Vreemde droom, met raar gevoel

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 13 aug 2007, 19:19

@BRNRDSDJNG
Dan werd de droom lucide. Ik realiseerde me dat ik droomde, en dat ik gevangen zat in dat gevoel. Ik voelde dat ik wakker moest proberen te worden, anders zou ik meegesleurd worden de diepte in. En ook in het lucide gedeelte, het bewuste gedeelte, brak paniek uit. Paniek om zo snel mogelijk wakker te worden. Ik had het gevoel dat als ik dat niet deed, ik nooit meer wakker zou worden.
Dan droomde je niet helemaal lucide. Wanneer je helemaal lucide droomt kun je namelijk ook je gevoelens en gebeurtenissen zo aanpassen in een droom dat je alles onder controle hebt. Ook het moment dat je wakker wordt.

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 13 aug 2007, 21:15

Er bestaan verschillende vormen van lucide dromen. Het bewustzijn is op zich al een vorm van lucide dromen. Wie wat verder komt kan tot op zekere hoogte invloed uitoefenen op de droom. mijn ervaring echter is dat de droom op een andere manier toch met hetzelfde probleem terugkomt, hoezeer je dat ook probeert te veranderen en ik heb heel wat lucide dromen gekend. Dat je bewust wakker kunt worden is juist, al kost het soms moeite. Ik kon al bewust dromen als kind.

Maan

Bericht door Maan » 13 aug 2007, 21:46

BRNRDSDJNG schreef:. mijn ervaring echter is dat de droom op een andere manier toch met hetzelfde probleem terugkomt, hoezeer je dat ook probeert te veranderen .
In Lucide dromen komen alleen zaken aanbod die jij wenst te creeren.
Pas als je op zoek gaat naar je probleem, zul je het ook in een een lucide droom vinden.
Anders is het geen lucide dromen.
Als problemen zich toch manifesteren in je droom, betekend dat dat je geen controle hebt.

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 14 aug 2007, 00:26

Het is een illusie dat je controle hebt over je dromen. Het onbewuste is verrreweg superieur en zal dus als zodanig reageren. Talrijke voorbeelden hebben mij ervan overtuigd dat de boodschap onvermijdelijk toch doorgezet wordt hoezeer je ook tegenstrijdt levert. Sterker: hoe meer je strijdt hoe heviger de reactie die volgt. Juist de wil veroorzaakt de ontsporing, vaak door een te eenzijdige instelling die ieder ego bedreigt. HEt is oneindig veel wijzer om de grenzen die worden gesteld ook te accepteren op koste van een psychose of ongeval.
Een hek dat je probeert te overwinnen zal gevolgd worden door een ander groter hek en desnoods enkele honderden anderen todat je inziet dat het geen zin heeft verder voort te gaan. Er zijn talloz mogelijkheden die angsten oproepen en door geen enkel wilskrachgtig argument of wilsinspanning zij nte vermurwen. Het onbewuste kent onze zwakheden haarfijn. We zijn een marionet aan een touwtje en niet de baas in onze psyche. Naast het ego bestaan er een aantal andere aspekten die evenveel recht hebben op hun bestaan. En als je die niet toestaat zullen ze het bewuste leven op uiterst effectieve wijze vertroren. Desnoods met een ongeval.

Maan

Bericht door Maan » 14 aug 2007, 16:08

BRNRDSDJNG schreef:Het is een illusie dat je controle hebt over je dromen.
Nee dat is het niet.
Het onbewuste is verrreweg superieur en zal dus als zodanig reageren. Talrijke voorbeelden hebben mij ervan overtuigd dat de boodschap onvermijdelijk toch doorgezet wordt hoezeer je ook tegenstrijdt levert. Sterker: hoe meer je strijdt hoe heviger de reactie die volgt. Juist de wil veroorzaakt de ontsporing, vaak door een te eenzijdige instelling die ieder ego bedreigt. HEt is oneindig veel wijzer om de grenzen die worden gesteld ook te accepteren op koste van een psychose of ongeval.
Een hek dat je probeert te overwinnen zal gevolgd worden door een ander groter hek en desnoods enkele honderden anderen todat je inziet dat het geen zin heeft verder voort te gaan. Er zijn talloz mogelijkheden die angsten oproepen en door geen enkel wilskrachgtig argument of wilsinspanning zij nte vermurwen. Het onbewuste kent onze zwakheden haarfijn. We zijn een marionet aan een touwtje en niet de baas in onze psyche. Naast het ego bestaan er een aantal andere aspekten die evenveel recht hebben op hun bestaan. En als je die niet toestaat zullen ze het bewuste leven op uiterst effectieve wijze vertroren. Desnoods met een ongeval.
Dit staat geheel los van lucide dromen.

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 14 aug 2007, 16:54

Die mening is geheel voor jouw rekening ik onderschrijf die niet.

De werkelijkheid bewijst mij dagelijks hoe weinig invloed we hebben op het onbewuste. Het is toch wel frappant dat een levenslot tientallen jaren vooruit kan worden gezien. Dat is dan geen lucide droom? Volgens mij kan dat best samengaan. Dromen doen meer denken aan het Holo dek van startrek. Wilsinspanningen kunnen doeltreffend door de droom worden omgebogen. Maar goed, ik heb geen zin in verdere onvruchtbare discussies, gezien het tegenstrijdige standpunt.

Het is om maar iets te noemen volkomen onmogelijk om je een gehele omgeving voor te stellen. De aard va nhet bewustzijn bepaald dat we niet veel meer dan één objekt in gedachten kunnen houden. De overweldigende hoeveelheid informatie die nodig is om een virtuele werkelijkheid te scheppen is zelfs de meest krachtige computer teveel.
Hoe zou iemand zich dan een dynamische omgeving kunnen voorstellen?
Daar is een intelligentie voor nodig die ver boven onze mogelijheden ligt.

The Return

Bericht door The Return » 14 aug 2007, 18:58

ik heb geen zin in verdere onvruchtbare discussies, gezien het tegenstrijdige standpunt.
Vruchtbare discussies zijn dus discussie waarbij het standpunt gelijk is? :o

Maan

Bericht door Maan » 14 aug 2007, 19:05

BRNRDSDJNG schreef:Die mening is geheel voor jouw rekening ik onderschrijf die niet.
Klopt :D
De werkelijkheid bewijst mij dagelijks hoe weinig invloed we hebben op het onbewuste. Het is toch wel frappant dat een levenslot tientallen jaren vooruit kan worden gezien. Dat is dan geen lucide droom? Volgens mij kan dat best samengaan. Dromen doen meer denken aan het Holo dek van startrek. Wilsinspanningen kunnen doeltreffend door de droom worden omgebogen. Maar goed, ik heb geen zin in verdere onvruchtbare discussies, gezien het tegenstrijdige standpunt.
Ik geloof niet echt in het lot, ik denk dat de mens zijn toekomst zelf in handen heeft, net als zijn dromen.

Waarom heb je geen zin in een discussie met tegenstrijdige standpunten?
Daar is een discussie toch voor bedoeld? Ik vind deze discussie niet onvruchtbaar, ik vind het leuk om over jouw standpunten na te denken, en daar mijn eigen mening tegenover te stellen. Zo kunnen we er allebei iets van op steken. Of je moet geloven dat je alle wijsheid al in pacht hebt. In dat geval kun je je kennis beter in boekvorm gaan gieten dan, want naar een discussie forum komen heeft dan weinig zin denk ik. :)

Het is om maar iets te noemen volkomen onmogelijk om je een gehele omgeving voor te stellen. De aard va nhet bewustzijn bepaald dat we niet veel meer dan één objekt in gedachten kunnen houden. De overweldigende hoeveelheid informatie die nodig is om een virtuele werkelijkheid te scheppen is zelfs de meest krachtige computer teveel.
Hoe zou iemand zich dan een dynamische omgeving kunnen voorstellen?
Daar is een intelligentie voor nodig die ver boven onze mogelijheden ligt.


Waarom is dat onmogelijk? Kun je lucide dromen? Heb je er ervaring mee?
Ik wel namelijk, en ik kan je zeggen dat het heel goed mogelijk is een droomomgeving te scheppen vanuit het niets.
Het is inderdaad moeilijk om controle over die omgeving te houden, maar als je het vaker doet, word het steeds makkelijker.

Wij zijn eigenlijk een heel intelligent ras, alleen zijn onze capaciteiten een beetje in de vergetelheid geraakt. We kunnen meer dan een supercomputer. Denk maar aan de oude culturen, wat zij allemaal konden zonder supercomputer. :D

:maan:

willowvrouw

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door willowvrouw » 14 mar 2009, 15:11

wie kan mij helpen??????
ik droomde deze week iets heel raar ....

ik was aan het wandelen en ik kwam plots mijn schoonvader tegen (opa) hij ging samen met mij een soort museum binnen , het viel mij op dat het helemaal wit was en dat er zijn leven of gebeurtenissen van zijn leven in stonden dat zegt mijn gevoel wat ik zag in feite niks bewust staan.

hij was stil terwijl hij een zeer levende persoon is .
toen we net binnen waren keek ik rond en zag door de grote ramen dat er een kerkhof naast lag met zeer oude graven echte monumenten ...echt prachtig .

de graven stonden allemaal pal naast een en sommigen hadden zeer kleurrijke bloemen , zeer prachtige bloemen vooral gele en rode ,zeer verse bloemen.
en er scheen een licht over het kerkhof dat hemels was ...het kerkhof leek te leven!!!!

ik zei tegen opa"daar zou ik willen op liggen als ik sterf ,zo mooi!" opa keek eens en zei mmm

toen gingen we allebei verder en we stonden voor 2 ruimtes ik ging de rechtse binnen en opa de linkse toen ik op opa riep voelde ik al dat hij er niet meer was en ging op zoek in de linkse kamer en toen ik binnen kwam stond daar een tafel en zag ik hem liggen op de grond ... eerst zag ik zijn benen en toen zijn lichaam ... hij was dood .

ik ben bij hem gaan staan en voelde "de dood" bij hem iets heel raar ik kon het zelfs bijna ruiken .

ik werd wakker en moest toen opstaan omdat mijn zoontje riep...
toen ik door de gang liep naar zijn kamer voelde ik die "dood" nog steeds en kon het gevoel zelfs niet beschrijven omdat dit de eerste keer was dat ik zoiets voelde en ik kon het echt bijna ruiken .
ik werd er een beetje bang van van dat gevoel.

ik weet zeker dat het de dood was dat ik voelde .

opa leeft nog maar hij is 84 dus is het niet abnormaal als zoiets ga gebeuren als sterven .
de droom was zeer kort maar heel intens en het wil iets betekenen wie kan mij helpen !!!!

thaboy

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door thaboy » 14 mar 2009, 18:52

Wat was er in de ruimte rechts? Die tafel in de ruimte links, stonden daar stoelen? Wat zou het nut ervan kunnen zijn? Met de antwoorden op die vragen kan ik de droom wel ontleden denk ik.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door Tammy » 14 mar 2009, 18:56

Apart verhaal Willowvrouw.
Ik kan helaas geen dromen ontleden maar misschien anderen hier wel.
Je zegt dat je kon ruiken in je droom
Daar ben ik sinds een paar maanden ook achter gekomen dat ik dat kan.
Daarvoor kon ik dat nooit maar nu valt het op.
De dood ruiken lijkt me erg akelig, kan me voorstellen dat je een beetje bang was.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

willowvrouw

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door willowvrouw » 14 mar 2009, 19:03

er stonden geen stoelen en de tafel was donker van kleur en stond scheef het blokkeerde mijn zicht naar opa toe als ik daar binnen kwam zodat ik mijn hoofd moest buigen om iets te zien en daarom zag ik eerst zijn benen.

in de kamer rechts waar ik binnen ging hangde schilderijen naar mijn gevoel ik zag wel dat er iets aan de muur hangde omdat ik vlekken zie aan die muren.

de bedoeling ??? ik zou het echt niet weten
alvast bedankt dat je de moeite wil nemen
die droom wil mij echt iets zeggen omdat hij zo helder was.

willowvrouw

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door willowvrouw » 14 mar 2009, 19:06

tammy je kunt het niet voorstellen wat voor een akkelige geur dat was .
ik kan niks vergelijken met wat het reukt zelfs de geur als je een dodenhuisje binnen gaat heeft er niks mee te maken.

het was alsof de "dood" er zelf stond

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door Tammy » 14 mar 2009, 19:08

Jakkes Willowvrouw, ik zou me rot schrikken. :?
Ben echt benieuwd wat jouw droom zou kunnen betekenen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

willowvrouw

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door willowvrouw » 14 mar 2009, 19:12

ikke ook
maar ik ben er ergens gerust in dood kan ook een nieuw leven aankondigen :D

maar als eerst opa daar moet voor gaan :( en ik kan dat tegen niemand zeggen .
stel u voor dat ik tegen mijn man zeg "uw pa gaat sterven???" en hij blijft nog 20j leven hahaha maar het omgekeerde kan ook natuurlijk.

ik heb wel het gevoel dat het met mij te maken heeft

thaboy

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door thaboy » 14 mar 2009, 21:54

Je merkt op dat het allemaal opvallend wit was. Wit is de kleur van geboorte, van vrijheid en al het goede. Maar vooral voor reinheid en zuiverheid.

Een museum wijst op een/het verleden. Je had het gevoel dat het over je opa ging. Dus ik ga er vanuit dat dat gebouw de jeugd van je opa voorstelt.

Je ziet er een kerkhof wat lijkt te 'leven' met prachtige kleuren ed. Dat is een tegenstelling. Ik kan hem niet echt goed plaatsen in de droom.

Dan zijn er twee kamers. Jouw kamer en zijn kamer. In die van jou hangen schilderijen, dit zijn visuele beelden uit een/het verleden, ik leg hier de link naar het verleden van jouw opa. Hij is weg, en er is nog wel een beeld en een gedachte van hem over.

Dan ga je terug, dit wijst misschien op een fout van jou welke je kan verbeteren. in de kamer van jouw opa staat een tafel. Een tafel kan staan voor een ondersteuning van iets kleins. De kamer is gedraaid, er is dus iets wat niet hoort te zijn.

Even een samenvatting:

In het verleden heb je een tegenstelling gezien, deze tegenstelling zal het begin zijn geworden van een 'fout' toen je deze fout wilde verbeteren(ik heb zo het gevoel dat we hiermee het heden bereikt hebben) ging/gaat/ga je nog meer fouten maken. Je 'opa' sterft hierdoor.

Nu bestaan er 3 interpretaties van je opa:

1:je opa
2:een eigenschap van jezelf waarin je je opa ziet
3:de band met je opa

Ik hoop dat je er iets mee bent.

willowvrouw

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door willowvrouw » 15 mar 2009, 09:34

amai je slaagt de spijker op de kop....

(vermits ik nog maar niet door heb hoe je met citaten werkt zal ik alles moeten typen)

verklaring

==jij zegt "wit is de kleur van GEBOORTE ...."

a wel ik ben volgens mij zwanger ik moet nog wel 10 dage wachten voor ik resultaat heb op test maar ik weet het al zeker. :D :oops:

==een museum wijst op het verleden...
==dit wijst op een fout (in het verleden) die ik kan verbeteren

ja... (het voelt bij mij zo aan en ik wist dat het over dit ging ) mijn moeder heeft er voor gezorgt dat ik geen één van mijn grootouders heb leren kennen en nu is dat te laat want alleen mijn zus leeft nog en die vermijd mij ook (ik ben te raar).

nu weet ik dat opa zeer veel behoefte heeft aan zijn kleinkinderen en ik ga er niet genoeg naar toe en daar "sterft " die een beetje van :(

en de andere reden die daar op wijst heeft met de zwangerschap te maken , 6j geleden heb ik en mijn man bewust een zwangerschap afgebroken ...iedereen heeft een andere reden voor zo'n beslissing dus wij ook.

maar nu ben ik 100procent zeker dat deze baby voor een of andere reden er moet zijn (we hebben al 4 kinderen) dus ik mag de zelfde fout niet meer maken(toen was dat geen foute keuze)

==kerkhof lijkt te "leven" met prachtige kleuren!!!

ik kan het nu plaatsen ... ook weer die geboorte ... bij mij is de dood geen einde !
dus de dood kan een nieuw begin zijn van een nieuw hoofdstuk !
dat "hemels" licht en die kleurige bloemen wil volgens mij zeggen dat er een nieuw begin is en dat alles goed ga komen (met mss wel goedkeuring van hier boven :wings: )

==in het verleden heb je tegenstelling gezien, deze kunnen het begin van iets "fout" geweest zijn toen ik het wilde verbeteren!

ja dat is ook waar ,ik wilde de fout van mijn moeder niet overnemen en dacht dat ik de goede weg op ging maar toch betrap ik mij daar op dat ik dat wel doe en ik moet mij leveswijze daar helemaal voor omgooien en dat is zwaar maar het besef is er al ..dus ben ik al goed begonnen!

het lag blijkbaar allemaal voor de hand wat mijn droom wilde zeggen en hoe raar die ook geeindigd is begrijp ik dat ik "juist" bezig ben !

bedankt thaboy
hoe je die verklaring ook gevonden hebt je bent een krak in wat je deed ...echt bedankt

willowvrouw

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door willowvrouw » 15 mar 2009, 09:48

tammy

die dood die ik voelde en bijna ruikte daar heb ik mij even in verdiept ...

er zijn naar het schijnt mensen die ruiken aan een persoon als die bijna gaat sterven !
die persoon hoeft daar niet voor op het sterven liggen !!
het kan ook plotseling via een ongeval gebeuren bv(begrijp je?)

dat in naar het schijnt een gave (vind dat zo'n groot woord )

dat wil niet zeggen dat ik dat kan maar ik heb mss eens mogen "ruiken" en binnenkort komt er iets op mijn pad dat dit kan verklaren zodat ik iemand anders kan helpen (want zo gaat het altijd bij mij )

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door Tammy » 15 mar 2009, 12:35

Willowvrouw schreef:
er zijn naar het schijnt mensen die ruiken aan een persoon als die bijna gaat sterven !
Echt waar? :shock:
Wow, dat is apart, daar heb ik nog nooit over gehoord.
Lijk me wel akelig als je iemand tegenkomt die je mag en je ruikt de dood al.

Over dat quoten het volgende.
Als je een bericht typt kan je bovenaan dit aanklikken:[q.uote] [/quote]
Plaats je gekopieerde zinnen daartussen en voila klaar is kees. :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

thaboy

Re: Vreemde droom, met raar gevoel

Bericht door thaboy » 15 mar 2009, 12:59

Graag gedaan, willowvrouw :wink:

PS: je kan ook gewoon op de knop "quote" drukken rechtsonder het bericht.

Plaats reactie