Falun Gong, een praktijk voor lichaam en geest

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Guus

Falun Gong, een praktijk voor lichaam en geest

Bericht door Guus » 22 aug 2005, 11:12

Hoi mijn naam is Guus en ik beoefen Falun Gong (Falun Dafa). Falun Gong is in 1992 opgericht door Dhr. Li Hongzhi. Je kunt het ongeveer vergelijken met Tai Chi of met Qigong. Je hebt misschien weleens mensen in het park langzame sierlijke bewegingen zien maken waarbij ze hun geest leegmaken en innerlijk tot rust komen. Falun Gong is ook zoiets. Beoefenaars doen dagelijks 5 rustige oefeningen (inclusief meditatie) om zo hun lichaam te energetiseren en te zuiveren. Maar wat Falun Gong onderscheid van andere praktijken is dat het niet de nadruk legt op hoe te oefenen, maar op de cultivatie (verfijning, verbetering) van iemands geest. Zo word er sprake van 'cultivatiebeoefening' op hoog niveau. Beoefenaars proberen te leven volgens 3 principes die tevens de karakteristiek van het universum vertegenwoordigen. Namelijk Zhen-Shan-Ren (Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid). Door dit te volgen kunnen we als beoefenaar ons morele karakter verbeteren en uiteindelijk een goed persoon worden. Zo word niet alleen ons lichaam verbeterd, maar ook ons karakter. Door twee boeken te lezen van Li Hongzhi namelijk het boek 'Falun Gong' en het boek 'Zhuan Falun' leren we hoe we deze principes kunnen toepassen in het dagelijks leven, ook word er veel uitgelegd over de geschiedenis van Qigong en Falun Gong's relatie tot Qigong, Boeddhisme en Taoisme. Voor meer informatie kun je mij natuurlijk altijd vragen stellen, of je kan eens kijken op http://www.falun.nl

Op dit moment worden beoefenaars van Falun Gong vervolgd in China. Duizenden beoefenaars zijn al naar werkkampen gestuurd waar ze worden gemarteld, verkracht, verminkt en zelfs gedood. Op het forum 'Nieuws en Actualiteit' heb ik meer over dit staan. Of neem eens een kijkje op http://www.faluninfo.nl

Alvast veel succes.

Groeten van Guus

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 22 aug 2005, 13:47

Hai Guus, wat mooi dat je dit beoefend.
Ik heb je stukje gelezen in de anderen topic, vreselijk dat die mensen vervolgd worden :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Guus

Bericht door Guus » 22 aug 2005, 18:03

Tammy schreef:Hai Guus, wat mooi dat je dit beoefend.
Ik heb je stukje gelezen in de anderen topic, vreselijk dat die mensen vervolgd worden :?
Dankjewel voor je medeleven :)

Groeten van mij

Anet

Bericht door Anet » 24 aug 2005, 11:52

De Chinese regering ziet in Falun Gong een bedreiging dus zou je kunnen stellen dat het goed voor je is en dat het werkt!
Zo zie je maar weer hoe een volk gemanupileerd wordt om te leven zoals
de machthebbende groeperingen willen. :?
Ik zie niets verkeerds aan Falun Gong maar zij wel???

Guus

Bericht door Guus » 24 aug 2005, 13:08

Anet schreef:De Chinese regering ziet in Falun Gong een bedreiging dus zou je kunnen stellen dat het goed voor je is en dat het werkt!
Zo zie je maar weer hoe een volk gemanupileerd wordt om te leven zoals
de machthebbende groeperingen willen. :?
Ik zie niets verkeerds aan Falun Gong maar zij wel???
Falun Gong beoefenaars leren om altijd eerst aan andere mensen te denken voordat ze iets zeggen of doen, we houden rekening met andere zodat niemand gehinderd of geschaad word. Als we worden uitgescholden of geslagen dan doen we niets terug vanuit ons mededogen, we proberen het te verdragen. We denken namelijk dat als je hetzelfde terug doet dat je dan in feite net zo erg bent. Falun Gong leert mensen om meedogend en vriendelijk te zijn voor iedereen. Als een regering hierin een bedreiging ziet dan is het wel heel slecht gesteld met die mensen denk ik.

Groeten van Guus

Anet

Bericht door Anet » 24 aug 2005, 14:12

Quote: We denken namelijk dat als je hetzelfde terug doet dat je dan in feite net zo erg bent.
--------------------------------------------------------------------------------------

Daar ben ik het wel mee eens maar het werkt niet in deze maatschappij,
stel ik loop op straat en een één of andere freak slaat mij of mijn kinderen
dan zal ik me tot het uiterste verweren.
Ik weet wel dat ik mezelf ook schuldig maak geweld maar ik heb geen andere optie zeker als ze aan mijn kinderen komen.

Wel zou het kunnen werken in een maatschappij waarin iedereen Falun Gong beoeffend of gebruikt.
It's a way of live, and I like it!

Guus

Bericht door Guus » 24 aug 2005, 16:11

Anet schreef:Quote: We denken namelijk dat als je hetzelfde terug doet dat je dan in feite net zo erg bent.
--------------------------------------------------------------------------------------

Daar ben ik het wel mee eens maar het werkt niet in deze maatschappij,
stel ik loop op straat en een één of andere freak slaat mij of mijn kinderen
dan zal ik me tot het uiterste verweren.
Ik weet wel dat ik mezelf ook schuldig maak geweld maar ik heb geen andere optie zeker als ze aan mijn kinderen komen.

Wel zou het kunnen werken in een maatschappij waarin iedereen Falun Gong beoeffend of gebruikt.
It's a way of live, and I like it!
Het klopt. Maar er op toezien dat je kinderen worden mishandeld zonder dat jij iets eraan doet is in mijn ogen een slechte daad. Dan zou je als goed persoon beter je kinderen kunnen beschermen. Alleen als we zelf worden belaagd dan geven we er minder om. Natuurlijk moeten we wel meedogend zijn voor vrienden en aanverwanten, en ze helpen in nood.

Groeten van Guus

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Re: Falun Gong, een praktijk voor lichaam en geest

Bericht door lowlandsrouter » 25 aug 2005, 15:03

Guus schreef:Op dit moment worden beoefenaars van Falun Gong vervolgd in China. Duizenden beoefenaars zijn al naar werkkampen gestuurd waar ze worden gemarteld, verkracht, verminkt en zelfs gedood.
Bijna ongelofelijk :shock:
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

Guus

Re: Falun Gong, een praktijk voor lichaam en geest

Bericht door Guus » 26 aug 2005, 11:08

lowlandsrouter schreef:
Guus schreef:Op dit moment worden beoefenaars van Falun Gong vervolgd in China. Duizenden beoefenaars zijn al naar werkkampen gestuurd waar ze worden gemarteld, verkracht, verminkt en zelfs gedood.
Bijna ongelofelijk :shock:
Ja dat was ook mijn eerste reactie. Ongelooflijk dat zoiets kan gebeuren, vooral in deze moderne tijd.

Romaine

Bericht door Romaine » 28 aug 2005, 00:11

De mens maakt er zoals altijd een rotzooitje van...

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 04 jan 2006, 04:19

Is Guus Falun Gone?

Het onderwerp werd onlangs nog aangekaart in een aflevering van Netwerk op Ned1. Een bekeerde martelaar uit een chinese gevangenis deed zijn verhaal in de hoop in Canada een greencard te krijgen. Hem zouden martelingen boven het hoofd hangen bij terugkeer naar China.

Heeft nog iemand die aflevering gezien?
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

billy bonny

Bericht door billy bonny » 03 feb 2006, 16:37

dit is weer typisch een geval van het de kop indrukken van iets wat ze niet kennen en dat maakt ze angstig en als iets je angst aanjaagt dan bestrijd je het toch gewoon maar toch gek dat dit in china gebeurd want dit is ECHT een westerse denkwijze gewoon stomzinnig

Guus

Bericht door Guus » 04 feb 2006, 18:38

lowlandsrouter schreef:Is Guus Falun Gone?

Het onderwerp werd onlangs nog aangekaart in een aflevering van Netwerk op Ned1. Een bekeerde martelaar uit een chinese gevangenis deed zijn verhaal in de hoop in Canada een greencard te krijgen. Hem zouden martelingen boven het hoofd hangen bij terugkeer naar China.

Heeft nog iemand die aflevering gezien?
Ja die aflevering heb ik ook gezien. Ik hoop voor de 'overloper' dat hij niet word teruggestuurd naar China, want dan wacht er zeker een pijnlijke langzame dood voor hem. Ik hoop dat hij mag blijven in het buitenland en leert van zijn fouten. Steeds meer mensen verlaten de CCP en vluchten naar het buitenland, een website die veel info hierover geeft is http://www.hetnieuwetijdperk.com Hier word ook bijgehouden hoeveel mensen hun lidmaatschap bij de CCP hebben opgezegd.

Groeten van Guus

Plaats reactie