voorspellende dromen

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Anne Panne

voorspellende dromen

Bericht door Anne Panne » 05 aug 2006, 20:45

ik had laatst gedroomt over een hele oude bekende... een meisje waar ik vroeger mee omging toen ik nog in zwolle woonde.. kan wel 10 jaar geleden zijn..
ik droomde dat ik hier in veenendaal haar tegen kwam midden in het dorp.. en dat ze mij herkende..

mijn vriend Peter had zijn playstation te koop staan op MP
hij werd vandaag gebeld dat er iemand kwam kijken.. hij kwam uit arnhem..
die jongen komt binnen en hij kwam me zo bekend voor.. ik wist het bijna wel zeker maar durfde het niet te vragen...
dus ik vroeg aan peter toen die jongen weg was hoe hij heette.. vincent heet hij en toen wist ik het zeker!!!!

blijkt het dus iemand te zijn die ik van vroeger ken... uit ZWOLLE!!!
waar ik wel eens mee omging!!!
dat ik die gewoon in VEENENDAAL tegen kom in mijn eigen HUIS!!!


en van de week had ik ook een droom.. dat er op me werk een artikel niet op voorraad was...
de dag erna bleek dat artikel ook niet op voorraad te zijn terwijl we daar altijd te veel van hebben staan!!!

zo raar... zal het een voorspellende droom zijn geweest???

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 05 aug 2006, 20:55

Interesting !

Ja, een voorspellende droom. Ik zal er zometeen ook iets over vertellen maar eerst voorspel ik dat dit topic naar Dreamworld wordt verplaatst ;) .

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 05 aug 2006, 20:58

Nou het topic is inmiddels verplaatst dus ga ik even kort vertellen dat ik dat ook wel eens heb gehad :) .

Ik heb een keer gedroomd dat ik voor de Albert Heijn werkte (met die ene vent van de reclame) een paar weken later werkte ik voor de AH zonder dat ik wist dat ik daar ging ten tijde van die droom.

En ik heb ook een keer gedroomd dat ik een gesprek had met de vriend van mijn ex vriendin waar ik normaal gesproken nooit mee sprak en een dag later tijdens het uitgaan hebben we uur staan kletsen.

En ik kan nog een voorbeeld geven maar die is persoonlijk en die ga ik niet op het forum zetten :) .


Weird. Ik ken het in ieder geval wat je beschrijft.

Anne Panne

Bericht door Anne Panne » 05 aug 2006, 22:57

FoX schreef:Interesting !

Ja, een voorspellende droom. Ik zal er zometeen ook iets over vertellen maar eerst voorspel ik dat dit topic naar Dreamworld wordt verplaatst ;) .
haha ja soory zit hier net dus weet nog niet waar alles moet :lol:

Terror-squad

Bericht door Terror-squad » 21 okt 2006, 20:08

Ik heb het heel vaak hoor anne panne
Dan droom ik iets en een aantal dagen later gebeurd het ook precies zo.

Daysleeper

Bericht door Daysleeper » 10 aug 2007, 00:28

Ik heb het ook regelmatig en, net zoals jij de gekste dingen!

Zo heb ik vroeger toen ik klein was (9 jaar ofzo) gedroomd dat een familielid van mij opnieuw verliefd is geworden toen hij voor een maand in Zuid-Amerika was, terwijl hij hier in België al 15jaar lang getrouwd was. ik wist ook hoe ze eruit zag en zo, echt heel gek :).

Maar voor de rest kan ik je denk ik niet verder helpen, jammer genoeg
ik breek mezelf ook het hoofd erover hoe dat verklaard kan worden...

Ravertje

Bericht door Ravertje » 10 aug 2007, 08:10

ik heb in 2001 2 dagen voor 11 september gedroomd dat ik in een vliegtuig zat dat door een toren vloog en explodeerde, en daarna zat ik in nog een lviegtuig dat boorde zich ook in een toren. Daarna zat ik eer in een vliegtuig en dat storte op een vlakte neer.

En in 2004 gedroomd dat ik in een vliegtuig zat van een onbekend merk waarvan de vliegtuigen niet goed waren, en na een tijdje storte de vliegtuig in het water, en wordt wakker en eerste wat er op het nieuws is, vliegtuig in het water gestort. Was ergens in afrika.

en nog wel een paar mindere dingen.

Leuke dingen,

Heb nacht voor dat ik het voor de eerste keer gedaan heb, gedroomd daarover met wie waar hoe wat we deden hoe het ging. Klopte ook nog allemaal :vaag: . Mja dit kan ook zijn dat je het dan gewoon wilt.

Had ook keer dat ik een goede vriendin bij mij op school zag heel raar.
zaten gewoon in de klas.
en paar dagen later zit ze ook nog bij mij in de klas :shock:

en zo heb ik nog wel een paar dingen.

BRNRDSDJNG

Re: voorspellende dromen

Bericht door BRNRDSDJNG » 13 aug 2007, 12:47

Anne Panne schreef:ik had laatst gedroomt over een hele oude bekende... een meisje waar ik vroeger mee omging toen ik nog in zwolle woonde.. kan wel 10 jaar geleden zijn..
ik droomde dat ik hier in veenendaal haar tegen kwam midden in het dorp.. en dat ze mij herkende..

mijn vriend Peter had zijn playstation te koop staan op MP
hij werd vandaag gebeld dat er iemand kwam kijken.. hij kwam uit arnhem..
die jongen komt binnen en hij kwam me zo bekend voor.. ik wist het bijna wel zeker maar durfde het niet te vragen...
dus ik vroeg aan peter toen die jongen weg was hoe hij heette.. vincent heet hij en toen wist ik het zeker!!!!

blijkt het dus iemand te zijn die ik van vroeger ken... uit ZWOLLE!!!
waar ik wel eens mee omging!!!
dat ik die gewoon in VEENENDAAL tegen kom in mijn eigen HUIS!!!


en van de week had ik ook een droom.. dat er op me werk een artikel niet op voorraad was...
de dag erna bleek dat artikel ook niet op voorraad te zijn terwijl we daar altijd te veel van hebben staan!!!

zo raar... zal het een voorspellende droom zijn geweest???
Anne Panne

Het gaat hier niet om het al o9f niet zien van een bekende, maar vooral wie of wat die onbekende in jezelf betekent? Wat was eeen opvallende eigenschap van die man? In je eigen huis betekent immers in jezelf, je lichaam of je zelfbewustzijn. Hetzelfde geldt voor de vrouw of vriendin.

Soms is het zo,dat een droom speelt met het bewustzijn om een herinnering aan de droom op te roepen. Een AHA erlebnis!

Plaats reactie