Bizar...

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Shizo

Bizar...

Bericht door Shizo » 19 jul 2007, 08:53

Een erg bizarre droom, normaal droom ik altijd de beelden die ik tegenkom in het dagelijkse leven.. Maar dan vervormd, maar deze droom heeft iets achtergelaten bij me, dat ik niet kan beschrijven. Iets in me weet ik dat dit geen gewone droom is..

Deze droom is maar een klein stukje tekst van een paar belangrijke zaken samen.. Als je de volledige droom wilt, moet ik 21 pagina's vol text schrijven... bah

Ik kan alles beschrijven tot in de details, zelfs het email van gitte (wie gitte is lees je in de droom). Maar toch heb ik nog nooit van die zaken gedroomt die in die droom komen.. Wist zelfs niet dat de naam gitte bestond. Ik heb een gevoel, dat ik niet kan beschrijven gekregen..
Ik ben al wakkeer voor 2uur, en nog steeds denk ik iedere seconde aan die droom..

Hoe de droom gaat:

Ik droomde dat werkte.. Ik kreeg een dochter, we waren allebei gelukkig
Het was in een nieuwe, moderne wereld. Bijna fantasy wereld, maar toch net niet, was er teveel realiteit door. Ik had een oud gebouw zwaar toegetakeld met teksten en ik moest vluchtten, iedereen haatte me toen zo in dat stadje. ze wouden me dood zelfs mijn vader zat achter mij aan. Maar moest ik vluchten, ik vluchtte door parijs.. kon alles beschrijven
Mensen zaten me op de hielen en moest iets doen. Ik met een meisje ging niet. Maar in die droom kon ik mijzelf 'stealthen' verbergen voor mensen.. Ik laat haar achter bij een erg mooi huis, ik stealth door de achtertuin en zie een oud vrouwtje in een kamertje, dan ga ik naar voor en zie ik een gekleurde man met pistool naar dat oud vrouwtje gaan, ik jaah die gekleurde man weg en als tegenzet wil het oude vrouwtje mijn dochtertje bijhouden tot ik terugkom. We gaan in dat huis daar zitten allemaal deftige mensen. Voor mijn neus kleden ze haar om in allemaal dure/oude kleren, en geven haar nieuwe naam Ik dool al paar jaar rond, hele tijd denken aan hoe ik het beste kan vluchten. Maar opeens heb ik 3 papiertjes in mijn handen, chatgesprekken van Gitte (=dochter) daarin staat dat haar moeder flipte.. En ook het adres op van een of andere forum. het forum word begeerd door allemaal mensen die ik in 30 jaar niet meer heb gehoord oud beste vrienden vna me, en gitte zit erop.. Ik zoek de naam "Gaetan" in, en lees allemaal gesprekken over hoe ik er moet zijn blabla.. Dat ze naar me wilt, ik haar vader ben
al mijn oud vrienden zitten op dat forum allemaal verhalen te vertellen. Opeens zie ik haar email voor mijn neus, ik kan dat email perfect beschrijven, ik ren naar iemand met laptop ik bekijk het forum. Ik besef van mezelf dat het een oud, crappy forum is.. ze word mishandelt
maar ze is een echte tijger die gitte.. Veel meegemaakt, kan al veel vertellen ook, Ze is anders, sterker dan de rest, ik weet het.. Ik voel me verantwoordelijk voor haar Ik start mijn crusade, en spoor haar op.. ik besluit om haar terug te halen.. Ik maak de gevaarlijke tocht, waar iedereeen me wil doden.. Zelfs (weeral) mijn vader zit achter me. Ik ga naar het huis, ik krijg opeens gevoelens, ik snak naar gitte, ik WIL gitte, ik wil mijn leven geven, ik wil alles doen opeens krijg ik schuldgevoelens, wraak, nieuwe hoop.. Ik ga naar binnen in het gebouw
en kruip in een kamer, daarin zit een wolf. Die wolf wil me verscheuren, juist wanneer de wolf wil toeslaan word ik wakker...

Het vreemde is, zelfs toen ik wakker werd bleef ik verlangen naar Gitte, mijn dochter Wraak, hoop, haat, gelukkig zijn dat ik weet waar ze is.. Ik weet zelfs het email nog.. neergeschreven, en nu geadd op msn..

Waarschijnlijk zullen sommigen van jullie nu denken dat er geen verklaring hiervoor te vinden is, dat ik teveel naar TV kijk. Dat is mogelijk.. Zelf hecht ik niet zoveel waarde aan verklaringen, maar toch zegt iets in mij dat ik deze MOET weten.

Ik werd wakker, en ik HOOPTE, serieus, ik WOU dat die droom echt was..
het is maar een droom zeggen ze.. Dit was meer.

Maan, of iemand anders, kan je me helpen?
Laatst gewijzigd door Shizo op 19 jul 2007, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Maan

Bericht door Maan » 19 jul 2007, 10:08

Ik moet 'm nog een paar keer doorlezen Shiz, tot nu toe kan ik er niets van maken. Het gevoel wat je beschrijft is wel heel heftig.
:maan:

Shizo

Bericht door Shizo » 19 jul 2007, 10:58

Even wat punten aangepast, was niet echt duidelijk neergeschreven.
Ik heb de ervaring om altijd mijn dromen te vergeten.. gelukkig schreef ik deze neer.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 20 jul 2007, 20:52

Je zit teveel achter de pc.

Ik heb trouwens ook al eens zoiets gedroomd over iemand die iets achterliet (email adres). Alleen toen ik wakker werd wist ik niet meer wat het email adres was. Zo'n dromen maken inderdaad indruk.

Gijs

Bericht door Gijs » 21 jul 2007, 02:56

En werkte het msn adres? Dan moet je is een keer naar de naam van de eigenaar van het adres vragen als het gitte is dan is er echt iets geks aan de hand.

Shizo

Bericht door Shizo » 22 jul 2007, 11:03

Het MSN adres werkte.. Das het raarste.

Maan

Bericht door Maan » 22 jul 2007, 11:05

en wie zat er achter het adres?

Shizo

Bericht door Shizo » 22 jul 2007, 11:38

Nog niemand online gekomen, ik zit zelf ook nooit op msn he..

Maan

Bericht door Maan » 22 jul 2007, 11:42

ohnee da's waar........ :mrgreen:

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 13 aug 2007, 11:58

Schizo

Een vreemde achtervolgingsdroom. Gitte zal mogelijk je ziel betekenen?
Tegen elke prijs wil je haar winnen of opsporen. De droom schetst een paranoïde situatie, vol achtervolgingen en angst. Het ego in onbewuste staat wil zich bevrijden van aanhang. In het onbewuste zowel als in de astrale wereld gaan fantasie en gedachten direkt in realiteit over. Wat je dus denkt zie je direkt. HEt betekent dat je die paniek en achtervolging zelf oproept. Het ego kan niet ontkomen aan wat het zelf fantaseert. Je weet misschien veel (te veel) details maar in die chaos van indrukken mis je de clou.
Je hebt dan wellicht een E Mail adres van Gitte maar daarmee Gitte nog niet. Je bent geobsedeerd dan wel bezeten van de idee Gitte te vinden.
De Wolf is een symbool van begeerte. (Lees Roodkapje?) Toevallig las ik vanmorgen een stuk uit Dantes Goddelijke comedie, waarin de Wolf voor de begeerte staat. Denk je dat een Wolf past bij Gitte?

Parijs is een hoofdstad en als zodanig een Zelfsymbool. Je bent dus op zoek naar een centrum en jezelf. Logisch dat Gitte daarin een rol speelt.
Interessante droom!

Shizo

Bericht door Shizo » 13 aug 2007, 12:11

Ik ben erg blij met je reactie BRNRDSDJNG, er zijn nu eindelijk een paar dingen uitgelegd. Ik vond het gewoon een vreemde droom, en heb hem direct opgeschreven.. Denk er nog altijd aan soms.. Maar ik zou niet weten wat ik zou moeten zoeken, waarom ik mijzelf moet zoeken of een centrum in mijzelf. Ik leef zeker niet in vrede met mijzelf, maar dit soort dromen heb ik nog nooit gehad.

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 13 aug 2007, 12:27

Shizo schreef:Ik ben erg blij met je reactie BRNRDSDJNG, er zijn nu eindelijk een paar dingen uitgelegd. Ik vond het gewoon een vreemde droom, en heb hem direct opgeschreven.. Denk er nog altijd aan soms.. Maar ik zou niet weten wat ik zou moeten zoeken, waarom ik mijzelf moet zoeken of een centrum in mijzelf. Ik leef zeker niet in vrede met mijzelf, maar dit soort dromen heb ik nog nooit gehad.
Je kunt altijd schrijven en als ik kan zal ik je helpen. Heb veel ervaring met droomanalyses en de nodige kennis op psychologisch terrein zowel als de mythen legenden etc.

Een centrum in jezelf zoeken, betekent ook een midden temidden van het tumult. Uit je droom merk ik op dat er een grote verwarring bestaat. Je zou bijvoorbeeld eens creatief kunnen worden en Mandala's tekenen. Een mandala is een manier om tot een centrumgerichtheid te komen. Meditatie is ook een mogelijkheid maar in geval van neurotische problemen of anderszins verdrongen inhouden kan dat de problemen juist oproepen en versterken. Beter is dus de leidraad in handen te houden.
Wat jij niet weet weet of ziet weet je onbewuste wel. Ik zie hoop in die droom anders zat er geen centrumgerichtheid in. De symboliek is heel duidelijk al zie jij die nog niet.
Andere mogelijheden kunnen zijn creatief dansen, niet op opzwepende muziek, maar gericht op het uitbeelden van je gevoelens. Kontakt leggen met je innerlijk dat is de boodschap. Yoga is ook goed. Het is echter de bedoeling dat je leert verstaan je eigen symbolische taal.

Shizo

Bericht door Shizo » 13 aug 2007, 12:52

Maar het probleem is, dat de wolf mij wilt verscheuren. Welke betekenis heeft dat? Het spijt me als ik erover zou gelezen hebben.. Maar de wolf staat voor begeerte.. Waarom zou begeerte mij willen aanvallen?

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 13 aug 2007, 14:33

Shizo schreef:Maar het probleem is, dat de wolf mij wilt verscheuren. Welke betekenis heeft dat? Het spijt me als ik erover zou gelezen hebben.. Maar de wolf staat voor begeerte.. Waarom zou begeerte mij willen aanvallen?
Dag Schizo

Vreemd ik had al een reactie gestuurd maar die is kennelijk verdwenen?
De wolf. In de indianen verhalen komen wolven voor als geleidegeesten.
Een wolf bezit instinkt en is thuis in het woud c.g onbewuste. Het onbewuste heeft de nieging al zijn voortbrengselen te verslinden den k aan Cronos uit de mythologie os saturnus (overigens ook een symbool voor depressiviteit en neerslachtigheid). De wolf staat ook voor de meer agressieve mannelijke sexualiteit. Pan die een viriele natuurgod was werd in het Christendom de duivel. Maar hij deed niet anders dan zich voortplanten zoals een natuurgod dat behoort te doen.
Er bestaan in de alchemie beelden van de wolf die de zon verslindt. Dat is kwalijk want dan wordt het bewustzijn opgeslokt door het onbewuste.
Je kunt proberen vriendschap te sluiten met de wolf. Een wolf is zeer sociaal en schuw. Hij doodt alleen om te eten of te overleven.
Een hond in huis is heel gewoon, een wolf natuurlijk niet, daarom wil deze droom iets meedelen. In "de Schoonheid en het beest" is het de betoverde prins die door de prinses ondanks zijn lelijkheid moet worden aanvaard. Zij ziet hem als afzichtelijk, het beest is echter verliefd op haar en treurt om zijn lelijke uiterlijk. Ook hier wil de begeerte de vrouw. Maar het is niet persé een kwaadaardig scenario.
In Roodkapje is het het naieve wicht, dat in het bos naar grootmoeder gaat. Nu je weet dat de boze wolf is. Het kwade wordt het meest geprikkeld door de tegenstelling, namelijk het onschuldige Roodkapje, toonbeeld van de zuivere ziel die achter gevaarlijk naief is.
Op de reis door het leven moeten we tot een uiteenzetting komen met het kwaad anders zijn we weerloos en worden nooit wijzer.
Je kunt inplaats van te dromen ook mediteren of nog beter visualiseren over de scenes met de wolf. Misschien kun je als je wakker bent beter met je angst omgaan? Een tekening ken ook helpen. Het kwaad is meestal niet zo gevaarlijk als het lijkt. En dan nog iets, je kunt in het onbewuste nooit iets doden. Wat je probeert te doden zal in een andere en meestal ernstiger vorm terugkeren. Er streedt altijd een transformatie op. Hoe lager hoe gevaarlijker en primitiever. Een wolf staat nog redelijk dicht bij de meer aanvaarde vorm van de hond.

Maan

Bericht door Maan » 13 aug 2007, 17:00

Je kunt in het onderbewuste zeker wel iets doden. Een transformatie is geen noodzakelijk gevolg.

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 13 aug 2007, 17:45

iets wat voldoende energie bezit is niet te doden en zonder die energie zal het toch ondergronds verder werken desnoods een leven lang. Een trauma bijvoorbeeld of neurose.
Het onbewuste is hardnekkiger dan om het even welke overtuiging.
En Jung is nog maar 40 jaar geleden gestorven. Zijn boeken worden nog steeds gelezen en gedrukt. Er bestaan nog steeds Jungiaanse opleidingen en die zijn geen lichte kost. Bovendien bestaat er een herleving van zijn gedachtegoed.

Maan

Bericht door Maan » 13 aug 2007, 17:48

BRNRDSDJNG schreef:iets wat voldoende energie bezit is niet te doden en zonder die energie zal het toch ondergronds verder werken desnoods een leven lang. Een trauma bijvoorbeeld of neurose.
Het onbewuste is hardnekkiger dan om het even welke overtuiging.
En Jung is nog maar 40 jaar geleden gestorven. Zijn boeken worden nog steeds gelezen en gedrukt. Er bestaan nog steeds Jungiaanse opleidingen en die zijn geen lichte kost. Bovendien bestaat er een herleving van zijn gedachtegoed.
Symbolen zijn symbolen. Als je bewust in je droom iets dood, zal het ook bewust sterven.
Natuurlijk kun je stellen dat het in je wakkere leven ook nog gedood moet worden, maar dood kan het zeker.

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 13 aug 2007, 17:54

Het spijt mij maar ik ben het hier niet mee eens. de Praktijk bewijst wel dat je niets kunt doden in jezelf of het onbewuste. Bovendien is het vaak schadelijk. Jung stelde ergens dat je nooit kunt weten of je de draak nu wel of niet moet doden omdat je daarmee ook de bewaakte schat dreigt te verliezen.
Iets lijkt vaak kwaadaardig maar het ego kan het niet anders zien. Wie wat ervaring heeft met therapie en analyse weet ook dat de zo kwaadaardig ogende figuren vaak buitengewoon veel invloed kunnen hebben en iemand boven zijn angsten kan doen uitgroeien of minstens een ruimer bewustzijn teweeg kunnen brengen.
Het kwaad is niet zelden een geweldige kathalysator.

Gijs

Bericht door Gijs » 13 aug 2007, 17:58

ik had heel vaak dromen dat ik dingen of mensen dood. Toch heb ik me nog nooit geschaad.

Maan

Bericht door Maan » 13 aug 2007, 17:59

Het kwaad in dromen hoeft dikwijls niet uitgeroeid te worden. Door het simpel op een vriendelijk manier te benaderen en je over je angst heen te zetten, veranderd het kwaadaardige vaak in een vriendelijke versie van de boodschap.

Je spreekt jezelf een beetje tegen, je zegt dat het niet mogelijk is iets te doden in jezelf of het onbewuste, maar gelijk erna schrijf je dat het vaak schadelijk is.

De praktijk heeft bij mij uitgewezen dat het wel degelijk mogelijk is iets in je dromen te doden.

Ik wil hier best Jung tegen gaan spreken. :mrgreen:
:mrgreen: Als je de baas bent over je dromen kun je zeker wel bepalen of de draak gedood moet worden of juist niet, de schat van de draak is dan immers bekend.
En, hier geeft Jung bovendien toe, dat het mogelijk is iets in je dromen te doden.
:maan: Maan

Plaats reactie