Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Susan » 20 dec 2013, 18:16

Het 13e dierenriemteken -
de Slangendrager (Ophiuchus)

De slangendrager is officieel geen dierenriemteken, maar misschien juist nu wat we nodig hebben. Hij/zij bevind zich wel in de dierenriemgordel, in het “gat” tussen Schorpioen en Boogschutter en wordt door sterrenwachten als het teken “Ophiuchus = Slangendrager/Slangenbezweerder” aangegeven.

De Slangendrager staat voor de sjamaan/sjamanca en is de bewaker van de levensenergie. Hij/zij kent het geheim van het leven. Zijn/haar voet wijst naar het hart van de Galaxis, de Bron en verbind ons met dit Hogere Zelf.

Hij/zij brengt vrouwelijke en mannelijke waarden in ons samen en schenkt ons eenheidsbewustzijn. Ophiuchus helpt ons met de laatste stappen in onze ontwikkeling richting 21-12-2012. Hij/zij wijst de weg naar het centrum van de melkweg, waarmee wij en onze zon op juist die dag in een lijn staan!

Afbeelding

Relatie met elementen, lichaamsdelen en een deel van planten

De maankalender wordt door veel mensen gebruikt, om het beste moment voor activiteiten te plannen. Met elk dierenriemteken zijn bepaalde dagkwaliteiten verbonden, en ook lichaams- en plantendelen. Zo horen de ‘water-tekens’ bijvoorbeeld bij het zenuwstelsel en de bladeren en kun je op de betreffende dagen het beste bladgroente en kruiden met geneeskrachtige bladeren oogsten. De Slangendrager heeft een geheel eigen plek gekregen in dit systeem. Als boodschapper met het goddelijke is hij verbonden met het element ether en alles etherische in lichaam en plant: de aura en de chakra's (vooral kruinchakra) en de deva van de plant. De spirituele plantenboodschap zal zich op een Slangendrager-dag makkelijker aan je openbaren en in een remedie laten verwerken. Deze dagen zijn bijzonder geschikt voor meditatie, rituelen, heling en andere sjamanistische activiteiten. Zij staan in het teken van eenheidsbewustzijn en onvoorwaardelijke liefde, balans tussen vrouwelijk en mannelijk en het contact met het goddelijke en de kosmos.

esclulaap
esclulaapMeditatieklaur: Zilver

Trefwoorden
Christusbewustzijn, sjamaan, heler, bewaker van levensenergie, kennis over het geheim van het leven, verheffen van het instinct naar een hoger niveau van intuïtie en aanvoelen; dromen, visioenen; er Zijn en mee stromen met wat er Is.
Kruinchakra en hormoonsysteem.

Wie was/is de Slangendrager?

slangendrager/Snake-Goddess-by-Frances-Bramley-WarrenDe hogepriesteres
De naam slangendrager of slangenbezweerder zou kunnen verwijzen naar de Pythoness of Pythia, de hogepriesteres in de tempel van de Godin, die via de slang boodschappen van de Godin ontving. Het beeld van de slangendragende priesteres komt onder andere voor in de soemerische en minoïsche cultuur. De slang is als boodschapper een oude bekende. Ook Eva brengt zij haar duivelse “kennis van goed en kwaad” over, waardoor zij en Adam dualistisch gaan denken en uit het paradijs van eenheidsbewustzijn worden verdreven.
snake goddess
Laat de Slangendraagster nou juist voor eenheidsbewustzijn en de balans tussen vrouwelijk en mannelijk staan. Hij of zij bezit de kennis van het geheim van het leven en bewaakt de levensenergie. Het is de heler en de sjamaan/sjamanca, die kan bemiddelen tussen mensen en goden.


Aesculapius
We komen Ohhiuchus ook tegen in de Griekse mythologie als Apollo’s zoon Aesculapius (Asclepius). Hij was een grote genezer en zijn symbool is de esculaap, de slang die om een kruis omhoog klimt, vandaag nog het symbool voor artsen en helers. Hij kende het geheim van het leven en kon doden weer tot leven wekken. Daar was zijn vader Apollo het niet mee eens en plaatste hem daarom maar aan de hemel! Het sterrenbeeld Slangendrager staat aan de hemel tussen Schorpioen en Boogschutter. Zijn voet wijst naar de melkweg, het hart van ons zonnestelsel, onze Bron. ophiuchus

In een Griekse mythe doodt de zonnegod Apollo de reuzenslang Python, de bewaker van het orakel van Delphi en neemt Delphi over. Hij heeft nog wel een priesteres, Pythia, die het orakel overbrengt in onbegrijpelijke wartal die door priesters moet worden vertaalt.

Afbeelding

Wellicht werpt het laatste stukje wat zonlicht op het raadsel van de verdwijning van het 13e dierenriemteken. In de tijd dat de goden het overnamen van de godin en de zon belangrijker werd dan de maan, ging men ook rationeler denken en maakte steeds minder contact met het goddelijke, vooral met het vrouwelijk goddelijke. Degenen die nog contact konden maken met de godin, werden naar de sterren hemel verbannen, niet meer begrepen of niet gehoord. De slang werd de boodschapper van de duivel, van (de) Hel. De dertien maanmaanden werden twaalf zonnemaanden en binnen dit nieuwe moderne bewustzijn was er geen plaats voor de boodschap van dit dertiende dierenriemteken, dat met de ouderwetse energie van de godin en de toen achterhaalde vrouwelijke kwaliteiten was verbonden.

Inmiddels zijn we dit tijdperk aan het verlaten en juist weer op weg naar eenheidsbewustzijn, de balans tussen vrouwelijke en mannelijke waarden en contact met het goddelijke en de kosmos. Met alles wat we in de opklaring hebben geleerd, kan ons de Slangendrager, de sjamaan, nu mooi de weg wijzen naar 2012, als wij samen met onze zon in een lijn staan met de melkweg, onze Bron.

Aesculapius / Asclepius

Afbeelding

Wie was Asclepius
Hij was de zoon van Apollo en de nimf Coronis. Apollo was hevig verliefd op Coronis en zij was zwanger van hem maar zoals dat met verliefdheden van de goden vaak gaat werd haar niet echt naar haar gevoelens gevraagd. Toch moet Apollo zo zijn twijfels gehad hebben want toen hij op reis moest liet hij een witte kraai bij haar achter die de boel in de gaten moest houden.
Toen de kraai hem vertelde dat zij ook werkelijk andere mannen ontving in zijn afwezigheid werd Apollo zo woedend dat hij zijn zuster Artemis opdracht gaf Coronis te doden. Ook de kraai moest het ontgelden en sindsdien zijn alle kraaien nu pikzwart.
Coronis werd op de brandstapel gelegd en Apollo kreeg op het laatste moment erge spijt van zijn ondoordachte handelen. Hij kon zijn geliefde niet meer redden maar wel zijn zoon. Hij tilde Asclepius voorzichtig uit de buik van zijn moeder en bracht hem naar Cheiron die Asclepius verder verzorgde en opvoedde. Doordat Asclepius de geneeskunst al met de genen had meegekregen (ook Apollo was een kundig geneesheer) en ook nog eens werd onderwezen door Cheiron werd Asclepius de beste geneesheer die er ooit had bestaan. Maar tasclepiusoen hij tijdens de Trojaanse oorlog zelfs strijders terughaalde uit de dood ging dat voor Zeus echt een stap te ver en werd Asclepius geveld door de bliksem uit Zeus'staf.
Apollo plaatste zijn zoon aan de hemel als het sterrenbeeld Ophiochus, de slangendrager.
De Haan die de overgang aangeeft van nacht naar dag, van onbewust naar bewust, en De Slang, symbool voor transformatie loslaten, zijn aan Asclepius gewijd.
Denk hierbij ook aan het Esculaapteken van de medische stand met een slang die naar boven klimt en een die afdaalt rondom een staf.

http://www.femtopia.nl/maan/slangendrager.htm
http://www.ophiochus.nl/
Astrologische vereniging Friesland Ophiochus
Laatst gewijzigd door Susan op 20 dec 2013, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Gast1 » 20 dec 2013, 18:59

Interessant Susan ...

Ik ga het nog wat beter lezen ...

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Tardis » 20 dec 2013, 20:24

Ophiuchus helpt ons met de laatste stappen in onze ontwikkeling richting 21-12-2012.
Oh ja, 21-12-2012, wat was daar ook alweer mee?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Susan » 20 dec 2013, 20:30

vergissing
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Gast1 » 21 dec 2013, 08:40

Susan schreef:
vergissing
Is dat zo?

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Susan » 21 dec 2013, 09:12

Zucht... :oops: en excuus aan Tardis mocht het zo over gekomen zijn?
Ik had er niet duidelijk genoeg bij gezegt, dat dit niet op Tardis sloeg.
Maar op iets wat ik er zelf neer had gezet Gast1.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Gast1 » 21 dec 2013, 09:34

Susan schreef:Zucht... :oops: en excuus aan Tardis mocht het zo over gekomen zijn?
Ik had er niet duidelijk genoeg bij gezegt, dat dit niet op Tardis sloeg.
Maar op iets wat ik er zelf neer had gezet Gast1.
Ja jôh. Ik begrijp dat dit op de opmerking van Tardis sloeg. Ik begrijp ook dat de tekst in het openingstopic geschreven vóóŕ 2012. Toen schreef Tardis zijn opmerking en schreef je dat het een vergissing was. Ik denk dat er rond de datum van 21 - 12 - 2012 werkelijk is gebeurd is ... Dat doet het natuurlijk op elke willekeurige datum, maar toch ... Wanneer begint of eindigt er iets? ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Susan » 21 dec 2013, 10:16

Gast1 schreef:Ja jôh. Ik begrijp dat dit op de opmerking van Tardis sloeg. Ik begrijp ook dat de tekst in het openingstopic geschreven vóóŕ 2012. Toen schreef Tardis zijn opmerking en schreef je dat het een vergissing was.
:shock: :shock: ??
Ik gaf juist aan dat het niet op het geschrevene van Tardis sloeg...
maar op mijn eigen tekst die ik dus verwijderd heb :grin:
Ik denk dat er rond de datum van 21 - 12 - 2012 werkelijk is gebeurd is ... Dat doet het natuurlijk op elke willekeurige datum, maar toch ... Wanneer begint of eindigt er iets?
Al eerder zijn er kosmische invloeden in gang gezet, voelbaar ook voor velen, mij zelf incluis.
En dat zal volgens sommigen vooral nu vlugger sterker voor steeds meer mensen merkbaar worden.
Kan er nu niet uitgebreider op in gaan.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door univers » 21 dec 2013, 10:18

Al eerder zijn er kosmische invloeden in gang gezet, voelbaar ook voor velen, mij zelf incluis.
12-12-2012.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Gast1 » 21 dec 2013, 11:33

Susan schreef:
Gast1 schreef:Ja jôh. Ik begrijp dat dit op de opmerking van Tardis sloeg. Ik begrijp ook dat de tekst in het openingstopic geschreven vóóŕ 2012. Toen schreef Tardis zijn opmerking en schreef je dat het een vergissing was.
:shock: :shock: ??
Ik gaf juist aan dat het niet op het geschrevene van Tardis sloeg...
maar op mijn eigen tekst die ik dus verwijderd heb :grin:
Dan heb ik het blijkbaar niet goed begrepen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Susan » 21 dec 2013, 20:47

Gast1 schreef: Dan heb ik het blijkbaar niet goed begrepen :mrgreen:
'Tis goud mien jong, begriepst toe dat nait..?
of was goud leze'n veur die nait meugelijk ?.. :-P [wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Gast1 » 22 dec 2013, 09:40

Dat gebuurd sôms wel es.
Dan gôn mien oëge sneller dat mien verwerke.
Ik dink dat et ok un bietje an de laeftiéd lit want bedink ...
Ik zie ok mar slechts enne mins ...

En wat vûr enne ... :mrgreen:

aquarius

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door aquarius » 22 dec 2013, 09:55

Stelletje provincialen :rolfl:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Susan » 22 dec 2013, 10:48

Puh... [think]
Sjochst to op ûs neer Aqua...? Ik mei hope van net..
Net sa pronke mei jimme...uh...Fryske taal he, tink d'r om! [doh]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Gast1 » 22 dec 2013, 11:06

aquarius schreef:Stelletje provincialen :rolfl:
Luuster ens heej breurke in 't hoëge noorde. De beste luu kômme van 't platteland. Kiek maar ens noar Leike Davinci. Dae kwaam auwk van 't platteland enne ... woa kumpse zelf hêr? ...

:lekkapuh:

aquarius

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door aquarius » 22 dec 2013, 12:16

Susan schreef:Puh... [think]
Sjochst to op ûs neer Aqua...? Ik mei hope van net..
Net sa pronke mei jimme...uh...Fryske taal he, tink d'r om! [doh]
Ja mem sil it net mear dwaan hear :-P

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het 13e dierenriemteken - Slangendrager

Bericht door Susan » 22 dec 2013, 13:06

aquarius schreef:Ja mem sil it net mear dwaan hear :-P

:rolfl:
Aaah, sa hear ik ut graag, ;P! oars rint mei de grize oer de grauwe..brr..
En..do nimst mei teminske gjin Beppe... :mrgreen:
Dikke tuut foar dei!

:loveU:

(ha'k ut wol goet skruwe..? wit it net mear)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie