Bevrijd jezelf van de 3de Dimensie mentaliteit

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bevrijd jezelf van de 3de Dimensie mentaliteit

Bericht door Tammy » 26 mei 2007, 12:47

Wij weten eindelijk de REDEN waarom de Mensheid de 3de Dimensie mentaliteit moest gaan ERVAREN en waarom wij allen deze realiteit zelf moesten BELEVEN.

De bedoeling IS dat wij onze GEEST - ENGEL beter begrijpen en waarderen, want onze Geest is het allerbelangrijkste voor onszelf. Als wij beter naar onze intuïtieve ingevingen zouden luisteren, weten wij al dat onze waarheid uit onze GEEST komt en dit is INNER weten en luister ook naar je instinct want dat is inner voelen of iets de waarheid is. In onze eigen GEEST zit de waarheid, als wij iets lezen of horen EIS dan voor jezelf ook de waarheid OP: zo activeren wij ons waarheidsbewustzijn dat al in onze Geest zit. Vertrouw daar ook OP dan komen wij altijd de waarheid te weten, dit geeft ook gelijk meer zelfvertrouwen door te weten dat DE waarheid al IN ons zelf zit, dus aarzel niet maar werk ermee.


Afbeelding

De bedoeling IS dat wij de 4de Dimensie van ons eigen bewustzijn gaan begrijpen en dit gebeurt pas als wij onze eigen 4de chakra gaan begrijpen. Ons EGO is onze persoonlijkheid en zit in onze 4de chakra en mag in balans worden gebracht. Tussen de 3de en 4de Dimensie van ons bewustzijn is dus onze persoonlijkheid meegemoeid en dit is dan een moeilijkheids graad, omdat het moeilijk is om eigen fouten te herkennen en het gaat om in balans te komen in onze EGO, dus wijzelf moeten in balans komen. Tussen de 4de en 5de Dimensie van ons eigen bewustzijn zit een klein verschil, want als wij bewuster worden van onszelf, komen wij al in een hoger bewustzijn, dit is voor iedereen een persoonlijke TAAK of MISSIE. Wij zijn verantwoordelijk voor ons zelf om ook een EEUWIGDUREND leven op te kunnen EISEN en dit kunnen wij verwezenlijken als wijzelf ook in balans zijn.

De Aarde is normaal gesproken in de 5de Dimensie, maar door polariteiten en projectie en negativiteiten IS de Aarde teruggebracht naar de 3de Dimensie realiteit zodat de mensheid in BALANS kan komen in zijn 4de Chakra want daar zit zijn EGO in. Als wij onze 4de Chakra begrijpen en veranderingen maken waar dit ook nodig is, begrijpen wij ook de 4de Dimensie van ons bewustzijn. Als wij IN balans zijn in onze "EGO" in onze eigen persoonlijkheid, worden wij VERLICHTE wezens omdat wij verlicht zijn van negatieviteit die wij opgelopen of opgeslagen hebben al is het nog zo klein. De 4de Dimensie van bewustzijn gaat over ons zelf om onszelf nog beter te leren kennen en nog bewuster te zijn van onszelf.

Als onze EGO in balans IS zijn wij HOMOGEEN, en betekent dat wij IN balans zijn met onze vrouwelijke en mannelijke eigenschappen en gevoelens. Of dat wij IN balans zijn met onze mannelijke en vrouwelijke eigenschappen en gevoelens. Als onze EGO in balans is kunnen wij verder doorstromen naar de 4de en 5de en daarmee de 6de Dimensie van ons eigen bewustzijn door deze Geestelijke kennis te begrijpen. Onze brein kan echt niets geestelijk of spiritueel begrijpen.

De reden voor dit alles IS dat de mensheid dan eerst doorstroomt in de 4de en daarna naar de 5de en dan de 6de Dimensie van zijn bewustzijn. Dit IS de REDEN waarom iedereen ook hier op Aarde moest zijn om dit persoonlijk mee te maken zodat iedereen in balans moet ZIJN in zijn eigen EGO. Iedereen moet dit voor zichzelf verwezenlijken, dit IS nodig voor onze eigen persoonlijke evolutiegroei.

Wij waren gestagneerd in ons eigen bewustzijn en wisten niet hoe wij nog verder moesten en toen heeft de Universum ons deze Geestelijke -Spirituele KENNIS aangereikt zodat wij weer door konden stromen in onze evolutie. Gelijkertijd kunnen wij een eeuwigdurend leven OPEISEN als wij In balans ZIJN. Daarom ben Ik het UNIVERSUM ook echt heel dankbaar met deze spirituele geestelijke KENNIS want dit IS een mooie innerlijke reis die ZIJ teweeg hebben gebracht.

Ongeveer 5 generaties hebben in de duisternis van de 3de Dimensie geleefd. Het hangt van jezelf af in welke Dimensie van bewustzijn je wilt zijn, dit kunnen wij zelf bereiken door persoonlijk geestelijk steeds meer te gaan begrijpen, dan gaan wij automatisch naar een hoger bewustzijn. Begrijpen is weten. Begrijp ook dat deze negatieviteit of KARMA niet MEER bij ons hoort en als het moeilijk is om LOS te LATEN vraag dan om hulp. Als wij negatief zijn, kan onze INNER ZELF ons niet uit zichzelf helpen. VRAAG daarom ook ZELF om hulp en je zult die krijgen. Wij zijn toch wel van mening dat ook deze 3de dimensie van de Aarde ook een positieve kant heeft, wij hebben wel onze lessen op Aarde geleerd. Maar het is nu voldoende geweest en het is nu tijd om weer verder door te gaan, want deze mentaliteit hoorde even bij ons evolutie proces. Alles doen wij voor onszelf.

Het ligt aan jezelf of je in een lage mentaliteit blijft zitten. Momenteel wordt er een diversiteit in keuzemogelijkheden aangeboden, dit is om meer mensen te prikkelen om een andere keuze te maken, dit betekent openstaan voor geestelijke spiritualiteit. Ga zelf op onderzoek uit, lees zoveel mogelijk en van het een kom je in het ander en dan zit je OP het Spirituele PAD. Onderzoek wat je leest of hoort of dit jouw WAARHEID is, vertrouw op je eigen intuïtie en op je instinct.

"Ik weet uit eigen ervaring. Doordat ik steeds meer ging groeien en in balans kwam ging ik mijn 6de ZINTUIG steeds meer gebruiken dit is dan direct weten. Ik EISTE de WAARHEID telkens op, daarom moest ik een paar dingen in mijn artikelen veranderen, omdat ik geestelijk zoveel groeide en dit heb ik ook door gevoerd in mijn artikelen omdat ik ook alleen de waarheid door wil geven".

De bedoeling is dat wij allen een nieuwe weg inslaan en open gaan staan voor het geestelijke aspect IN onszelf, niemand hoeft geestelijke armoede te lijden. Dus gelukkig zijn er vele bewuste mensen op Aarde, zij hebben ook vertrouwen en zij geloven in de toekomst. Weet, dat je met meer vertrouwen meer te weten komt!

Zeg nu niet, ik hoef dit niet te weten of ik hoef niets te veranderen, als je dit zegt maakt het al duidelijk dat je onwetendheid bent anders zou je dit niet zeggen. Deze evolutiegroei IS nodig voor iedereen, maar ook iedereen kan dit begrijpen en het heeft niets met een hoog IQ intelligentie 'wijsheid' te maken, het gaat om geestelijk bewuster te worden, dit is Spirituele SQ, is Geestelijke intelligentie 'wijsheid'. Door onze ogen en oren bewuster te openen om beter te luisteren. Begrijp je eigen EGO die echt IN balans moet zijn en dit ben jezelf en dit is je eigen persoonlijkheid. Weten is begrijpen, een chakra blokkeert al als wij iets nog niet begrepen hebben, daarom zijn er velen nog NIET in balans. Door een zelfonderzoek komen wij dichter bij ons zelf en als je dit leest zit je op het spirituele pad en dit IS een innerlijke REIS en als wij eenmaal hiermee bezig zijn zal iedereen dit toe moeten geven dit VERVULD en VERRIJKT je helemaal.


Bron: SpiritualWisdom.nl

Meer over de vierde en vijfde dimensie kan je hier lezen:
http://www.spiritualwisdom.nl/45dimensie.htm

Vond dit wel een mooi stukje om te plaatsen, omdat we hier zo vaak praten over dimensies.
Herkennen jullie er iets in?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Barrel

Bericht door Barrel » 11 jul 2007, 23:34

Haak eigenlijk in het begin al af, aangezien ik noch in de geest geloof, noch in de waarheid. De Geest is (nog) biochemisch van aard, en er is geen universele waarheid. Verschillende feiten kunnen verschillende waarheden bevatten, afhankelijk van de geschiedenis van de waarnemer.

Ben er wel mee eens, dat vele mensen niet 'bewust' leven, en dat 'luisteren' een vaardigheid is die niet heel veel mensen eigen is.

Ben het er ook mee eens dat bewustzijn kan evolueren, en een soort 'hogere dimensie' kan bereiken.

Echter, kan niet ontsnappen aan het idee dat ons bewustzijn slechts biologisch / chemisch van aard is. Dat de mens in wezen nog een uitermate primitief wezen is, gedreven door biochemische processen. Echt bewustzijn hebben we nog niet ontwikkeld, slechts het niveau dat ons in leven houdt. We zijn nog steeds, ook qua gedrag en alles, gedreven door 200.000 jaar ervarings opbouw. Zo hebben we bijvoorbeeld fobieen voor van alles uit de natuur, zoals spinnen, slangen, vuur, etc., maar zelden voor een ladder of een stopcontact, waar toch veel meer mensen aan overlijden.

Liefde blijft wat dat betreft ook chemisch, en dient slechts de voorzetting van het menselijke ras, al koppelen we diezelfde liefde inmiddels ook aan een heleboel andere dingen, zoals God of Allah of Krishna of Yaweh om maar iets te noemen.

Kan me ook heel goed voorstellen, dat diezelfde mens ook op andere, dan de natuurkundige manier beschreven kan worden. Bijvoorbeeld in de vorm van energie, energie banen, blokkades, chakra's. Geloof echter dat we het dan in wezen toch weer over hetzelfde hebben.

Blijft fascinerend hoe de mens toch telkens blijft geloven dat zijn meer is dan slechts een korte periode van 2 miljard jaar leven. Zeer goed mogelijk dat het slechts een zijtak is, die al snel in de vergetelheid zal raken (op grote schaal qua tijd dan wel). Wellicht zijn we echter de eerste tak die allerlei eigenschappen en verworvendheden op andere manier gaat gebruiken dan waarvoor (of waardoor) zij ontstaan zijn.

Ben er ook van overtuigd dat als we uit zouden zoomen, en bijvoorbeeld een miljard planeten gedurende een aantal miljard jaar zouden kunnen volgen, we dan op vele planeten een zijtak als de mens tegen zouden komen. Een zijtak, waar elk individue telkens weer van 0 begint. Slechts door de omgeving wordt hem de tot dan toe verworven kennis en inzicht doorgegeven, wat sterk afhankelijk is van de stabiliteit van die omgeving.
Op een aantal planeten zullen we zien dat er leven is na de mens (al zullen er ook planeten zijn, waar die zijtak alles uiteindelijk vernietigd). Dat er een 'intelligente' soort, die ook ervaring, inzicht en kennis direct kan doorgeven. Waar een individue slechts een klein onderdeeltje is van het grotere geheel, en dat bewustzijn niet gedefinieerd is in 6 miljard individuele hoofden, maar een collectief verschijnsel is. Pas dan zal 'intelligentie' kunnen doorbreken naar een volgende dimensie. Wij hebben met een levensverwachting van 78 jaar simpelweg niet genoeg 'tijd'.

Maan

Bericht door Maan » 12 jul 2007, 10:12

Barrel schreef: Echter, kan niet ontsnappen aan het idee dat ons bewustzijn slechts biologisch / chemisch van aard is. Dat de mens in wezen nog een uitermate primitief wezen is, gedreven door biochemische processen. Echt bewustzijn hebben we nog niet ontwikkeld, slechts het niveau dat ons in leven houdt. We zijn nog steeds, ook qua gedrag en alles, gedreven door 200.000 jaar ervarings opbouw. Zo hebben we bijvoorbeeld fobieen voor van alles uit de natuur, zoals spinnen, slangen, vuur, etc., maar zelden voor een ladder of een stopcontact, waar toch veel meer mensen aan overlijden.

Liefde blijft wat dat betreft ook chemisch, en dient slechts de voorzetting van het menselijke ras, al koppelen we diezelfde liefde inmiddels ook aan een heleboel andere dingen, zoals God of Allah of Krishna of Yaweh om maar iets te noemen.
Prachtig!

Het is geen hinhoudelijke reactie, weet ik ,maar vond dat het toch gezegd mocht worden.

Plaats reactie