pas 1 x mee gemaakt dacht dat pc nog aan stond en hoorde het geluid van een spel pc stond gewoon uit

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 20 jun 2006, 18:20

Pro-raver schreef:
MMe schreef:Ik heb soms wel eens dat ik de deurbel hoor maar dat er niemand aanbelt :shock: ik denk dat het iets psychisch is, God zal het weten, ik heb geen flauw benul hoe het kan maar mischien halfslaap-droom je zoeiets :wink:
Zo iets heb ik pas 1 x mee gemaakt dacht dat pc nog aan stond en hoorde het geluid van een spel pc stond gewoon uit
Dit heb ook al eens meegemaakt een hele vaag geluid uit de speakers terwijl ik gewoon aan het surfen was. Creapy. Maar we gaan offtopic.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 21 jun 2006, 00:01

Ikkje heeft ooit is een heel diep gebrom (menselijke stem) gevolgd door 2 trommelslagen gehoord vlak na het wakker worden :?
En voor de rest nog "nooit" een trommel in de buurt (de laatse jaren alleszinds) gehoord.

*joining the club of the crazy people :mrgreen: *
Plato roeleert

Ravertje

Bericht door Ravertje » 21 jun 2006, 00:04

Ik had er afgelopen nacht weer last van van dat er zon harde klap meer was....
Heeft egt niemand dit ook :?

MMe

Bericht door MMe » 21 jun 2006, 00:13

Ik herinner nog iets van pas geleden, ik had de radio aan en was lekker aan het luisteren maar toen ik de radio uitzette was het net alsof er een motor van een auto stationair liep, ik nog aan mijn vriendin vragen of zij het ook hoorde maar die hoorde niks :shock: . En ook de buurvrouw klaagt ook vaak over dat er herrie bij ons vandaan komt terwijl het muisstil is :roll: en nu ik dit type, herinner ik nog van 10 jaar geleden toen ik nog in een zomerhuisje woonde dat ik een keer een centrifugegeluid hoorde echt heel doordringend maar als ik buiten ging luisteren hoorde ik niks :shock: , allemaal erg vreemd en voor mij onverklaarbaar :?

Ravertje

Bericht door Ravertje » 21 jun 2006, 00:21

die geluiden heb ik gehoord in klaslokaal.... en ik zei tegen maat van me hoor je dat k*t gezoem ook... Hij zei nee terwijl meisje langs me ze ook hoorde zow vaag gewoon

Ravertje

Bericht door Ravertje » 21 jun 2006, 00:26

OVergens moet ik wle zeggen dat ik steedsmeer mn MP3 oortje sin mn oren steek en mp3 aan zet en dat ik dan in slaap val met mn MP3 in dus zovaak hoor ik het niet meer.

MMe

Bericht door MMe » 21 jun 2006, 00:31

Ik luister nu ook naar m'n MP3 :)

The Return

Re: Harde knallen

Bericht door The Return » 21 jun 2006, 23:49

Pro-raver schreef:Laatste tijd valt het op dat als ik bijna slaap dat ik een harde knal of een knal hoor.
Iets dat er op lijkt. Dat is altijd als ik bijna slaap.
En vaaklijkt het ook net alsof ik val :? dus zeg maar als je in zwembad spring op je rug dat gevoel voel me ook vallen dan egt zow vaag allemaal.
Valt dit te verklaren of moet ik toch maar naar een spychiater gaan
Wat betreft die harde knal, dat heb ik ook wel eens gehad. Ik denk dat dat toch iets inwendigs is, maar het lijkt echt levensecht. Alsof je even niet op zat te letten en iemand is je slaapkamer ingedoken.

Plaats reactie