Opstaan wanneer het niet moet

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Opstaan wanneer het niet moet

Bericht door Krystallainen » 21 jun 2006, 00:09

Ikkje vroeg zich zo is een keertje iets af. :)
Heeft iemand soms voor, dat hij/zij wakker wordt, laat ons zeggen zo rond 3 uur 's morgens, en dat je dan dus op je klok kijkt en duidelijk ziet staan: 3 uur en dan het ineens in je hoofd krijgt dat het tijd is om op te staan (en dan ook effectief opstaat)???
Laatst gewijzigd door Krystallainen op 21 jun 2006, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Plato roeleert

MMe

Bericht door MMe » 21 jun 2006, 00:17

Ik heb wel vaak dat ik ook om 3:00 uur wakker wordt en dat er dan om die tijd iets interressants is op TV zoals Larry King of iets anders maar ik droom niet dat ik dan moet opstaan en dan wakker wordt [doh]

Ravertje

Re: Opstaan wanneer het niet moet

Bericht door Ravertje » 21 jun 2006, 00:24

Krystallainen schreef:Ikkje vroeg zich zo is een keertje iets af. :)
Heeft iemand soms voor dat hij/zij wakker wordt, laat ons zeggen zo rond 3 uur 's morgens, en dat je dan dus op je klok kijkt en duidelijk ziet staan: 3 uur en dan het ineens in je hoofd krijgt dat het tijd is om op te staan (en dan ook effectief opstaat)???
Bedoel je dat je droomt datje om 3 uur opstaat in je droom en je dan wakker wordt en ook echt op staat.
Ja dit heb ik een keer mee gemaakt meende dat ik naar school moest had vakantie :roll:

Ik kan overgens wel iets anders.
Als ik tegen me zelf zeg vlak voordat ik naar bed ga om 9.00 moet ik opstaan omdat ik daar en daar heen moet. Wordt ik ook automatisch om 9.00 wakker verklaring ?

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 21 jun 2006, 00:34

Nee, tis juist wakker worden en dan in "volledig" wakkere staat ineens denken dat je moet opstaan.
Plato roeleert

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Re: Opstaan wanneer het niet moet

Bericht door Krystallainen » 21 jun 2006, 00:35

Pro-raver schreef:
Ik kan overgens wel iets anders.
Als ik tegen me zelf zeg vlak voordat ik naar bed ga om 9.00 moet ik opstaan omdat ik daar en daar heen moet. Wordt ik ook automatisch om 9.00 wakker verklaring ?
een goeie biologische klok lijkt ons...
Plato roeleert

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 21 jun 2006, 10:55

Nee, dat heb ik niet.
Wat ik wel heb is dat ik heel vaak twee of een minuut opsta voordat de wekker afgaat en deze dan kan uitzetten. Zo kan ik nog ff iets langer blijven liggen :) .

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 21 jun 2006, 12:21

FoX schreef:Nee, dat heb ik niet.
Wat ik wel heb is dat ik heel vaak twee of een minuut opsta voordat de wekker afgaat en deze dan kan uitzetten. Zo kan ik nog ff iets langer blijven liggen :) .
Waarom dan een wekker nodig :roll:
Plato roeleert

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 21 jun 2006, 18:41

Krystallainen schreef:
FoX schreef:Nee, dat heb ik niet.
Wat ik wel heb is dat ik heel vaak twee of een minuut opsta voordat de wekker afgaat en deze dan kan uitzetten. Zo kan ik nog ff iets langer blijven liggen :) .
Waarom dan een wekker nodig :roll:
Omdat ik wel moet weten wanneer ik moet opstaan en alleen wanneer ik mijn wekker zet heb ik dat. Zonder wekker slaap ik eindeloos door.

Maan

Bericht door Maan » 13 jul 2007, 08:03

Ik heb regelmatig dat ik s' nachts wakker word, en dan ook echt lig te denken, dat ik nog heel even blijf liggen en dan opsta....Dan kan ik ook wel vijf keer naar de klok kijken en denken, oh nog vijf minuutjes, dan ga ik er echt uit. En dan nog niet beseffen dat het midden in de nacht is.

Wat ik ook meemaak, is dat ik 's ochtends wakker word, en zonder het in de gaten te hebben, toch weer in dommel, en dan droom dat ik opsta. Dan ga ik me wassen, tanden poetsen, kleren zoeken.... De pest is dat ik dat allemaal nog een keer moet doen als ik werkelijk wakker word en op sta.

En als laatste, dit is ook een vreemde. Half wakker en half in slaap, kan ik mijn hoofd over een schijnbaar heel ingewikkeld probleem gaan buigen, het lijkt hoogstnoodzakelijk dat ik dat probleem dan ook werkelijk oplos. Ik bedenk de meest ingewikkelde constructies, voor iets heel simpels, wat op dat moment het belangrijkste ter wereld lijkt. Als ik dan wakker word, snap ik niet waarom ik me daar zo druk om heb zitten maken, en waarom ik zo ingewikkeld heb liggen denken.
Vb, ik denk dat ik een taxi moet bellen om op mijn werk te komen.
Simpeler kan het niet.... maar in mijn droomstaat is het echt haast een wiskundige formule die ik daarvoor moet oplossen. :?

Plaats reactie