Bewijs dat bewustzijn invloed heeft op toeval

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
The Return

Bericht door The Return » 05 mei 2007, 23:38

Keesie, ik heb al vaak gezien dat bij het kijken van een kant van de zaak het wel zo overduidelijk leek dat de ene kant wel gelijk moest hebben en dat toen beide verhalen gehoord werden het totaal de andere kant omsloeg.
Als jij geen rekening er mee houdt dat er geen andere kant van het verhaal kan zijn dan houdt het wat betreft dit onderwerp voor mij op.

keesie14

Bericht door keesie14 » 06 mei 2007, 00:38

The Return schreef:Keesie, ik heb al vaak gezien dat bij het kijken van een kant van de zaak het wel zo overduidelijk leek dat de ene kant wel gelijk moest hebben en dat toen beide verhalen gehoord werden het totaal de andere kant omsloeg.
Als jij geen rekening er mee houdt dat er geen andere kant van het verhaal kan zijn dan houdt het wat betreft dit onderwerp voor mij op.
Als er geen andere kant is kan ik er ook geen rekening mee houden, het lijkt me inderdaad ook beter om te stoppen met het praten over dit onderwerp.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 06 mei 2007, 13:00

keesie14 schreef:Als er geen andere kant is kan ik er ook geen rekening mee houden, het lijkt me inderdaad ook beter om te stoppen met het praten over dit onderwerp.
Heb je je er al verder in verdiept dan alleen die klacht op alternativescience?

Binnen 5 minuten heb ik gevonden dat Randi in 2006 besloten heeft Kolodzey toch te testen, maar dat Kolodzey zelf nu terugkrabbelt.

Randi op jref.org, augustus 2006:
In passing, on another matter, I’ll mention that because of the raucous fuss made – particularly by a chap named Richard Milton – about the JREF’s refusal to test the “breatharians” silly and life-threatening claims, I decided, and announced privately on May 19th, 2006, that I would accept the application of one Rico Kolodzey. He has been the noisiest of the no-food claimants, and Milton apparently accepts his claim that he lives on water alone, and has done so for decades. Yes, read that again, so you’ll appreciate my dilemma. In the 100 days since, we’ve been fussing over an appropriate and acceptable protocol, and getting nowhere. This is quite what I’ve come to accept; consider the Lou Gentile matter. Lou made a huge noise over not being tested, and finally retreated, as have so many, many, others, when given the green light. I’m giving Kolodzey the opportunity of joining this bunch under what I’ve decided to call, The Sylvia Browne Rock, where grubby folks hide when confronted by the JREF challenge.

keesie14

Bericht door keesie14 » 06 mei 2007, 17:25

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Als er geen andere kant is kan ik er ook geen rekening mee houden, het lijkt me inderdaad ook beter om te stoppen met het praten over dit onderwerp.
Heb je je er al verder in verdiept dan alleen die klacht op alternativescience?

Binnen 5 minuten heb ik gevonden dat Randi in 2006 besloten heeft Kolodzey toch te testen, maar dat Kolodzey zelf nu terugkrabbelt.

Randi op jref.org, augustus 2006:
In passing, on another matter, I’ll mention that because of the raucous fuss made – particularly by a chap named Richard Milton – about the JREF’s refusal to test the “breatharians” silly and life-threatening claims, I decided, and announced privately on May 19th, 2006, that I would accept the application of one Rico Kolodzey. He has been the noisiest of the no-food claimants, and Milton apparently accepts his claim that he lives on water alone, and has done so for decades. Yes, read that again, so you’ll appreciate my dilemma. In the 100 days since, we’ve been fussing over an appropriate and acceptable protocol, and getting nowhere. This is quite what I’ve come to accept; consider the Lou Gentile matter. Lou made a huge noise over not being tested, and finally retreated, as have so many, many, others, when given the green light. I’m giving Kolodzey the opportunity of joining this bunch under what I’ve decided to call, The Sylvia Browne Rock, where grubby folks hide when confronted by the JREF challenge.
Ow sorry, maar ik lees ook dat er wat problemen zijn met de protocolen, volgensmij wil Randi dat het onder zijn voorwaarden gebeurd en is hier een meningsverschil over. Dat heb ik wel vaker gehoord. Nog wel logisch dat ze zich dan terugtrekken, ze moeten het natuurlijk wel beide eens zijn met de voorwaarden. Ik wil eerst is horen wat deze mensen die zich terugtrekken erover zeggen.

The Return

Bericht door The Return » 06 mei 2007, 17:32

Ben je niet eerder benieuwd wat de protocollen zijn?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 06 mei 2007, 17:48

keesie14 schreef:volgensmij
Precies, volgens jou.
Jouw mening is klaar, en er is niks wat jou op andere gedachten kan brengen. Hopeloos.

keesie14

Bericht door keesie14 » 06 mei 2007, 18:02

The Return schreef:Ben je niet eerder benieuwd wat de protocollen zijn?
Ja, heel erg eigenlijk.

keesie14

Bericht door keesie14 » 06 mei 2007, 18:03

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:volgensmij
Precies, volgens jou.
Jouw mening is klaar, en er is niks wat jou op andere gedachten kan brengen. Hopeloos.
Dit heb wel vaker gehoord van mensen hoor. En dit is ook mijn mening toevallig ja...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 06 mei 2007, 18:10

keesie14 schreef:
The Return schreef:Ben je niet eerder benieuwd wat de protocollen zijn?
Ja, heel erg eigenlijk.
Dus wat ga je doen?

keesie14

Bericht door keesie14 » 06 mei 2007, 18:14

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:
The Return schreef:Ben je niet eerder benieuwd wat de protocollen zijn?
Ja, heel erg eigenlijk.
Dus wat ga je doen?
De protocollen zoeken, maar tot nu toe kan ik ze niet vinden.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 06 mei 2007, 18:38

keesie14 schreef:
MetalPig schreef:Dus wat ga je doen?
De protocollen zoeken, maar tot nu toe kan ik ze niet vinden.
Nee, er is geen overeenstemming bereikt, dus is er geen protocol.
Informatie over de onderhandelingen, dat moeten we hebben.

keesie14

Bericht door keesie14 » 07 mei 2007, 01:39

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:
MetalPig schreef:Dus wat ga je doen?
De protocollen zoeken, maar tot nu toe kan ik ze niet vinden.
Nee, er is geen overeenstemming bereikt, dus is er geen protocol.
Informatie over de onderhandelingen, dat moeten we hebben.
Dat kan ik eigenlijk ook niet echt vinden :roll: .

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 14 aug 2007, 15:58

Wolfgang Pauli en Bòhr, Jung enz, waren al tot de conclusie gekomen dat de resutaten van het onderzoek in de fysica beínvloed werden door de onderzoeker. De geest heeft dus invoed op de stof. Het zal nog wel even duren voor dat tastbaar bewijs oplevert, maar die bewijzen zijn er al. Met tastbaar bedoel ik reproduceerbaar. Vooral in de statistische metingen komen correlaties voor die de waarschijnlijkheid bewijzen. Heel vaag, OK, maar toch volgens een kansberekening kun je toch tot de constatering komen, dat een meer dan gemiddeld een bewijs vormt. Die techniek wordt ook in de parapsychologie toegepast en was onder andere een onderwerp voor Jung. Ook Rhine heeft experimenten gedaan die aantoonden dat het toeval door de geest wordt beìnvloed.

Plaats reactie