Een déjà vu zit tussen je oren ?

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 13 aug 2007, 21:11

Ik weet best dat het niet een deja vu in klassieke zin was, maar ik wilde aantonen dat het hier niet om een vertraagde reactie ging van de hersenen zoals iemand stelde. Sommige zaken weet je gewoon jaren vooruit en kijkt dan ook niet op als ze plaatsvinden. Dat kun je toch een de-javu noemen. Het gaat in een Deja- Vu niet altijd om een plaats.

Er bestaan talloze rapporten van mensen die herinneringen hebben aan een plaats of familie uit een hypothetisch verleden of vorig leven. Stephenson heeft daarover geschreven. Soms herinneren zij zich alles tot in details. Dat kun je niet wegwimpelen met een vertraagde reactie. Soms gaan mensen bewust op zoek naar de plaats van hun Deja Vu. In een aantal gevallen weten ze details die pas later worden bevestigd. Zo herinner ik mij een geval van iemand die in Engeland op een Universiteit was geweest. Daar bestond vroeger een bepaalde aanbouw met een doorgang. Niemand die dat wist, maar toen ze op die aanwijzingen gingen zoeken, vonden ze oude tekeningen waarop die doorgang was aangegeven. In een ander geval was er een bericht over het paleis Buckingham Palace. Daar was vroeger een bepaalde theetuin met een poort. Het frappante was dat daar nog een wacht rondjes liep, terwijl niemand wist waarom. Toen ze echter het verhaal gingen verifiëren bleek daar een overwoekerde muur te bestaan met de nog zichtbare restanten van een poort, weliswaar dichtgemetseld. Inderdaad was daar ooit een toegang tot een thee- tuin of prieel.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 13 aug 2007, 21:20

FoX schreef:Dat is geen deja-vu :roll: . Het zit inderdaad 'tussen de oren', namelijk in de hersenen.
Hoe kan het dan dat je dingen gewoon herkent of wat dan ook ookal heb je het nooit eerder gezien ?

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 13 aug 2007, 21:54

Ravertje schreef:
FoX schreef:Dat is geen deja-vu :roll: . Het zit inderdaad 'tussen de oren', namelijk in de hersenen.
Hoe kan het dan dat je dingen gewoon herkent of wat dan ook ookal heb je het nooit eerder gezien ?
Dan noemen het we het gewoon geen deja-vu.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 13 aug 2007, 22:40

ok zal je maar geloven.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 14 aug 2007, 00:20

Ravertje schreef:ok zal je maar geloven.
[wave2]
*Buigen zal je*

Plaats reactie