Bewust van het Zijn

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
V1XX3N

Bewust van het Zijn

Bericht door V1XX3N » 25 feb 2009, 20:39

Hallo ik ben V1XX3N (aka Vixx3n, Vixxen)

Zoveel onderwerpen, theorieen, discussies, over zoveel verschillende zaken die overal gaande zijn overal in de wereld. En nergens is er iets te vinden geschreven, of door iemand geweten dat volledig en juist is.
Allemaal andere interpetaties, visie's die worden gedeeld van een en hetzelfde wat het voor ons allemaal maar werkelijk is.
Dat iedereen iets op een andere manier kan waarnemen is logisch, maar dat dat iets ook daadwerkelijk iets anders is voor iemand anders is heel simpel te begrijpen voor iedereen dat dat niet kan.
Vele zoeken antwoorden op allerlei zaken, zaken die overal kunnen worden gevonden op internet/boeken/discussies die allemaal hun verschillende omschrijvingen hebben. Er kan maar een defenitie/omschrijving van iets zijn die het werkelijk is die voor iedereen zo geld.
Het is die enige waarheid die ik van alles kan meedelen/vertellen omdat ik het kan zien, wat geen gave is maar gewone puure logica doordat ik me bewust ben van het zijn. Het is wat iedereen zou kunnen, als ie de logica zou zien/begrijpen.

Ook wat er even juist moet worden gezien is dat we ons in een tijd bevinden waarin we een switch maken naar een hoger bewustzijn, deze switch is niet voor iedereen geldend en word vooral het meeste gemaakt door de geboren mensen in de jaren 70 en daarna. Andere voelen die energieen ook wel, en gaan ook op zoek naar de betekenis van alles, maar in de meeste gevallen zal deze niet behaald worden doordat hun visie te vastgeroest zit wat zij al die jaren al hebben over alles. Loslaten is namelijk heel moeilijk, en juist hetgene waarmee de waarheid en werkelijkheid bereikt kan worden.

Ik heb al een hele tijd niks meer gedaan aan het schrijven op forums, maar opeens spontaan had ik een ingeving om weer eens deel te nemen. Ik heb vaker nagedacht over de andere discussies die ik heb gevoerd,
en ik denk dat ik nu wel een op een hoop punten het beter kan overbrengen nu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bewust van het Zijn

Bericht door Tammy » 25 feb 2009, 21:30

Hallo V1XX3N :D
Allereerst van harte welkom op dit forum.
Ik ben heel benieuwd naar jouw ideeen over allerlei zaken.
Veel plezier hier :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

V1XX3N

Re: Bewust van het Zijn

Bericht door V1XX3N » 25 feb 2009, 22:35

Het is niet mijn bedoeling om alles te omschrijven en uit te leggen hoe het werkelijk in elkaar zit. het proberen overbrengen waaruit alles opgebouwd is zodat iedereen alles kan zien en zich bewust word zou meer waarde hebben, het is niet zo dat ik dit zou willen maar het is wel het enigste waar iemand iets aan heeft. Dus op die manier doe ik aan de hand van dingen te verklaren/ophelderen, dit zo duidelijk mogelijk proberen mee te geven.

--------------------------------------------------------------

Alles bestaat uit 3. (positief - negatief - neutraal, materie - energie - leegte, protonen - neutronen - elektronen )
Zie je die 3 in alles dan ben je al heel helder van zien, en snap je ook dat niks op een manier bekeken/omschreven kan worden.

BEWUSTZIJN
We hebben/ervaren alles bewust, DAT stukje bewuste is wie we zijn. je bent je bewust 1van je eigen zijn, 2van alles wat er om je heen is, 3het bewuste wat niet van jou is.

Je word geboren, en hebt/bent een bewuste (van nog geen persoonlijkheid die je hebt). langzaam aan word dat een bewustzijn van (omgeving/jezelf). Waarna het over gaat (moet gaan om alle stadia's te bereiken die ermee bedoeld zijn) naar een bewuste van het zijn. 3 toestanden.

Hoe zit dit in elkaar, nou heel simpel (iig voor mij te zien, kan niet begrijpen wie dit niet zo zou kunnen zien. iets anders is niet mogelijk, bestaat niet).
Iedere mens word geboren met een leeg bewuste, niks dat er al vantevoren in zit dat iemand weet/heeft gezien/denkt/al heeft ervaren en opgenomen. Een ziel/computer als het waare dat via zintuigen informatie kan opnemen, onthouden, verwerken. Als je eruit floept, en contact hebt gemaakt met deze werled, dan op het allereerste moment beginnen de zintuigen zich aan te passen en klaar te maken voor gebruik, en kan de gegevensstroom beginnen die door de zintuigen naar onze computer word geleid, eindeloos en veel stroomt er informatie in ons. Langzaam aan beginnen we ons te rationaliseren en bekend te worden met de omgeving, gaan we dingen indelen en voor onszelf waar maken tot we een aanemelijk vertrouwd plaatje hebben waarop we dit zijn doen beleven dat voor ons de realiteit is. Ons BewustZijn is er.

Bewustzijn is nooit compleet en af (het kan wel, maar nu nog zeker niet anno 2009). Wij zijn ons bewust van ons zelf zijn, wij zijn een bewustzijn van de materie om ons heen. ieder zn bewuste van zichzelf is niet uniek, het bewustzijn van de materie is ook niet uniek. Deze 2 dingen zijn te zien, iedereen kan bij iedereen van buiten naar binnen kijken welke bewuste er is over hemzelf, of welk bewuste het is van de materie.
-----------------------
LET OP:
Dat bewuste wat iedereen is VAN het Zijn, is wel uniek. Ik zal zelfs ff zeggen, dat er geen woorden of zinnen mogelijk zijn om uit te drukken Hoe heftig en belangrijk, hoe speciaal en buiten deze wereld en het hele universum dit o zo krachtige bewuste van het zijn is!!!
Wat is er namelijk aan de hand, hoe zit dit in elkaar, nou ik vertel;.
Ons bewust word gevoed met allemaal dingen om ons heen, het is alles wat buiten ons zit wat erin komt/zit. Al datgene vormt de persoon wie jij bent, wie het is in jou gedachten.

nutz

Re: Bewust van het Zijn

Bericht door nutz » 28 feb 2009, 19:36

V1XX3N schreef: Alles bestaat uit 3. (positief - negatief - neutraal, materie - energie - leegte, protonen - neutronen - elektronen )
Zie je die 3 in alles dan ben je al heel helder van zien, en snap je ook dat niks op een manier bekeken/omschreven kan worden.
.
Meer uitleg graag.
Ik zie die 3 niet in alles.

V1XX3N

Re: Bewust van het Zijn

Bericht door V1XX3N » 28 feb 2009, 22:33

Dankje Tammy, voor je warme verwelkoming. Ik merk wel dat het hier niet errug actief is op dit forum. Maar een connectie is meer waard, dan aandacht van 1000den mensen die je niet kunne volgen.

En hallo nutz.
Ik vind jullie onderstaande quotes wel leuk, en moet zseggen dat zovelen zoeen quotes hebben/maken die ze zelf wel bijzonder vinden en hun aanspreken, maar meestal weten ze helemaal niet hoe dat in elkaar zit, en meestal is het ook meer een vraag dan een quote zo van 'zo is dat...'

Alleen HEEL merwaardig, nutz is die quote van jezelf, of heb je die van mij overgenomen???
Als je die al had, dan ben ik heeeel benieuwd naar hoe je daar aan komt.!!
-----------------------------------------

Je ziet de 3 niet, en vraagt mij uitleg. Ok wil ik je heel graag geven, en vind ik een goeiuh vraag. Alleen wees aub wat specifieker, want om de volledige uitleg te geven ben ik uren verder, ik wil hiervoor graag even referen naar mijn oude forum: http://forum.atlantis2012.com/viewtopic.php?f=23&t=915 topic.

------------------------------------------

Paar korte simpele voorbeelden, misschien dat je het daaruit begrijpt:

Mens - vlees/bloed/hersenen (=allemaal materie) | denken/voelen/bewegen (=allemaal energie) | -----> let op!

Nu zou ik de 3 eenheid moeten opnoemen die samen de leegte zijn, dit gaat in princiepe niet want dit is wat ik bedoelde met ik ben hier niet om, alles zomaar uit te leggen; het gaat simpelweg niet. Als je niet begrijpt hoe het in elkaar steekt, en het niet ziet kun je voor een van de 3 alles maken wat je wil. Alleen is er maar een mogelijk, wanneer het gaat vannuit welke kant je kijkt of gaat.

DE leegte zou namelijk kunnen zijn; alles kunnen zijn..... Misschien beter uitgelegd met gevoel;


Het enigste wat een werkelijk waargenomen gevoel is dat je kunt voelen is PIJN.
De realiteit is het gevoel neutraal, wat je niet bewust voelt en elke staat van gevoel kan hebben.
De illusie die je hebt van gevoel is GOED voelen:
UITLEG;
Je bent de mens hier op aarde, en we nemen een snapshot van een moment in tijd van je leven hier nu. Die snapshot is hoe je neutraal voelt als uitgangspunt.
Op dat moment kan er niks zijn wat je goed/beter kan laten voelen, alleen pijn kun je ervaren. Als die pijn lang aanhoud, word dat op een gegeven moment je neutrale toestand weer, omdat je eraan gewend raakt en het meeneemt als normaal. De pijn word onbewust ervaren als een toestand van jezelf.
Maar op het moment dat hetgene wat dat gevoel veroorzaakt afneemt, ervaar je een goed gevoel. Maar het is gewoon de terugkeer van de pijn, naar neutraal.
Goed voelen zit alleen maar tussen pijn en neutraal in, het is het omgekeerde dat vannuit pijn naar neutraal is ervaren. Er is geen gevoel dat van neutraal naar boven gaat. Voel je een Positief gevoel, dan had je vantevoren pijn!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bewust van het Zijn

Bericht door Tammy » 01 mar 2009, 12:24

Hai V1XX3N :D
Het is inderdaad erg rustig hier op het ogenblik.
Maar dat gebeurt wel vaker, soms druk , soms rustig.
Hoop dat er gauw meer mensen op je topic reageren :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

V1XX3N

Re: Bewust van het Zijn

Bericht door V1XX3N » 04 mar 2009, 02:02

In een andere discussie op dit forum (Gnostiek) ontwikkelt zich een discussie over vrije wil. Ik denk dat het goed is die discussie hier voort te zetten. Over de vraag of onze wil vrij is of niet wordt in zijn algemeenheid erg veel gediscussieerd en de meningen blijven verdeeld. De centrale vraag is of je denken wordt bepaald door een ingewikkeld proces van oorzaak en gevolg of staat het denken daar volkomen los van?
Een quote van een ander Topic hier.

Op een vraag zoekt men een antwoord, en hier word gezegd dat de meningen van mensen verdeeld blijven over of de wil vrij is of niet.

Heel logisch is het waarom dit zo is, alleen niemand ziet het. Het is hetzelfde als dat je vraagt, is een glas nou half vol of half leeg..?
De meningen zullen verdeeld blijven, omdat het ligt van waaruit je het bekijkt. Deze vraag is natuurlijk simpel, en onzin.
Van de vrije wil niet, omdat deze complexer is.

Onze wil is niet vrij! Onze wil word bepaald door meerdere dingen. Of door ons gevoel, of door ons denken, of opgelegd door andere. Al ons denken is niet van onszelf, dus kan de wil hiervan ook niet vrij van onszelf zijn. Ons gevoel is de enige connectie kort met de werkelijkheid, maar bij bijna niemand juist weergegeven, dus ook geen vrij wil in dat geval.

De wil is een realiteit, de vrije wil is een illusie. illusie en realiteit zijn een onderdeel van de Werkelijkheid.
In de werkelijkheid horen illusie en realiteit, ze bestaan dus wel. Maar zijn niet wat ze werkelijk zijn.

Aenimaxequal

Re: Bewust van het Zijn

Bericht door Aenimaxequal » 04 mar 2009, 09:15

Je word geboren, en hebt/bent een bewuste (van nog geen persoonlijkheid die je hebt).
Het leek mij wel zo dat zelfs pasgeborenen een persoonlijkheid hebben.

Even een spontane reactie, je gehele teksten heb ik nog niet kunnen verteren.


Btw: Welkom

Ik zie het zo: De vrije wil is niet iets constant maar het bestaat wel degelijk.
De wil is tenslotte een gedachte ( en ik denk soms ook gewoon een drift.)
Er bestaan momenten dat mijn wil word overschaduwd door andermans wil. De wil onder de vorm van een gedachte die naar een daad wil leiden zal dan worden beperkt. Beslis ik om toch door te gaan met mijn wil dan is die op dat moment vrij.
Zo simpel probeer ik het te maken in m`n wereldje.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Bewust van het Zijn

Bericht door Tardis » 04 mar 2009, 12:53

Zoals Ohana als schrijft, pasgeborenen hebben al een persoonlijkheid, en ze zijn zich meer bewust van de omgeving dan we lange tijd dachten. Huilbaby's uiten zich met een aanhoudend gehuil omdat ze de stress van hun ouders oppikken.

En vrije wil bestaat, maar het is marginaal. Ik kan er een lang verhaal over schrijven, maar het wordt redelijk goed uitgelegd in het onderstaande filmpje.



En het mag dan marginaal zijn, de vrije wil die we hebben kan, als we er bewust mee omgaan, uiteindelijk een heel groot verschil maken.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

V1XX3N

Re: Bewust van het Zijn

Bericht door V1XX3N » 23 mar 2009, 22:23

Tardis
Zoals Ohana als schrijft, pasgeborenen hebben al een persoonlijkheid, en ze zijn zich meer bewust van de omgeving dan we lange tijd dachten. Huilbaby's uiten zich met een aanhoudend gehuil omdat ze de stress van hun ouders oppikken.

En vrije wil bestaat, maar het is marginaal. Ik kan er een lang verhaal over schrijven, maar het wordt redelijk goed uitgelegd in het onderstaande filmpje.
Ohana kan veel schrijven net zoals velen andere, maar ze schrijven over wat ze zien dat niet zo hoeft te zijn wat het is dat zij denken dat het is zij zien.
We worden allemaal leeg geboren, no exceptions. Maar tcoh zijn er horoscopen die een beschrijving kunnen maken van onze persoon inside. Dit is juist, en toont aan dat de verwerking van onze computer bij iedereen anders loopt. Dit is het enige verschil wat er is tussen ons bij gebboorte al.

Baby's zijn zich meer bewust van de omgeving, omdat ze een zijn met de omgeving. Alles in de omgeving van een baby is hetzelfde, een baby kent geen woord voor de verschill;ende dingen om zich heen, kent geen onderscheid, ziet alles in een perspectief. Dat maakt hem bewust van eenheid!

Huilbabies zijn er ook in gezinnen waar geen stress is! volslagen onzin, maar wel iets wat te zien valt!
Babies maar ook mensen pikken gevoel op uit hun omgeving.
Ik zie het zo: De vrije wil is niet iets constant maar het bestaat wel degelijk.
De wil is tenslotte een gedachte ( en ik denk soms ook gewoon een drift.)
Er bestaan momenten dat mijn wil word overschaduwd door andermans wil. De wil onder de vorm van een gedachte die naar een daad wil leiden zal dan worden beperkt. Beslis ik om toch door te gaan met mijn wil dan is die op dat moment vrij.
Zo simpel probeer ik het te maken in m`n wereldje.
Vrije wil bestaat NIET!
Stel je het moment voor dat je een ijsje wilt, dat kent iedereen wel. Je hebt een gevoel van ijsje willen, omdat het getriggert word door................. iets!

Je wilt iets wel of niet, dat is jou keus. Maar waarom is er een wil aanwezig in de eerste plaats, hoe heb je dat zelf in de hand gehad.
Zoals ik al zei, dit is hetzelfde als mensen die vragen is het glas half vol of leeg. Halfvol is het met iets anders als waar het halfleeg mee is.
Door iets heb ik een wil, een wil in iets. Ik was niet vrij om de wil te krijgen in iets, en daardoor is er een keuze die ik kan maken om het wel of niet te willen doen/hebben/nemen..... die keuze kan ik zelf maken, maar dat er al een keuze is aan mij opgelegd geworden, neemt de vrijheid al weg.

Waar is de vrijheid dan in de wil? Leg het mij uit, ik ben niet te beroerd om gelijk te geven. Maar ik zie niet hoe de wil vrij kan zijn....

Je bent vrij in de keuze, das het enigste. Maar dat je voor een keuze gesteld word, zegt al dat je niet vrij bent.

----
Ik snap niet dat mensen zich dit nog afvragen in 2009. Zo zie je maar hoe onbewust velen nog zijn.

Er zijn 3 wetten van het leven die dit al uitsluiten, de 3 wetten die al vanaf het begin er zijn.

Je wilt eten. Je wilt drinken. Je wilt sex. Omdat je voelt dat je honger hebt, dorst hebt, geil bent.
Je denkt niet na of je wilt leven of sterven, je denkt ook niet na of je nog iets nodig hebt.
Je word gewoon met een signaal getriggerd wat het is dat je moet doen! Jou keuze heeft consequenties, je bent vrij om te kiezen welke consequentie je wilt aanvaarden.
Heb je dat zelf gewild, nee.

Plaats reactie