Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door univers » 15 apr 2014, 20:01

Het is het water ...
Fout.
Het is de lucht ..
Fout.

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 15 apr 2014, 20:35

Gast1 schreef: Het is de lucht ...
Niet helemaal.
Anti-gravitatie komt ook nog om de hoek kijken maar is even niet relevant hier.
Door de beweging van de vleugeltjes ontstaat een luchtbeweging en deze luchtbeweging veroorzaakt ism de onderkant van de schildjes een anti-gravitatie. De onderkant van de schildjes is nl niet vlak maar kent piramidevormige vormpjes in een specifieke structuur.
Dat even terzijde. Het gaat erom dat inzicht ontstaat dat het niet enkel de beweging van de vleugeltjes is, wat slechts een klein onderdeel van het geheel is, maar wat er hierdoor ontstaat.

Onze wetenschap en kennis zegt dat het de beweging van de vleugeltjes is van het torretje of de beweging van de staart van de vis. Daar zijn de wetenschappelijke wetten op gebaseerd.

Waarom kunnen breatharianen leven zonder te eten en drinken terwijl de wetenschap voorschrijft dat het een noodzaak is. Zonder eten en drinken zou men uiteindelijk sterven volgens de wetenschap.
Echter, wetenschappelijk is dat nog nooit aangetoond dat dat ook daadwerkelijk zo is bij breatharianen. Doorgaans laat een echte breathariaan zich niet onderzoeken en daardoor ontbreekt dit kennisgebied in de wetenschap.
Iets zorgt er dus wel voor dat het lichaam zich voedt of anders gezegd, er vindt een reactie plaats in het lichaam vergelijkbaar met de reactie van bij het eten bij breatharianen. Wat eigenlijk niet kan maar wel mogelijk is.

Door deze zienswijze verkrijgt men een andere beeldvorming van de werkelijkheid. De werkelijkheid die wij middels wetenschap toch zo goed weten te verklaren en te onderbouwen. Eerst was er de beweging waarop later de wetenschappelijke verklaring hierover werd opgesteld. Wat de wetenschap gemist heeft in de observatie is daarom ook niet meegenomen in de verklaring.

Uitwendigheid en inwendigheid, wat beide aanwezig is. :shock:

[think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 15 apr 2014, 20:37

univers schreef:Afbeelding
Klopt univers. :wink:
Maar ga niet te snel want dan is de draad zeer snel zoek bij velen.
Je slaat een paar stapjes over.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door univers » 15 apr 2014, 20:48

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Zoeker » 15 apr 2014, 23:51

Gast1 schreef:
Is het ons denken wat ons bewust kan maken?
Het is 'de onzichtbare Kracht' tussen alle atomen in ons lijf die ons doet waarnemen en ons laat denken en doen.
Het is dezelfde Kracht zoals deze in de vissen en in kevertjes leeft, die zwemmen in een zee van atomen en vliegen in een lucht van atomen maar ...
Een atoom bestaat uit een atoomkern, waaromheen enige tientallen elektronen cirkelen.
De grootte van de baan van het buitenste elektron bepaalt hoe groot het atoom is.
Maar de atoomkern is duizend maal kleiner dan die baan.
Een fysicus heeft de afmeting van de kern in het atoom eens vergeleken met een vlieg in een kathedraal!
De grootste 'hoeveelheid' bestaat uit een onzichtbare Kracht, een Kracht die wij delen met alles en iedereen.
Een kracht die bij ons binnenkomt en ook weer naar buiten gaat:
Kracht=energie. En energie is vibratie. Laten jij en ik nou toevallig uit materie zijn opgebouwd. In die materie bevindt zich kracht, energie, vibratie. En net zoals de zon kracht, licht, energie, vibratie uit zendt, doe jij dat ook. Ik kan dat voelen en ik weet dat jij dat ook kan voelen.
Energie in de vorm van vibratie kan elkaar voelen. Kan in elkaar opgaan. Een man en een vrouw die elkaar fysiek aantrekkelijk vinden gaan niet alleen de paringsdans aan, er vind ook een uitwisseling van energie in de vorm van vibratie plaats. Dat merken ze niet, want ze zijn te veel gericht op het fysieke aspect;-)

En zo vind er overal en nergens uitwisseling uit van energie. Als Gast1 muziek hoort die hem aanspreekt, dan vibreert dat zich in zijn 'zijn'. De klanken worden opgenomen in zijn energie. Klanken zijn immers ook vibratie. Of als ik een mooi schilderij zie of een gedicht lees, dan voel ik de energie daarin die de maker/ster er in heeft gelegd. Dat beroert mij dan, de ingelegde energie gaat op in mijn 'zijn'. Ook mijn gedachten zijn ernergie. Overal in mijn fysieke lichaam tref ik energie, kracht, vibratie aan. Ik zend het uit en ik ontvang het. En als ik er 'geen zin an heb' dan laat ik het passeren, zoals de frequentie van radio 538 nu ook door mij heen gaat zonder dat ik er naar luister.

Nah ja, zoiets dus. Denk ik.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door univers » 16 apr 2014, 05:06

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 16 apr 2014, 06:21

Ook ik steek mijn duimpje op, zie: ;P!

@ Univers,

Je schreef bij dat wat je van mij citeerde 2x 'fout' op en plaatste een plaatje met 'energie'.

Ik laat je met mijn essentiële citaat zien dat ik hetzelfde schreef:
Gast1 schreef:
Witte wel schreef: Is het de beweging van de vis wat de vis doet bewegen in het water of is het het water dat door de beweging van de vis de vis voort duwt door het water?
Het is het water ...
Zijn het de vleugeltjes van een torretje die het torretje doen vliegen of gebeurd er iets onder de schildje van het torretje wat het torretje doet vliegen?
Het is de lucht ...

Is het ons denken wat ons bewust kan maken?
Het is 'de onzichtbare Kracht' tussen alle atomen in ons lijf die ons doet waarnemen en ons laat denken en doen.
Ik had een keuze bij het bovenste citaat en kon alleen maar kiezen tussen de vis en het water. Bij het torretje pakte ik dat wat voor het torretje het equivalent is als voor de vis het water; de lucht.
Uiteraard horen daar allerlei andere zaken bij.

Wat jij 'energie' noemt, noemt ik 'de onzichtbare kracht' ...
Laatst gewijzigd door Gast1 op 16 apr 2014, 06:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 16 apr 2014, 06:22

Witte wel schreef:
univers schreef:Afbeelding
Klopt univers. :wink:
Maar ga niet te snel want dan is de draad zeer snel zoek bij velen.
Je slaat een paar stapjes over.
Vertel Gast1 over de 'stapjes' ...........
In mijn perceptie heb ik de essentie een aantal jaren te pakken :wink:

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 16 apr 2014, 06:58

Ik 'pluk' even iets uit het topic 'Grenzeloos inzicht' wat Taigitu aldaar plaatste:
In de dood vallen alle bestanddelen van ons lichaam en onze geest uiteen om
daarna op te lossen. Wanneer het lichaam sterft, lossen de zintuigen en de subtiele
elementen op en dit wordt gevolgd door het afsterven van het gewone aspect van
onze geest, met al zijn negatieve emoties als agressie, begeerte en onwetendheid.
Wanneer tenslotte alles wat de verlichte geest tijdens het leven heeft verduisterd
is weggevallen, er is niets meer dat onze ware natuur verhult. Wat zich dan
openbaart is de oorspronkelijke grond van onze absolute natuur, die als een zuivere
en wolkeloze hemel is.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 16 apr 2014, 10:49

Gast1 schreef:Vertel Gast1 over de 'stapjes' ...........
:mrgreen:

onze geest, het gewone aspect van onze geest, verlichte geest, als een wolkeloze hemel
Ik kan hier niets mee. Is allemaal emotie en dualisme.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 16 apr 2014, 12:05

Waarvan akte, echter:
Witte wel schreef:Maar ga niet te snel want dan is de draad zeer snel zoek bij velen.
Je slaat een paar stapjes over.
... Ik vroeg naar deze stapjes ... kijk:
Witte wel schreef:
Gast1 schreef:Vertel Gast1 over de 'stapjes' ...........
Overigens:
Witte wel schreef:onze geest, het gewone aspect van onze geest, verlichte geest, als een wolkeloze hemel
Ik kan hier niets mee. Is allemaal emotie en dualisme.
... Het is niet aan de orde of jij er iets mee kunt. Je kunt het of je kunt het niet.
Er zijn er die er wat mee kunnen en degenen die dat begrijpen, zullen het ook kunnen.
Emotie is overigens een heel mooi 'iets' en jawel, ook dualiteit.
Het zijn instrumenten die je iets vertellen en als je daar niets mee kunt ...

Tsja ... [think]

Weet je? Ik weet heel zeker dat je er iets mee kunt ...
Maar vertel over de stapjes die Univers vergeet, ik ben oprecht nieuwsgierig :wink:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 16 apr 2014, 19:00

Ik bedoelde dat ik er niets mee kan met betrekking tot waar het topic over gaat. Is ruimte-tijd denken en het gaat hem nu net om het omgekeerde.
Dat is één van de stapjes waar ik het over heb. Het leren loslaten van wat ons terug trekt naar de gelimiteerde denkwijze.

Geduld en ongeduld zijn twee vormen van geduld. Zonder enige vorm van geduld komt het zoals het komt. En wat bepaald nu wanneer het komt en wat er komt.
Ik maak het je wel een beetje moeilijk nu.
Vooral niet te gecompliceerd denken. Gewoon plat denken en laten vallen dat kwartje.

Waar waren we gebleven. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door univers » 16 apr 2014, 19:33

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 16 apr 2014, 19:47

I see. Ik vind niet dat je het mij moeilijk maakt en heb alle poorten wagenwijd open staan.
Het is echter de vraag of ik dat raak wat jij bedoelt.
Bij mij is het niet het water wat mij al vis voortstuwt, ik als vis ben een eenheid met het water, eender het torretje met de lucht.
Één energiebron en één kracht. Er is geen afstand tussen de vis en het water en geen afstand tussen de lucht en het torretje, net zoals er geen afstand is tussen jou en mij.
Wij ende alles is één ... het is één circulatie ...

Vertel mij jouw versie en laten we eens zien of we elkaar begrijpen

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 16 apr 2014, 22:56

Gast1 schreef:Bij mij is het niet het water wat mij al vis voortstuwt, ik als vis ben een eenheid met het water, eender het torretje met de lucht.
Je hebt mij inderdaad niet goed begrepen.

Ik schreef;
Als je er van overtuigd bent dat de beweging van de vis de vis doet bewegen in het water, wat inhoudt dat de vis zich "voort wringt" door het water, dan zal je moeite blijven hebben met het bevatten van deze materie.
Als je gaat begrijpen dat de beweging van de vis in het water een reactie veroorzaakt , een vorm van energie, die de vis "voort duwt" in het water, dan zal het wat eenvoudiger gaan worden het een en ander te gaan bevatten.
(denk aan Viktor Schauberger)

Zijn het de vleugeltjes van een torretje die het torretje doen vliegen of gebeurd er iets onder de schildje van het torretje wat het torretje doet vliegen?
(Viktor Stepanovich Grebennikov heeft dit onderzocht)

Anti-gravitatie komt ook nog om de hoek kijken maar is even niet relevant hier.
Door de beweging van de vleugeltjes ontstaat een luchtbeweging en deze luchtbeweging veroorzaakt ism de onderkant van de schildjes een anti-gravitatie. De onderkant van de schildjes is nl niet vlak maar kent piramidevormige vormpjes in een specifieke structuur.
Dat even terzijde. Het gaat erom dat inzicht ontstaat dat het niet enkel de beweging van de vleugeltjes is, wat slechts een klein onderdeel van het geheel is, maar wat er hierdoor ontstaat.
Gast1 schreef:Vertel mij jouw versie en laten we eens zien of we elkaar begrijpen
Mijn versie staat er al zoals je ziet. Ik heb ook twee verwijzingen erbij gezet.
Een verdere speurtocht naar Viktor Schauberger zal je wat meer informatie verschaffen over wat er in dat water gebeurd en de tweede Viktor, Viktor Stepanovich Grebennikov , zal je wat meer inzichten geven betreffende het voorbeeld van het torretje. Soms zal je daarbij even wat Russisch moeten vertalen maar dat is te doen. Het is te eenvoudig te stellen een eenheid met de omgeving te zijn.

Deze twee voorbeelden heb ik hier vernoemd om inzichten te verschaffen dat bij een actie niet één beweging aanwezig is maar twee.
Doe wat speurwerk en je komt van alles tegen. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 17 apr 2014, 17:54

Sorry, dat ga ik niet doen.

Ik luister vooral naar mijn binnenste en mijn 'gevoel', mijn herinnering en mijn 'weten' ...
Ik vroeg jou naar de stapjes die Univers niet dient te vergeten. Jij hebt informatie tot je gekregen en ik zou het fijn vinden deze van jou te lezen.
Niet van iemand anders.
Zo zou ik allerlei citaten van wijze mensen op een rijtje kunnen zetten, maar waar ben ik dan?
Wat zijn mijn woorden?

Ik heb wel eens wat gelezen waar ik mijn bevestiging in vond, maar deze geschreven interpretaties of 'wijsheden' van anderen, zouden mij ook kunnen leiden.
Des te harder ende intenser dat ik lang geleden zocht, des ter verder verwijderde ik mij van mijn binnenste.
Vroeger, lang geleden heb ik gezocht en zelfs gevraagd, niet wetende dat ik al continu omringt werd met antwoorden.
De informatie die ik zelf heb, heb ik altijd al gehad en bij mij geopend, 'het' kwam tot mij.
'Het' was het water wat mij vond en de lucht die mij vond ... en ik werd één ... met het water en de lucht ...

Ik blijf graag bij mijn pure binnenste.

Jouw versie heb ik gelezen, maar ik blijf de stapjes missen en juist die stapjes van jou intrigeren mij.
Stapjes die ik eerder heb gekregen in vertalingen van mijn gevoelens en beelden van schitterende mensen alhier op het forum.
Ze hebben me geholpen ...

Hoe ben jij aan jouw wetenschap gekomen? Uit boekjes en verhalen?
Of is dat in jou ontwaakt wat bij mij ontwaakt is?
Ik ben alleen geïnteresseerd in jouw persoonlijke bevindingen en wetenschappen ...

Wanneer ik me weer ga verdiepen in daar waar jij naar verwijst, ga ik precies dat doen wat ik lang geleden deed ...
Mij verwijderen van mijzelf.

Ik zoek niet, het komt naar mij toe.
Ik stelde je een vraag en het is jouw keuze wat je er mee doet.

Je laat het tot mij komen of niet ... :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door univers » 17 apr 2014, 18:04

Wanneer ik me weer ga verdiepen in daar waar jij naar verwijst, ga ik precies dat doen wat ik lang geleden deed ...
Mij verwijderen van mijzelf.
Dat hoeft niet, je blijft ten alle tijden je zelf.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 17 apr 2014, 18:13

Dat begrijp ik, maar ik denk dat jij mij ook begrijpt :wink:
Anders wil ik het wel uitleggen ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door univers » 17 apr 2014, 18:18

Anders wil ik het wel uitleggen ...
Is zonde van je tijd.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 17 apr 2014, 19:48

:wink:

Plaats reactie