Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 27 nov 2012, 06:12

Ik applaudisseer mee ... Shaffy ;P!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 27 nov 2012, 17:35

Prachtige weergave met de verbondenheid van duister en licht shaffy. Het ene wat niet zonder het andere kan. Enorm mooie dieptewerking met ook het uitspringende molecuultje.
Een exacte weergave van implosie en expansie.

Wederom een zeer hoogstaand werk wat menig diepdenker enorm zal inspireren, ben ik van overtuigd.
Gezien de diepgang zal niet iedereen direct de inhoudelijkheid kunnen bevatten neem ik aan.
;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 12 apr 2014, 18:22

[think]

Ik ga alles nog een keer opnieuw doornemen ...

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 13 apr 2014, 07:35

Het onderstaande citaat heb ik in het geheel nog een keer geplaatst.
Ik heb het ongeveer anderhalf jaar eerder gelezen en begreep destijds de essentie.
Nu echter heb ik het woord voor woord, punt voor punt en komma voor komma gelezen en raakte zo enthousiast dat ik tijdens het lezen een paar keer opnieuw moest beginnen.
Mijn ogen willen de stof dan sneller tot zich nemen dan dat ik kan verwerken ...

Dit hele stuk representeert in één keer precies dat, wat ik in ruim 5 jaar probeer uit te drukken.
Dat is mij gelukt, maar door mijn veelvuldig woordgebruik en 'omtrekkende bewegingen' ben ik mogelijk vaag overgekomen.
Toch is het hele basis van dat wat ik al in 2008 schreef in mijn site: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2518,d.d2k
Al wat hieronder staat is precies dat wat ik zelf 'voelde ende wist' zonder hier maar één boek over gelezen te hebben.
Dat wat ik probeerde te verklaren (als kleine jongen al) was altijd al in mij en dat wist ik, het 'koninkrijk van God' heeft zich in mij geopenbaard, zonder dat ik dat gewild of gemoeten heb.

Ik ga verder met het lezen van deze topic en kijken wat ik destijds zelfs alhier geschreven heb ...
Witte wel schreef:Een klein stukje uit één van de boeken van Peter Wilberg waarin het ruimte-tijd en tijd-ruimte begrip is uiteengezet. De vertaling is zo goed mogelijk uitgevoerd en de inhoudelijkheid is aangepast om enkel beide begrippen te behandelen en niet de overige occulte kennis te beschrijven. De bedoeling van dit stuk is om de beide begrippen te leren begrijpen en hiervoor dient soms tekst meerdere malen gelezen te worden eer het kwartje valt. Een aanrader is deze inhoudelijkheid op te nemen, te overdenken en te laten rusten, te herlezen en wederom te overdenken en te laten rusten. Daarna zal meer helderheid ontstaan en zal het ogen openen.

De moeilijkste leerweg is direct in het vuur te springen om dit te kunnen bedwingen.
Wijsheid is eerst de oorsprong van het vuur te vinden.


Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Occult betekent verscholen of verborgen. De term occulte krachten refereert niet alleen naar verborgen krachten maar ook de essentiële kracht van het verscholene of occulte zelf.
Het verborgene is de verborgen innerlijke betekenis van alles. De innerlijke betekenis is verborgen omdat, terwijl werkelijk, het niets actueels is. Potentiële werkelijkheden bestaan enkel in bewustwording. Het verborgene is de donkere/ duistere kracht van bewust, innerlijke potentie wat de bron is van alle mogelijke actualiteiten. Alles wat aan het licht kan komen in ons bewustzijn.

Er zijn mogelijkheden met alle innerlijkheid die zoeken naar het verkrijgen van omstandigheden die het mogelijk maken om tot bestaan te komen. Zij, de mogelijkheden onafscheidelijk verbonden met de innerlijke betekenis, verzamelen als een magneet over andere mogelijke mogelijkheden, zetten samenhangende velden op van mogelijke aantrekkingen in jou wereld, ze begonnen met de paranormale mogelijkheid van een wereld uit spirituele materie, geboren in bewustzijn. Ze vormden atomen en moleculen na eerst een positief veld uit te spreiden. Er was daarom eerst vanaf het begin een negatief veld. En terwijl ze in- en uitweefde in dit spiritueel beginnende netwerk, vormde ze beide de wereld van materie en de wereld van negatieve materie. Toen voldoende atomen gevormd werden vanuit inwendige/ inwaartse energie, meer variabelen in combinaties werden er mogelijk, kon blijkbaar een versneld bewustzijn gemaakt worden.

De oorspronkelijke betekenis van materie is moeder. De oorspronkelijke betekenis van energie is verwezenlijking.
Niets kan zichzelf verwezenlijken of materialiseren vanuit energie welke niet de herkomst heeft uit de moederlijke schoot van potentie die de bewuste innerlijke betekenis van alle materie bezit.

Licht, alle vormen van elektromagnetische energie, en alle materiële fenomenen die verschijnen voor ons in het licht van ons bewustzijn schijnt voort vanuit, en in dezelfde tijd het donkere licht verbergt. Duistere energie en/ of duistere materie die verblijft binnen deze moederlijke schoot. Donker/ duister licht is een licht dat inwendig straalt naar zijn ongebonden inwendigheid toe. Donkere energie is daarom inwendige energie.
De inwendige of inwaartse energie is niet eenvoudigweg een andere vorm van energie maar het is de bewuste inwendigheid van alle energie.
Voor het bewustzijn zelf is de erge inwendigheid van energie hetzelfde als dat materie z’n uitwendigheid is. Het naar buiten komende.

Het woord natuurkundig kent zijn oorsprong uit “ontstaan uit”. Alle natuurkundige materie ontstaat uit patronen van voornatuurkundige energie dat vorm aanneemt in de schot van potentialiteit, vormgegeven door deze oneindige potentiële patronen van bewustzijn dat ligt verscholen in deze schoot. Maar een “positief veld” van natuurkundige materie heeft net als z’n noodzakelijke tegenhanger een “negatief veld”, genoemd antimaterie, maar de nog steeds niet gematerialiseerde inwendigheid van natuurkundige materie.

Er is altijd een overdaad van deze inwendigheid, worstelend om zichzelf uit te drukken in een uitwendige vorm.
Vanwege deze reden zal een studie over de uitwendigheid, uitwaartse energie, nooit resulteren in een bevattingsvermogen van de inwendigheid, inwaartse energie.
Er zal altijd het geheim blijven dat nog steeds niet is uitgedrukt. Negatieve materie, hetzelfde als dat nog niet uitgedrukte geheim, heeft zijn bron uit dezelfde schoot van potentialiteit uit welke het “positieve veld” van natuurkundige materie constant geboren wordt.

Een moederschoot zoals een planeet of een zon heeft een verbonden buitenste oppervlakte of omtrek. Ieder bewust wezen of bewustzijn, zonder uitzondering, is zo’n moederschoot, een verbonden “geestelijke insluiting” of “bewustzijns eenheid”, unit, met een ongebonden en onuitputtelijke inwendigheid van bewuste potentialiteit. Materie is het naar buiten kerende van zulke units. De uitwendigheid, uitredende, is gevormd door het inwaartse en niet andersom. ( het uitgaande wordt gevormd door het binnenkomende )
Alle materiële eenheden, of het atomen, moleculen of cellen zijn, hebben hun eigen bewuste inwendigheid, binnengaande, en een geestelijke ingeslotenheid die een bewustzijns eenheid vormt. De eenheid doet er op lijken dat het de uitdrukking van bewustzijn limiteert maar doet dat niet.

Het bewustzijn van atomen en moleculen kan worden vergeleken met het onderbewustzijn zoals we dat kennen.
Het onderbewustzijn is een uitstraling naar buiten vanuit de geestelijke opsluiting dat kan worden gezien als de kern. Bewustzijn is de buitenste cirkel van het primaire veld. Uitstralingen vanuit dit veld gaan verder met het ontwerpen van energie die is omgevormd tot materie, en op een eenvoudigere versie van het universum waargenomen in termen van zulke krachtvelden, zou je blijkbaar eindeloze atomen en moleculen om de kern hebben draaien of een eindeloze variabele van zulke patronen die zouden verschijnen bij de eerste schatting, onafhankelijk van een observator van een ander veld.

De schijnbare willekeur van chaos verbonden met duister en duistere krachten, en de verbondenheid van deze oorspronkelijke duisternis en chaos met kwaad en vernietiging verbergt de ware aard als oorspronkelijke schoot van creatie, een volledigheid van ontelbare potentiële patronen van bewustzijn, energie en materie.
De omschreven centrale kern waar omheen bewustzijn uitstraalt als zijnde licht energie of elektromagnetisme vormt zichzelf tot energieke patronen van materie.

"Dit hart of deze kern is sinds mensenheugenis gerepresentateerd met een symbool wat ik hier nu het “kern” symbool noem omdat het symbool zelf enkel zou afleiden in plaats van bijdragen ter verduidelijking."

Zoals een zwart gat een soort zwarte zon is gevormd door enorme aangetrokken verdichting en concentratie van materie waarvan geen enkel licht kan ontsnappen, zo is ook een geestelijke insluiting een enorme gravitale compressie, verdichting en concentratie van bewustzijn dat capsule bevattingsvermogen wordt genoemd. De verdichte bewustwording is een te bevatten bewustzijn, een vorm van direct weten. Tegelijkertijd is het een bewustwording van samengevoegd potentieel en daarom pure macht en is daarom een enorme bron van potentiële energie. Verdicht bewustzijn of capsule bevattingsvermogen wordt daarom bewogen “door” energie en “in” energie.
Inwendige energie is niet alleen de aangeboren inwaartsheid van energie maar ook z’n aangeboren geïndividualiseerde karakter.

Er is geen niet geïndividualiseerde energie. Er is geen energie die zich niet in enige mate van zichzelf bewust is. Echter, er is altijd een overmaat van zijn inwendigheid, strijdend om zich in een uitwendige vorm uit te drukken. Daarom is het “kern” symbool het meest potente symbool van de onuitputtelijke inwaartsheid, naar binnen kerende, van het innerlijke zelf, zoekende om zich uit te drukken in een naar buiten kerende vorm, de diepstliggende noodzakelijkheid van zijn. Een symbool van onze meest volledig verbonden en belichaamde noodzakelijkheid om te “zijn”. Een symbool dat net zoals “god” geen wezen is maar een noodzaak is van het “zijn” zelf. Het pure streven om te zijn.

Voordat er een universum bestond, zoals we dat kennen, was er eerst een streven. In ultieme termen uitgedrukt is er en was er nooit een begin. Er was waar we allemaal naar kunnen refereren als zijnde een begin, toen tweedracht en streven en een wens om hetgeen gevormd te worden zich voldoende verzamelde tot een samen te voegen geheel waarin alle mogelijkheden verborgen waren.

De drift voor het oorspronkelijke streven om te zijn en de verdichtingskracht van het samengevoegde geheel is iets wat we kunnen voelen als duistere kracht binnen en in elke atoom en cel van ons lichaam en binnenin grotere aaneensluiting van bewustzijn dat er zich begeeft. De lagen van ons eigen onderbewustzijn reiken verder naar beneden in de richting van de zwarte kern of het hart.
Onmiddellijk onder ons persoonlijke onderbewustzijn met onderbewuste verlangens, noodzakelijkheden en angsten ligt een gebied van subpersoonlijkheden die verborgen en ongeboren potentiëlen van “zijn”uitdrukken. Deze verborgen persoonlijkheden zouden begraven liggen door onbewuste angsten of veroorzaken vulkanische emotionele uitbarstingen en verspreiden emotioneel puin als ze aan de oppervlakte komen.
Onder hen liggen herinneringen van ons leven tussen levens. Het is alleen mogelijk door deze laag, dat wij toegang kunnen verkrijgen tot niet alleen de herinneringen van voorbijgegane levens maar ook tot de diepere lagen van het onbewustzijn.
Op de bodem, zo te zeggen, is de laag te vinden van het onderbewustzijn wat handelt met de raciale erfenis betreffende de duistere/ onduidelijke materialisatie van de mensheid en hierdoor een erfenis handelend met een ingeslotenheid van realiteit betreffende in natuurkundige werkelijkheid van voor de lichamelijke ontwikkeling van de mens, achteruit volgend naar dit eerste innerlijke “zelf” binnen z’n mentale beslotenheid.

Deze archeologie van de psyche, met zijn verscheidenheid van onderbewustzijns lagen, is vergeleken met een archeologie van historische en voorhistorische religieuze symbolen daterend tot het vroegere Babylon ( toegangspoort van de goden ) waarvan het “kern” symbool waarschijnlijk de meest oorspronkelijke en krachtigste is, zijnde het symbool van een “god-concept” dat resoneert met onze krachtigste verbonden, belichaamde en ingekapselde besef van “zelf”. Een gevoel van “zelf”dat, zoals het klinkt, vrij en onafhankelijk is van alle symbolen.

Het individu geïdentificeerd en belichaamd met de krachten van het “kern” symbool straalt geen spiritueel licht uit maar spirituele sterkte, de sterkte van belichaamde spirituele kracht. De ervaring met het “kern” symbool is een ervaring van iemands eigen lichaam als een geheel en als een gehele ziel, als een compacte “zelf-inhoudelijke” massa van verdicht bewustzijn. De bewustwording is een wetende bewustwording van bevattende en samengepakte potentialiteit dat men voelt als belichaamde spirituele kracht van iemands “zijn”. De wetende bewustwording is ook een bron van innerlijke kennis, het “kern” symbool ook zijnde een toegangspoort naar verscheidene innerlijke niveaus van realiteit. Een wormhole van de soort afgespiegeld in moderne wetenschappelijke speculaties over zwarte gaten.

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 13 apr 2014, 08:09

... en zo kom ik bij het 'sleutelgat' uit ... (ik neem het hele topic opnieuw door).

Ik had heel even een link met Petrus, het Vaticaan en Leiden.

Het was Witte wel die mij het volgende schreef toen hij las dat ik een dagje naar Leiden ging: "Vergeet je sleutels niet" ...
Die sleutels staan in het wapen van Leiden, waar ik later achter kwam.

Vaak voel ik mij als die Petrus mét sleutels, sleutels waarmee ik 'het' slot geopend heb.

Ik schreef al over mijn eigen 'wonderen' waarbij ik net als die Petrus een volste vertrouwen heb in mijn 'weten' en toch weer zo nu en dan twijfelde, en dan gebeurde er iets heel bijzonders.

Van 21 december 2012 begon er een nieuwe periode voor mij waarbij ik 'sterkte' in mijn weten en toch, toch overkwam mij in de tweede week van september weer twijfel.
Dat gebeurde tijdens een schitterende wandeltocht langs de kust van het 'Cinque Terre National Park' in Italië.
We (mijn vrouw en ik) liepen Corniglia binnen en ik had het er met haar over.
Ik dreigde al mijn 'weten' kwijt te geraken en voelde me wegzakken.
Terwijl ik toch intens genoot van de schitterende schoonheid van het landschap en de dorpjes die we bezochten ging het bijna mis ...

We liepen een kerkje binnen:

Afbeelding

En dit fotografeerde ik tegen het plafond, ongeveer 10 minuten later nadat ik een overweldigend gevoel kreeg:

Afbeelding

Dat was even terug in een ervaring ...

Tijdens het lezen van het vervolg van Witte wel over het sleutelgat dacht ik ook aan het Vaticaan, aan de plattegrond wel te verstaan:

Afbeelding

Het sleutelgat kun je zien als een tweedimensionale vorm van de koepel. Een toevoeging aan de 3D versie op de St Pietersbasiliek. De koepel is een vrouwelijk symbool, het verbeeld de vagina of baarmoeder. Het is opvallend te noemen dat er veel van dergelijke koepels zijn te vinden vlakbij obelisken, het mannelijke symbool (bijv. St Pauls Cathedral en Big Ben, Canary Wharf Tower en Millennium Dome in Londen). De twee symbolen samen zouden seksuele energie genereren. Het sleutelgat echter had ik er nog niet eerder in gezien, maar wel het fallussymbool ... als teken van het voortzetten van het leven ...

Ik neem even pauze en ga koffie zetten ...

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 13 apr 2014, 11:39

Witte wel schreef:Een voorbeeld van het door mij vernoemde "kern" symbool zou het getoonde figuur kunnen zijn om een idee te geven hoe dat symbool werkt en om een beeldvorming ervan te verkrijgen.
Een ronde cirkel met 12 conische spiralen die zich richten naar de kern toe van waaruit de creatie kan ontstaan.

12
...

Tijd om mijn avatar te wijzigen.
Ik begon hier op dit forum met het atoom als avatar.
Daarna met de Nebula Helix als metafoor voor het alziend oog en ik sluit mijn huidige nu af, als symbool voor de communicatie van de epifyse met het hart.
Ik had het al gevonden en het is nu tijd voor de nieuwe ...

Afbeelding

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 13 apr 2014, 12:13

Witte wel schreef:
shaffy schreef:Mag ik je vragen wat het jou doet?
Een stukje info;
De Vajra is een onderdeel van het Vajrayana.
Het Vajrayana (Sanskriet voor 'diamanten voertuig'), ook wel tantrisch boeddhisme genoemd, is een stroming in het boeddhisme Vanwege de occulte elementen wordt het ook wel esoterisch boeddhisme genoemd.
Het Vajrayana is vooral bekend van het Tibetaans boeddhisme, waar het een belangrijke praktische beoefening beschrijft naast de leer van het Mahayana. De boeddhistische tradities van Nepal, Bhutan en Mongolië hebben nauwe banden met het Tibetaans boeddhisme en kunnen als lokale variaties van het Tibetaans boeddhisme beschouwd worden.
Het Vajrayana werkt vanaf het niveau van oorzaak en gevolg en geïnspireerd inzicht en heeft als doel om elke ervaring om te zetten in onbevreesde wijsheid, spontane vreugde en daadkrachtige liefde. Het Vajrayana past methoden toe voor totale identificatie met verlichting voor het snelste resultaat.


Ikzelf praktiseer geen boeddhistische leer maar ben in contact gekomen met de symboliek en de Vajra zelf. Soms tijdens meditaties neem ik de Vajra in de hand zodat het directe contact beter focussen naar het innerlijke ondersteund. Een zacht muziekje zoals het Canta Dell ‘OM, waar ik een mp3-tje van heb gemaakt, is een goede ondersteuning tijdens deze meditaties.( dankje Gast1 voor de linken) Daarnaast geeft het vasthouden een prettig gevoel en door ernaar te gaze kan je jezelf er helemaal “inzetten”, en dat geeft kracht.
Is het niet heel opmerkelijk? Je schreef dit op 06 Nov 2012, 23:35 uur.
Ik ben het door mij gekleurde vergeten en wist niet dat ik er mee te maken zou gaan krijgen vanaf april 2013 ...

Inmiddels kan ik de site wel plaatsen van deze organisatie: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2518,d.Yms

Toen kwam ik er achter dat ik al een jaar of 7-8 volgens de 6 paramita's leefde, op ééntje na dan ... die van 'geduld' ...
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... ms&cad=rja

... en dat kreeg ik ...

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 13 apr 2014, 12:56

Wat is dit?

Afbeelding

Deze vraag stelde ik mij ook bij dit plaatje:

Afbeelding

Waarom 'weet' ik dat ze beiden met hetzelfde te maken hebben?

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 13 apr 2014, 13:04

Beatrix Kiddo schreef:
Tardis schreef:Een deeltje kan ook op 3000 plaatsen tegelijk zijn, tenminste, dat is een paar jaar geleden geclaimd.
Er is een hypothese, van Feynman als ik me niet vergis, die stelt dat er maar 1 elektron in het universum is. Die zou zich op zo'n manier door tijd en ruimte verplaatsen dat hij overal tegelijk aanwezig is. :shock:
Bea ... Ik mis je ... ;P!

... en inmiddels heb ik alles opnieuw doorgenomen waar ik blij mee ben ...
En alweer bevestigingen!!

De discussie stopte eerder op 27 november 2012 ...
Gaan we door?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Vitharr » 13 apr 2014, 15:50

Als ik er iets van begreep deed ik mee. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Zoeker » 13 apr 2014, 16:29

Vitharr schreef:Als ik er iets van begreep deed ik mee. :wink:

Hier is er nog een. Veel van deze zaken gaan mij boven de pet of zijn te interpreteren naar mijn eigen model. (zoals al eerder opgemerkt)
Ik kan slechts uitgaan van datgene wat ik in mijzelf waarneem.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door shaffy » 14 apr 2014, 09:56

Zoeker schreef:
Vitharr schreef:Als ik er iets van begreep deed ik mee. :wink:

Hier is er nog een. Veel van deze zaken gaan mij boven de pet of zijn te interpreteren naar mijn eigen model. (zoals al eerder opgemerkt)
Ik kan slechts uitgaan van datgene wat ik in mijzelf waarneem.
Gewoon meedoen.
Eigenlijk is het heel makkelijk. Maak een voorstelling dat ieder molecuul wat in de oceaan terecht komt als geheugen wordt opgeslagen.

Voorbeel;
Tijd-ruimte = geheugenloos denken = denken dat het zo is
Pak een doos en doe daar de hele kosmos in. We zien nu een opstapeling losse onderdelen bestaande uit planeten, sterren, mensen, dieren ect. We ervaren het los van elkaar, de reden waarom afstand in ruimte bestaat. Ruimtemeting, tijdsbesef.

Ruimte-tijd = denkloos geheugen = weten dat het zo is.
Nu de inbeelding dat alles in de doos als een oceaan samengevoegd is.
We zien geen vormen meer, wel ervaren we ieder geheugen molecuul waardoor eenheid ontstaat. Door de samenvoeging kan afstand niet bestaan. ruimteloosheid , tijdloosheid.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 14 apr 2014, 10:05

Precies! ;P!

Ik heb alles nóg een keer nagelezen en voor mijzelf alles nog een keer op een rijtje gezet van af 12 Apr 2014, 18:22 uur.
Zowel Zoeker alsook Vitharr en anderen, zoals Susan, Ster en ik denk ook aan Taigitu (deze namane schieten mij het eerst te binnen) kunnen zich hier zeer waarschijnlijk in vinden. Het is perecies dat waar we het continu over hebben ...

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door shaffy » 14 apr 2014, 10:11

Gast1 over de dodecaëder en de samenhang daar kom ik nog op terug :grin:
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Zoeker » 14 apr 2014, 10:16

shaffy schreef: Gewoon meedoen.
Eigenlijk is het heel makkelijk. Maak een voorstelling dat ieder molecuul wat in de oceaan terecht komt als geheugen wordt opgeslagen.

Voorbeel;
Tijd-ruimte = geheugenloos denken = denken dat het zo is
Pak een doos en doe daar de hele kosmos in. We zien nu een opstapeling losse onderdelen bestaande uit planeten, sterren, mensen, dieren ect. We ervaren het los van elkaar, de reden waarom afstand in ruimte bestaat. Ruimtemeting, tijdsbesef.

Ruimte-tijd = denkloos geheugen = weten dat het zo is.
Nu de inbeelding dat alles in de doos als een oceaan samengevoegd is.
We zien geen vormen meer, wel ervaren we ieder geheugen molecuul waardoor eenheid ontstaat. Door de samenvoeging kan afstand niet bestaan. ruimteloosheid , tijdloosheid.

Weet je wat het is? Intuitief kan ik het wel begrijpen (verkeerde woord, vatten is eigenlijk beter), maar omzetten in menselijk denken is nog weer wat anders. Omdat mijn denken alleen in tijd kan denken. Mijn 'zijn' kan er weer wel wat mee. In mijn 'zijn' is er het weten van de heelheid wat ik als een alles omvattend bewustzijn zie. Alles wat er is is een vorm van energie welke zich in de tijd manifesteert als planeten, sterren, dieren en ook ik. Ik als mens kom op in de tijdruimte en door dat bewustzijn in combinatie met het denken, denk ik dat ik 'ik' ben.

Maar in de Werkelijkheid is er helemaal geen tijd of tijdruimte of whatever. Daar is alleen dat eeuwigdurend bewustzijn waar ik in opkom en ook weer onderga en weer opkom en weer onderga. Maar mijn hersens kunnen nog steeds zich geen voorstelling maken van tijdloosheid. Maar mijn 'zijn' kan dat wel. Echter, het 'zijn' kan alleen bereikt worden via het niet-zijn.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Vitharr » 14 apr 2014, 11:53

shaffy schreef:Gewoon meedoen.
Eigenlijk is het heel makkelijk. Maak een voorstelling dat ieder molecuul wat in de oceaan terecht komt als geheugen wordt opgeslagen.

Voorbeel;
Tijd-ruimte = geheugenloos denken = denken dat het zo is
Pak een doos en doe daar de hele kosmos in. We zien nu een opstapeling losse onderdelen bestaande uit planeten, sterren, mensen, dieren ect. We ervaren het los van elkaar, de reden waarom afstand in ruimte bestaat. Ruimtemeting, tijdsbesef.

Ruimte-tijd = denkloos geheugen = weten dat het zo is.
Nu de inbeelding dat alles in de doos als een oceaan samengevoegd is.
We zien geen vormen meer, wel ervaren we ieder geheugen molecuul waardoor eenheid ontstaat. Door de samenvoeging kan afstand niet bestaan. ruimteloosheid , tijdloosheid.
Het is geen onwil hoor Shaffy. :wink: Wat jij schrijft, begrijp ik, maar het lukt me niet om datzelfde in die tekst te zien. Dat overkomt me meer met bepaalde teksten. Ik heb het meerdere malen doorgenomen, maar voor mij blijft het slechts een verzameling woorden waarin ik de boodschap niet kan ontdekken. [think]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 14 apr 2014, 12:28

Een boodschap die er bijvoorbeeld in ligt, is de boodschap van de complete bijbel ... maar dan anders ... :wink:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 15 apr 2014, 01:15

Vitharr schreef:Als ik er iets van begreep deed ik mee.
:mrgreen:

Geeft niet, is materie wat moeilijk uit te leggen valt.

Maak voor jezelf eens een voorstelling van een vis in het water.
Is het de beweging van de vis wat de vis doet bewegen in het water of is het het water dat door de beweging van de vis de vis voort duwt door het water?

Als je er van overtuigd bent dat de beweging van de vis de vis doet bewegen in het water, wat inhoudt dat de vis zich "voort wringt" door het water, dan zal je moeite blijven hebben met het bevatten van deze materie.
Als je gaat begrijpen dat de beweging van de vis in het water een reactie veroorzaakt , een vorm van energie, die de vis "voort duwt" in het water, dan zal het wat eenvoudiger gaan worden het een en ander te gaan bevatten.
(denk aan Viktor Schauberger)

Zijn het de vleugeltjes van een torretje die het torretje doen vliegen of gebeurd er iets onder de schildje van het torretje wat het torretje doet vliegen?
(Viktor Stepanovich Grebennikov heeft dit onderzocht)

Iets om over na te denken. :wink:

Niet het ene maar het andere. Maar dat andere wat toch niet het tegenover gestelde is. :shock:

Leuk Gast1 dat je deze topic weer opgepakt hebt. ;P!
Ik spring er af en toe wel bij.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 15 apr 2014, 11:13

shaffy schreef:Gast1 over de dodecaëder en de samenhang daar kom ik nog op terug :grin:
Graag Shaffy, erg graag! ;P!

Witte wel, perfect geschreven!!
Ik begrijp denk ik precies wat je bedoelt en zo beleef ik het dus de laatste 8-9 jaren ... ;P! ;P!
Ik ga nog uitleggen waarom.

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 15 apr 2014, 19:42

Witte wel schreef: Is het de beweging van de vis wat de vis doet bewegen in het water of is het het water dat door de beweging van de vis de vis voort duwt door het water?
Het is het water ...
Zijn het de vleugeltjes van een torretje die het torretje doen vliegen of gebeurd er iets onder de schildje van het torretje wat het torretje doet vliegen?
Het is de lucht ...


Is het ons denken wat ons bewust kan maken?
Het is 'de onzichtbare Kracht' tussen alle atomen in ons lijf die ons doet waarnemen en ons laat denken en doen.
Het is dezelfde Kracht zoals deze in de vissen en in kevertjes leeft, die zwemmen in een zee van atomen en vliegen in een lucht van atomen maar ...
Een atoom bestaat uit een atoomkern, waaromheen enige tientallen elektronen cirkelen.
De grootte van de baan van het buitenste elektron bepaalt hoe groot het atoom is.
Maar de atoomkern is duizend maal kleiner dan die baan.
Een fysicus heeft de afmeting van de kern in het atoom eens vergeleken met een vlieg in een kathedraal!
De grootste 'hoeveelheid' bestaat uit een onzichtbare Kracht, een Kracht die wij delen met alles en iedereen.
Een kracht die bij ons binnenkomt en ook weer naar buiten gaat:

Afbeelding

Plaats reactie